Goede vriendin maakt er potje van...

01-08-2020 12:05 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen wist ik geen goeie titel. Ik zal het proberen kort en bondig uit te leggen;

Sinds een aantal jaren heb k een goede vriendin. We doen leuke dingen samen maar zijn er ook voor elkaar als er iets niet lekker gaat enz. Vriendin heeft een doktertje van 4 bij huidige vriend en haar huidige vriend klinkt het óók goed mee. Zo hebben we samen (als 2 gezinnen) al veel leuke dingen gedaan en komen we geregeld bij elkaar over de vloer.

Voordat ze met juiste vriend een relatie aanging, had ze een andere vriend. Die heeft het op een hele vervelende manier uitgemaakt en haar min of meer op straat gezet.

En nu komt het; ze is altijd om die jongen blijven dartelen. Ik heb me vaak afgevraagd waarom en dit ook vaak met haar besproken. Een poosje terug hoorde ik niks tot héél weinig van haar. Ik vroeg me erg af hoe het met de ging maar kreeg geen gehoor.

Na een poosje belde ze me huilend op. Ze had er een zootje van gemaakt en haar relatie ging niet goed. Ik wou er voor haar zijn en bood alle aandacht en tijd ervoor. Het hoe en waarom kreeg ik niet te horen en vervolgens hoorde ik wéér een hele poos niks.

Nu na een tijdje belde ze en hebben we afgesproken. Het hele verhaal kwam eruit. Ze ging vreemd met haar ex en is zwanger van hem. Thuis ging het óók lang niet goed. Haar ex dacht dat ze uit elkaar waren en ze tijdelijk met dochter bij haar ouders woont. Huidige vriend wist van niks uiteraard en intussen is ze nu al 16 weken zwanger. Ze weet niet wat ze moet en hakt geen knopen door.

Haar ex, wiens kindje ze draagt, is er inmiddels achtergekomen en heegt haar huidige vriend gebeld en alles uit de doeken gedaan.

Huidige vriend zei, we proberen het weer maar dat kindje dat je draagt, nee. Ex was heel erg boos en trapte scènes bij haar ouders thuis enz.

Intussen is ze dus 16 weken zwanger, woont nog bij huidige vriend met dochter én is zwanger, wat huidige vriend niet wil en dat moet ze op gaan lossen. Oftewel, abortus. Zij wil dit niet.

Een enorme klerebende en... tsja. Ik hou van mijn goede vriendin en vind het de vriendschap waard om haar niet te laten vallen nu. Maar ik weet niet hoe ik dit voor mij moet zien...???

Het is niet eens zozeer de situatie op zich, maar hoe ze er mee omgaat, waar ik écht niks mee heb én kan. Ik wil geen oordeel geven maar mijn geweten zegt dit kan écht niet door de beugel...

Ze draait nog steeds om beide mannen heen, die dat niet van mekaar weten. Intussen is ze zwanger en om het zo maar te zeggen; ze moddert gewoon door. En dat vind ik echt niet kunnen.

Ik weet dus écht niet wat ik er mee moet... ene kant zegt mijn geweten; ze is je vriendin, steun haat en wees er voor haar, probeer te helpen. andere kant zegt dit is écht dikke foute boel en hier kun je niet achter staan, dit gewoon zó tegen mijn eigen gevoel en normen en waarden etc in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin gehad die in een soortgelijke situatie zat. Ik heb haar met allerlei praktische zaken geholpen. aze wilde dat ik mee ging naar abortus kliniek en wilde dat ik haar zou overtuigen/dwingen als ze niet meer wilde. Ik heb gezegd dat ik best mee wilde gaan of op haar andere kind wilde passen, maar het moest haar keuze zijn. Hier was ze eerst heel boos over en later snapte ze het wel. Uiteindelijk is de vriendschap stuk gelopen omdat ik altijd nodig was als ze tijdelijk geen man had, maar zodra er een man in beeld was bestond ik niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven