Heb ik een fout gemaakt?

12-10-2008 11:53 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
*gewist*
Je hebt de fout gemaakt niet jezelf te zijn. En dan onderstaande zin:

"Ik behandel haar dan ook als gelijke (dus dat ik geen dominante houding anneem)"

Brrr. Alsof ze daar blij mee moet zijn, dat jij haar wel even als gelijke behandelt. Hoe doe je dat normaal gesproken dan?...
Wat versta je trouwens onder dominant?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Goeie genade, je wilde het anders doen en daarom heb je eens gek gedaan en haar als gelijke behandeld??? Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
.
quote:mitch70 schreef op 12 oktober 2008 @ 12:43:

Dank!

Eigenlijk is er ook geen correcte 'aanpak'. Je bent wie je bent en je doet wat je doet. Als iemand daar moeite mee heeft of er niet mee om weet te gaan, dan is dat niet degene voor jou. Dat weet ik ook wel. Maar we passen zo ontzettend goed bij elkaar (echt!) dat ik bang ben om het verkeerd te doen, en daardoor dus vaak niet mezelf ben. Niet goed.Nee, niet goed, want als jij in een (beginnende) relatie niet jezelf bent, kun je dus ook niet stellen dat jullie "zo ontzettend goed bij elkaar passen, echt!". Of zij moet ook niet zichzelf zijn, en dat jullie om die reden alleen al goed bij elkaar passen: twee mensen die in een relatie lekker een ander gaan zitten zijn.
.
Behandelt haar als een prinsesje.....

vanuit het oogpunt van een lakei of van een prins??? Dat is namelijk nogal een verschil.

Wees gewooon jezelf, niks zo onaantrekkelijk van iemand die niet zichzelf is maar een verbeterde versie vanzichzelf aan het spelen is.
Hee Mitch, volgens mij bedoel je helemaal niet dat je vrouwen normaliter niet als gelijke behandelt maar dat je nu extra alert was je dominante kant een beetje in toom te houden of niet?

Hoe dan ook, wees jezelf. En bespreek eventuele onzekerheden met je nieuwe liefde. Maar maak het niet te ingewikkeld of te zwaar. Ik hoor namelijk een hoop 'gedoe' als ik je posts lees. Als jullie goed bij elkaar passen dan moet openheid en jezelf zijn geen enkel probleem vormen. Sterker nog, dat zijn (een paar van) de voorwaarden voor een goede relatie lijkt mij. Succes!
Djiez, ik lees nog even de reacties en het valt me sowieso op dat ze hier vallen over woorden. Dat jij 'jongetje' gebruikt is inderdaad ook niet mijn woordekeuze, maar ik lees dat gewoon dat jij dus van het 'andere' geslacht bent. Niets meer en niets minder. Maar dat je dus een 'bepaalde woordkeuze' hier moet gebruiken om serieus genomen te worden.... (ja ja val hier ook maar over) dat vind ik vaak zo vaag...

Vraag je raad, moet dat wel in een bepaalde vorm want anders krijg je een emmer oestrogeen over je heen.

En als hij al aangeeft dat hij normaliter wel dominant is, dan kun je dat toch gewoon aannemen? Ja sorry ik ga er gewoon vanuit dat dit een leuke vent is die ff wat raad komt vragen. Zeker te naïef voor woorden?

Na goed, ik heb makkelijk lullen, ik heb al de leukste vriend op deze aardkloot
Ik heb ook een keer een relatie gehad met een man die zichzelf niet was. Hij deed echt alles voor me, behandelde me ook als een prinsesje. In het ebgin was dat leuk, maar ik begon me al snel te ergeren. Eerlijk gezegd ging ik er een beetje misbruik van maken, want ik kreeg toch mijn zin wel.

Dat werkte dus niet, ik heb het zelf uitgemaakt. We bleven vrienden en toen kwam zijn ware aard naar voren. Toen hebben we weer een relatie gekregen en dat voelde beter. Hij met een duidelijke eigen mening, die ook tegen me in durfde te gaan. het voelde gelijkwaardiger, ook al was hij toen wat dominanter dan dat hij eerst was.

Je kunt dus beter meteen jezelf zijn.

Maar hoe dominant ben je? Noem eens voorbeelden als je wil.

Heel veel succes!
Ho nou _lente_ , IK heb de leukste man op aarde. Dat dat ook even duidelijk is. Oh jee, als het maar niet dezelfde is bedenk ik me opeens...

Mitch, goed hoor dat je nadenkt over je gedrag. Laat nog ff weten hoe het gaat enzo.
_lente_ begrijpt het helemaal. De rest, ja wat zal ik zeggen...

Ik bedoelde het goed, maar blijkbaar moet je heel erg oppassen met wat en hoe je wat zegt hier. Ik ben genezen.

Voor de geinteresseerden: het is allemaal op zn pootjes terecht gekomen. Blijkt dat ik er helemaal naast zit en dat alles koek en ei is. Silly me.

En nu kruip ik weer terug onder de steen waar ik onder vandaan kwam.
En weer een OP verwijderd...
quote:mitch70 schreef op 12 oktober 2008 @ 11:53:

*gewist*Ja, je hebt een fout gemaakt. Je hebt het openingsbericht gewist. Bah.
World of Warcraft: Legion
Zit ik een beetje voor Jan l*l mijn verhaal te doen!
Toch niet helemaal, Steeninwater. Het is balen dat Mitch zijn openingsbericht gewist heeft, maar gezien de reacties, kan ik ongeveer raden wat er gestaan heeft. Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Mitch (ik ben nog voorzichtiger), maar ik vind de reacties van jullie nergens vijandig. Ik vind jouw verhaal nuttig.

Ik ben het niet eens met "Ik bedoelde het goed, maar blijkbaar moet je heel erg oppassen met wat en hoe je wat zegt hier."
World of Warcraft: Legion
Jammer dat je je verhaal gewist hebt, maar ik heb zo uit de reacties een beetje op kunnen maken waar het over ging.

Blijf alsjeblieft gewoon jezelf, zet iemand niet overdreven op een voetstuk. Ik heb een relatie gehad waarin ik behoorlijk over m heen liet lopen, en dat wilde ik nooit meer. Kreeg een scharrel, en mén, wat een vent was dat. Ik was zijn alles, na 2 maanden al trouwplannen, was het beste wat hem was overkomen, en ik werd de hemel ingeprezen. En ik vond het verschrikkelijk! Ik ben gaan rellen, en hem uitdagen, maar hij bleef maar lief. Voorbeeld: ik nam nog een kleine kat, omdat ik wist dat hij een hekel had aan katten, in de hoop zo zijn ware aard eens te zien (en dochter en ik wilden al heel graag nog een 2e katje hoor) en hij vond het prachtig. Nog een voorbeeld: Ik was een wondervrouw omdat ik mn eigen telefoon en internet aan kon sluiten, dat was wel zo bijzonder. Ik dacht, rot op vent, ik heb me jaren alleen moeten redden, kan dat nu ook wel. Hij kwam binnen na zn werk en riep ik ben thuis, terwijl het echt mijn huis was, en nooit zijn huis/thuis zou gaan worden. Benauwde me zo, ik was dat niet gewend, om zo op een voetstuk geplaatst te worden. Heb het dan ook uitgemaakt, kon er niet tegen.

Nu gelukkig een gelijkwaardige relatie, waarin we mekaar accepteren zoals we zijn, en mekaar eigenaardigheden soms voor lief nemen, waarin we van mekaar houden, maar waarin het ook enorm kan knallen, en ik geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven