Help, ik trek het niet meer

24-11-2023 18:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik heb een nieuw account gemaakt omdat ik graag zo anoniem mogelijk wil blijven en graag advies wil vragen.

Het wordt mij momenteel te zwaar. Mijn broer is opgenomen na een suïcidepoging en zus en ik zijn nu bij hem betrokken als contactpersonen en hulpnetwerk. Ouders zijn niet beschikbaar. Dit was nog te doen totdat mijn partner besloot dat hij kwaad op mij was en mij begon te negeren. De reden? Volgens hem ben ik respectloos geweest en egoïstisch. Wanneer en hoe specifiek? Geen idee, wil hij niet zeggen.

Dit startte 5 weken geleden, enkele weken na de opname van mijn broer. Eerst was een normaal gesprek nog wat mogelijk maar hij deed verder koel. Sinds een ruime week negeert hij mij volledig, op de hoog nodige communicatie na. We hebben ook nog 2 kinderen. Daar doet hij wel normaal tegen. Ik probeer zo normaal mogelijk te doen, negeer soms dat hij mij negeert en praat gewoon tegen hem.

Nu zocht ik vanmorgen door de geschiedenis van onze gezamenlijke laptop omdat ik een site wilde bezoeken die ik eerder bekeken had.
Daar zag ik dat hij elke dag goksites heeft bezocht, sinds tenminste oktober. Ook heeft hij libido / sexdrive supplementen besteld en bezoekt hij sekswebcams . We hebben al 2,5 maand geen seks gehad dus de supplementen zijn niet voor mij gebruikt.

Ik ben in paniek. Ben heel bang dat hij schulden maakt en we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Hij heeft geen verleden met gokken, wel met overmatig sporten en drankgebruik.

Is er iemand die kan adviseren? Als er schuldenopbouw is wil ik het liefst scheiden. Verder sta ik strak van de spanning en heb het gevoel op instorten te staan.
@Moderators: topic is per ongeluk meerdere keren geplaatst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens Poeszie. Erg ondoordacht allemaal.
Rheiana schreef:
26-11-2023 10:14
Gezien de administratie die je voor je man doet, vermoed ik dat hij mogelijk ondernemer is. Ondernemers met schulden verzuimen vaak als eerste de Omzetbelasting te betalen.
Als je wil weten wat de schulden bij de belastingdienst zijn kun je met zijn BSN nummer een schuldenoverzicht opvragen. Dit gaat volledig automatisch via een keuzemenu bij de belastingtelefoon 0800-0543. Telkens laatste optie kiezen in het keuze menu tot je optie 1 Schuldenoverzicht kunt kiezen als ik het goed heb. Het wordt dat per post naar jullie huisadres gestuurd. Staat 10 werkdagen voor, maar kan iets eerder komen. Brief zal wel aan hem gericht zijn, dus die zou je dan wel moeten onderscheppen.

De hypotheek staat op jullie beider naam neem ik aan. Dan zou ik de bank bellen en zeggen dat het niet zo goed met je man gaat en dat je de administratie op orde aan het brengen bent en dat je voor de zekerheid wil checken of er geen achterstanden zijn.

Zelfde kun je doen bij de energiemaatschappij.

Als je ziektekostenverzekering niet betaalt word je na 6 maanden overgeheveld naar het CAK. Zolang er geen CAK brieven binnenkomen zal dat wel loslopen met de achterstand.

Leningen kan je man in principe alleen afsluiten als jij meegetekend hebt omdat je in gemeenschap van goederen getrouwd bent. Dus zolang je geen dingen ongezien getekend hebt, zou dat niet of beperkt aan de orde moeten zijn (misschien een roodstand op een betaalrekening oid).

Bepaalde schulden staan ook geregistreerd bij BKR.

Bij cliënten die ik heb gehad met gokverslaving herken ik het overmatig sporten en/of drankverslaving. Veel sporten/drinken kan natuurlijk ook zonder gokverslaving...

Relatietherapie lijkt me wel noodzakelijk om tot een leefbare relatie te komen. Een dagje negeren kan misschien, maar vijf weken lijkt me absurd.

Sterkte. Hopelijk valt het mee en komen jullie er uiteindelijk samen uit.
Dit! En verder de rest ook.

To, je zit in een slecht huwelijk. Het negeren wat je man doet is zo pijnlijk voor jou, en liefdeloos naar jou toe.. :hug:
https://sprankelenderelatie.nl/doodzwij ... treatment/
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een enorme lul.
De arrogantie !!
Hij is niet alleen op de wereld zeg.
Bah.

Sterkte!!
Hoe gaat het nu met je To?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven