Hamambehandeling

29-02-2020 01:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Vorige week ben ik met mijn vrouw naar de sauna geweest en hebben we ook een hamam behandeling gehad.

Deze werd gegeven door een dame en een heer. Ik liep voor de behandeling naar de tafel van de dame en mijn vrouw is door de man gemasseerd.

Na afloop vertelde mijn vrouw dat het gebruikelijker was geweest dat ik door de man was behandeld en zij door de vrouw.

Dat verbaasde mij. Nu ben ik benieuwd: waar zou jij voor kiezen?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat nou weer uit? De man én de vrouw die daar werken hebben beide de capaciteiten en de "kneepjes van het vak" geleerd om een Hamam behandeling te geven, ongeacht of dat aan een man of vrouw gegeven wordt.

Waarom is dat gebruikelijker volgens jouw vrouw?
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor ik zou kiezen? Behandelaren worden toegewezen bij boeking. Hoezo kiezen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
sommige vrouwen vinden het moeilijk of ongemakkelijk om naakt op een behandeltafel onder de handen van een vreemde man te liggen. Daar had je rekening mee kunnen houden
Alle reacties Link kopieren
En jullie hebben bij het boeken de keuze gekregen lijkt me? Zo niet dan waren er op dat moment blijkbaar even geen keuzes. Maar ergens geloof ik dat niet want er wordt dacht ik standaard gevraagd of je een mannelijke of vrouwelijke behandelaar wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
29-02-2020 01:33
Wat maakt dat nou weer uit? De man én de vrouw die daar werken hebben beide de capaciteiten en de "kneepjes van het vak" geleerd om een Hamam behandeling te geven, ongeacht of dat aan een man of vrouw gegeven wordt.

Waarom is dat gebruikelijker volgens jouw vrouw?
Wat dat uitmaakt? Nix natuurlijk! Maar ik ben wel benieuwd of haar bewering klopt.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen bij het betreden van de ruimte is vragen waar ik moet gaan liggen. En als ik mag kiezen zou ik even met mijn partner overleggen wat voor voorkeur die heeft.
Alle reacties Link kopieren
Meestal zijn M/V gescheiden in de hamam.
Dus wanneer er geboekt wordt voor een man en een vrouw, dan zullen zij waarschijnlijk automatisch een mannelijke en een vrouwelijke masseur inzetten.

Wil de klant het anders (jij liep al naar die vrouw toe) dan zal het de masseurs waarschijnlijk niet zoveel kunnen schelen wie/wie masseert. Dus die doen gewoon hun werk.
Je zou er de volgende keer voor kunnen kiezen even met je vrouw te overleggen; zij vond het blijkbaar ook logischer om door de vrouw behandeld te worden?

Als klant zou ik zelf trouwens ook bij voorkeur door de vrouwelijke masseur behandeld willen worden.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
29-02-2020 01:56
Meestal zijn M/V gescheiden in de hamam.
Dus wanneer er geboekt wordt voor een man en een vrouw, dan zullen zij waarschijnlijk automatisch een mannelijke en een vrouwelijke masseur inzetten.


Wil de klant het anders (jij liep al naar die vrouw toe) dan zal het de masseurs waarschijnlijk niet zoveel kunnen schelen wie/wie masseert. Dus die doen gewoon hun werk.
Je zou er de volgende keer voor kunnen kiezen even met je vrouw te overleggen; zij vond het blijkbaar ook logischer om door de vrouw behandeld te worden?

Als klant zou ik zelf trouwens ook bij voorkeur door de vrouwelijke masseur behandeld willen worden.

In een sauna-complex? Nog nooit meegemaakt.

Maar als je er problemen mee hebt dat je de behandeling door iemand van het andere geslacht krijgt, dan kun je dat natuurlijk bij het boeken aangeven of ter plekke ruilen in dit geval.

Maar jij bent in dit geval zelf naar de tafel van de vrouw gelopen, en het topic staat bij relaties.
Vond je vrouw het niet fijn dat je dat deed?

Mij boeit het niet door wie ik een behandeling krijg. Als ze hun werk maar goed doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou kiezen voor de man, die hebben doorgaans meer kracht in hun handen en ik houd van een stevige massage.
Waarom wilde jij door de vrouw gemasseerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
29-02-2020 05:16
Waarom wilde jij door de vrouw gemasseerd worden?
Dat is denk ik de vraag waar je vrouw een antwoord zou op willen.
Door voor de vrouw te kiezen heb je de behandeling misschien een beetje seksueel getint?
Want logischerwijs zou een man voor de krachtigere behandeling van een man kiezen.
Waarom heb je voor de vrouw gekozen?
In oosterse landen zijn er gescheiden hammams en ook gezamenlijke in de toeristische gebieden. Vrouwen worden veelal door een vrouw behandeld en mannen door een man. Dit heeft meerdere redenen. Bedoelde jou vrouw dit niet? Ik vraag me ook af waarom jij je door een vrouw heb laten masseren?
De meeste mannen worden juist veel liever door een vrouw behandeld en vaak houden mannen onverwacht van zachte aanrakingen en vrouwen juist van wat steviger.
tantejans schreef:
29-02-2020 06:21
De meeste mannen worden juist veel liever door een vrouw behandeld en vaak houden mannen onverwacht van zachte aanrakingen en vrouwen juist van wat steviger.
Hoe weet je dit?
Maud*de*Braose schreef:
29-02-2020 06:54
Hoe weet je dit?
Er zijn best veel mannen die het een beetje moeilijk vinden om door een man aangeraakt te worden én zich echt te ontspannen, tenzij voor een serieuze sportmassage of fysio.

Een vriendin geeft ontspannjngsmassages en heeft voor 99 procent mannelijke klanten die dat ook toegeven.
tantejans schreef:
29-02-2020 07:06
Er zijn best veel mannen die het een beetje moeilijk vinden om door een man aangeraakt te worden én zich echt te ontspannen, tenzij voor een serieuze sportmassage of fysio.

Een vriendin geeft ontspannjngsmassages en heeft voor 99 procent mannelijke klanten die dat ook toegeven.
Aha, 99% procent van haar klanten vertelt haar dit. Dat is best veel.
Maud*de*Braose schreef:
29-02-2020 07:07
Aha, 99% procent van haar klanten vertelt haar dit. Dat is best veel.
Nee, dat heb ik op die manier niet geschreven.

Het maakt mij ook niet zo veel uit of je me gelooft of niet en ik heb ook niet zo veel zin om allerlei persoonlijke details te vertellen over hoe ik precies aan die info kom.
tantejans schreef:
29-02-2020 07:11
Nee, dat heb ik op die manier niet geschreven.

Het maakt mij ook niet zo veel uit of je me gelooft of niet en ik heb ook niet zo veel zin om allerlei persoonlijke details te vertellen over hoe ik precies aan die info kom.
Dan begrijp ik niet hoe je het hebt geschreven. Maar prima, als je geen persoonlijke details wil vertellen. Ik was alleen benieuwd hoe je zo precies weet wat je hier schrijft.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
29-02-2020 03:49
....Maar jij bent in dit geval zelf naar de tafel van de vrouw gelopen, en het topic staat bij relaties.
Vond je vrouw het niet fijn dat je dat deed?...
Oh nee, hoor! Daar is gelukkig helemaal geen probleem over! Zij heeft ook niet het gevoel voor het blok te zijn gezet. Ik heb het topic onder relaties gezet, omdat het onderwerp niets met gezondheid of beauty of seks te maken heeft en binnen een relatie het klaarblijkelijk volgens mijn vrouw gebruikelijk is om de behandeling andersom te ontvangen.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Als je vrouw er echt moeite mee had, had ze het van tevoren moeten zeggen. Als ik met mijn vriend ga word ik inderdaad geholpen door een vrouw en hij door een man. Is dat gebruikelijk? Geen idee. maar ik vond het wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
29-02-2020 05:45
Dat is denk ik de vraag waar je vrouw een antwoord zou op willen.
Door voor de vrouw te kiezen heb je de behandeling misschien een beetje seksueel getint?
Want logischerwijs zou een man voor de krachtigere behandeling van een man kiezen.
Waarom heb je voor de vrouw gekozen?
Sjonge, daar zet je me onverwacht wel even aan het denken.

Allereerst is er bij mij geen sprake van enige fysieke opwinding tijdens een massage, alleen pure ontspanning (om dat vooraf maar afgekaart te hebben). Ik denk dat ik het eerder ongemakkelijk vind om een massage van een man te ontvangen, wat ik weer enigszins homofoob vind klinken nu ik het opschrijf!

Wat dat betreft onderschrijf ik de post van tantesjaan.
fitch wijzigde dit bericht op 29-02-2020 07:40
1.64% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw had kennelijk voorkeur voor een vrouw, was wel fijn geweest voor haar om even vooraf met haar te bespreken wie waar zou gaan liggen 😊
Maud*de*Braose schreef:
29-02-2020 07:12
Dan begrijp ik niet hoe je het hebt geschreven. Maar prima, als je geen persoonlijke details wil vertellen. Ik was alleen benieuwd hoe je zo precies weet wat je hier schrijft.
Wat ik globaal bedoel te zeggen is dat veel mannen genieten van een vrouwenhand tijdens een massage en dat het in mijn ogen een vooroordeel is dat mannen altijd maar een steviger massage zouden willen dan vrouwen.
En dat dat niet erotisch hoeft te zijn voor zo'n man, maar wél extra sensueel...smalle grens misschien, maar tóch.
Ik denk dat TO bang is dat je daar homo van kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven