Heeft iedereen een type?

23-09-2019 20:01 90 berichten
Geloven jullie in het hebben van een type? Ookal beweren sommige dat ze geen type hebben?

En zullen mannen snel iets willen van iemand die ze bijvoorbeeld wel aantrekkelijk vinden maar niet hun type is?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste mensen wel een type hebben waar ze voor gaan. Heel soms kom ik iemand tegen die ik toch interessant vind die totaal buiten mijn type valt. Ik kan dan ook niet goed bedenken waar dat aan ligt eigenlijk.
Weet ik niet goed.

Waar ik benieuwder naar ben is hoe het komt dat de ene mens veel sneller gevoelens van aantrekkingskracht ervaart ten opzichte van de ander waar andere mensen (waaronder ik) bij vrijwel alle mensen die je ontmoet op gevoelens van vriendschap zit.
Wat ik qua karakter wel erg aantrekkelijk vind is humor (zelfspot is een grote pré).

Ook kunnen genieten in het hier en nu maakt iemand voor mij aantrekkelijk. Of als hij me weet te verrassen en dat kan al met kleine dingen.

Maar alsnog moet ik me wel fysiek tot hem aangetrokken voelen om verliefd te worden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
NYC schreef:
24-09-2019 20:50

Waar ik benieuwder naar ben is hoe het komt dat de ene mens veel sneller gevoelens van aantrekkingskracht ervaart ten opzichte van de ander waar andere mensen (waaronder ik) bij vrijwel alle mensen die je ontmoet op gevoelens van vriendschap zit.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik val onder dezelfde groep als jij.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
RikM schreef:
23-09-2019 20:42
Ik heb wel een type maar op de een of andere manier eindig ik altijd met dames die niet mijn type zijn. ;-D Geen idee wat dat betekent.
Dat je settelt (of op onbewust niveau voor dat andere type valt)? :)
TO, waarom vraag je dit? Ben je verliefd en niet diegene zijn type?

Valt niks algemeens over te zeggen.

Ik heb een overduidelijk type uiterlijk dat altijd meteen mijn aandacht trekt, maar mijn man voldoet slechts deels daaraan, toch vind ik hem na tig jaar nog steeds aantrekkelijk, dus ja blijkbaar kan ik ook buiten dat type slagen. Aantrekkingskracht is niet alleen uiterlijk.

Al zijn er types waar ik mezelf echt nooit mee zou zien. Vaak gaat dat dan om karakter wat niet matcht. Die mensen zijn gelukkig weer iemand anders zijn type.
Grappig.
Er zijn dus types waar je op valt en andere types waar je uiteindelijk mee eindigt.
Blijkbaar behoor ik tot geen van deze types :-D

Mijn verliefdheden zijn op een na altijd op vrouwen geweest die qua uiterlijk niet mijn type waren. Die ene die dat wel was, is uiteindelijk mijn beste vriendin geworden. It’s a result! zullen we maar zeggen.
Overigens ken ik haar na ruim 20 jaar zo goed dat ik weet dat een relatie binnen een paar weken waarschijnlijk zou resulteren in vliegend vaatwerk, dus dit is een prima uitkomst.
When in doubt, the auditor is always right!
Geen type qua uiterlijk. Wel qua karakter.
NYC schreef:
Weet ik niet goed.

Hormonen, ik ben ervan overtuigd dat de eerste aantrekkingskracht puur hormonaal is. Daarnaast heb ik echt periodes gehad waarbij er opeens veel meer aantrekkelijke mannen rondleiden. Puur hormonaal, en dat bij iemand die nooit behoefte heeft gehad zich voort te planten.

Kijk eens wat een verliefdheid met je doet. Je halve verstand en lijf gaan er aan, ontoerekeningsvatbaar. Rationeel gezien zou die persoon niet eens bij je hoeven te passen, en soms kom je daar dus later achter.
NYC schreef:
Weet ik niet goed.

Het schijnt statistisch zo te zijn dat mannen zich tot aanzienlijk meer mensen aangetrokken voelen dan vrouwen. Vrouwen zijn globaal gezien dus kieskeuriger in wie ze aantrekkelijk vinden.
LevadeII schreef:
24-09-2019 22:14
Hormonen, ik ben ervan overtuigd dat de eerste aantrekkingskracht puur hormonaal is. Daarnaast heb ik echt periodes gehad waarbij er opeens veel meer aantrekkelijke mannen rondleiden. Puur hormonaal, en dat bij iemand die nooit behoefte heeft gehad zich voort te planten.

Kijk eens wat een verliefdheid met je doet. Je halve verstand en lijf gaan er aan, ontoerekeningsvatbaar. Rationeel gezien zou die persoon niet eens bij je hoeven te passen, en soms kom je daar dus later achter.
Dat is interessant. Dus als je vrijwel nooit verliefd wordt en/of aantrekkingskracht ervaart ontbreekt het je misschien gewoon aan een hormoon. Niet dat ik het erg vind hoor, juist handig ook wel, maar heb het me wel eens afgevraagd.
Daveotion schreef:
26-09-2019 12:59
Het schijnt statistisch zo te zijn dat mannen zich tot aanzienlijk meer mensen aangetrokken voelen dan vrouwen. Vrouwen zijn globaal gezien dus kieskeuriger in wie ze aantrekkelijk vinden.
Mannen denken sneller dat een vrouw zich naar hun leven zal voegen. Ingebakken man-vrouwbeeld.
ik geloof niet dat iedereen een type heeft. Ik ben zelf met zoveel verschillende soorten mannen geweest, daar valt geen chocola van te maken.
Toch wel donkerharig denk ik. Maar het kan een blik, een lach zijn die me knikkende knietjes geeft.
Meerdere relaties maar mijn 2 grote liefdes lijken qua karakter en uiterlijk op elkaar en met de tweede ben ik getrouwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven