Heb ik een vertroebeld beeld?? Of....?

03-08-2008 10:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Het gaat om het volgende:

Ik heb in het verleden 2 relaties gehad die gebaseerd waren op leugens, bedrog en overspel. Dit heeft er bij mij redelijk ingehakt.

Nadat ik 1 jaar vrijgezel was, kwam ik via via een leuke man tegen. Het klikte tussen ons. Hij had net een verbroken relatie, zijn ex had hem ook bedrogen. Dus we wisten van elkaar hoe ellendig je je dan kunt voelen.

Onze relatie was een soort "scharrelrelatie". Ik heb hier al in een topic over geschreven.

Hoewel ik graag meer wilde, kon of wilde hij zich nog niet binden. We ondernamen wel veel dingen, konden lachen en praten en we hadden ook sex.

We hadden naar elkaar toe uitgesproken dat als er een ander op ons pad zou komen (hoe onschuldig ook), wij dat elkaar zouden vertellen. Dit ivm ons verleden. Zodat één van ons op basis van de waarheid een keuze kon maken: wel of niet doorgaan onder de destijds huidige omstandigheden.

Nu zijn we bijna een jaar verder. Het is van een echte relatie gekomen. Wederzijdse vrienden en familie ontmoet. De intenties van zijn kant lijken oprecht.

Alleen nu heeft hij mij onlangs verteld dat er een hele tijd geleden tijdens "onze scharrelperiode" nog wel iemand is geweest. Reden: overmatig alcoholgebruik. Het stelde niets voor. Hij zegt alleen 1 keer zoenen. Maarja... daar twijfel ik aan. Ik voel me nu ontzettend gekwetst. Want als ik dat toen geweten had, was ik er absoluut niet meer doorgegaan.

We hadden destijds ook een profiel op een datingsite. Pas geleden heb ik die verwijderd in zijn bijzijn. Dit omdat ik niet meer verder wil kijken en gelukkig ben met hem. We hebben immers nu officieel een relatie. En ik vind dat niet meer dan fatsoenlijk dat je je dan niet meer op een datingsite aanbiedt.

Ik vroeg hem hetzelfde te doen. Hij reageerde daar niet op. Nu heb ik via een vriendin zijn profiel nog eens bekeken. Wat schets mijn verbazing? Hij heeft hem op de dag dat ik hem verwijderd had, zijn eigen profiel nog aangepast. Nieuw verhaaltje e.d.

Ik ben daar helemaal naar van geworden. Waarom doet iemand dat? Heb hem daarmee geconfronteerd en hij vond dat ik me te druk maakte om niets. Hij doet immers niets met dat profiel. Tijdens dat gesprek waarin ik uitlegde dat het me echt niet lekker zat ivm verleden, heeft hij nu zijn account verwijderd. Daar ben ik blij om.

Alleen: ik krijg er zo'n raar onderbuikgevoel van. Is dit reëel? Of is dit gebaseerd op mijn verleden en ben ik bevooroordeeld? Is het onschuldig? Moet ik daar nu niet deze (over het algemeen) fijne relatie om beëindigen?

Ik vind het in ieder geval geen fijn begin van onze serieuze relatie. Het gevoel wil maar niet over gaan. Ik weet niet of ik op mijn gevoel kan vertrouwen. Misschien is het wel heel vertroebeld.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.
Ik vind dat je, als een relatie hebt, geen enkele reden hebt om nog op een datingsite te staan en dus op zoek te zijn naar een date....

Ik kan me, gezien je verleden, voorstellen dat je je extra gekwetst voelt en dat je vertrouwen nu weg is. Des te meer omdat jullie van elkaar weten/wisten dat het een gevoelig punt is, daar jullie beiden bedrogen zijn. Dan is Een Ander geen fijn idee, als is het tijdens de 'scharrel'-periode....

Hij heeft nu zijn profiel verwijderd, en ik ga er vanuit dat jij verder geen signalen hebt van ontrouw. Je zult voor jezelf moeten bepalen of je vervelende gevoel genoeg kan afnemen/verdwijnen om je weer prettig te voelen bij deze relatie. Als dat niet zo is, denk ik dat het weinig kans van slagen heeft, omdat deze relatie dan wel een erg valse start heeft....

Sterkte met je keuzes!

Erwt
Peas on earth!
Hallo Yulia,

Vervelende situatie voor je, zeg! Ik kan me voorstellen dat je niet weet hoe je het moet inschatten. Eigenlijk weet ik het dus ook niet...

Maar hoe vind je dat hij verder doet? Heb je het gevoel dat jij het helemaal bent voor hem? Hoe vaak zien jullie elkaar? Wekt hij vaker de indruk bezig te zijn met dingen waar jij niet in wordt betrokken?

Succes!

Satire
Ik kan verder wel heel fijn met hem over deze dingen praten. Maar ik wil ook niet te zeurderig doen.

Hij is wel heel blij met me, denk ik zo. Hij doet wel veel voor me. Is verder wel eerlijk en open.

Alhoewel we geen van beiden écht verliefd zijn. Het is gewoon zo anders begonnen destijds.

Misschien dat het probleem echt bij mij ligt.

Had graag gewild dat mijn beeld van hem zo was gebleven. Ik dacht dat hij ook écht trouw en eerlijk was. Maar na zijn uitspraak van laatst, is dit beeld dus aan diggelen. Het rustige, het veilige, het vertrouwde van ons is wel weg nu.

Misschien komt het terug. Maar vervelend is het wel.

Hij heeft gelijk dat hij zegt dat wij toen niets serieus hadden. En dat hij niet vond dat er een ander op zijn pad kwam. Het was gewoon een stomme actie door de alcohol.

Ik wil hem vertrouwen, maar dat moet ik bij mezelf zoeken.

Ik neem even afstand om over deze dingen na te denken.

En jullie inzichten ter harte nemen, want ik zie het misschien te zwaar.
Je blik is in elk geval niet vertroebeld. Bij een serieuze relatie hoort geen datingprofiel -en zeker geen nieuw profiel- en dat scharreltje had hij je op kunnen biechten op het moment dat 'ie er mee bezig was.

Lijkt me een voorbode van meer van dit soort geintjes als hij even niet lekker in de relatie zit of een leuk ding tegen het lijf loopt... een leven lang is een lange tijd samen zijn tenslotte.

Ik zou er niet zo'n zin meer in hebben. Maar goed, that's me, ook uit een rotrelatie gekomen en wil er nóóit meer in één zijn.

En da's makkelijk praten ook als je geen relatie hebt.
quote:mamzelle schreef op 03 augustus 2008 @ 10:25:

Je blik is in elk geval niet vertroebeld. Bij een serieuze relatie hoort geen datingprofiel -en zeker geen nieuw profiel- en dat scharreltje had hij je op kunnen biechten op het moment dat 'ie er mee bezig was.

Hij heeft zijn profiel verwijderd. Het was geen nieuwe, maar een aangepaste versie van opleiding e.d.

En hij had geen scharrel, het was alleen bij zoenen gebleven.

Misschien praat ik het goed. Maar ik ben bang dat ik nu te verbitterd ben door mijn rotverleden.

En ik wil dus niet dat daardoor ik verkeerde keuzes maak.
quote:Yulia schreef op 03 augustus 2008 @ 10:28:

Misschien praat ik het goed. Maar ik ben bang dat ik nu te verbitterd ben door mijn rotverleden.

En ik wil dus niet dat daardoor ik verkeerde keuzes maak.

Om het misschien nóg ingewikkelder te maken... je kunt ook de andere kant doorslaan: dat je denkt dat je zelf 'te moeilijk' doet vanwege je eigen rotverleden (qua relaties) en vindt dat het aan jou ligt en dat je niet zo moeilijk moet doen, en er daarom mee doorgaat, terwijl je je er eigenlijk niet goed bij voelt...

Juist met zo'n verleden kan ik me voorstellen dat je in het begin van een nieuwe relatie júist níet van dit soort dingen moet tegenkomen...
Peas on earth!
Ik had gisteren een msn date. En net voordien kwam er een berichtje op mijn datingsite, met het verzoek om terug te reageren.

Ben nog heel vers hoor op datingsites maar het idee om twee mannen tegelijkertijd te 'spreken' stond me tegen. Die ander moest dus even wachten op de afloop van de eerste.

Lijkt me als ik een vaste relatie heb dat ik die zooi er met liefde afkiep. Al is het alleen maar om mijn foto niet meer voor half nederland op een site te hebben staan.

Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat iemand niet alleen zijn profiel laat staan, maar ook nog eens aanpast.
ik denk niet dat je blik vertroebeld is, net als de rest vind ik ook dat je niet op een datingsite staat als je een relatie hebt.

De vraag die wel bij me opkomt, je zegt dat jullie beiden niet verliefd zijn, hebben jullie die stap overgeslagen en is het nu houden van, of is jullie relatie op iets anders gebaseerd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Eens met Prinses.

Het lijkt me godvergeten moeilijk om een positie in te nemen, maar als je diep in je hart kijkt, weet je wel dat je dit níet wilde meemaken.

Dat hij het je wel liet mee maken, en daarnaast ook nog jou de indruk wil geven dat je je aanstelt, betekent minimaal dat hij je niet gehoord heeft toen je hem vertelde over die twee rotrelaties en wat dat met je gedaan had.
Persoonlijk zou ik aan een keer in een dronken bui zoenen met een meisje en het je dan niet vertellen, niet heel veel waarde hechten. Zoals je zelf schrijf, zou jij om die reden het contact op dat moment verbroken hebben... oke, niet netjes... maar een beetje een leugentje om bestwil vind ik dit wel (snap dan eigenlijk alleen niet precies waarom hij dat nu dan wel aan je gaat vertellen... maar dat terzijde...)

Een 'actief' profiel op een datingsite vind ik echter een ander verhaal! Als jullie een relatie hebben, ga je niet online beetje kijken wat er nog meer rond loopt. Waarschijnlijk is het alleen om te zien hoe zijn marktwaarde is ofzo... dus ik zou hem er niet helemaal om gaan wantrouwen. Maar ik vind wel dat je helemaal gelijk hebt dat ie dat profiel gedeleted heeft.

Voor nu mijn advies aan jou: praat er nog een keer met hem over. Geef aan dat je vertrouwen door deze 2 dingen een klein deukje heeft opgelopen, en laat het vervolgens los! Je gaat het nooit perfect krijgen! En om hier nou om een leuke beginnende relatie te beeindigen, vind ik persoonlijk te kort door de bocht hoor. Dus probeer het los te laten en te genieten van het nu.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Onze relatie was in den beginne gebaseerd op ons verleden. Gek genoeg. Hij had behoefte aan een gesprek, ik ook wel, alhoewel mijn ex al langer bij mij weg was dan de zijne en ik het merendeel al afgesloten had.

We worden tevens allebei niet snel verliefd. Dat komt vaak mettertijd. We waarderen elkaar wel. We missen elkaar ook als we niet bij elkaar zijn.

We spreken zoveel mogelijk af. Hij plant echt de weekenden voor ons.

En kleine dingen zoals de geur van mij in zijn huis (hoofdkussen in bed, badkamer (mijn shampoo) etc.). Daar kan hij (als ik weer weg ben) nog van genieten.

Vind het echt heel moeilijk. We zijn nu eigenlijk al 1 jaar bij elkaar en hebben veel lief en leed gedeeld.
quote:mamzelle schreef op 03 augustus 2008 @ 10:33:

Ik had gisteren een msn date. En net voordien kwam er een berichtje op mijn datingsite, met het verzoek om terug te reageren.

Ben nog heel vers hoor op datingsites maar het idee om twee mannen tegelijkertijd te 'spreken' stond me tegen. Die ander moest dus even wachten op de afloop van de eerste.

Lijkt me als ik een vaste relatie heb dat ik die zooi er met liefde afkiep. Al is het alleen maar om mijn foto niet meer voor half nederland op een site te hebben staan.

Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat iemand niet alleen zijn profiel laat staan, maar ook nog eens aanpast.

Mamzelle, netjes van je hoor!

Ik vind dat als je aan het daten bent, je makkelijk met meerdere mannen contact mag en kan hebben. Meerdere mannen daten vind ik geen probleem, en ik zou het ook niet erg vinden als mijn date mij vertelt dat hij nog contact met andere vrouwen heeft. Het wordt alleen anders in de situatie van TO als je een relatie hebt. Dan doe je dat dus overduidelijk niet....
Iris, bedankt ook voor jou inzicht. Zo wil ik het eigenlijk ook zien, maar verstand en gevoel op 1 lijn krijgen is verdomd lastig.

Vind het wel prettig dat ik met jullie erover kan praten. En beide kanten van inzicht lees. De positieve en negatieve. Want om nu met dit soort "akkefietjes" al naar een vriendin te stappen, maakt dat onze relatie gelijk al een "grap" is. Tenminste, zo voelt dat voor mij.
quote:Iris27 schreef op 03 augustus 2008 @ 10:39:

Voor nu mijn advies aan jou: praat er nog een keer met hem over. Geef aan dat je vertrouwen door deze 2 dingen een klein deukje heeft opgelopen, en laat het vervolgens los! Je gaat het nooit perfect krijgen! En om hier nou om een leuke beginnende relatie te beeindigen, vind ik persoonlijk te kort door de bocht hoor. Dus probeer het los te laten en te genieten van het nu.

Rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk Iris, maar als je twee relaties hebt meegemaakt waarin je bedrogen bent, vind ik het niet meer dan normaal dat je het niet zomaar kúnt loslaten...

Ik vind ook dat je, wanneer je een relatie aangaat met iemand die dat heeft meegemaakt (even vanuit zíjn kant bekeken dus), best rekening mag houden met de extra gevoelens die daarbij komen kijken en dat het respectvol is om daar nóg meer rekening mee te houden dan normaal.
Peas on earth!
quote:Yulia schreef op 03 augustus 2008 @ 10:09:

Alleen: ik krijg er zo'n raar onderbuikgevoel van. Is dit reëel?

Heb je je vriend gevraagd waarom hij eerst niet reageerde toen jij hem vroeg zijn profiel te verwijderen? Heb je hem ook gevraagd waarom hij zijn profiel nog heeft aangepast en waarom hij op die datingsite wilde blijven staan?

Ik vind je gevoelens van wantrouwen wel reeel. Hij heeft al een keer gelogen tegen je en op een datingsite blijven staan terwijl je een relatie hebt komt nu niet echt monogaam en serieus over.
Wanda, hij zei dat hij niets met dat profiel deed. En eigenlijk klopt dat wel deels. Hij logt eens per maand in om te kijken. Daarnaast krijgt hij geen tot weinig reacties. Ik daarentegen had een goedlopend account. Hij werd daar jaloers om en daarom heb ik dat ook in zijn bijzijn verwijderd. Om een statement te maken dat ik echt voor hem ga en dat hij mij volledig kan vertrouwen.

De serieuze relatie is nu pas sinds 1,5 maand. Dus ik kan me wel voorstellen dat je daar nu niet direct over nadenkt om het weg te halen.

Maar ik heb na het verwijderen van mijn account geregeld met hem erover gehad. Tja, hij reageerde gewoon niet echt. Misschien omdat ik dat terloops meedeelde en het soms als grapje verpakte.

Ik heb precies dezelfde gevoelens zoals jullie allemaal verwoorden.

Alleen Iris verwoordt het zoals ik het graag in de praktijk zou willen uitvoeren.

Weet niet of ik er mee door kan gaan. Er is bij mij, door deze stomme acties, toch best wel wat kapot gegaan. Vertrouwen is weg en ik hou een naar gevoel.

Alsof hij toch verder wil kijken en niet 100% voor mij gaat.
Hij wordt jaloers om jouw account en handhaaft het zijne... lekker ding..
mijn ex was ook behoorlijk jaloers....vond het ook vreselijk als ik aandacht kreeg was bang dat IK vreemd zou gaan. Het ironische was/is dat hij mij uiteindelijk heeft bedonderd. Ik hoop voor je dat jou vent niet zo is. Maar ik heb zelf al mijn onderbuik gevoelens genegeerd in het begin. Nu denk ik vaak: ik wist het wel...en ik had het kunnen weten. Ach daar leer je uiteindelijk ook wel weer van maar pijn doet het dan wel.

En als laatste sluit ik me aan bij Mamzelle...hij is jaloers op jou aandacht maar mag het zelf wel ontvangen?? Ook het feit dat hij je vraag over dat profiel gewoon omzeilt...negeert... niet serieus nam toen...vind ik op z'n zachts gezegd vreemd en niet echt getuigen van respect en inlevingsvermogen naar jou toe. Komt op mij toch wel egocentrisch over...

Ik hoop dat ik het mis heb maar je gevoel zegt je dit niet voor niets. En uiteindelijk ben jij wie je bent. En heb je meegemaakt wat je hebt meegemaakt. Dus als hij een beetje hersenen bezit snapt hij jou donders goed maar zolang jij dit pikt gaat hij hier gewoon mee door denk ik. En het wordt alleen maar erger.

Ik hoop dat ik het mis heb..
Kan me heel goed voorstellen dat je antennes misschien iets teveel op scherp staan. Juist doordat je in het verleden nare dingen hebt meegemaakt zijn die 'plekjes' extra gevoelig. Elk ding dat niet 100% klopt, komt dan duizend keer zo hard aan. (ik spreek uit ervaring, ook relatie met veel leugens en gedraai achter de rug) Snijdt echt door je ziel!

Als ik jou was zou ik er heel goed met hem over praten en precies uitleggen wat dit met jou doet. Eis gewoon een uitleg van hem, dit 'niet echt reageren' vind ik nogal ontwijkend gedrag. Juist hij zou toch moeten begrijpen hoe dit voor jou voelt!

Door te praten kun je zelf ook beter je gevoel ordenen misschien. Wat je echt niet pikt van hem, en waar je misschien iets teveel vanuit je verleden denkt.

En het stomme is: waarschijnlijk gaat je wantrouwen bij een andere man dan deze ook weer opspelen. Het is iets dat bij jou nu overgevoelig is, en volgens mij moet zoiets helaas langzaam slijten. En de onzekerheid van een beginnende relatie is niet echt een makkelijke periode.
Tuurlijk zal TO meer wantrouwen hebben door haar verleden maar juist daarom zou hij mee rekening met haar kunnen houden. En nogmaals een profiel aanhouden op een dating site terwijl zij dat van haarzelf "moest" verwijderen vind ik erg vreemd. Ook het feit dat hij daarna haar vragen omtrent dat onderwerp niet duidelijk beantwoorde zou ik ook zeker niet waarderen. Kijk dat wantrouwen is niet erg vreemd na zo'n verleden, dan heb je juist een betrouwbaar iemand nodig om weer te leren/ durven vertrouwen. Dat lijkt me hier erg lastig.
Oh oh oh.... kijk, nu wordt het e.e.a. uit zijn verband getrokken!!

Ik MOEST mijn profiel niet verwijderen. Daar hebben we het niet over gehad. Ik vond van de week dat het tijd werd om in zijn bijzijn het account uit mezelf te verwijderen.

Met de hoop dat hij dat ook zou doen.

Ik bouw eerst wat rust voor mezelf in. Ga gewoon eens goed nadenken.
quote:Yulia schreef op 03 augustus 2008 @ 14:58:

Ik MOEST mijn profiel niet verwijderen. Daar hebben we het niet over gehad. Ik vond van de week dat het tijd werd om in zijn bijzijn het account uit mezelf te verwijderen.

Één les in ieder geval voor jou volgens mij: de dingen die je graag wilt niet meer door grapjes, bedekte opmerkingen of op andere subtiele manieren laten blijken... maar gewoon De Vraag stellen...

Net zoals nu: 'ik zou graag willen dat je je profiel verwijdert nu we samen zijn, want ik vind het een onprettig idee dat je daar nog op staat'.
Peas on earth!
quote:Yulia schreef op 03 augustus 2008 @ 14:58:

Oke ik heb het nog eens nagelezen en zette het Moeten ook niet voor niets tussen aanhalingstekens maar oke.....ik heb het niet correct gelezen. Sorry daarvoor.

Verder sluit ik me aan bij Princes...duidelijkheid geeft duidelijkheid

Verder veel succes!
Ja maar ben je nu niet bang dat je gewoon een beetje overtrokken reageert?

Je bent 1,5 maand pas serieus met hem... als ik jou verhaal zo lees, denk ik gewoon dat hij er niet over nagedacht heeft over dat profiel op de datingsite. (het is een man he?! ) en dat je er teveel waarde aan hecht.

Ergens begrijp ik ook wel hoor, wat hier gezegd wordt met dat hij meer rekening met haar kan houden, maar als zij het alleen maar in 'hints' verwoord dat ze het niet leuk vindt dat hij een profiel online heeft staan, dan snapt ie dat denk ik gewoon niet. En toen jij vertelde dat je er een probleem mee had, dus duidelijk erover was, toen heeft ie het toch direct gewist?

Ja ik ken jou niet, en hem niet... en een onderbuik gevoel negeren is niet wijs, maar ik zou het zo zonde vinden als je te snel in deze prille relatie al conclusies trekt op basis van je verleden met andere mannen....

Maar dat is rationeel beredeneerd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven