happy single? echt mogelijk?
vrijdag 29 augustus 2008 om 22:16
Sinds ruim twee maanden ben ik weer vrijgezel en ik ben echt nog niet aan een nieuwe relatie toe en ook nog lang geen happy single maar had laatst met een vriendin de volgende discussie:
Ik gaf aan dat ik in de tijd met mijn vriend gelukkiger was dan zonder. Zij gaf aan dat dat niet goed is en dat je je met jezelf gelukkig moet voelen met of zonder partner en dat je je dan niet gelukkiger kan voelen met partner.Dat je dan niet goed bezig bent.
Wat vinden jullie, ben je met partner nog gelukkiger (zeg maar alleen 100 procent en met 125) of kun je zonder net zo gelukkig zijn?
groetjes Lobelia
Ik gaf aan dat ik in de tijd met mijn vriend gelukkiger was dan zonder. Zij gaf aan dat dat niet goed is en dat je je met jezelf gelukkig moet voelen met of zonder partner en dat je je dan niet gelukkiger kan voelen met partner.Dat je dan niet goed bezig bent.
Wat vinden jullie, ben je met partner nog gelukkiger (zeg maar alleen 100 procent en met 125) of kun je zonder net zo gelukkig zijn?
groetjes Lobelia
vrijdag 29 augustus 2008 om 22:48
ik ben het ook met claire eens, maar daarbij wel de toevoeging dat je in je relatie wel zo kunt leven dat jij het gelukkigst met jezelf bent... hmm.. klinkt ingewikkeld. Ik bedoel dat je wel gewoon de dingen kunt doen in een relatie die jij fijn vind en jou gelukkig maken.
ik ben ook sinds 3 a 4 maanden weer vrijgezel na bijna 4 jaar relatie en ik vind het heerlijk
tijd om dingen te ondernemen die ik graag wil!
ik ben ook sinds 3 a 4 maanden weer vrijgezel na bijna 4 jaar relatie en ik vind het heerlijk
vrijdag 29 augustus 2008 om 22:59
Ik vind de tegenstelling in deze vraag niet terecht.
Kun je gelukkig zijn als single?
Dan kun je ook vragen: kun je gelukkig zijn als je rijk bent? Kun je gelukkig zijn zonder huisdier?
Ik bedoel maar Net zulke onzinnige vragen.
Gelukkig zijn heeft naar mijn idee niet zoveel met je status alleenstaand/getrouwd/samenwonend te maken, het is een GEVOEL dat in jezelf zit.
Als je het bent, ben je het ook als je single bent, en ook als je in een relatie zit.
Ik snap die koppeling niet, die hier vaak wordt gelegd?
Kun je gelukkig zijn als single?
Dan kun je ook vragen: kun je gelukkig zijn als je rijk bent? Kun je gelukkig zijn zonder huisdier?
Ik bedoel maar Net zulke onzinnige vragen.
Gelukkig zijn heeft naar mijn idee niet zoveel met je status alleenstaand/getrouwd/samenwonend te maken, het is een GEVOEL dat in jezelf zit.
Als je het bent, ben je het ook als je single bent, en ook als je in een relatie zit.
Ik snap die koppeling niet, die hier vaak wordt gelegd?
vrijdag 29 augustus 2008 om 23:51
Ik vind mét anders nu wel leuker dan zónder. Ik kan het nu vergelijken met elkaar en zie wel dat ik het toch fijner vind om samen met hem te zijn dan toen ik het nog in mijn eentje rooide.
Ook prima overigens, maar ondanks dat ik nog niet eerder een echt serieuze en lange relatie had, was ik het alleen rooien toch wel een beetje zat.
Dus ik snap kortom wel dat geluk niet afhankelijk is van een partner en dat ook niet moet zijn omdat het anders niet zo in balans is. Maar net als met geld: het máákt niet gelukkig maar het hebben is best fijn.
Ook prima overigens, maar ondanks dat ik nog niet eerder een echt serieuze en lange relatie had, was ik het alleen rooien toch wel een beetje zat.
Dus ik snap kortom wel dat geluk niet afhankelijk is van een partner en dat ook niet moet zijn omdat het anders niet zo in balans is. Maar net als met geld: het máákt niet gelukkig maar het hebben is best fijn.
zaterdag 30 augustus 2008 om 00:25
Ik vind met partner gezelliger dan zonder. Hoe stom het ook klinkt, het was zo'n lul, toch mis ik zijn gezelschap. Ik ga altijd op stap met een grote vriendengroep, bijna allemaal stellen. Dan vind ik het leuker om daar als stel tussen te zitten dan alleen. Maar misschien dat ik er over een tijdje ook anders over denk. Voorheen was ik happy single kan ik wel stellen maar nu voel ik me toch wel eenzaam.
zaterdag 30 augustus 2008 om 01:22
ehmm, als ik nu te veel ga forummen heb ik daar morgen misschien spijt van, ben niet helemaal nuchter meer
Tja, waarom ik daar niet happy van wordt? Die onzekerheid: belt hij mij of bel ik hem en wanneer zien we elkaar wel of niet? Vanavond had hij opeens allebei zijn mobiele telefoons uitstaan, reageert al dagen niet op sms. Zulk soort dingen. En mega verschillen tussen hem en mij waarbij ik me vaak afvraag of we elkaar wel gelukkig kunnen maken. En of van elkaar houden wel genoeg is. pffff ik moet naar bed, morgen een sportieve dag voor de boeg.
Tja, waarom ik daar niet happy van wordt? Die onzekerheid: belt hij mij of bel ik hem en wanneer zien we elkaar wel of niet? Vanavond had hij opeens allebei zijn mobiele telefoons uitstaan, reageert al dagen niet op sms. Zulk soort dingen. En mega verschillen tussen hem en mij waarbij ik me vaak afvraag of we elkaar wel gelukkig kunnen maken. En of van elkaar houden wel genoeg is. pffff ik moet naar bed, morgen een sportieve dag voor de boeg.
zaterdag 30 augustus 2008 om 01:28
zaterdag 30 augustus 2008 om 02:01
Nee, een happy single bestaat niet. Tenminste dat is mijn mening. Ben vaker vrijgezel dan dat ik een relatie heb, maar vind vrijgezel zijn heel eerlijk gezegd helemaal nix aan. En het grappige is dat ik waarschijnlijk weer vrijgezel blijf voor een lange tijd. Stiekem geloof ik dat ik ook een beetje bang ben voor relaties. Vind het enorm tegenstrijdig, maar kan er weinig aan doen.
zaterdag 30 augustus 2008 om 08:07
Ik voel me als vrijgezel uiteindelijk altijd een stuk beter dan in 'n relatie. Een relatie voelt als 'n roes van alcohol, je denkt even dat alles helemaal superdesuper is, maar komt vroeg of laat toch weer bedrogen uit en dan realiseer je je hoeveel tijd/energie je aan zo'n man hebt verspild vooral ook geestelijk omdat ie je gedachten in zo'n tijd volkomen beheerste. Elke keer als ik over 't liefdesverdriet heen was geniet ik juist weer meer van vooral de geestelijke vrijheid.
zaterdag 30 augustus 2008 om 08:56
quote:elninjoo schreef op 30 augustus 2008 @ 08:07:
Ik voel me als vrijgezel uiteindelijk altijd een stuk beter dan in 'n relatie. Een relatie voelt als 'n roes van alcohol, je denkt even dat alles helemaal superdesuper is, maar komt vroeg of laat toch weer bedrogen uit en dan realiseer je je hoeveel tijd/energie je aan zo'n man hebt verspild vooral ook geestelijk omdat ie je gedachten in zo'n tijd volkomen beheerste. Elke keer als ik over 't liefdesverdriet heen was geniet ik juist weer meer van vooral de geestelijke vrijheid.Hier heb ik niks meer aan toe te voegen..
Ik voel me als vrijgezel uiteindelijk altijd een stuk beter dan in 'n relatie. Een relatie voelt als 'n roes van alcohol, je denkt even dat alles helemaal superdesuper is, maar komt vroeg of laat toch weer bedrogen uit en dan realiseer je je hoeveel tijd/energie je aan zo'n man hebt verspild vooral ook geestelijk omdat ie je gedachten in zo'n tijd volkomen beheerste. Elke keer als ik over 't liefdesverdriet heen was geniet ik juist weer meer van vooral de geestelijke vrijheid.Hier heb ik niks meer aan toe te voegen..
zaterdag 30 augustus 2008 om 09:35
Toen ik single was heb ik gelukkige en minder gelukkige tijden gekend. En dat is nog steeds zo nu ik samen ben met mijn vriend. Ik vind wel dat 'ongelukkige tijden' nu korter zijn. Als ik 'vroeger' eens niet lekker in mijn vel zal had ik een klote avond, sprak ik met mezelf af dat ik de volgende dag wat daadkracht zou tonen om e.e.a. op te lossen of als dat niet mogelijk was om mezelf een dagje te verwennen. Als ik nu niet lekker in mijn vel zit roept mijn vriend me sneller tot de orde, of verwent me, of maakt me vrolijk.
Heb het gevoel dat pieken hoger waren en dalen dieper toen ik nog alleen was.
zaterdag 30 augustus 2008 om 10:42
Ik weet het niet.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch gelukkiger ga worden met een hele leuke partner (die die natuurlijk aan mijn enorme eisenpakket voldoet) dan zonder.
Ik merk dat ik nu nog een beetje eng word van relaties. Van dates die wat serieuzer zouden kunnen worden. Kwam er tijdens mijn laatste date achter (met een heeeele leuke man trouwens) dat ik dat nu nog echt niet aan kan. Na 13 jaar achter elkaar in relaties gezeten te hebben, ga ik eerst mijzelf maar weer eens terug vinden. Ik begon het net leuk te vinden zeg maar.
2 van mijn broertjes daarentegen, hebben zichzelf al zo gevonden dat ze absoluut geen relatie willen.
Ik denk dat ik uiteindelijk toch gelukkiger ga worden met een hele leuke partner (die die natuurlijk aan mijn enorme eisenpakket voldoet) dan zonder.
Ik merk dat ik nu nog een beetje eng word van relaties. Van dates die wat serieuzer zouden kunnen worden. Kwam er tijdens mijn laatste date achter (met een heeeele leuke man trouwens) dat ik dat nu nog echt niet aan kan. Na 13 jaar achter elkaar in relaties gezeten te hebben, ga ik eerst mijzelf maar weer eens terug vinden. Ik begon het net leuk te vinden zeg maar.
2 van mijn broertjes daarentegen, hebben zichzelf al zo gevonden dat ze absoluut geen relatie willen.
zaterdag 30 augustus 2008 om 10:52
quote:cherrytomaatje schreef op 30 augustus 2008 @ 09:35:
Grappig, dat vind ik juist van met 'n relatie. De pieken zijn hoger als ik verliefd ben en voel dat die man ook verliefd is op mij. Maar de dalen zijn enorm diep als blijkt dat het weer over gaat.
Ik heb nooit drugs gebruikt, maar van wat ik daarover gelezen heb denk ik dat verliefdheid/relatie een soort heroinetrip is met 'n enorme kater daarna. Niet gezond voor mij in elk geval. Ik gedij een stuk beter als single.
Grappig, dat vind ik juist van met 'n relatie. De pieken zijn hoger als ik verliefd ben en voel dat die man ook verliefd is op mij. Maar de dalen zijn enorm diep als blijkt dat het weer over gaat.
Ik heb nooit drugs gebruikt, maar van wat ik daarover gelezen heb denk ik dat verliefdheid/relatie een soort heroinetrip is met 'n enorme kater daarna. Niet gezond voor mij in elk geval. Ik gedij een stuk beter als single.
zaterdag 30 augustus 2008 om 10:59
Ben sinds maart single en eerlijk gezegd nog steeds niet echt happy. Had hiervoor een relatie van bijna 7 jaar, en kort daarvoor een van 4,5 jaar... Dus eigenlijk ben ik nooit lang single geweest en moet ik er vooral heel erg aan wennen dat er nu geen maatje is waar je 's avonds lekker tegenaan kruipt, waar je blije en verdrietige momenten mee deelt, waar je altijd tegenaan kan praten zonder eerst agenda's te moeten trekken... dat soort dingen.
Ik merk ook wel voordelen hoor. Heb nu veel meer vrijheid, ben meer bezig met wat ik zelf eigenlijk belangrijk en leuk vind ipv rekening houden met vriend... dat soort dingetjes.
Ben ook weer beetje aan het daten, en had een hele leuke gevonden, helemaal in de wolken, verliefd, spanning... Had ik zo gemist! Maar ging dus na een paar weken bergafwaarts omdat meneer steeds minder interesse ging tonen, niet terugbellen, geen tijd... etc. En daar werd ik echt niet blij van. Alleen maar aan het piekeren. Echt mezelf een beetje kwijt meteen. Nu dat ook alweer een paar weken 'uit' is begin ik mezelf weer terug te vinden.
Zie ineens weer allerlei mogelijkheden, de zon schijnt, mijn hoofd heeft weer tijd voor van alles ipv alleen maar die mannen...
Dus tja... of ik echt happy single ga worden weet ik niet. Eigenlijk vind ik het liefst snel een ontzettend fantastische droomvent. Maar ja, tot die tijd moet ik mezelf echt maar weten te vermaken he...
Ik merk ook wel voordelen hoor. Heb nu veel meer vrijheid, ben meer bezig met wat ik zelf eigenlijk belangrijk en leuk vind ipv rekening houden met vriend... dat soort dingetjes.
Ben ook weer beetje aan het daten, en had een hele leuke gevonden, helemaal in de wolken, verliefd, spanning... Had ik zo gemist! Maar ging dus na een paar weken bergafwaarts omdat meneer steeds minder interesse ging tonen, niet terugbellen, geen tijd... etc. En daar werd ik echt niet blij van. Alleen maar aan het piekeren. Echt mezelf een beetje kwijt meteen. Nu dat ook alweer een paar weken 'uit' is begin ik mezelf weer terug te vinden.
Zie ineens weer allerlei mogelijkheden, de zon schijnt, mijn hoofd heeft weer tijd voor van alles ipv alleen maar die mannen...
Dus tja... of ik echt happy single ga worden weet ik niet. Eigenlijk vind ik het liefst snel een ontzettend fantastische droomvent. Maar ja, tot die tijd moet ik mezelf echt maar weten te vermaken he...