Heeft scheiding je gebracht wat je verwacht had?

06-10-2012 17:59 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Uit oprechte interesse wil ik vragen aan de gescheiden moeders onder ons of de scheiding jullie gebracht heeft wat jullie van te voren verwacht en gewenst hadden?



Was het uiteindelijk alle financiële en emotionele rompslomp waard? Hebben de kinderen er erg onder geleden? Ben je er gelukkiger uitgekomen? Zou je het nogmaals doen als je weer in die situatie zat of zou je langer aan je huwelijk blijven werken?



Waarom al deze vragen?



Ik ben 16 jaar getrouwd en heb 2 kinderen. Mijn relatie is niet gewelddadig of naar maar we zijn "op". Uit elkaar gegroeid en hebben nog weinig samen. Houden ons alleen bezig met de BV het gezin en leven ons eigen leven. Blijf je dan bij elkaar voor de kinderen? Hoelang blijf je vechten? Moet je voor jezelf kiezen of blijf je jezelf wegcijferen?



Wat vinden de ervaringsdeskundige?
Die vraag is heel simpel te beantwoorden.



Je moet altijd voor jezelf kiezen. Ongeacht.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens, voor jezelf kiezen...
Alle reacties Link kopieren
To houdt je dit altijd niet als je zo lang bij elkaar bent ??



Om mij heen zie ik veel gescheiden ouders met kinderen.

Het is bijna uniek als je nog bij elkaar bent.

Hoe komt het dan er zoveel scheidingen zijn ?



Is dat meer als vroeger ? Of komt het doordat meer vrouwen financieel zelfstandig zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Nooit wegcijferen vind ik.



MIsschien kun je een nieuw leven opbouwen met je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vooral een financiële rompslomp is als ik je verhaal lees. De emotionele rompslomp is er al een hele tijd bij jou....helaas. Daar komt dus juist een einde aan. Voor je kids begint die dan, daar hebben ze je wel hard bij nodig!
Hebben jullie al een poging gedaan om weer dichterbij elkaar te komen? Een scheiding is niet zaligmakend namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wat ik zeg het geen nare relatie of zo maar de liefde is soort van op helaas...Vind het zo sneu voor de kinderen alleen
Alle reacties Link kopieren
Het is meer mijn probleem. Mijn man vind het eigenlijk wel best zoals het nu gaat. Ik mis iets. Hij vind dat ik niet moet klagen. We hebben alles wat ons hartje begeert..en geen relatie is perfect zegt hij. Ik idealiseer alles.....
Alle reacties Link kopieren
Het komt en gaat met vlagen. Over het algemeen voel ik me niet gewaardeerd en mis ik de passie.
Ik ben heel blij dat ik weg bent gegaan bij de vader van mijn kind (nooit getrouwd). Het was op, ik kon het niet meer. Er viel een last van mijn schouders en ex en ik zijn 7 jaar na dato nog steeds goed bevriend. Zoon heeft er m.i. weinig van opgelopen, juist omdat wij nog heel erg goed met elkaar zijn. Dat lijkt me dan wel een voorwaarde.



Beide de kans gekregen om een nieuw en gelukkiger leven op te bouwen, en dat is gelukt. Het is ander geluk, dat wel. Maar als we bij elkaar waren gebleven, was ik nu diepongelukkig geweest.



Je hebt maar 1 leven, bent nog jong. Nu is er nog de kans om een ander leven op te bouwen met jezelf of met iemand anders! Waarom ongelukkig blijven, maar wel samen, voor de kinderen? Ik zie dat nooit zo voor me.
Tja dat is een keuze die alleen jij en je man kunnen maken.

De één zal vinden dat je tot de kinderen volwassen zijn bij elkaar moet blijven en de ander zal vinden dat je voor jezelf moet en mag kiezen.

Ikzelf zou voor het laatste kiezen.

Scheiden zal voor kinderen niet makkelijk zijn maar ouders die enkel voor de kinderen bij elkaar zijn gebleven en zodra de kinderen volwassen zijn alsnog gaan scheiden tsja ik weet niet of kinderen daar nou zoveel gelukkiger van worden.
Ik ben blij dat ik weg ben gegaan bij de vader van mijn oudste 2 kinderen. Onze relatie was niks meer, nul komma nul. We leefden eigenlijk samen, maar toch gescheiden. Ik ben eerst een poos gebleven voor mijn kinderen, maar dat heeft geen nut. Ik ging liever uit elkaar toen mijn kinderen redelijk jong waren, dan als ze een jaar of 13 zijn. Uit ervaring wist ik hoe pijnlijk dat was.



Inmiddels zie ik mijn ex nooit meer en ben ik gelukkig met 4 kinderen en een lieve man. Ik ben blij geweest met mijn keuze, en zou in jouw schoenen kiezen voor een leven voor jezelf met je kinderen.
Hier ook gescheiden na 16 jaar met 2 pubers. Bij ons was het ook 'op'. De meeste mensen gaan bij een scheiding vaak uit van ruzies en haat en nijd maar dat hoeft natuurlijk niet.



Ik vond de financiele rompslomp en het gedoe wel meevallen.



Alles, dus alles na de scheiding hangt af van hie je samen de scheiding doorloopt. Dus ook rondom de kinderen. Onze kinderen doen het goed, op school, sociaal en in hun algehele hedrag, maar er is hier dus geen sprake van ruzie of wat dan ook. Wij doen co-oiderschap trouwens.



De vraag of ik gelukkiger ben geworden is nog te vroeg om te beantwoorden. Ik denk dat je dat pas na een paar jaar kunt zeggen. Wij zijn hier pas ruim een jaar uit elkaar, maar de afwikkeling duurt langer.
blij dat ik ben gebleven, al meer dan 20 jaar
Alle reacties Link kopieren
Wat verwacht jij?



Bij mij hebben de kinderen er onder geleden, maar minder dan wanneer ik bij hun vader was gebleven.

Verder heb ik inderdaad na de scheiding gekregen wat ik verwachtte. Ik moet zeggen dat ik wel realistische verwachtingen had, maar drie hoog achter werd het niet. Het werd veel beter.
Overigens vind ik dat wanneer je uit elkaar wil, je nooit voor de kinderen moet blijven. Maar daarzijn al zoveel topics over geschreven (voor en tegens)
Alle reacties Link kopieren
Als je denkt dat het gevoel voor je man niet terug gaat/kan komen, dan zou ik voor mezelf kiezen en uit elkaar gaan.

Nee een scheiding is misschien niet zaligmakend, maar door te blijven in een liefdeloos huwelijk bloed je uiteindelijk dood.

Daar wordt niemand uiteindelijk beter van.Voor de kinderen bij elkaar blijven vind ik altijd een slecht excuus. Wat voor voorbeeld geef je ze dan.



Ik ben nu zelf bijna 5 jaar uit elkaar en ondanks dat ik heel veel ben kwijt geraakt ben ik nu veel gelukkiger. En nee het is niet alrijd rozengeur en maneschijn maar ik kan nu wel mezelf zijn.
En, ik vind het een vereiste met kinderen dat je relatietherapie hebt gehad. Dat je samen geprobeerd hebt elkaar terug te vinden en wanneer dat niet meer lukt, zal dat ook daar duidelijk worden. Maar dat ben je je gezin wel verachuldigd, vind ik.
Wellebellie, heb dezelfde ervaring. Co-ouderschap en eigenlijk niet veel gedoe van gehad. Ik had en heb een eigen inkomen, dus onafhankelijk. Ik blijf daarvoor pleiten, dat je zoveel mogelijk onafhankelijk bent in financieel opzicht. Dat geeft lucht.

Ik ben ook nog goed bevriend met mijn ex, dat maakt het ook een stuk makkelijker. Als een relatie op is, dan hoeft er van ruzie geen sprake te zijn. Ideaal!
@Aumentar, waarom zou het 3 hoog achter worden?
Ik ben begin dit jaar na veel twijfelen uit elkaar gegaan , kids waren 4 en 6. Ik heb vooral getwijfeld omdat we geen ruzies hadden, financieel hadden we het goed. Tot ik op het moment kwam dat ik dacht liever met niks in een huurwoning dan dit nog 10 jaar volhouden. Nu heb ik een leuke huurwoning, kids zijn blij omdat wij nu gewoon 2 huizen hebben.financieel is het allemaal te doen . Helemaal goed dus, ik heb hem nog niet gemist. We overlegden toch al bijna niks samen.
Hoe zie jij je "nieuwe"leven voor je als je wél gaat scheiden?

Dat kan je je beter afvragen.
quote:wellebellie schreef op 06 oktober 2012 @ 18:26:

En, ik vind het een vereiste met kinderen dat je relatietherapie hebt gehad. Dat je samen geprobeerd hebt elkaar terug te vinden en wanneer dat niet meer lukt, zal dat ook daar duidelijk worden. Maar dat ben je je gezin wel verachuldigd, vind ik.



Ik vind dat relatietherapie zwaar overschat wordt.

Ik heb vaker gezien dat mensen nog meer uit elkaar dreven dan dat ze dichter bij elkaar kwamen.
Wat het je sowieso oplevert, is vrijheid. En de kans op nieuwe kansen. Ik vond dat meer dan de moeite waard, ik wil niet voor mijn gevoel vastzitten in iets, waardoor ik geen kant meer op kan.



Een tweekamer appartementje voelt veel vrijer als je altijd op je tenen moet lopen, ook al woon je op een grote boerderij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven