Help! Ik kom er niet uit.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:01
Hoi allemaal!
Ik hoop op deze manier wat extra informatie te kunnen inwinnen.
Het verhaal is zo.
Mijn ex en ik zijn een jaar samen geweest, nu is de relatie zo verslechterd dat het samen niet meer ging en ik heb besloten om uit elkaar te gaan.
Nadat ik mijn keuze had gemaakt, kwam ik er achter dat ik 7 weken zwanger was.
Wij woonden samen en ik ben sinds een maand bij mijn moeder thuis gaan wonen zodat we niet meer onder 1 dak samen leven omdat dit gewoonweg niet te doen is.
Er is erg veel stress en ruzie bij komen kijken omdat mijn ex het niet aan zag komen. In zijn woede en verdriet kan hij nare opmerkingen maken ( wie niet.. ) maar ook agressief uit de hoek komen ( dit is niet altijd zo, maar puur uit onmacht).
Opmerkingen zoals '' Op deze manier wil ik geen vader worden en wil ik dat je abortus doet''.
Na een eerdere abortus 2 jaar geleden en met de angst niet zwanger meer te kunnen worden heb ik besloten met alles wat ik heb van dit (ongeboren) kindje te gaan houden. Na de eerste echo ( waar mijn ex mee naar toe is gegaan ) is hij veranderd in zijn opmerkingen en wil hij de baby wel.Ik probeer ondanks alle stress dat het me geeft het contact goed te houden, omdat ik wil dat mijn kindje ook een vader heeft.
Nu wil hij echter elke stap die ik zet een verantwoording van mij omdat het ook zijn baby is.
De baby is nog niet geboren, nu wil hij de ongeboren vrucht erkennen, erkennen als het geboren is & gezag over de baby hebben.
Dit wil hij alleen omdat hij ervan overtuigd is dat ik het kindje bij hem weg zou houden, tegen hem zal gebruiken en alleen maar geld wil ontvangen.
DIT IS NIET WAAR!
De relatie tussen mijn ex en ik is dus niet zo best.
Nu is uiteindelijk mijn vraag
Wat is een goede omgangsregeling voor mijn baby en de vader?
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes.
Ik hoop op deze manier wat extra informatie te kunnen inwinnen.
Het verhaal is zo.
Mijn ex en ik zijn een jaar samen geweest, nu is de relatie zo verslechterd dat het samen niet meer ging en ik heb besloten om uit elkaar te gaan.
Nadat ik mijn keuze had gemaakt, kwam ik er achter dat ik 7 weken zwanger was.
Wij woonden samen en ik ben sinds een maand bij mijn moeder thuis gaan wonen zodat we niet meer onder 1 dak samen leven omdat dit gewoonweg niet te doen is.
Er is erg veel stress en ruzie bij komen kijken omdat mijn ex het niet aan zag komen. In zijn woede en verdriet kan hij nare opmerkingen maken ( wie niet.. ) maar ook agressief uit de hoek komen ( dit is niet altijd zo, maar puur uit onmacht).
Opmerkingen zoals '' Op deze manier wil ik geen vader worden en wil ik dat je abortus doet''.
Na een eerdere abortus 2 jaar geleden en met de angst niet zwanger meer te kunnen worden heb ik besloten met alles wat ik heb van dit (ongeboren) kindje te gaan houden. Na de eerste echo ( waar mijn ex mee naar toe is gegaan ) is hij veranderd in zijn opmerkingen en wil hij de baby wel.Ik probeer ondanks alle stress dat het me geeft het contact goed te houden, omdat ik wil dat mijn kindje ook een vader heeft.
Nu wil hij echter elke stap die ik zet een verantwoording van mij omdat het ook zijn baby is.
De baby is nog niet geboren, nu wil hij de ongeboren vrucht erkennen, erkennen als het geboren is & gezag over de baby hebben.
Dit wil hij alleen omdat hij ervan overtuigd is dat ik het kindje bij hem weg zou houden, tegen hem zal gebruiken en alleen maar geld wil ontvangen.
DIT IS NIET WAAR!
De relatie tussen mijn ex en ik is dus niet zo best.
Nu is uiteindelijk mijn vraag
Wat is een goede omgangsregeling voor mijn baby en de vader?
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:10
Je bent zwanger nu en het heeft weinig zin om nu met commentaar te komen als waarom maar ik doe het toch. Je bent een jaar samen met iemand die niet overkomt als 1 een goede partner en 2 al helemaal niet als een rol model voor een kind. Kind is uiteindelijk de dupe zoals in zoveel gevallen.
Wat te doen, je leven op orde maken en een deskundige inschakelen.
Wat te doen, je leven op orde maken en een deskundige inschakelen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:15
De eerste maanden van onze relatie waren super, alsof het zo hoorde.
Vervolgens ging het erg slecht met zijn werk en heeft hij in dat jaar 5 banen gehad.
Ik werkte full time, was er moe en druk.
Dit was voor hem niet te begrijpen, daarnaast moest ik contact verbreken met de mensen om mij heen want hij zou nu mijn leven zijn, ik kon geen dingen meer alleen doen. De momenten dat we ruzie's hadden liepen erg uit de hand tot lichamelijk agressief. Hij heeft mij nooit geslagen, wel stevig vasthouden door elkaar schudden insluiten wat een bedreigend gevoel geeft op bed/bank gooien zorgen dat ik het huis niet uit kon etc.
uiteindelijk is hierdoor erg veel spanning tussen ons gekomen en is onze relatie stuk gelopen.
Ik zet voor nu voorlopig nog nergens een handtekening onder, maar kan nergens echt goed vinden wat nou een goede omgangsregeling is voor de baby en de vader.
Zelf heb ik geen behoefte aan contact met de vader maar ik wil het goede doen voor mijn kindje.
Vervolgens ging het erg slecht met zijn werk en heeft hij in dat jaar 5 banen gehad.
Dit was voor hem niet te begrijpen, daarnaast moest ik contact verbreken met de mensen om mij heen want hij zou nu mijn leven zijn, ik kon geen dingen meer alleen doen. De momenten dat we ruzie's hadden liepen erg uit de hand tot lichamelijk agressief. Hij heeft mij nooit geslagen, wel stevig vasthouden door elkaar schudden insluiten wat een bedreigend gevoel geeft op bed/bank gooien zorgen dat ik het huis niet uit kon etc.
uiteindelijk is hierdoor erg veel spanning tussen ons gekomen en is onze relatie stuk gelopen.
Ik zet voor nu voorlopig nog nergens een handtekening onder, maar kan nergens echt goed vinden wat nou een goede omgangsregeling is voor de baby en de vader.
Zelf heb ik geen behoefte aan contact met de vader maar ik wil het goede doen voor mijn kindje.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:15
Ik zou absoluut geen erkenning en gezag geven.
Ongeleid projectiel in zijn gedrag.
Wil niet zeggen dat jij hem niet alle ruimte kan geven als vader.
Houd het in eigen hand de toekomst is nog heel lang.
Bovendien kan een ex jou via je kind altijd het recht afdwingen waar je gaat wonen en waar het kind naar school moet etc.
Was die abortus ook van die ex?
Dan juist niks uit handen geven.
Ervaringsdeskundige advies van mij.
Ongeleid projectiel in zijn gedrag.
Wil niet zeggen dat jij hem niet alle ruimte kan geven als vader.
Houd het in eigen hand de toekomst is nog heel lang.
Bovendien kan een ex jou via je kind altijd het recht afdwingen waar je gaat wonen en waar het kind naar school moet etc.
Was die abortus ook van die ex?
Dan juist niks uit handen geven.
Ervaringsdeskundige advies van mij.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:18
zaterdag 10 februari 2018 om 13:21
Misschien is het voor dat kleintje wel heel goed dat biologische vader geen significante rol heeft. Het is niet bepaald een rolmodel.
Gaat hij een positieve invloed hebben op een kind?
Veel drama gaat jouw kansen op een normale relatie ooit ook verkleinen, terwijl je daarmee misschien een betere vader mee in huis haalt.
Gaat hij een positieve invloed hebben op een kind?
Veel drama gaat jouw kansen op een normale relatie ooit ook verkleinen, terwijl je daarmee misschien een betere vader mee in huis haalt.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:22
denk inderdaad toch even na over een abortus, je ex klinkt echt niet leuk en het is genetisch gezien de helft van hem... er is leuker materiaal om kinderen mee te maken he?
met hem moet je verder niks, iemand die lelijk en agressief doet heeft niks te willen van jou.. zou ik ver uit de buurt blijven, ook met het (je/zijn) kind
een beetje je door elkaar laten rammelen voor een goede relatie
met hem moet je verder niks, iemand die lelijk en agressief doet heeft niks te willen van jou.. zou ik ver uit de buurt blijven, ook met het (je/zijn) kind
een beetje je door elkaar laten rammelen voor een goede relatie
Lorem Ipsum
zaterdag 10 februari 2018 om 13:26
vragen123456789 schreef: ↑10-02-2018 13:15De eerste maanden van onze relatie waren super, alsof het zo hoorde.
Ik blijf toch wel benieuwd waarom je zwanger raakt van zo'n man? En ik zeg dit omdat ik hoop dat je, mocht je meer kinderen willen in de toekomst, dat je dan met iemand doet waarmee je een goede langdurige relatie hebt. En wat was de reden dat je een abortus hebt ondergaan bij vorige relatie? Was dat een soortgelijke relatie, vond je jezelf te jong?
zaterdag 10 februari 2018 om 13:27
Ook als de vader elke week een half uurtje op bezoek komt, heet dat een omgangsregeling. Dus voor elke leeftijd is er een omgangsregeling te maken.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:30
Als je het zo ziet, dan kan zoiets natuurlijk prima. Maar weekendjes logeren dat is niet realistisch met een baby. Dit hier boven is natuurlijk prima, om mee te beginnen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:32
Erkennen en gezag is geen geschenk he, het is een recht. Van zowel vader als van je kind. Als hij naar de rechter stapt krijgt hij op zeker erkenning en hoogstwaarschijnlijk ook gezag. Door daar een strijd van te maken gaat deze man jou het leven erg zuur maken.
Wat hij hoogst waarschijnlijk toch wel gaat doen. Deze man klinkt als een controlefreak die hoe dan ook altijd zijn zin wil hebben. Je bent niet voor niks bij hem weg. Dat gedrag verandert niets als jullie samen een kind hebben. Je zit dan heel lang vast aan een man die jou niet goed behandelt.
Jij zegt het beste te willen voor je kindje, maar jij kunt niet bepalen hoe vader zich op zal gaan stellen naar het kind en in het contact met jou. Laat staan wat er gebeurt als hij een nieuwe vriendin krijgt, en hij vindt dat zij met zn tweeen beter voor het kind kunnen zorgen dan jij. Zoals jij deze man beschrijft, kan ik het scenario aardig uittekenen.
Wat hij hoogst waarschijnlijk toch wel gaat doen. Deze man klinkt als een controlefreak die hoe dan ook altijd zijn zin wil hebben. Je bent niet voor niks bij hem weg. Dat gedrag verandert niets als jullie samen een kind hebben. Je zit dan heel lang vast aan een man die jou niet goed behandelt.
Jij zegt het beste te willen voor je kindje, maar jij kunt niet bepalen hoe vader zich op zal gaan stellen naar het kind en in het contact met jou. Laat staan wat er gebeurt als hij een nieuwe vriendin krijgt, en hij vindt dat zij met zn tweeen beter voor het kind kunnen zorgen dan jij. Zoals jij deze man beschrijft, kan ik het scenario aardig uittekenen.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 10-02-2018 13:34
0.16% gewijzigd
zaterdag 10 februari 2018 om 13:32
Denk alsjeblieft nog heel goed na of je dit kindje echt op de wereld wil zetten. Op deze manier blijf je voor altijd aan hem verbonden. Aangezien hij in jullie relatie al heel dominant was een je van iedereen wilde afschermen zal hij straks voor heel veel problemen gaan zorgen. Wil je dit voor jezelf en dit kindje?
zaterdag 10 februari 2018 om 13:40
vragen123456789 schreef: ↑10-02-2018 13:18Die abortus was niet van deze man.
Daarnaast wil ik zelf niets uit handen geven maar ben ik wel erg onzeker of ik het wel goed doe in de belangen van het kindje.
Daarnaast gaat het er hier niet om waarom ik zwanger ben van deze man,
maar hoe ik het goed kan doen voor mijn kleintje die op komst is.
Niet dat ik je in een abortus wil dwingen, maar soms zou het voor een kindje beter kunnen zijn om niet geboren te worden. Als jij de vader nu al geen omgang wil geven omdat je denkt dat dat niet goed is voor het kindje, maar de vader krijgt die rechten wel, omdat hij immers de vader is dan zul jij daar iets mee moeten. Als er geen kindje komt, wordt deze man ook geen vader, tenminste niet van het kindje dat nu in jou groeit. De enige manier om hem echt alle rechten te ontnemen is dit kindje niet geboren laten worden.
Bij elke andere keuze, zul je met deze man samen dit kind krijgen, hij is de vader, en je kindje heeft uiteindelijk daarin ook rechten om hem te zien en te leren kennen. Dat kun je je kind niet onthouden.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:45
Met zo"n situatie is abortus in mijn ogen de beste oplossing.patchouli_ schreef: ↑10-02-2018 13:32Erkennen en gezag is geen geschenk he, het is een recht. Van zowel vader als van je kind. Als hij naar de rechter stapt krijgt hij op zeker erkenning en hoogstwaarschijnlijk ook gezag. Door daar een strijd van te maken gaat deze man jou het leven erg zuur maken.
Aan zo"n psycho wil je niet met je kind klem zitten levenslang.
Echt de horror en ik kan het weten helaas.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:46
Ach voor dat dat kind er is heeft hij zich al weer 4x bedacht over het vaderschap.
Laat die man lekker schuiven en stel voor dat jullie in mediation gaan over de omgangsregeling wanneer je kind 6 maanden is.
Jullie hebben nu ruzie over een klompcellen met een hartslag...jullie kunnen na de geboorte nog jaren met elkaar van mening verschillen over van alles en nog wat. Wanneer je dit kind echt houdt zet dan je gezondheid op de eerste plaats en reduceer de stress die je ex je bezorgt.
Laat die man lekker schuiven en stel voor dat jullie in mediation gaan over de omgangsregeling wanneer je kind 6 maanden is.
Jullie hebben nu ruzie over een klompcellen met een hartslag...jullie kunnen na de geboorte nog jaren met elkaar van mening verschillen over van alles en nog wat. Wanneer je dit kind echt houdt zet dan je gezondheid op de eerste plaats en reduceer de stress die je ex je bezorgt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:46
Ja stom om een tweede keer tegen een ongewilde zwangerschap aan te lopen. Maar stommer is deze rit dan uit te willen gaan zitten. Als je nog op tijd bent ga voor de abortus en laat een mirenaspiraal zetten. Dan ben je tenninste voorgoed van deze enge ex af en je zorgt ervoor dat je niet nogmaals tegen een ongelukje op kan lopen.
zaterdag 10 februari 2018 om 13:47
viva-amber schreef: ↑10-02-2018 13:46Ach voor dat dat kind er is heeft hij zich al weer 4x bedacht over het vaderschap.
Of niet hè?
zaterdag 10 februari 2018 om 13:50
Ik ben tegen abortus, maar in dit geval zeg ik: doe het! Je kind interesseert je ex geen lor, maar toen hij doorkreeg dat je het toch wilt houden is hij opeens omgedraaid als een blad aan de boom.
Waarom?
Omdat het kind straks een heel mooi chantagemiddel is voor hem. Daarom wil hij ook zo snel mogelijk gezag.
Trap er niet in.
Waarom?
Omdat het kind straks een heel mooi chantagemiddel is voor hem. Daarom wil hij ook zo snel mogelijk gezag.
Trap er niet in.