Grote twijfels

17-09-2011 11:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva Forum,

mijn vriendin stuurt dit naar mij :

Het is echt heel raar hoe ik me voel! ik weet het gewoon echt niet meer! mijn hard zegt dat ik nog echt veel van je hou! en mijn hoofd zegt dat het niet meer gaat! zo voelt het en dat is echt kut. net of er de heldentijd iemand bij je is die schreeuwt niet doen. en daar krijg je echt hoofdpijn van. terwijl het was gisteren echt leuk met jou. maar toch blijf ik nog een raar gevoel houden bij het kussen etc. hoe dat komt weet ik ook niet. Maar toch vond ik het gisteren echt leuk om bij je te zijn, we hebben gelachen en jij bent zo lief.

Wat denken jullie hiervan,

hoe gaat dit uit haar hoofd, veel over praten of juist een tijdje laten rusten.

Graag jullie mening.
Van sommige relaties kan je best het gevoel hebben dat ze niet goed voor je zijn, zeker op die leeftijd. En zo'n stemmetje in je heeft praktisch altijd gelijk. Soms is het verstand, dan weer intuitie. Terwijl je je op dat moment best gelukkig kan voelen. Ik zou haar verder met rust laten om haar niet te storen in de keuzes die ze maakt.
quote:Cateautje schreef op 17 september 2011 @ 13:56:

Hoe dan ook:

Haar getwijfel komt door jullie relatie, wat jullie hebben. Niet omdat ze haar vriendinnen mist

Hoe weet jij dat nou? Uitzonderlijk hoor, dat op afstand een mind reading doen bij een volstrekt vreemde.

Is inderdaad een aanname die ik maak, omdat het toch kolderiek te noemen is wanneer je problemen in een relatie gaat neerleggen bij/in een andere situatie?

Contact (of het ontbreken daaraan) met vriendinnen staat toch los van hoe je je relatie met je partner ziet.
ik denk dat het idd gedaan is, ze laat eigenlijk merken dat ze niet meer na een relatie verlangt omdat ze me wel graag ziet maar niet graag kust etc.
Het komt op mij over alsof ze geen relatie met je wil/niet meer verliefd is maar wel veel om je geeft. Vandaar dat haar hart ja zegt en haar hoofd nee. Het lijkt alsof ze klaar is om verder te gaan maar heel erg gewend is bij jou te zijn. Het lijkt me in ieder geval niet goed als er zulke (afwezigheid) van gevoelens is als je nog niet zo lang bij elkaar ben.

Ze heeft het blijkbaar nog steeds fijn met je, maar als ze zegt dat het raar is om te zoenen denk ik dat je meer een goede vriend bent geworden in plaats van haar minnaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat verwarrend is. Eerlijk gezegd zie ik hier niet veel toekomst meer in.
quote:annelaure schreef op 17 september 2011 @ 14:12:

Het komt op mij over alsof ze geen relatie met je wil/niet meer verliefd is maar wel veel om je geeft. Vandaar dat haar hart ja zegt en haar hoofd nee. Het lijkt alsof ze klaar is om verder te gaan maar heel erg gewend is bij jou te zijn. Het lijkt me in ieder geval niet goed als er zulke (afwezigheid) van gevoelens is als je nog niet zo lang bij elkaar ben.

Ze heeft het blijkbaar nog steeds fijn met je, maar als ze zegt dat het raar is om te zoenen denk ik dat je meer een goede vriend

bent geworden in plaats van haar minnaar. Ik kan me goed voorstellen dat dat verwarrend is. Eerlijk gezegd zie ik hier niet veel toekomst meer in.Ze laat idd ook wel merken dat ze liever als un vriend doorgaat.
Maar ze kan haar gevoel in haar hoofd niet uitleggen en zelf ook niet begrijpen dus ik kan er ook vrij weinig aan doen
quote:boris1992 schreef op 17 september 2011 @ 14:17:

Maar ze kan haar gevoel in haar hoofd niet uitleggen en zelf ook niet begrijpen dus ik kan er ook vrij weinig aan doenIk denk dat dat een juiste conclusie is. Heel naar, maar wel juist.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 september 2011 @ 11:59:

Ik zou tegen haar zeggen dat ze het je moet laten weten als ze zelf weet wat ze wil. Tot die tijd zou ik jullie relatie als over en uit beschouwen.

Goed advies.

Je gaat jezelf toch niet laten bungelen omdat zij geen keuzes maakt? Kom op zeg, ze komt maar vertellen wanneer ze het wel weer weet. En dan kun je op dat moment bekijken of jij haar nog wel ziet zitten.
quote:Kier_V schreef op 17 september 2011 @ 14:10:

[...]

Is inderdaad een aanname die ik maak, omdat het toch kolderiek te noemen is wanneer je problemen in een relatie gaat neerleggen bij/in een andere situatie?

Contact (of het ontbreken daaraan) met vriendinnen staat toch los van hoe je je relatie met je partner ziet.

Niet op die leeftijd. Dat meisje is waarschijnlijk 16 of 17 en het zou best kunnen zijn dat ze wat meer tijd door wilt brengen met haar vriendinnen, maar geen flauw idee heeft hoe ze haar tijd moet verdelen. Het zou eventueel zo kunnen zijn, dat zij daardoor naar haar relatie met TO gaat kijken en tot de conclusie komt dat ze nergens anders tijd meer voor heeft. Het zou tegelijkertijd zo kunnen zijn, dat ze TO echt nog niet kan missen en daardoor in een twijfelsituatie terecht komt.

Het is niet verstandig tieners te vergelijken met jezelf en hoe jij er in zou staan.
Klopt, eigenlijk wil ze niet meer maar durft het niet te zeggen en vindt het ook moeilijk. Ze blijft nu net zo lang draaikonten tot jij zegt "dit trek ik niet meer".

En het ligt niet aan jou, het is gewoon de leeftijd en ze wil nog meer ontdekken. Hard, maar geniet straks van alle spanning die je weer op gaat zoeken.
Hallo Boris,

Je komt over als een lieve en geduldige jongeman. Ga jezelf, voor zover je dat al deed, geen verwijten maken.

Van je 15e tot je 18e is een periode waarin veel gebeurt en verandert en waarin je ook bezig bent je eigen identiteit steeds meer te zoeken. Dat kan in je eentje al een pittige klus zijn, laat staan als je ook een relatie hebt. Meisjes zijn er meestal wat verder of sneller in dan jongens. Dat zij twijfels heeft is dus niet bijzonder. Dat de verliefdheid minder wordt ook niet.

De vraag is wel houd jij nog van haar en wil je nog met haar verder? Als het antwoord ja is, wees dan nog even geduldig, misschien even een korte break voorstellen voor beiden om na te denken of juist proberen de relatie meer pit te geven door haar eens te verrassen met iets leuks, alsof jullie net aan het daten zijn.

Wat jouw keuze ook is, veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven