Heeft hij een kind zonder dat hij het weet???
donderdag 22 mei 2008 om 11:05

donderdag 22 mei 2008 om 11:08
Eens met Vleermuis.
Voor t zelfde geld is ze zwanger geraakt van iemand anders en is dat (mede) de reden van de breuk geweest.
Verder vind ik dat als jullie relatie al zover is dat er trouwplannen zijn, je toch zeker wel dingen aan hem kunt vragen, als die jou bezighouden, zelfs als het over zijn verleden gaat. Iemand die niets heeft te verbergen zal niet zo hyper reageren.
Voor t zelfde geld is ze zwanger geraakt van iemand anders en is dat (mede) de reden van de breuk geweest.
Verder vind ik dat als jullie relatie al zover is dat er trouwplannen zijn, je toch zeker wel dingen aan hem kunt vragen, als die jou bezighouden, zelfs als het over zijn verleden gaat. Iemand die niets heeft te verbergen zal niet zo hyper reageren.
donderdag 22 mei 2008 om 11:13
Als iemand het haar zou moeten vragen, dan is hij de aangewezen persoon, niet jij.
Maar waarom zo moeilijk doen om het gewoon aan je vriend te vragen? Hij merkt dat er iets speelt en jij gaat niks zeggen nu omdat hij in het buitenland is. We zitten niet meer in het postduiven tijdperk waar communicatie een probleem was.
En ja, jij hebt wel degelijk op een bepaalde manier onderzoek gedaan over zijn verleden. So what? Blijkbaar geeft dat jou een slecht gevoel. Hoe hij gaat reageren is de vraag, mogelijk wordt hij boos, mogelijk is hij net zo verbaasd als jij bent.
Ik begrijp niet wat er mis is met gewoon een telefoontje plegen over dit onderwerp.
Maar waarom zo moeilijk doen om het gewoon aan je vriend te vragen? Hij merkt dat er iets speelt en jij gaat niks zeggen nu omdat hij in het buitenland is. We zitten niet meer in het postduiven tijdperk waar communicatie een probleem was.
En ja, jij hebt wel degelijk op een bepaalde manier onderzoek gedaan over zijn verleden. So what? Blijkbaar geeft dat jou een slecht gevoel. Hoe hij gaat reageren is de vraag, mogelijk wordt hij boos, mogelijk is hij net zo verbaasd als jij bent.
Ik begrijp niet wat er mis is met gewoon een telefoontje plegen over dit onderwerp.
donderdag 22 mei 2008 om 11:15
Ik zou hem gewoon bellen en het vragen. Ik kwam toen ik met ex zou gaan samenwonen erachter dat hij een zoon van een jaar had wat hij mij niet had verteld. Ik hoop dat het waar is voor je dat als hij het geweten had jou het verteld had, maar hou ook rekening mee dat hij wel weet dat het kind van hem is (als dat al het geval is).
Blindelings zeggen dat hij dat anders echt gezegd zou hebben is een mooie gedachte en ik hoop oprecht dat het ook zo is. Maar speel zelf geen spelletje, ik zou ook pissed zijn als iemand dan onterecht loopt te wroeten achter mijn rug om. Als het zomaar op je bordje gevallen is dan had je hem ook dat eerlijk kunnen vertellen. Dus ik denk dat je er wat moeite voor gedaan hebt. Dus beter meteen met de billen bloot, niet je relatie op het spel zetten.
succes.
Blindelings zeggen dat hij dat anders echt gezegd zou hebben is een mooie gedachte en ik hoop oprecht dat het ook zo is. Maar speel zelf geen spelletje, ik zou ook pissed zijn als iemand dan onterecht loopt te wroeten achter mijn rug om. Als het zomaar op je bordje gevallen is dan had je hem ook dat eerlijk kunnen vertellen. Dus ik denk dat je er wat moeite voor gedaan hebt. Dus beter meteen met de billen bloot, niet je relatie op het spel zetten.
succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 22 mei 2008 om 11:21
quote:fruitkick schreef op 22 mei 2008 @ 11:15:
Ik ga zeker niet achter zijn rug om contact opzoeken met zijn ex. Hij heeft al jaren geen contact met haar. Dus dit vind ik niet kunnen. Alleen ik weet niet wat ik los ga maken als hij van niets weet.Moet je daarom maar zwijgen? Het is iets wat totaal los staat van je relatie of is de basis toch niet zo sterk?
Ik ga zeker niet achter zijn rug om contact opzoeken met zijn ex. Hij heeft al jaren geen contact met haar. Dus dit vind ik niet kunnen. Alleen ik weet niet wat ik los ga maken als hij van niets weet.Moet je daarom maar zwijgen? Het is iets wat totaal los staat van je relatie of is de basis toch niet zo sterk?
donderdag 22 mei 2008 om 11:23
quote:fruitkick schreef op 22 mei 2008 @ 11:15:
Ik ga zeker niet achter zijn rug om contact opzoeken met zijn ex. Hij heeft al jaren geen contact met haar. Dus dit vind ik niet kunnen. Alleen ik weet niet wat ik los ga maken als hij van niets weet.
Als jij er zo makkelijk per toeval achter kan komen, kan hij dat toch ook lijkt me, en dat weet hij het ook.
Voor de rest lijkt het me dat stel dat hij van niks weet, hij het graag zou willen weten als er nageslacht van hem rondloopt...
Je hoeft het hem ook niet verwijtend te brengen, maar liever in de trant van: goh, weet je wat ik nou hoorde? Je ex heeft een kind, wist jij dat?
Ik ga zeker niet achter zijn rug om contact opzoeken met zijn ex. Hij heeft al jaren geen contact met haar. Dus dit vind ik niet kunnen. Alleen ik weet niet wat ik los ga maken als hij van niets weet.
Als jij er zo makkelijk per toeval achter kan komen, kan hij dat toch ook lijkt me, en dat weet hij het ook.
Voor de rest lijkt het me dat stel dat hij van niks weet, hij het graag zou willen weten als er nageslacht van hem rondloopt...
Je hoeft het hem ook niet verwijtend te brengen, maar liever in de trant van: goh, weet je wat ik nou hoorde? Je ex heeft een kind, wist jij dat?
donderdag 22 mei 2008 om 11:23
Ik zou het allang verteld hebben. Ik vind even snel terugrekenen nou niet echt enorm wroeten of zo. Je hebt grote kans dat hij zich nu zenuwachtig zit te maken omdat er duidelijk iets is maar hij weet niet wat. Ik vind dat hoe dan ook een beetje sneu, je hebt dit nu in je hoofd zitten, het gaat hem ook aan, misschien kan hij je duidelijkheid geven. En dan weet hij tenminste dat je niet bent vreemdgegaan/besloten hebt non te worden/zelf zwanger bent enz enz .
donderdag 22 mei 2008 om 11:26
Eens met Felicitaatje. Hij zit zich nu toch al op te vreten omdat hij niet weet wat er is, en je geeft aan dat jullie er al ruzie om hebben. Nou, dan kun je maar beter eerlijk zijn en zeggen waar je achter gekomen bent.
anoniem_57117 wijzigde dit bericht op 22-05-2008 11:33
Reden: woordje veranderd
Reden: woordje veranderd
% gewijzigd

donderdag 22 mei 2008 om 11:37
Nee, en al zou je hebben zitten wroeten, dat je van zoiets nieuwsgierig wordt is je echt niet te verwijten. Sterker nog: als mijn kerel in het buitenland zou zitten, en het vragen dus wat lastig zou worden, zou ik het al lang tot op de bodem uitgezocht hebben.
Maar goed, dat is mijn verdorven aard .
Als hij al weet dat er iets speelt, en je het wroeten niet ziet zitten, kun je inderdaad maar het beste open kaart spelen. Zoiets komt toch wel een keer uit, en nooit op een goed moment.
Maar goed, dat is mijn verdorven aard .
Als hij al weet dat er iets speelt, en je het wroeten niet ziet zitten, kun je inderdaad maar het beste open kaart spelen. Zoiets komt toch wel een keer uit, en nooit op een goed moment.
donderdag 22 mei 2008 om 11:39
Ik vind het apart dat jij je druk maakt dat hij kwaad kan worden. Waarom? Als ik dit zou zeggen tegen mijn man (goh via via kreeg ik te horen dat je ex een kind heeft van die leeftijd enz enz) dan zou hij niet boos op mij zijn. Hooguit zelf verwonderd als het hem zou overvallen en als hij ervan wist zou hij me duidelijkheid geven. Nou kan ik er zeker van zijn dat mijn man niet zou weglopen van de verantwoordelijkheid en dat het dus niet van hem kan zijn als hij ervan wist. Ben je daar bang voor, dat hij iets misschien heeft willen verbergen?
donderdag 22 mei 2008 om 11:44
Of je nu hebt zitten wroeten of er toevallig achter kwam, je weet nu dat zijn ex een kind heeft dat misschien is verwekt door jouw aanstaande echtgenoot. Het lijkt me toch wel enigszins essentieel om duidelijkheid te hebben over hoe het zit voordat je het huwelijksbootje instapt. Misschien ben je bang voor de waarheid en twijfel je daarom nog, maar als je met een goed gevoel wilt gaan trouwen (en wie wil dat nu niet?) lijkt me dat je eerst elkaar duidelijkheid geeft over je verleden. Alles van uur tot uur en van dag tot dag is lichtelijk overdreven, maar het lijkt me - ook qua erfrecht - wel belangrijk om te weten of er nog meer nazaten rondlopen waar rekening mee gehouden moet worden. Gewoon vragen dus, breng het maar door de telefoon te berde want hij weet nu toch al dat je ergens mee rondloopt. Hij heeft geen reden om kwaad te worden en als hij die wel heeft (dus feitelijk als hij bewust zijn mond heeft gehouden) lijkt me dat een goede reden om jullie bruiloft voorlopig uit te stellen. Tenminste, dat zou mijn conclusie zijn. Als je zoiets geheim houdt als je samen trouwplannen maakt, ben je niet helemaal te vertrouwen. Maar misschien heeft hij nog een 'afscheidswippie' met 'r gedaan en weet hij hier niets van. En misschien is ze aan het eind van hun relatie wel vreemdgegaan en is dit kind niet van hem. De enige oplossing is vragen. .

donderdag 22 mei 2008 om 11:52
quote:Onderdezon schreef op 22 mei 2008 @ 11:37:
Als hij al weet dat er iets speelt, en je het wroeten niet ziet zitten, kun je inderdaad maar het beste open kaart spelen. Zoiets komt toch wel een keer uit, en nooit op een goed moment.Precies! En als hij ook gewoon open kaart had gespeeld zou hij zich ook niet hoeven opwinden over eventueel wroeten, omdat er dan niets te wroeten valt.
Als hij al weet dat er iets speelt, en je het wroeten niet ziet zitten, kun je inderdaad maar het beste open kaart spelen. Zoiets komt toch wel een keer uit, en nooit op een goed moment.Precies! En als hij ook gewoon open kaart had gespeeld zou hij zich ook niet hoeven opwinden over eventueel wroeten, omdat er dan niets te wroeten valt.