Heeft iemand tips?
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:54
Ik ben 5 jaar getrouwd, we hebben drie kindjes en wonen in een huurwoning.
De relatie tussen mijn man en mij gaat erg slecht, en heeft nu zijn dieptepunt bereikt.
Maar ik weet het echt even niet meer. Er is totaal geen sprake meer van respect to elkaar, er owrden ruzies gemaakt waar de kinderen bij zijn. Ik probeer altijd maar te sussen maar ben het zat.
Ik merk dat het enige dat me nu nog tegenhoud de praktische kant is. Ik sta niet ingeschreven en deze woning kan ik niet alleen betalen. We hebben een studieschuld en zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Dus ik krijg de helft daarvan mee. Dat kan ik niet betalen. Ik kan nergens naartoe met drie kids. En ik wil zooo graag weg. Ik blijf liever mijn hele leven alleen met de kids dan dat ik 40 word met hem.
De relatie tussen mijn man en mij gaat erg slecht, en heeft nu zijn dieptepunt bereikt.
Maar ik weet het echt even niet meer. Er is totaal geen sprake meer van respect to elkaar, er owrden ruzies gemaakt waar de kinderen bij zijn. Ik probeer altijd maar te sussen maar ben het zat.
Ik merk dat het enige dat me nu nog tegenhoud de praktische kant is. Ik sta niet ingeschreven en deze woning kan ik niet alleen betalen. We hebben een studieschuld en zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Dus ik krijg de helft daarvan mee. Dat kan ik niet betalen. Ik kan nergens naartoe met drie kids. En ik wil zooo graag weg. Ik blijf liever mijn hele leven alleen met de kids dan dat ik 40 word met hem.
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:57
Solliciteren. Je hebt blijkbaar een studie gedaan dus je moet aan een baan kunnen komen die genoeg verdient voor jou en drie kinderen. Zoeken naar een baan, kinderen op de wachtlijst zetten voor opvang en zo de weg naar financiele zelfstandigheid vrijmaken.
Overigens, als je scheidt is hij verplicht je zoveel bij te dragen dat je niet zakt in levensniveau. Hierover is vandaag nog een topic geweest. Moet je even zoeken. Succes en knap dat je zo kiest voor je kinderen en jezelf!
Overigens, als je scheidt is hij verplicht je zoveel bij te dragen dat je niet zakt in levensniveau. Hierover is vandaag nog een topic geweest. Moet je even zoeken. Succes en knap dat je zo kiest voor je kinderen en jezelf!
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:58
Kijk even naar het topic "man wil scheiden ben radeloos...."
Daar staan een hoop tips. Wellicht heb je daar wat aan.
Qua huurwoning.. misschien kom je wel in aanmerking voor huurtoeslag als jij er blijft wonen met de kinderen... ook krijg je vaak wel urgentie als je een vrouw met jonge kinderen bent... Wellicht even een belletje naar je verhuurder?
Daar staan een hoop tips. Wellicht heb je daar wat aan.
Qua huurwoning.. misschien kom je wel in aanmerking voor huurtoeslag als jij er blijft wonen met de kinderen... ook krijg je vaak wel urgentie als je een vrouw met jonge kinderen bent... Wellicht even een belletje naar je verhuurder?
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:03
Bedankt voor de reacties! T heeft lang geduurd voor ik dit op het forum durfde te zetten, schaamte i guess.
Maar goed, ik heb een baan, werk een paar dagen id week. Verdien niet genoeg om de woning te houden.
Opvang voor de kids is er.
Ik zie dat mijn kids eronder lijden en ik heb altijd geroepen dat dat nooit zou gebeuren. Dat zou ik niet toestaan. Dus nu is de tijd om weg te gaan. Maar hoe?
Ik heb idd veel in hem gezien, de man van mijn leven. Maar door omstandigheden is hij helaas nog maar een schim van wie hij was..
Maar goed, ik heb een baan, werk een paar dagen id week. Verdien niet genoeg om de woning te houden.
Opvang voor de kids is er.
Ik zie dat mijn kids eronder lijden en ik heb altijd geroepen dat dat nooit zou gebeuren. Dat zou ik niet toestaan. Dus nu is de tijd om weg te gaan. Maar hoe?
Ik heb idd veel in hem gezien, de man van mijn leven. Maar door omstandigheden is hij helaas nog maar een schim van wie hij was..
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:07
Ik begrijp dat je er echt vanaf wilt...
Ik blijf bij mijn tips:
* zie topic "man wil scheiden ben radeloos..."...
* belletje naar de woningcorporatie om na te gaan of er mogelijkheden voor je zijn qua snel een woning krijgen. Op toeslagen.nl kun je bijv. ook uitrekenen of en voor hoeveel je recht hebt op verschillende toeslagen... (huur, opvang e.d.).
Sterkte...!!
Ik blijf bij mijn tips:
* zie topic "man wil scheiden ben radeloos..."...

* belletje naar de woningcorporatie om na te gaan of er mogelijkheden voor je zijn qua snel een woning krijgen. Op toeslagen.nl kun je bijv. ook uitrekenen of en voor hoeveel je recht hebt op verschillende toeslagen... (huur, opvang e.d.).
Sterkte...!!
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:30
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:31
Ik ben meteen gaan rekenen op toeslagen.nl en idd. Volgens die berekeningen kan ik hier blijven. Het wordt krap maar goed, ik KAN het wel!
Nu alleen nog even bij verhuurder navragen want is toch vrije sector. Staat me iets van bij dat dat niet zomaar overal mag, huurtoeslag aanvragen...
Zou ik het allemaal durven en kunnen..?
Nu alleen nog even bij verhuurder navragen want is toch vrije sector. Staat me iets van bij dat dat niet zomaar overal mag, huurtoeslag aanvragen...
Zou ik het allemaal durven en kunnen..?
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:33
Bluesoso, ik denk dat je al zo lang worstelt dat het niet de vraag is of je het aandurft maar meer wanneer je de stap neemt. Hoelang wil jij met de kids nog in deze ellende zitten? kijk, je kan gerust een weekje de tijd nemen om alles even goed uit te zoeken, een advocaat te vinden etc maar ik denk niet dat je het nog langer wil laten voortslepen. Veel sterkte!
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:34
quote:BlueSoSo schreef op 08 augustus 2008 @ 14:32:
Oja, Zwieber, dat is ook een goed idee. De dagen dat ik thuis ben voor andere ouders oppassen. Ben ik toch thuis bij de kids en verdien wat extra.Je moet alleen even kijken of je geen concurrentiebeding in je contract hebt staan of je doet het bij dezelfde stichting als die van je KDV.
Oja, Zwieber, dat is ook een goed idee. De dagen dat ik thuis ben voor andere ouders oppassen. Ben ik toch thuis bij de kids en verdien wat extra.Je moet alleen even kijken of je geen concurrentiebeding in je contract hebt staan of je doet het bij dezelfde stichting als die van je KDV.
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:37
hoi hoi
je kunt als je bij je man weggaat een aaanvulling op je loon,allimentatie krijgen bij sociale dienst zodat je toch kan gaan huren.Ook krijg je vaak een huurtoeslag,en voorrang op een woning zodat je niet op straat staat met je kids.Heb helaas in zelfde schuitje gezeten als jij nu zit.
heel veel sterkte met welk besluit je ook neemt!
je kunt als je bij je man weggaat een aaanvulling op je loon,allimentatie krijgen bij sociale dienst zodat je toch kan gaan huren.Ook krijg je vaak een huurtoeslag,en voorrang op een woning zodat je niet op straat staat met je kids.Heb helaas in zelfde schuitje gezeten als jij nu zit.
heel veel sterkte met welk besluit je ook neemt!
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:48
Ik denk dat ik idd alles eerst voor mezelf op een rijtje moet hebben. Wat ik waar aan moet vragen, hoeveel ik uiteindelijk overhou en of ik hier kan blijven.
Als ik uiteindelijk maar uitzicht heb op een woning voor mij en de kids in onze woonplaats. Ik heb nu al hoofdpijn als ik er alleen al aan denk. Maar als ik dan weer aan alle scheldwoorden en verwensingen denk die ik naar mijn hoofd heb gekregen weet ik weer waarvoor ik het doe.
Bedankt voor de tips, doet me goed om te weten dat er mensen meedenken.
Als ik uiteindelijk maar uitzicht heb op een woning voor mij en de kids in onze woonplaats. Ik heb nu al hoofdpijn als ik er alleen al aan denk. Maar als ik dan weer aan alle scheldwoorden en verwensingen denk die ik naar mijn hoofd heb gekregen weet ik weer waarvoor ik het doe.
Bedankt voor de tips, doet me goed om te weten dat er mensen meedenken.
vrijdag 8 augustus 2008 om 17:09
Kies aub voor je kids en voor jezelf! Het is moeilijk, ik spreek uit ervaring, ben zelf destijds met een zoon van 9 maanden bij mijn ex weggevlucht wegens geweld. Heb het lastig gehad maar nu wel (ruim drie jaar later) wel alles opde rit, ben blij dat ik destijds die stap heb genomen. Daarbij betaald mijn ex ook niets voor zijn kind, maar ik red het wel goed, kijk eens op de site van de belastingdienst, je hebt recht op allerlei kortingen en toeslagen. Probeer je daar in te verdiepen en ga evt alvast op zoek naar een kleinere woning. Ik begrijp dat je met drie kids niet op 2 kamers wilt zitten maar 5 kamers? Er kunnen misschien wel 2 kids op 1 kamer? (ik weet verder je situatie niet hoor, of hoe oud je kids zijn, jongens/meisjes) maar ga er mee aan de slag. Ik weet hoe het is en wens je heel veel sterkte en geluk!
vrijdag 8 augustus 2008 om 17:29
Afschuwelijke situatie zeg...
Je moet 1 ding niet vergeten. Als jij alleenstaande ouder wordt kun je belasting kortingen krijgen. Ik weet zo niet 1,2,3 wat maar er zijn vast wel andere forummers die jou dat kunnen vertellen.
Ik wens jou veel sterkte toe met je besluit. het zal niet makkelijk zijn maar wat je ook besluit....ga ervoor!
Je moet 1 ding niet vergeten. Als jij alleenstaande ouder wordt kun je belasting kortingen krijgen. Ik weet zo niet 1,2,3 wat maar er zijn vast wel andere forummers die jou dat kunnen vertellen.
Ik wens jou veel sterkte toe met je besluit. het zal niet makkelijk zijn maar wat je ook besluit....ga ervoor!