Gewelddadige relatie

11-09-2020 01:05 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrouwelijk familielid (28) heeft een dochter van 6 jaar. De vader van het kind heeft haar altijd mishandeld, ook tijdens de zwangerschap en in bijzijn van hun dochter. Ze hebben al 10 jaar lang een knipperlicht relatie, hij zet haar en hun dochter telkens het huis uit als hij het beu is om een relatie te hebben (ook toen dochterlief een baby was). Toch gaat ze telkens als het hem weer uitkomt bij hem terug en dan verbreekt ze alle familiecontacten, om na hooguit een paar maanden weer bij ons aan te komen. Na 10 jaar kan het me niet meer zoveel schelen wat ze zelf doet, maar het gaat me om haar dochter. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Iemand tips?
Veilig Thuis inschakelen lijkt me (waatom is dat niet allang gedaan?)
Metallover schreef:
11-09-2020 01:06
Veilig Thuis inschakelen lijkt me (waatom is dat niet allang gedaan?)
Staan al een stuk of 3 meldingen.
Bureau Jeugdzorg kan misschien ook wel wat doen. Als je de verhalen moet geloven, dan staat Bureau Jeugdzorg direct klaar om een kind uit huis te plaatsen.
Duomilia schreef:
11-09-2020 01:07
Staan al een stuk of 3 meldingen.
Dat maakt niet uit. Blijven melden bij nieuwe incidenten, telkens weer.
Ik kan me inderdaad voostellen dat als dit al 10jr aan de hand is en zij zelf het niet in wil zien, dat je een beetje moedeloos bent.
Uiteraard spreekt het voor zich dat ze de relatie met die man niet wil opgeven en steeds naar hem terugkeert. Ze houdt immers van hem.
Blijf Veilig Thuis benaderen! Goed dat dit al eerder gedaan is. Maar blijf dat doen. Een kind op laten groeien zo zorgt voor forse problematiek. Mijn hart huilt voor dit kindje....
apiejapie wijzigde dit bericht op 11-09-2020 06:50
0.28% gewijzigd
WitteHaai schreef:
11-09-2020 01:08
Bureau Jeugdzorg kan misschien ook wel wat doen. Als je de verhalen moet geloven, dan staat Bureau Jeugdzorg direct klaar om een kind uit huis te plaatsen.
En soms wordt er helaas ook veel te lang gewacht.....
Het klinkt heel hard en omdat ze een kind heeft lukt het je waarschijnlijk niet. Ik zou mijn nichtje namelijk ook niet voor de deur laten staan. Maar ik zou haar de volwassene niet meer opvangen. Wel zeggen je dochter mag hier logeren tot je een veilige plek hebt, maar je volwassen familielid niet meer opvangen. Ze kan naar een blijf van mijn lijfhuis of een hotel. Ze maakt misbruik van jullie goede zorg door steeds naar die man terug te gaan en door haar kind mee te nemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-09-2020 06:51
Het klinkt heel hard en omdat ze een kind heeft lukt het je waarschijnlijk niet. Ik zou mijn nichtje namelijk ook niet voor de deur laten staan. Maar ik zou haar de volwassene niet meer opvangen. Wel zeggen je dochter mag hier logeren tot je een veilige plek hebt, maar je volwassen familielid niet meer opvangen. Ze kan naar een blijf van mijn lijfhuis of een hotel. Ze maakt misbruik van jullie goede zorg door steeds naar die man terug te gaan en door haar kind mee te nemen.
Slecht advies zeg. Moet dat meisje van zes die net weer een hoop ellende heeft meegekregen ook nog gescheiden worden van haar moeder.
Wat een verdrietig verhaal, TO. En ik snap wel dat je er na 10 jaar een beetje immuun voor bent richting de volwassene in dit verhaal. Toch is Veilig Thuis wel de plek om dit te melden, zelfs al heeft dat tot op heden weinig effect.

Complimenten voor jou trouwens dat je het nog niet hebt opgegeven. Dat VT nog niks heeft gedaan is natuurlijk om moedeloos van te worden.
WitteHaai schreef:
11-09-2020 01:13
Uiteraard spreekt het voor zich dat ze de relatie met die man niet wil opgeven en steeds naar hem terugkeert. Ze houdt immers van hem.
Als je cynisch bent, zet er dan een smiley achter
Nu lijkt het of je niet goed snik bent
lilalinda schreef:
11-09-2020 06:56
Goed idee, lezers zijn namelijk absoluut niet in staat om teksten te duiden als er geen plaatjes bij staan en god verhoede dat je als lezer enige inspanning moet doen.

Hiero O_o :confused: @( :roll: :sarcastic: :| :clown:
WitteHaai schreef:
11-09-2020 01:13
Ze houdt immers van hem.
Ze houdt vooral niet van zichzelf vrees ik..

Geweld in relaties zijn zeer ingewikkeld. Eerst veilig uit huis, en dan een goede omkadering (familie/therapie/...) om er voor te zorgen dat je niet terug gaat én dat je niet dezelfde soort man kiest.
Veilig Thuis blijven bellen.

Sterkte ermee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
lilalinda schreef:
11-09-2020 06:56
:facepalm:

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
11-09-2020 07:26
:facepalm:

Afbeelding
Wat een ongepaste reactie.

WitteHaai blinkt wat mij betreft niet uit in helder communiceren en al helemaal niet in empathie, dus ik vind Lilalinda's reactie zeer logisch.
Heeft niks met wel of niet kunnen lezen te maken, maar alles met dat het geschreven woord nu eenmaal veel nonverbale ondersteuning mist.

Dat het voor jou blijkbaar duidelijk is hoe Wittehaai het bedoelt zegt mss hooguit dat jij je niet kunt voorstellen dat iemand het ook anders zou kunnen bedoelen.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
apiejapie schreef:
11-09-2020 06:47
Blijf Veilig Thuis benaderen! Goed dat dit al eerder gedaan is. Maar blijf dat doen. Een kind op laten groeien zo zorgt voor forse problematiek. Mijn hart huilt voor dit kindje....
Dit!!!
Mikmakmadame schreef:
11-09-2020 06:53
Slecht advies zeg. Moet dat meisje van zes die net weer een hoop ellende heeft meegekregen ook nog gescheiden worden van haar moeder.
Jij eigen kind willens en wetens keer op keer in gevaar brengen is wel ok?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik lees hier regelmatig VT inschakelen. Helaas hier heel slechte ervaringen met VT. Sorry, waardeloze instelling.
HTH schreef:
11-09-2020 08:26
Ik lees hier regelmatig VT inschakelen. Helaas hier heel slechte ervaringen met VT. Sorry, waardeloze instelling.
Wat zou jij dan wel adviseren in deze situatie?
Een soortgelijke situatie heeft zich ook ooit in nabijheid afgespeeld. Geen gewelddadige relatie gelukkig. Ik heb het er met de huisarts over gehad en die verwees mij door naar de praktijkondersteuner. Deze heeft mij met mijn emoties geholpen maar ook erg goede tips gegeven hoe om te gaan met het betrokken kind. Zo waren de huisarts, school en sportgroep op een gegeven moment wel op de hoogte en boden zij ook extra ondersteuning.
Mikmakmadame schreef:
11-09-2020 06:53
Logeren bij familie waar dat meisje sowieso al een veilig tweede huis heeft, is wat mij betreft heel iets anders dan gescheiden zijn van haar moeder.

Ik zou de moeder laten kiezen: je komt er niet meer in. Hier crashen heeft geen zin, een opvang kan meer voor je doen. Als je je dochter daar niet mee naartoe wil nemen, kan ze hier logeren en mag je haar zo vaak bezoeken als je zelf wil.

Mits je natuurlijk tijd hebt om zelf voor het meisje te zorgen.
Een safe haven zijn voor dat meisje op alle momenten,

Besteed tijd en aandacht aan haar. Doe leuke dingen met haar maar vooral gewone dingen, rituelem, een kopje thee drinken, een wandeling , elke vakantie iets bakken samen,

haal haar over vloer zodat ze kan ervaren hoe een veilige omgeving is en dat ze bij jullie kan bijtanken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven