Gratis trouwen

29-01-2018 12:06 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik vroeg mij af bij welke gemeente het nog mogelijk is om op korte termijn gratis te trouwen? Ik heb al wat rondgebeld en de meeste gemeentes hebben lange wachtrijen en je mag er alleen gratis trouwen als een van de partner in die gemeente woont.

Alvast bedankt
En heb je al gebeld met Breda?
TO, als je een vraag op het VIVA-forum plempt,
is het fijn als je ook terugkomt om te reageren.

Als je in provincie Groningen woont, is het wel een heel eind om naar Breda te gaan.

* Waar woon je?
* Met welke gemeentes heb je al gebeld?
* Op welke termijn wil je trouwen? Liefst in februari? Of is april ook goed?
Heb je al gebeld met gemeente Assen?
Daar kan je kosteloos trouwen op maandagmorgen.
En verder zijn er veel opties doordeweeks voor slechts €131,95.
In Emmen is er vast nog plaats.
Daar kan je zelfs 's middags gratis trouwen.
Bloemetjesolifant schreef:
29-01-2018 12:37
Het is natuurlijk niet per sé armoedig, maar het idee achter de gratis momenten om te trouwen is dat iedereen (ongeacht inkomen of vermogen) de mogelijkheid moet hebben om te trouwen. De gratis momenten zijn dan ook in eerste instantie ingesteld om mensen die echt geen geld hebben om een huwelijk te bekostigen toch de mogelijkheid te geven om te trouwen.

Dus ik ben het wel een beetje (genuanceerder) met PoasAaier eens, want ik vind dat als je wilt trouwen en je hebt een normaal inkomen, je prima kunt betalen voor je huwelijk. En prima dat dat dan een lokethuwelijk is (ik heb even gegoogled; onder de 150-200 euro kun je op de meeste plekken trouwen), maar gratis huwelijken zijn nou eenmaal niet bedoeld voor mensen die niet op een bestaansminimum zitten.
Tja. Bij ons in de gemeente kunnen er twee stellen per week gratis trouwen, en anders betaal je minimaal 450 euro. Dat vind ik toch echt veels te veel voor een formaliteit met twee getuigen en een ambtenaar die in 10 minuten gepiept kan zijn. Dat zouden ze dan toch echt beter moeten regelen. Ook 150 euro vind ik daar nog allebarstens veel geld voor trouwens. Max 100 euro lijkt me schappelijk, daarboven is het dus gratis trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven