Heel erg weinig ervaring

09-06-2019 00:08 14 berichten
Ik heb heel erg weinig ervaring wbt communicatie/flirten.

Ik heb niet zo veel zelfvertrouwen en ben een verlegen en onopvallend type. Daarnaast heb ik best wat overgewicht dus ik vind mijzelf niet bepaald interessant voor andere mensen.

Toch heb ik vaak meegemaakt dat mannen naar mij knipogen. Laatst had ik ook al een topic over zoiets geopend. Ik weet nooit wat ik ervan moet denken. Waarom knipogen mannen? Zit er meteen iets achter of kan het ook vriendschappelijk bedoeld zijn? Ik begrijp het nooit echt omdat ik mijzelf niet veel bijzonders vind.

Ook ken ik al jaren iemand waarvan ik ook niet weet wat ik ervan moet denken. Het is iemand die al jaren naar mij staart als we met een groep mensen zijn. En als ik dan terug kijk, komt het weleens voor dat hij snel wegkijkt. Ik word er altijd een beetje ongemakkelijk van. En weet ook weer niet wat ik ervan moet denken.
Verder hebben we wel een klik dus we kunnen wel leuk kletsen samen. Daar ligt het niet aan.

Ik vind het gewoon lastig dat ik niet goed weet hoe ik iets kan interpreteren. Ik ben daar gewoon echt niet goed in. Hoe moet/kun je zulke dingen nou zien?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
25 jaar. Ik heb gewoon moeite om het te interpreteren. Ik heb ook weleens meegemaakt dat sommige mannelijke collega's dat deden. Ik vertelde er eens over tegen een vriendin die 1 collega ook kent. Zij zei meteen dat hij er niets mee bedoelt. Ik vind dat dus lastig te interpreteren en onduidelijk, want hij deed dat dus regelmatig en was ook echt aardig voor me.

Ook een keer een manager die dat regelmatig deed. Toen ik daar niet meer werkte, vroeg ik aan ex collega's of hij dat bij hun ook deed. Maar dat deed hij bij die collega's dus niet. Ik snap dan niet zo goed waarom bij mij dan wel. Ik had verder niets met die man, sprak er niet vaak mee of zo.
Misschien ben je wel veel leuker dan je denkt..?
Antoon69 schreef:
09-06-2019 01:11
Misschien ben je wel veel leuker dan je denkt..?
Dat is altijd zo. Er is altijd wel iemand waarvan je het type bent.
Mijn man knipoogt tijdens een ( leuk ) verhaal ook, dat betekent niks. Maar als hij het naar mij doet weer wel. Dus tja..
Knipogen kan vriendschappelijk of flirterig zijn. Dat hangt helemaal van de situatie af. Wat in ieder geval met jouw situatie te maken heeft is dat jijzelf onzeker bent in jezelf. Dat lijkt me vervelend.
Zijn er manieren voor jou dat je kan leren zelfverzekerder te worden?
Zodat je trots kan worden op wie je bent?
Dat maakt nl dan dat je de buitenwereld anders gaat ervaren en je veel minder onzeker zult zijn.
In mijn ervaring zijn het altijd oudere mannen die knipogen en dan vooral naar jongere dames. Als je terug glimlacht slaan ze hun slag.
Flirten is niet moeilijk hoor.
Tintelfris schreef:
09-06-2019 10:33
In mijn ervaring zijn het altijd oudere mannen die knipogen en dan vooral naar jongere dames. Als je terug glimlacht slaan ze hun slag.
Flirten is niet moeilijk hoor.
Er zijn ook mannen waarbij knipogen onderdeel van het gesprek ik. Dan sluiten ze het gesprek af en geven ze een knipoog. Zoiets.
Blaise* schreef:
09-06-2019 10:52
Er zijn ook mannen waarbij knipogen onderdeel van het gesprek ik. Dan sluiten ze het gesprek af en geven ze een knipoog. Zoiets.
Ja vind het maar een rare gewoonte.
Voel me er steevast ongemakkelijk bij als een vent naar me knipoogt, vooral in een zakelijke setting.
Je weet nooit hoe je het moet opvatten en vind het gewoon ongepast.
-
anoniem_386842 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 22:55
0.00% gewijzigd
Vind je hem zelf leuk? Gewoon eens vragen of hij koffie ofzo met je wil doen. Dan vraag je iets als: Hans ik vind het altijd zo gezellig als jij er bent, heb je zin om koffie met mij te drinken/ naar de bios te gaan/ tentoonstelling te bekijken. Als hij intresse heeft zegt hij ja. Als hij geen intresse heeft zegt hij nee.
Ik ben ook geen flirt. Weet niet eens hoe het moet op mijn 34e. Communicatie is geen sterk punt van mij en heb ook moeite met interpreteren. Zeker het non-verbale. Mijn moeder zegt wel eens: "Die jongen/man zat indruk op je te maken daarnet." Dat zegt ze dan pas als diegene voorbij is. Mij is dat dan niet opgevallen. Van de winter waren we samen in de Hema en volgens haar had ik sjans van 3 jonge mannen. Blijkbaar hadden ze me zelfs even achtervolgd door de winkel. Ik had niks door. Vraag me af hoe ze dan zo zeker weet dat het indruk maken was. Ik kan me dat namelijk niet voorstellen dat mensen me mooi/leuk vinden. Vooral vanwege het feit dat ik erg klein ben.
Over overgewicht gesproken. Een jeugdvriendin van mij heeft dat ook. Toch kan ze heel makkelijk mannen krijgen. Ze is nooit langer dan een jaar single en gaat nu voor de 4e keer samenwonen. Hoe ze het voor elkaar krijgt, geen idee.
SjakS schreef:
09-06-2019 18:09
Vind je hem zelf leuk? Gewoon eens vragen of hij koffie ofzo met je wil doen. Dan vraag je iets als: Hans ik vind het altijd zo gezellig als jij er bent, heb je zin om koffie met mij te drinken/ naar de bios te gaan/ tentoonstelling te bekijken. Als hij intresse heeft zegt hij ja. Als hij geen intresse heeft zegt hij nee.
Ik ken hem al heel lang maar zie hem maar een paar keer per jaar. Hij staart al jaren naar me, en ik heb al jaren het idee dat hij mij leuk vindt. Maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Ik ben altijd heel beleefd en best zakelijk/afstandelijk. Ik vond dat staren ook best wel awkward. Maar de laatste keer dat ik hem heb gezien gingen we met een groep ergens eten. Toevallig kwam het zo uit dat hij tegenover mij zat. En toen keek hij dus ook vaak naar mij. Ook best ongemakkelijk. Maar ik weet niet, ineens dacht ik dat hij altijd heel aardig voor me is. Ik voel me vaak er niet echt toe doen voor mensen. Andere mensen besteden niet echt veel aandacht aan me. Maar ook die avond praatte hij heel vaak met mij. En als we buiten lopen, loopt hij vaak naast mij en wacht ook op mij enzo. Hij heeft wel ongeveer dezelfde humor. En toen dacht ineens wat stom dat ik niet eerder heb gezien dat we eigenlijk best goed bij elkaar passen. En dat hij zo aardig voor me is. Maar misschien vergis ik me wel en heb ik al jaren het verkeerde idee of zo.

Ik zie hem echt maar 3 keer per jaar of zo.
Maar hij knipoogt nooit naar mij :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven