Heeft wachten zin?

30-12-2008 20:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje raar dat een man een vraag stelt op dit forum. Maar ik dacht dat veel vrouwen dit forum wel zouden lezen, dus vandaar dat ik mijn vraag dan ook in dit forum stel

Een aantal maanden geleden, heb ik een ontzettend leuke vrouw ontmoet. Toen we elkaar leerden kennen, had ze nog een relatie, en ik was al weer enige tijd vrijgezel.

De relatie waarin ze zat liep al niet lekker meer, en liep al langere tijd rond met het idee de relatie te verbreken. Het enige wat haar daarin nog tegenhield was het huis, dat ze samen gekocht hadden.

Na onze eerste date, heeft ze de relatie met haar toenmalige vriend verbroken. In eerste instantie was het tussen ons lofzang en haleluja. We hebben een prachtige tijd gehad. De bomen groeiden tot in de hemel...

Waar ik bang voor was, is werkelijkheid geworden. We zijn veel te hard van stapel gelopen. Nu we een paar maanden verder zijn, komt bij haar eigenlijk pas de bezinning. Haar vorige relatie moet zakelijk nog afgerond worden (w.o. het huis verkopen), en ze moet weer een nieuw eigen leven opbouwen.

Ze heeft aangegeven dat het haar toch allemaal te snel is gegaan. Ze kan niet, en haar oude relatie opbouwen, een nieuw eigen leven opbouwen, en een relatie met mij onderhouden. Op zich best begrijpelijk, want normaal doe je dat natuurlijk in die volgorde, en niet tegelijk.

We hebben nu afgesproken eerst uit elkaar te gaan, zodat ze voor zichzelf alle zaken op een rijtje kan zetten, zichzelf weer op de rails kan krijgen, en haar oude relatie fatsoenlijk kan afronden, zonder dat ze het gevoel heeft, ook nog eens aan een nieuwe relatie te moeten werken, wat natuurlijk ook energie kost. Met dit plan kan ik het verstandelijk alleen maar volmondig eens zijn. Gevoelsmatig baal ik er gigantisch van, want in mijn gedachten was ik al veel verder.

Ik ben zeker bereid haar die tijd te geven. Daar is ze gewoon veel te leuk, lief en aardig voor, en ik wil ook, dat de basis onder een relatie goed is.

Maar nu de vraag, die mij al een paar weken bezig houdt: is het zinvol voor mij, om "op haar te wachten", of moet ik gewoon de draad weer oppakken, door de mooie herinneringen met haar te bewaren, maar verder gaan met waar ik voor haar gebleven was?

Ik snap best, dat er geen sluitend antwoord op te geven is, maar ik ben wel benieuwd, naar hoe jullie zouden reageren, als jullie in haar schoenen stonden.
Mijn advies: vooral verder gaan met je eigen leven. Op iemand wachten zonder enige zekerheid, daarmee doe je jezelf tekort. Gezien het verhaal was je een mooie aanleiding om haar relatie te beeindigen en om de ergste klap op te vangen. Nu heeft ze je (even?) niet meer nodig.

Daarom: move on!

Wie weet komt ze er nog wel een keer op terug. Of niet. De tijd zal het leren, maar tot die tijd: rustig ademhalen en gewoon doorleven.
Ik ben het helemaal eens met Tientje. Pak je leven op, maak er een feestje van. Haar leven is nu verre van een feest. Kwestie van wrong place, wrong time voor jullie. Sterkte!
Ik heb helaas in jouw situatie gezeten een tijdje terug.

Eerst wilde hij een time-out, ook om af te ronden, maar het werd steeds minder, en nadat we elkaar 2 maanden niet hadden gezien vertelde hij dat zijn gevoel ook zo goed als weg was.

Probeer dus niet te wachten, hoe moeilijk ook...
Ik begrijp niet wat ik moet verstaan onder "haar oude relatie fatsoenlijk afronden". Betekent dit dat haar oude relatie in ere wordt hersteld zodat ze er over een maand alsnog een punt achter kan zetten? Uit is toch uit?
Als je haar laat weten op haar te wachten, zal ze altijd die druk voelen dat ze 'iets' moet met jou c.q. jullie relatie.

Het is erg sneu en ook pijnlijk voor jou dat zij jullie relatie nu beeindigd, zeker omdat jullie een prachtige tijd hebben gehad.

Maar respecteer haar beslissing, laat haar zelf haar dingen doen in haar eigen tempo. Neem de dag zoals die komt. Mocht je iemand tegen komen waar je meer voor gaat voelen, dan heeft dat zo moeten zijn. Mocht zij na een tijd bedenken dat jullie toch wat speciaals hebben, dan heeft dat ook zo moeten zijn.

Het klinkt oubollig en afgezaagd, maar 'de tijd zal het leren'.

Sterkte en succes, het is en blijft k*t om haar op deze manier te moeten laten gaan..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ wuiles,

Haar oude relatie afronden: huis verkopen, samenlevingscontract ontbinden, spullen verdelen. Het is duidelijk dat ze niet meer teruggaat/wil
Die relatie afronden snap ik ook niet zo. Het is toch over en uit? Of toch niet?

Verder gaan met je leven.
Als ik helemaal weg van iemand ben kost een nieuwe relatie mij geen energie maar krijg ik er energie van. En als ik iemand heel leuk vind zou ik de relatie nooit verbreken omdat ik de andere relatie nog af wil ronden (want die is al voorbij). En ik zou ook geen tijd nodig hebben voor het een of ander.
quote:Detwijfelaar schreef op 30 december 2008 @ 21:11:

@ wuiles,

Haar oude relatie afronden: huis verkopen, samenlevingscontract ontbinden, spullen verdelen. Het is duidelijk dat ze niet meer teruggaat/wilMaar jullie hoeven toch niet eerst uit elkaar zodat zij haar huis kan verkopen en de boedel kan verdelen?
Vrees dat jij de "reboundrelatie"was. Sowieso zal het wel een poosje duren voordat jij eht klar met haar bent. Ga er maar van uit dat ze niet terugkomt, want idd als jij echt de man van haar dromen was, dan hoefde ze niet weg bij jou om de zaken "af te ronden". Kennelijk heeft ze nu ff behoefte aan geen relatie of in ieder geval niet met jou. Mss komt ze over een mand of 3 tot de ontdekking dat jij het toch bent, mss ook wel niet. Er op wachten is niet handig. Dan loop je zelf mss teveel mis. Als ze tot de conclusie komt dat jij het wel bent en jij wil haar nog heeft ze mazzel.
De beslissing van haar is vreemd te noemen. Om het ene nog verder af te ronden hoeft zij het andere niet te laten....

Toch kiest zij hiervoor en het verstand heeft het bij haar dus gewonnen van het gevoel en dat zegt voldoende. Iemand die verliefd is neemt zulke beslissingen niet.

Misschien heb jij het wel nodig om nog te wachten, om er zelf toch zeker van te zijn dat jij er alles aan gedaan hebt of haar de kans gegeven hebt.
Het is vanuit haar gezien heel logich. Het valt niet mee om een relatie inderdaad goed af te ronden. Naast de zakelijke handelingen spelen emotionele dingen natuurlijk ook mee... Het gaat niet in je koude kleren zitten en je moet het vroeg of laat toch een keer verwerken... Alleen was het wat handiger als ze vooraf had bedacht wat ze teweeg zou brengen door een relatie met jou aan te gaan.
Inderdaad zeker verder gaan met je eigen leven.

Waarom wil ze anders dat jullie uit elkaar gaan, en niet het gewoon rustiger aandoen?

Wel echt balen zeg :(.
Bedankt voor alle reacties. Jullie reacties zijn voor mij de bevestiging die ik nodig had, om te bevestigen wat ik eigenlijk al wist.

Eigenlijk zit in iedere reactie wel een kern van waarheid.

Even slikken en weer doorgaan!

Hoe jammer het voor mij ook is. Had het graag anders gezien, maar goed. Het is niet anders. De tijd zal het leren. De deur laat ik op een kier staan, maar als iemand anders via die deur mijn leven binnenglipt, dan sta ik daar zeker voor open!
If you love something

Set it free

If it comes back, it's yours

If it doesn't, it never was...
Beste Detwijfelaar,

Als je echt van haar houdt sta je niet open voor anderen.

Ik zou rustig leven en kijken of er een kans is voor jullie. Succes.
voer eendjes geen oorlog!
Oh, maar dat heb ik zo ook niet bedoeld hoor. Ik leef mijn leven nu rustig. Probeer haar wel uit mijn hoofd te krijgen, maar dat lukt nog maar moeilijk. We hebben momenteel weinig contact, en vraag me toch constant af, hoe het met haar gaat, wat ze doet, wat haar bezig houdt. Als ik al eens een smsje stuur, duurt het wel even, voor hij ook daadwerkelijk verstuurd is. Een antwoord erop (dat doet ze gelukkig wel), maakt me weer helemaal vrolijk.

Ze is nog lang niet uit mijn hoofd. Het houden van gevoel is er (gelukkig) nog steeds, maar daarmee natuurlijk ook het gemis.

Ik weet, dat ze nu de dingen kan doen, die ze graag wilde doen: alleen de wereld ontdekken, dingen kunnen doen zonder rekening met iemand te houden, en haar verleden afronden.

Daarbij houden we elkaar op gepaste afstand. Ik wil dit namelijk niet nog eens meemaken, en ben ervan overtuigd dat we er sterker uitkomen. Dus voor mij absoluut nog geen andere vrouw, wel mijn eigen leven. Dit legt op haar ook minder druk. Ik heb het idee, dat vreselijk pushen geen optie is, omdat ze dan nog niet tot zichzelf kan komen, en de druk, die ik dan ongewild opleg, zich gaat vertalen in een negatief beeld over mij.

Kort samengevat: geen andere vrouw voor mij, ieder eerst ons eigen leven, zodat we onze eigen problemen die we uit het verleden hebben meegenomen kunnen oplossen, en daarna met een schone lei verder gaan. Mocht dit er niet inzitten, dan is het niet voor niks geweest, dan weet ik precies wat ik wil, en kan ik in ieder geval met een schone lei aan een andere relatie beginnen
Erg verstandig, Twijfelaar. Heel goed, sterk en dapper van je om zo met deze situatie om te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven