Heb zijn mail geopend, vriend boos, toeval??

03-06-2008 17:41 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, heb de stap gezet om mijn probleem op dit forum te zetten, ik zit er nogal mee. Ik heb twee en een half jaar een lat-relatie en zat van het weekend op zijn laptop. Er kwam een mail binnen en heb die mail geopend. Was een mail van een oud-leerling, middels al volwassen leeftijd. Ze miste hem en had enige tijd niets van hem gehoord want ze vond hem zo aardig blabla.

Ik vroeg aan hem wie dat was, nou de hel brak los want ik zat in zijn privegegevens en daar was hij niet van gediend! Hij zei dat ik geen vertrouwen in hem had en moest nadenken of onze relatie nog zin had als ik zo doet. Ik had hem nog nooit zo boos gezien. Uiteindelijk vroeg ik waarom hij zo reageerde, puur uit vertrouwen gaf hij aan..

Ik weet dat ik het niet moest doen, achteraf stom geweest, is ook tenslotte zijn mail. Toch ben ik geschrokken van die mail, en vraag me af of dit zo niet had moeten zijn, kreeg ik dan niet een innerlijk seintje?? intuitie??

Ik kan dit absoluut niet met hem bepraten, hij hoort niet wat ik zeg.. Is alleen maar boos en twijfelt. Hij heeft me al twee avonden niet gebeld, toch zit ik er best wel mee. We hadden het best gezellig..

Ben ik nu echt zo slecht geweest? Ik hoor graag jullie mening hierover.
Zou jij zo reageren als het "gewoon" iemand was? Een oud-klasgenoot van jou? Zou jij dan zo boos worden en twijfelen?
Ja, ik vind wel dat jij 'slecht' bent geweest. Iemand anders mail bekijken is niet netjes, maarrrrrr ik vind wel dat hij overdreven reageert. Ik zou zo'n reactie ook verdacht vinden. Ik kan me voorstellen dat hij zou zeggen dat hij hier niet van gediend is, maar dat hij echt door het lint gaat en vervolgens geen contact opneemt, vind ik wel vreemd. Heb je eerder aanleiding gehad om te denken dat hij iets voor je achter hield?
anoniem_60102 wijzigde dit bericht op 03-06-2008 17:51
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Meneer Nilsson en ik lezen elkaars mails, openen elkaars post. Als het zo uitkomt dan, niet om elkaar te controleren ofzo, juist niet want ik heb niks te verbergen en hij ook niet.

We hebben hier wél van te voren over gesproken, ik zou ook laaiend worden als hij dat deed zonder mijn toestemming. Ook als ik niks te verbergen zou hebben.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoi Aruba, nee tuurlijk zou ik niet zo reageren, ik zei al tegen hem dat hij alles van mij mocht inzien en lezen.. ik ben één open boek! Hij gaf aan dat het een kwestie van vertrouwen en vooral privacy is, niemand heeft ooit in zijn mail gekeken want privacy staat bij hem hoog aangeschreven..
hoi ik ben misschien bevooroordeeld,heb dit zelf meegemaakt! je moet op je gevoel afgaan vind ik.

Als er niks aan de hand is vind ik de reactie zo overdreven.

Hoor je de laatste tijd vaak.....jij mag hiet niet inkijken,aanzitten enz.ik ben hier heel ouderwets in.

je hoeft toch geen geheimen te hebben voor elkaaar.

Als ik weer een nieuwe relatie krijg(ben sinds kort alleen)zal ik weer die mening hebben.Zoveel gedoe om iets wat niets voorstelt.

Mijn relatie is daar trouwens door op de klippen gelopen.

Veel mailen en chatten met andere vrouwen maar geen aandacht en tijd voor mij.....

Hoop echt dat t voor jou vals alarm is
Jij vindt het heel gewoon dat hij jouw mails zou lezen. Hij daarentegen vindt het heel normaal dat je dat níet doet. Het één is niet beter dan het ander.

Ik snap je achterdocht niet. Jouw openheid kan toch net zo goed tactiek zijn? Dat je net doet alsof je niks te verberegn hebt?

Waarom meteen het slechtste van een ander denken?
quote:Oeverlibel schreef op 03 juni 2008 @ 17:53:

Hoi Aruba, nee tuurlijk zou ik niet zo reageren, ik zei al tegen hem dat hij alles van mij mocht inzien en lezen.. ik ben één open boek! Hij gaf aan dat het een kwestie van vertrouwen en vooral privacy is, niemand heeft ooit in zijn mail gekeken want privacy staat bij hem hoog aangeschreven..Ik snap zijn reactie namelijk niet. Je kan best eventjes boos zijn maar dat hij twijfelt aan jullie relatie gaat wel ver.
Als hij zo uit zijn plaat gaat zou ik denken dat hij wat verbergt.

Aan de andere kant is elkaars mailtjes lezen zonder toestemming ook niet zo netjes van jou he?

Hoe kon je dat zomaar lezen? Hij heeft geen wachtwoord op zijn box? Tjah dan zou je weer zeggen hij verbergt niks...

Ik zou me er niet zo druk om maken en het niet weer doen.

Of heb je er moeite mee dat meiden hem mailen??
Marieke, had hem ooit in m'n hyves staan, ik had toen aangegeven dat ik niet kon aanzien dat hij van die charmante krabbels schreef ook volgens hem naar "oud leerlingen", en vervolgens zij weer terug schreven. Had hem uitgelegd dat ik hem toen ging verwijderen, zonder onenigheid.. Verder nooit een aanleiding gehad dat hij ooit iets achterhield..
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 juni 2008 @ 17:56:

Jij vindt het heel gewoon dat hij jouw mails zou lezen. Hij daarentegen vindt het heel normaal dat je dat níet doet. Het één is niet beter dan het ander.

Ik snap je achterdocht niet. Jouw openheid kan toch net zo goed tactiek zijn? Dat je net doet alsof je niks te verberegn hebt?

Waarom meteen het slechtste van een ander denken?Ja mee eens....mooi geschreven.
Ik heb niets te verbergen, als men zo graag mijn mail wil lezen??? Be my guest. Ook op mijn werk heeft mijn collega mijn wachtwoord. Wel zo handig als je er een keertje niet bent.

Hiero thuis, ach, zoveel geheimzinnigs staat er niet in, hihi, vaak het tegenovergestelde
Wat maakt het eigenlijk uit wat wij vinden over het wel of niet openen van de mail? Jij hebt een probleem met je vriend en kan dit niet met hem bespreken.

Dat is een veeg teken in een relatie.

Het openen van een mail ondermijnt ineens zijn vertrouwen in jou. Niet alleen dat, zijn reactie zorgt er ook voor dat jij hem niet meer vertrouwt. Een erg wankele basis van een langere relatie. Hij is boos en twijfelt aan jullie relatie, jij bent wel degelijk bang dat hij niet te vertrouwen is. Dit alles door het openen van een suffe mail. Dit is geen kwestie van gelijk hebben of krijgen. Ineens is het hele vertrouwen in elkaar weg en daar zou je eens over moeten gaan praten.
ik zou ook denken dat hij mogelijk toch wat verbergt aangezien ik zijn reactie overdreven vindt,vooral op het punt waar hij jullie relatie aan de kaak stelt.

Persoonlijk zou ik zo'n vondst ook niet prettig vinden (als ik in jouw schoenen had gestaan); zou het ook geopend hebben denk ik. Geen wachtwoord en dat vind ik wel reden voor betrouwbaarheid van zijn persoon trouwens.

En oud-leerling? wat voor teksten stuur je een oud-leraar ??? dat ze hem mist, hoezo ? dat zou bij mij ook vraagtekens geven.
Als je niks te verbergen hebt, hoef je niet zo overdreven boos te reageren. Dan kun je rustig zeggen schat, ik vind het niet prettig dat je mijn mails leest. Klaar. Hij lijkt haast wel betrapt op iets wat hij liever verborgen had gehouden. En als het werkelijk niks voorstelde dan had hij je allang kunnen bellen, en zeggen dat zijn overdreven reactie een beetje overtrokken was en hij zou je kunnen geruststellen. Blijkbaar valt er niks te geruststellen en voelt hij aan dat hij fout bezig is mbt die mail..
Julus, ik zou ook woest worden. Als we het niet hebben besproken dan blijf je met m'n neus uit m'n post.
quote:Oeverlibel schreef op 03 juni 2008 @ 17:59:

Marieke, had hem ooit in m'n hyves staan, ik had toen aangegeven dat ik niet kon aanzien dat hij van die charmante krabbels schreef ook volgens hem naar "oud leerlingen", en vervolgens zij weer terug schreven. Had hem uitgelegd dat ik hem toen ging verwijderen, zonder onenigheid.. Verder nooit een aanleiding gehad dat hij ooit iets achterhield..Hhhmm, ik vind dit alles toch wel rieken naar een hoog 'player-gehalte'. Dat kan ook betekenen dat hij 'gewoon' erg van flirten houdt en dat liever niet met jou deelt. Het hoeft niet direct te betekenen dan hij daadwerkelijk intenties heeft om iets met deze vrouwen te beginnen (of al is begonnen). Persoonlijk zou ik niet een relatie willen met een vent die zich bezighoudt met het schrijven van 'charmante krabbels' naar allerlei dames en met ze mailt over hoeveel ze elkaar wel niet missen....
Als je geen geheimen voor elkaar hebt, maakt het ook niet uit of je elkanders mail leest. Iets anders is de boze reaktie van vriend. Het lijkt erop dat hij iets heeft/ heeft gehad met een ex leerlinge. Aan jou om te informeren hoe dat zit.
Ik kan er ook niet tegen, maar ik heb dan wel weer iets te verbergen. Maar ben altijd al een beetje privacygevoelig geweest eerlijk gezegd. Mails van vriendinnen ofzo of oude vakantieflirts hoeft niemand te lezen, da's puur persoonlijk.
quote:Antonio schreef op 03 juni 2008 @ 18:17:

Als je geen geheimen voor elkaar hebt, maakt het ook niet uit of je elkanders mail leest. Iets anders is de boze reaktie van vriend. Het lijkt erop dat hij iets heeft/ heeft gehad met een ex leerlinge. an jou om te informeren hoe dat zit.

Sorry dit vind ik nou onzin.

Als ik een vriendin mail of mijn zus of vrienden ...en ik schrijf over hun problemen of wat dan ook dan gaat dat mijn partner niks aan hoor.

Privacy en iets te verbergen hebben zijn twee verschillende dingen in mijn ogen.

Zo mailt mijn partner ook en ik vind dat prima.

Ben zoiezo niet moeilijk en zolang er geen reden is heb ik ook geen achterdocht.

Maar goed wij zijn dan ook open en weten van elkaar dat we met de andere sexe mailen en zitten er niet mee.
Hoog player gehalte inderdaad. Jullie hebben neem ik aan wel een monogame relatie. Dan vind ik dat soort krabbels en mails ook een beetje not done. Het is nog niet echt fout, maar persoonlijk vind ik dat zoiets wel veel zegt over hoe diepgaand die opvatting van monogamie zit. Ik kies er zelf voor een relatie met iemand te hebben die niet alleen uiterlijk monogaam gedrag vertoond (als in geen seksueel contact met andere personen) maar dit ook uitdraagt in zijn omgang met anderen. Gewoon laten merken dat hij bezet is, dus. Ik doe hetzelfde.

Wat privacy betreft, mijn vriend en ik hebben al elkaars wachtwoorden, delen voor sommige zaken accounts en kennen elkaars vrienden best wel goed. Als hij zonder toestemming ergens in zou kijken zou het me eigenlijk niet boeien. Ik heb geen vriendinnen die persoonlijke dingen naar me sturen. De smsjes die ik krijg van mijn mannelijke vriendinnen zijn doorgaans praktisch van aard. En het boeit hun dan ook niet of mijn vriend ze wel of niet ook leest.

Dat iemand er moeite mee kan hebben, ok, daar kan ik in komen, maar dat iemand zó boos reageert, en dan het ook nog een twijfelachtig mailtje is, dat vind ik ook vreemd.
iemand schrijft hier dat in iemands anders mail kijken heel slecht is.

je hebt het dan over je eigen levensgezel!!!!!!!

Sorry hoor, maar mijn man en ik kunnen gewoon in elkaars mailbox.

Als ik vrienden heb dan weet hij er toch wel van en wanneer ik met ze op stap ga etc, hij is altijd de eerste die alles weet, soms tot grote ergernis van anderen hahaha, hebben ze niks te roddelen.

Ik vind het geen normale reactie dat ie zo boos werd.

betrapt???
Tja, ik ben het wel een beetje met je lat-vriend eens. Je gaat niet in iemands mail zitten neuzen of, zoals in jouw geval, 'per ongeluk een mailtje lezen wat net binnenkomt.' Hoe vaak hoor je niet dat vrouwen de mobiel van hun vent checken of proberen in te breken op hun mail op zoek naar 'dingen'. Ik vind het echt verachtelijk gedrag.

Je hebt een lat-relatie...hij heeft zijn prive dingen, jij hebt je prive dingen en ik ben het 100% met hem eens dat het om vertrouwen gaat. Ik vind dus niet dat je het recht had om het mailtje te openen.

Oplossing: jij biedt je excuses aan (en doet het nooit meer tenzij anders afgesproken), hij accepteert je excuses en let's move on. Niet in blijven hangen.
Is het nu echt zo raar om dit soort dingen van te voren met elkaar te bespreken? Allemachtig zeg, je weet hoe hij zijn koffie drinkt, wat z'n lievelingskostje is en wat ie niet lust etc. Je weet de meest simpele dingen van elkaar, maar dergelijke zaken heb je in die 2 jaar nooit besproken? Dat vind ik echt raar.
quote:sarah2ndlife schreef op 03 juni 2008 @ 18:28:

iemand schrijft hier dat in iemands anders mail kijken heel slecht is.

Ik neem aan dat je mijn post hiermee bedoelt, Sarah. Ten eerst heb ik het woord heel niet gebruikt en staat slecht tussen aanhalingstekens. Ten tweede is dit mijn antwoord op de vraag die TO in de laatste zin van haar post schrijft. Wou ik even rechtzetten .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven