Groot leeftijdsverschil

27-09-2018 21:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!

Ik ben nieuw hier, maar ik wilde even iets vertellen waar ik een beetje bang voor ben. Ofja bang.. als je het leest zal je vast wel weten wat ik bedoel.

Sinds kort zie ik een leuke gast en wij twee schelen 16 jaar qua leeftijd. (Ik ben 20 en hij bijna 36)
Heel eerlijk gezegd heb ik nog nooit echt vlinders in mijn buik gehad of hoe noemen ze dat, maar bij hem nu dus wel. Ik vind hem echt oprecht leuk en hij maakt mij ook echt blij en gelukkig.

We zitten met heel veel dingen op de zelfde lijnen en alles voelt goed en normaal.

Hij heeft tegen een vriendin van ons verteld dat hij niets wilt dat ik ook niet wil, dus dat zit al goed.

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan helpen en mij advies kan geven over wat ik het beste hiermee kan doen.

Veel liefs xx
An apple a day keeps the bad people away. Only if you throw it hard enough.
Ik had eigenlijk veel "Je mag alleen een relatie hebben met iemand van je eigen leeftijd!!" reacties verwacht ;-D

Of komen die nog? :)
Hey!
Ik ben zelf 21 en zit met een gelijkaardige situatie. Verliefd geworden op iemand die dubbel zo oud is... Ik denk dat het verstandig is om niet meteen iets met hem te beginnen. Leer elkaar eerst nog een tijdje beter kennen, dat je ook de minder positieve kanten van hem kent. Denk ook goed na over de gevolgen als je met hem een relatie begint. Hoe gaan jouw ouders daar op reageren? Hoe ga je om met een eventuele kinderwens? Is hij al getrouwd geweest? Hoe zou het praktisch lopen? Studeer jij nog? ...
Maar als je na een aantal maanden nog steeds elkaar heel graag ziet, dan zou ik zeggen 'ga ervoor!'
Mijn man is 16 jaar ouder, voel je niets van ;)
Ik vind 16 jaar gewoon kunnen hoor. Bij erg veel meer moet je oppassen, maar 16 is prima te doen!!!!
Als jullie serieus met elkaar verder willen, dan zou ik wel van te voren over een aantal dingen serieus nadenken: Hij is eerder oud (en gebrekkig) dan jij. Zie je het zitten om na verloop van tijd zijn verzorgster te zijn ipv partner? Ik heb dit een paar keer van redelijk dichtbij meegemaakt. Één relatie is gestrand omdat de jongste nog volop in het leven stond en de oudere partner had daar heen behoefte meer aan, die vond thuis achter de geraniums meer dan genoeg. Die zijn dus uit elkaar gegroeid. Andere voorbeelden zijn dat de jongste op een gegeven moment alleen maar de oudste aan het verzorgen is. De één was opgelucht dat zij haar eigen leven weer terug had na de scheiding, in het andere geval was de jongere partner zichtbaar opgelucht dat de oudere doodging en dat ze niet meer continue hoeft te verzorgen. He kan best goed gaan hoor, maar ook op oudere leeftijd kan het verschil je wel parten gaan spelen.
En verder, wat hier al eerder gezegd is; de situatie rondom inkomen/AOW/pensioen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven