Hekel aan schoonmoeder.

12-04-2009 22:09 26 berichten
:puke:
Alle reacties Link kopieren
oei is het zo erg?
Ik kan prima overweg met mijn schoonmoeder.

Leeuwenwelp, wat is bij jou de reden dat je een hekel hebt aan je schoonmoeder?
Misschien wat meer details hier over jouw relatie met je schoonmoeder? Ik denk niet dat je kan verwachten dat iemand zijn hart hier nu uitstort.
Maar wat heeft ze dan precies gedaan?
Jeetje, wat lastig dat je zo'n hekel hebt aan je schoonmoeder. Ik kan het heel goed vinden met mijn schoonouders. Schoonmoeder smste laatst dat ze het leuk vindt dat ik er ben ('in de familie').

Fijn dat je man je wel steunt. Ik kan je niet helpen met ervaringen.
Je zegt dat het niet bevordelijk is voor je relatie maar je zegt ook dat je man achter je staat. Vind ik nogal tegenstrijdig. Leg eens uit?

Als je schoonmoeder commentaar heeft op jullie manier van leven zeg haar dan duidelijk dat dat niet op prijs wordt gesteld en jullie prima zelf kunnen beslissen hoe & wat je doet. Als ze toch door blijft gaan: ene oor in, andere oor uit.
De ene schoonmoeder is de andere niet. Maar er zijn wel lotgenoten en soortgelijke topics hier op het forum. En wie weet word je op een dag zelf schoonmoeder, misschien helpt het als je dat in achterhoofd houdt? (ga met haar om zoals je zelf later door een schoonkind behandeld zou willen worden.)
Klinkt als mijn ex-schoonmoeder.

Die vond ook al dat ik geen eigen mening mocht hebben. Zij was toch zeker wel de volwassene!?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
wat is het probleem

jullie houden van dezelfde man
quote:maansa schreef op 12 april 2009 @ 22:53:

wat is het probleem

jullie houden van dezelfde man

Ik denk dat juist dat het probleem is.

Overigens ben ik sowieso meestal geen groot fan van mensen die voor mij menen te bepalen hoe ik mijn leven inricht.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Maak je er vooral niet te druk om want dan heb je een lange weg te gaan.Wees duidelijk naar haar toe dat jij anders denkt

dan dat zij doet,en als haar dat niet aanstaat jammer dan.

Je man staat achter je ,hoor ik ook weleens anders!
Leeuwenwelp, ik heb je al eerder op schoonmoedertopics mee zien schrijven. Waarom nu opeens de behoefte om het er weer eens uit te gooien? Is er iets specifieks gebeurd?

Tsja, schoonmoeders. je krijgt ze er gratis bij en je moet het er mee doen. Zoek een manier om je zo min mogelijk aan haar te ergeren, want haar gedrag verander je niet. Leg je daar bij neer. Je man steunt je, dat is al de belangrijkste horde genomen.

Ik heb altijd leuke schoonmoeders gehad. Soms was hun inmenging wel eens irritant hoor, maar je een beetje verplaatsen in hun positie scheelt een boel. Gewoon eens doen alsof het mensen zijn. Moeders die van hun zoon houden enzo. Als je zelf een zoon krijgt ben jij over 30 jaar 'dat mens'.

Sommige schoonmoeders zijn misschien echt wel from hell. Maar volgens mij zijn die zeldzamer dan schoondochters die hun schoonmoeder niet moeten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
als je er nu boven staat wat is dan het probleem??

Waardeer je schoonmoeder en koester je man.Twee vliegen in een klap.Ik heb hier overigens wel ook een beetje mee te maken gehad in het verleden.

Maar ja is niet anders moet je maar denken.Wees trots op je zelf als je daan bent.
Ik, en mijn ex-schoonzus trouwens ook, had letterlijk en figuurlijk een *******hekel aan mijn (toenmalige) schoonmoeder. Soms kon ik haar gewoon schieten. Niet alleen om de manier waarop ze met mij om ging, maar ook met haar kleinkind(eren).

Getver! Als ik aan haar terug denk, ben blij dat ik van haar af ben.
Een van mijn schoonzussen is er ook een om op te schieten. Heeft gisteren - de verjaardag van mijn vriend, haar broer - weer behoorlijk laten merken dat ze me liever kwijt dan rijk is. Ben er behoorlijk klaar mee.
quote:Poezewoes schreef op 12 april 2009 @ 23:02:

Leeuwenwelp, ik heb je al eerder op schoonmoedertopics mee zien schrijven. Waarom nu opeens de behoefte om het er weer eens uit te gooien? Is er iets specifieks gebeurd?

Tsja, schoonmoeders. je krijgt ze er gratis bij en je moet het er mee doen. Zoek een manier om je zo min mogelijk aan haar te ergeren, want haar gedrag verander je niet. Leg je daar bij neer. Je man steunt je, dat is al de belangrijkste horde genomen.

Ik heb altijd leuke schoonmoeders gehad. Soms was hun inmenging wel eens irritant hoor, maar je een beetje verplaatsen in hun positie scheelt een boel. Gewoon eens doen alsof het mensen zijn. Moeders die van hun zoon houden enzo. Als je zelf een zoon krijgt ben jij over 30 jaar 'dat mens'.

Sommige schoonmoeders zijn misschien echt wel from hell. Maar volgens mij zijn die zeldzamer dan schoondochters die hun schoonmoeder niet moeten.

nu ben ik nieuwsgierig hoeveel je er versleten hebt!!!!!

mijn schoonmoeder woont 3000 km verderop.

wel een schatje.

ik heb eerder heel veel moeite met mijn schoonvader de commandant, die had niet dichtbij moeten wonen,
Mijn schoonmoeder vond ik eerst erg aardig. Nu wil ik haar nooit meer zien. Dit omdat zij het goed vind dat haar zoon mij regelmatig naar mijn keel grijpt.
Haha Sarah. Ik heb twee keer samengewoond en een paar relaties van een jaar of twee gehad.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Meully schreef op 13 april 2009 @ 23:10:

Mijn schoonmoeder vond ik eerst erg aardig. Nu wil ik haar nooit meer zien. Dit omdat zij het goed vind dat haar zoon mij regelmatig naar mijn keel grijpt.

Dus je houdt haar zoon maar doet zijn moeder de deur uit?

Ik zou ook hem de deur uit doen, 2 vliegen in 1 klap!
hekel aan schoon moeders?

nou wel een klein beetje aan me ex schoon moeder.

als dat t....g wijf 20 jaar geleden de pijp uit had gegaan.

was mijn gezinnetje nu nog compleet geweest.

maaar echt een hekel heb ik niet aan haar hahaha.
Neem een flink oudere vriend, dan zit schoonloeder al veilig in 't bejaardentehuis opgeborgen.

*lampje smiley*
quote:sjaaksjokola schreef op 13 april 2009 @ 23:43:

[...]

Dus je houdt haar zoon maar doet zijn moeder de deur uit?

Ik zou ook hem de deur uit doen, 2 vliegen in 1 klap!Ben ik ook mee bezig, helaas gaat dit allemaal niet zo gemakkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven