HEERLIJK

16-12-2009 20:12 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben een vrouw van 24ja

ben getrouwd en vind het soms heerlijk om met mijn man discussie te hebben waarbij het hoog opspeelt....

maar je zegt gewoon allebei even flink waar het op staat!! dit gebeurt natuurlijk niet wekelijks maar af en toe heb ik die behoefte om flink 'los te gaan' , het vervolgens natuurlijk weer goed te maken!!
quote:Vl43inder schreef op 16 december 2009 @ 20:41:

Voorbeeldje:

Als wij bijvoorbeeld een lange autorit uitzitten dan kan het wel eens gebeuren dat we zoiets als hieronder tegen elkaar zeggen, uit het niets.

Hij "Heb jij de hond nog uitgelaten?" (we hebben geen hond)

Ik "Dat zou jij toch doen"

Hij "Jezus, ik moet ook alles doen!"

Ik "Maar ik kan er niet tegen dat ie telkens de buurman opgraaft uit de tuin van de buren" (buurman leeft, laat staan...)

Hij "Dus nu heeft ie op jouw kant van het bed gepist"

Ik "Geeft niet, dan kwijlt ie tenminste op jouw kant"

Hij "Heeft ie nog wat te eten?"

Ik "Heb de laatste dodo in zijn bakje gedaan"

enz.

Zo'n goed gesprek kan wel even duren

Zo'n gesprek is eigenlijk alleen maar belachelijk en er zit echt nooit de intentie in om de ander te kwetsen. Maar een discussie zou ik het ook weer niet willen noemen, helemaal niet zelfs.volgens mij is het kwartje gevallen!! dat bedoel ik nou.....
quote:marie_liselotte1981 schreef op 16 december 2009 @ 20:42:

Als je dan zo pittig bent en zo goed in discussiëren, kan je het vast wel goed verwoorden.het zeggen en typen zit wel verschil in en het is natuurlijk met welke toon klank je het leest!!

Voorbeeldje:

Da's inderdaad meer des lama's.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pinkdiva schreef op 16 december 2009 @ 20:46:

[...]

volgens mij is het kwartje gevallen!! dat bedoel ik nou.....

Maar wat valt er dan af te zoenen?

En versta je dit onder tegengas? Ik vind het meer een vorm van dezelfde humor hebben , niets "tegen" aan, juist.
quote:boss schreef op 16 december 2009 @ 20:40:

Hier als ik met mijn man wel eens een gepeperde discussie heb,raken de kinderen meer dan eens in paniek ,zei merken de nuance in de discussie minder op ;)

Sneu.

Zou ik het voortaan lekker bewaren tot ze er niet bij zijn.
nee dit versta ik niet onder tegengas....maar hou wel van tegen gas.... nou verandering toch weer mijn TO in de woorden humor!!!!!!!(uhum)

het is net hoe je er tegenaan kijkt want sommige mensen zien dit ook niet als humor!!.... wat jij als humor ziet....
even voor de duidleijk wij hebben geen kids hoor.....
Ik snap niet zo goed wat je nou bedoelt.

Bedoel je nou dat je doet alsof je tegen elkaar te keer gaat, maar dit dus met een knipoog doet?

Een beetje stoeien dus eigenlijk?

Hmmm...zelfs dan snap ik je openingspost niet.
Kinderen, ook zo'n leuk onderwerp. We hebben ze niet maar dat belet mijn man niet om wel eens te zeggen "als ik nou de kinderen naar bed breng, zet jij dan even koffie, zijn we gelijk klaar".
Eerlijk gezegd vind ik dit een extreem vaag topic...

En dan staat er ook nog eens 'heerlijk' als titel boven.

Moet er niet aan denken om 'des lama's' ruzie te hebben/te kissebissen/elkaar tegengas te geven heel vermoeiend met elkaar om te moeten gaan...

Weer een voordeel van single zijn
quote:pinkdiva schreef op 16 december 2009 @ 20:55:

nou verandering toch weer mijn TO in de woorden humor!!!!!!!(uhum)

het is net hoe je er tegenaan kijkt want sommige mensen zien dit ook niet als humor!!.... wat jij als humor ziet....Dit was zeker niet even voor de duidelijkheid?
hahahha mensen het spijt me dat ik zo'n vermoeiend TO heb geopend!! forget it!! wel leuk dat jullie toch (ONDANKS DAT HET ZO VAAG IS) reageren!!

ben zelf nu ook een beetje de kluts kwijt!! maar zoals ik al zei forget it!!
Ik snap het wel. Meestal gaan onze gesprekken zo:

Hij: kan ik nog iets voor je doen, schatje?

Ik: Nee, donder op en ga aan je huiswerk!

Hij: Huiswerk? *kijkt vragend*

Ik: Ja! Hoef je niet zo dom te kijken uilskuiken! Laat me gewoon met rust!!

Hij: Oh, nou als jij es wat minder uit je bek zou meuren, terwijl je praat, zou fijn zijn!!

Ik: Nou, ik zei toch al dat je op moest zouten!!

Hij: Dat is goed, als jij de afwas nu es een keertje zou doen, dikke zeug!!

Ik: Ach, lazer toch op man, eikel!! Doe het lekker zelf es een keer, ik ben je moeder toch niet!

En dan de goedmaak-fase:

Hij: Ach, ondanks je dikke reet door die luiheid van je, ben je nog steeds mn oelieboeliesmoelie

Ik: Ach, ondanks jouw uilskuikerige snothoofd, ben je ook nog steeds mn poekiedoetiewoelie, hoor.

* en dan heel lang tongen daarna*

Is toch heel normaal???!!! Tjeeesuz dat jullie dat niet hebben, zeg! Wat een saaie-dozen-k*-relaties!!!
Only dead fish go with the flow
Geef eens een voorbeeld Pinkdiva.
Nou Dreamglasses, ik trek het liever meer in het belachelijke, ik zou jouw voorbeeld toch niet echt trekken. Maar aan de andere kant, wij doen daarom weer nooit aan een goedmaak-fase, dat is dan wel weer een nadeel.
na zo'n 'dialoog' HEB je natuurlijk wel een goedmaakfase nodig!
Only dead fish go with the flow

Voorbeeldje:

Als wij bijvoorbeeld een lange autorit uitzitten dan kan het wel eens gebeuren dat we zoiets als hieronder tegen elkaar zeggen, uit het niets.

Ik "Dat zou jij toch doen"

Hij "Jezus, ik moet ook alles doen!"

Ik "Maar ik kan er niet tegen dat ie telkens de buurman opgraaft uit de tuin van de buren" (buurman leeft, laat staan...)

Hij "Dus nu heeft ie op jouw kant van het bed gepist"

Ik "Geeft niet, dan kwijlt ie tenminste op jouw kant"

Hij "Heeft ie nog wat te eten?"

Ik "Heb de laatste dodo in zijn bakje gedaan"

enz.

Zo'n goed gesprek kan wel even duren

Zo'n gesprek is eigenlijk alleen maar belachelijk en er zit echt nooit de intentie in om de ander te kwetsen. Maar een discussie zou ik het ook weer niet willen noemen, helemaal niet zelfs.

\

jij verwoorde het eingelijk wel zoals ik bedoel...

we kwetsen elkaar echt niet.... we zijn niet voor niks 6 jaar bij elkaar...

mijn doel van deze TO is vooral dat ik mij irriteer aan bijv mensen die een relatie hebben en die altijd maar ja en amen zeggen discussie/meningsverschillen/ruzie of hoe je het ook wilt noemen te voorkomen! terwijl ik dat wel lekker vind om daar eens(ja daar is ie weer) pittig over te discuseren (dan maar) zo weet ik tenminste hoe man denkt en je gooit er vaker meer uit in een wat pittge bui dan als je rustig praat... althans ik wel!!

was benieuwd als meer mensen dat ervaren maar brengt behoorlijk wat los....
Ik heb geeneens een idee onder welke noemer ik jouw eh... dingessen ' moet scharen, Dreamglasses.

Niet mijn koppie thee in ieder geval.
daar in tegen gaan wij nooooooiiiiitt slapen voordat het 'uitgepraat' is...
@Pinkdiva; Wat jij dan zegt te doen, zoals Vl34inder het beschrijft , dat kan ik dan nog steeds niet rijmen met elkaar de waarheid zeggen, tegengas krijgen of altijd ja en amen zeggen om ruzie te voorkomen.

Dus; maken jullie nou wel of geen ruzie, hoe leuk het ook mag zijn met grapjes er tussendoor? Is het nou gespeeld dat je boos bent of ben je boos op zo'n moment?

Zeg je op een enorm overdreven manier dat zijn schoenen niet staan waar jij wilt dat ze staan en blazen jullie dat erg " grappig " op ?

Ik snap er nog steeds geen h*l van.
quote:pinkdiva schreef op 16 december 2009 @ 21:21:

[...]

\

jij verwoorde het eingelijk wel zoals ik bedoel...

we kwetsen elkaar echt niet.... we zijn niet voor niks 6 jaar bij elkaar...

mijn doel van deze TO is vooral dat ik mij irriteer aan bijv mensen die een relatie hebben en die altijd maar ja en amen zeggen discussie/meningsverschillen/ruzie of hoe je het ook wilt noemen te voorkomen! terwijl ik dat wel lekker vind om daar eens(ja daar is ie weer) pittig over te discuseren (dan maar) zo weet ik tenminste hoe man denkt en je gooit er vaker meer uit in een wat pittge bui dan als je rustig praat... althans ik wel!!

was benieuwd als meer mensen dat ervaren maar brengt behoorlijk wat los....

Jij rolt echt van het ene uiterste in het andere uiterste he.....

Laat ik jou nou eens zeggen dat man en ik zelden ruzie of "pittige" discussies hebben.

En mooi niet dat een van ons het "ja-amen-type" is.

Het is niet of-of in relaties, zet dat beeld maar eens lekker uit je hoofdje.
Ja, dat vind ik echt.
Nou, als wij echt een issue hebben, dan zorgt een 'pittige' opstelling mijnerzijds doorgaans voor vertrek naar de garage zijnerzijds. Hoe 'pittiger' ik wordt, hoe zwijgzamer hij wordt in dat soort gevallen.

En wij zijn ook wel eens gaan slapen terwijl de lucht nog niet geklaard was, denk dat we anders oververmoeid zouden zijn.
quote:pinkdiva schreef op 16 december 2009 @ 21:07:

hahahha mensen het spijt me dat ik zo'n vermoeiend TO heb geopend!! forget it!! wel leuk dat jullie toch (ONDANKS DAT HET ZO VAAG IS) reageren!!

ben zelf nu ook een beetje de kluts kwijt!! maar zoals ik al zei forget it!!Slotje dan maar? En een nieuwe poging is geoorloofd. Zónder hoofdletter-titel en met een heldere OP (openingspost)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven