Hamambehandeling

29-02-2020 01:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Vorige week ben ik met mijn vrouw naar de sauna geweest en hebben we ook een hamam behandeling gehad.

Deze werd gegeven door een dame en een heer. Ik liep voor de behandeling naar de tafel van de dame en mijn vrouw is door de man gemasseerd.

Na afloop vertelde mijn vrouw dat het gebruikelijker was geweest dat ik door de man was behandeld en zij door de vrouw.

Dat verbaasde mij. Nu ben ik benieuwd: waar zou jij voor kiezen?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Pupsel schreef:
29-02-2020 07:39
Je vrouw had kennelijk voorkeur voor een vrouw, was wel fijn geweest voor haar om even vooraf met haar te bespreken wie waar zou gaan liggen 😊
Haha, nee hoor! Als dat zo was, had ik echt aan het kortste eind getrokken. Mijn vrouw is niet echt een volgzaam type! :)
Maar uiteindelijk heeft niemand aan je kortste eind getrokken so what's the problem?
Murrmurr schreef:
29-02-2020 07:46
Maar uiteindelijk heeft niemand aan je kortste eind getrokken so what's the problem?
Huh?
Ik ben een vrouw en als ik de keuze heb, ga ik voor de behandeling door de man.

Edit: en als ik met partner ben, mag die van mij gerust voor de behandeling door de vrouw kiezen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wellicht had TO dat wel even mogen overleggen met zijn vrouw vooraf.

Maar naakt masseren door een masseur hoeft niet erotisch te zijn. Ik ben een keer samen met mijn vriendin gemasseerd door een tantra masseuse, waarbij wij om de beurt samen met de masseuse de ander masseerden. We waren alledrie helemaal naakt maar er speelde absoluut geen erotische gevoelens.
fitch schreef:
29-02-2020 01:26
Na afloop vertelde mijn vrouw dat het gebruikelijker was geweest dat ik door de man was behandeld en zij door de vrouw.

Ik zou even aan mijn partner vragen: "Heb je een voorkeur, lieverd?"

Na de laatste keer dat ik was aangerand door een onbekende man, vond ik het een tijdje onprettig om door niet-partner mannen aangeraakt te worden. Ook al is een masseur nog zo professioneel, massage kan bepaalde herinneringen oproepen.
Deze behandeling was in de sauna. Maar in een (Marokkaanse) hamam zou ik zeker hebben gekozen voor 'man door man gemasseerd' en 'vrouw door vrouw gemasseerd'.
Odense* schreef:
29-02-2020 08:50
Ik zou even aan mijn partner vragen: "Heb je een voorkeur, lieverd?"

Na de laatste keer dat ik was aangerand door een onbekende man, vond ik het een tijdje onprettig om door niet-partner mannen aangeraakt te worden. Ook al is een masseur nog zo professioneel, massage kan bepaalde herinneringen oproepen.

Dat lijkt me dan iets wat je partner wéét, of wat je expliciet nog even vermeld (ook aan degene waar je boekt) voor je de reservering maakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
fitch schreef:
29-02-2020 07:28
Sjonge, daar zet je me onverwacht wel even aan het denken.

Allereerst is er bij mij geen sprake van enige fysieke opwinding tijdens een massage, alleen pure ontspanning (om dat vooraf maar afgekaart te hebben). Ik denk dat ik het eerder ongemakkelijk vind om een massage van een man te ontvangen, wat ik weer enigszins homofoob vind klinken nu ik het opschrijf!

Wat dat betreft onderschrijf ik de post van tantesjaan.
Oh je ziet een hammam behandeling als iets seksueels???????????? Wat raar en doe iets aan die homofobie
Odense* schreef:
29-02-2020 08:50
Deze behandeling was in de sauna. Maar in een (Marokkaanse) hamam zou ik zeker hebben gekozen voor 'man door man gemasseerd' en 'vrouw door vrouw gemasseerd'.
Wat is het verschil
creativeguy schreef:
29-02-2020 08:36

Maar naakt masseren door een masseur hoeft niet erotisch te zijn. Ik ben een keer samen met mijn vriendin gemasseerd door een tantra masseuse, waarbij wij om de beurt samen met de masseuse de ander masseerden. We waren alledrie helemaal naakt maar er speelde absoluut geen erotische gevoelens.
de masseur was ook naakt? Maar het was niet seksueel? Dat is ook raar
Tsja... veel heteromannen vinden het niet prettig om door een andere man gemasseerd te worden. Dat vinden ze dan ‘gay’. Ik zou voor een vrouw kiezen overigens.
S-Meds schreef:
29-02-2020 10:13
de masseur was ook naakt? Maar het was niet seksueel? Dat is ook raar
Of gevalletje ontkenning of de betrokkenen waren allemaal extreem onaantrekkelijk
Ik denk altijd dat mannen die zo bang zijn om door een andere man aangeraakt te worden, vooral bang zijn om opgewonden te raken en dat ze dan aan zichzelf moeten toegeven dat ze niet zo Überhetero zijn als ze zelf denken.
Murrmurr schreef:
29-02-2020 11:16
Of gevalletje ontkenning of de betrokkenen waren allemaal extreem onaantrekkelijk
“Nee hoor ik ga jullie lekker masseren ga maar even liggen dan trek ik ook al mijn kleren uit. Ja het is niet seksueel hoor, ik heb het nogal snel warm”
Murrmurr schreef:
29-02-2020 11:18
Ik denk altijd dat mannen die zo bang zijn om door een andere man aangeraakt te worden, vooral bang zijn om opgewonden te raken en dat ze dan aan zichzelf moeten toegeven dat ze niet zo Überhetero zijn als ze zelf denken.
dit ja
Mijn man heeft liever een man als hij gemasseerd wordt oid.
Hij vindt dat lekkerder omdat die wat meer kracht zetten tijdens een massage.
Stressed is just desserts spelled backwards
Murrmurr schreef:
29-02-2020 11:18
Ditto
Als een man liever door een vrouw gemasseerd wordt is ie homofoob en moet hij er iets aan doen?

Mijn ex wilde ook niet aangeraakt worden door mannen bij massages. Hij vond dat niet prettig. Dat is niet perse homofoob. Hij had niks tegen mannen die op mannen vallen of wat andere mannen doen. Hij wilde gewoon niet aangeraakt worden door een andere man als hij naakt was. Dat is niet homofoob. Dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Maar blijkbaar mag dat niet en moet je dan wat aan die gevoelens doen.
Ik heb geen idee wat hier de etiquette voorschrijft, maar mijn man & ik laten ons ook wel eens behandelen/masseren gezamenlijk ...en als er een man is, zal ik altijd naar de man toe gaan. Nooit iets over gehoord dat dit eigenlijk niet de bedoeling was of niet zo hoorde.
abracadabra schreef:
29-02-2020 12:34
Als een man liever door een vrouw gemasseerd wordt is ie homofoob en moet hij er iets aan doen?

Mijn ex wilde ook niet aangeraakt worden door mannen bij massages. Hij vond dat niet prettig. Dat is niet perse homofoob. Hij had niks tegen mannen die op mannen vallen of wat andere mannen doen. Hij wilde gewoon niet aangeraakt worden door een andere man als hij naakt was. Dat is niet homofoob. Dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Maar blijkbaar mag dat niet en moet je dan wat aan die gevoelens doen.
Klopt. Slaat namelijk nergens op. Die onprettige gevoelens zijn altijd geworteld in vreemde, homofobe overtuigingen.
Ik zou het vreemd vinden als mijn vriend niet gemasseerd wilde worden door een man vanuit het idee dat het homoseksueel aan zou voelen. Daarmee maakt hij de massage iets seksueels en dan zou ik een massage door een andere vrouw ineens wél een probleem vinden.
fluttershy schreef:
29-02-2020 17:25
Ik zou het vreemd vinden als mijn vriend niet gemasseerd wilde worden door een man vanuit het idee dat het homoseksueel aan zou voelen. Daarmee maakt hij de massage iets seksueels en dan zou ik een massage door een andere vrouw ineens wél een probleem vinden.
ja en als je zo enorm homofoob bent zou je ook nog kunnen denken dat er wat latente homoseksualiteit onder zit
creativeguy schreef:
29-02-2020 08:36

Yeah right :bonk:
Frankly my dear, I don"t give a damn
S-Meds schreef:
29-02-2020 10:12
Wat is het verschil
Cultuur.

In een echt Oosterse hammam is het gebruikelijk dat mannen en vrouwen gescheiden zijn en not done om dat te mengen.

Met andere woorden in een Oosterse Hammam zou ik zeggen: vrouw door vrouw, man door man. In dat opzicht heeft je vrouw gelijk TO.

Echter in de saunacomplexen speelt dit niet zo en is het persoonlijke voorkeur.

Ik zou voor de man gaan want die zijn krachtiger. Mijn man gaat ook voor de man. Tenzij de vrouw net zo krachtig is dan maakt het hem niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven