Help, ik trek het niet meer

24-11-2023 18:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik heb een nieuw account gemaakt omdat ik graag zo anoniem mogelijk wil blijven en graag advies wil vragen.

Het wordt mij momenteel te zwaar. Mijn broer is opgenomen na een suïcidepoging en zus en ik zijn nu bij hem betrokken als contactpersonen en hulpnetwerk. Ouders zijn niet beschikbaar. Dit was nog te doen totdat mijn partner besloot dat hij kwaad op mij was en mij begon te negeren. De reden? Volgens hem ben ik respectloos geweest en egoïstisch. Wanneer en hoe specifiek? Geen idee, wil hij niet zeggen.

Dit startte 5 weken geleden, enkele weken na de opname van mijn broer. Eerst was een normaal gesprek nog wat mogelijk maar hij deed verder koel. Sinds een ruime week negeert hij mij volledig, op de hoog nodige communicatie na. We hebben ook nog 2 kinderen. Daar doet hij wel normaal tegen. Ik probeer zo normaal mogelijk te doen, negeer soms dat hij mij negeert en praat gewoon tegen hem.

Nu zocht ik vanmorgen door de geschiedenis van onze gezamenlijke laptop omdat ik een site wilde bezoeken die ik eerder bekeken had.
Daar zag ik dat hij elke dag goksites heeft bezocht, sinds tenminste oktober. Ook heeft hij libido / sexdrive supplementen besteld en bezoekt hij sekswebcams . We hebben al 2,5 maand geen seks gehad dus de supplementen zijn niet voor mij gebruikt.

Ik ben in paniek. Ben heel bang dat hij schulden maakt en we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Hij heeft geen verleden met gokken, wel met overmatig sporten en drankgebruik.

Is er iemand die kan adviseren? Als er schuldenopbouw is wil ik het liefst scheiden. Verder sta ik strak van de spanning en heb het gevoel op instorten te staan.
@Moderators: topic is per ongeluk meerdere keren geplaatst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Projecteert de man niet zijn tekortkomingen nu op jou?

Kom voor jezelf op dit verdien je niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Grenzen stellen op alle vlakken.
Naar je man toe, negeren is ook agressie. Breng de kids even ergens onder en ga het gesprek aan. Ik vind het niet Okay dat jij mij negeert, we kunnen als volwassenen in gesprek dit op proberen te lossen en anders verlaat jij vandaag dit huis. De kinderen voelen die spanning heus ook wel.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een bizarre situatie! Dus jij bent respectloos en egoïstisch geweest, maar hij wil dat verder niet toelichten en negeert je in plaats daarvan gewoon? Ja daag! Zo ben je toch niet getrouwd!
Ga het gesprek aan. Vanavond, als de kinderen in bed liggen. En leg het maar gewoon zo neer: dat je niet genegeerd wenst te worden, en dat als hij ergens mee zit, dat hij dat mag uitspreken als een volwassene. En dat je zelf ook nog wel ergens mee zit.
Ben je niet woedend? Zo hoef je je niet te laten behandelen hoor. Laat het maar klappen dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heftige situatie met je broer, sterkte daarmee.

totdat mijn partner besloot dat hij kwaad op mij was en mij begon te negeren. De reden? Volgens hem ben ik respectloos geweest en egoïstisch. Wanneer en hoe specifiek? Geen idee, wil hij niet zeggen.
Dit startte 5 weken geleden [...] We hebben ook nog 2 kinderen. Daar doet hij wel normaal tegen. Ik probeer zo normaal mogelijk te doen, negeer soms dat hij mij negeert en praat gewoon tegen hem.

Is dat een bekend patroon, dat negeren? En dat jij dat dan maar weer negeert/accepteert? Of is het nieuw gedrag? Ik zou in elk geval stoppen met accepteren en doen alsof het normaal is.

zag ik dat hij elke dag goksites heeft bezocht, sinds tenminste oktober.
Ik ben in paniek. Ben heel bang dat hij schulden maakt en we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Hij heeft geen verleden met gokken, wel met overmatig sporten en drankgebruik.

Oei, dat is inderdaad heel zorgelijk. Hoe zit het met de financiën, heb je gezien dat er geld verdwenen is de afgelopen maanden (of jaren?), naar goksites en die sekswebcams die je noemt? Als hij leningen heeft afgesloten zou je toch ook afbetalingen moeten terugzien (of hij heeft nog een andere rekening, maar dan moet je zien dat er minder inkomsten op de gewone rekening komen).


Die libido-/sexdrive supplementen zal hij niet besteld hebben omdat z'n libido zo hoog is, dus dat jullie al 2,5 maand geen seks hebben gehad wil niet zeggen dat ze 'niet voor jou' zijn gebruikt (en dat ze dus voor een ander doel zouden zijn). Waarschijnlijk werken die dingen gewoon niet.

Ik vermoed dat de problemen al heel veel langer spelen en jullie een behoorlijk ongezonde relatie hebben. Wil je nog verder? Want dan moet je gewoon echt hulp zoeken, je kunt niet doen alsof je neus bloedt en denken dat dat goed is voor de kinderen namelijk. Er moet dus iets gebeuren: of jullie gaan stoppen met dit patroon of je geeft toe dat je al lang geleden de handdoek in de ring hebt gegooid en gaat nu voor de gezonde weg: scheiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer achter de financiën te komen en zorg dat je alvast alles wat je nodig hebt voor een scheiding gaat verzamelen. Dit kan snel escaleren. Verder zou ik naar een advocaat gaan, zeker als je rare zaken ziet op financieel gebied. Dan dingen op stapel gaan zetten, zodat er snel een scheidingsaanvraag uitkan mocht het nodig zijn. Dan heb je alvast een peildatum als er echt een dik probleem is en zie je dan wel verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schakel een advocaat in idd.

En 5 weken lang genegeerd worden? Dat zou voor mij einde verhaal zijn. Het zegt heel veel over iemand en hoe hij met problemen omgaat. Het is ook een vorm vang emotionele mishandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een man die je negeert moet je buiten zetten
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Zelfs zonder schuld zou ik willen scheiden. Negeren is gewoon mishandeling, zeker als het zo lang aanhoudt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou om te beginnen zo snel mogelijk je eigen rekening en gezamenlijke rekeningen beginnen inkijken. Kijken waar je op dat vlak staat en met welke rekening hij al dat spul gefinancierd heeft.

Daarnaast zou ik gewoon screenshots beginnen nemen.
En die onder zijn neus duwen als bewijs.
En ook gewoon vragen waar hij naartoe wil met deze rotzooi en deze ongein.

Mag hij eerst maar eens gaan bepalen wat zijn standpunt is over bijvoorbeeld scheiden en waarom hij dat niet op een normalere manier kan communiceren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij negeert je 5 weken lang? Nou dan kan je dus ook niet met hem praten over wat je hebt gevonden. Ik zou hem een bericht sturen met wat je hebt gevonden en dat je maandag een echtscheiding gaat aanvragen. Zo snel mogelijk. Misschien kan je de schade nog beperken. Laat je niet mee de afgrond in trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor alle reacties. Gisterenavond heb ik gewacht tot de kinderen boven waren en heb ik hem geconfronteerd met wat ik had gevonden.
Hij ontkent het gokken en de sekssites ten stelligste. Heeft mij ook laten zien hoe het gebeurd dat ze steeds opduiken in zijn zoekgeschiedenis. Ik geloof hem hierin, hoewel ik niet 100% ervan overtuigd ben dat hij geen seks buiten de deur zoekt. Maar heb er geen bewijs van.

Aanvankelijk wilde hij erna weer op negeerstand maar hij heeft uiteindelijk eruit gegooid wat hem dwarszit.
Hij verwijt me kattig / kribbig te zijn geweest. Dit klopt. Ik heb veel op mijn bord en hij komt bijna elke avond nog met dingen vanuit zijn werk waar ik hem bij help. Dit vind ik eigenlijk irritant, ik heb een hekel aan dat soort administratie. Maar hij komt hier zelf niet uit. Althans, sinds hij mij negeert blijkt hij het wonderwel zelf te kunnen.
Ik denk dat hij het gevoel heeft dat ik denk dat ik boven hem sta ofzo. Toegegeven, ik maak mij wel eens zorgen over wat er zou gebeuren als ik uitval. Want hij is weinig betrokken bij de zorg voor de kinderen.
Ik denk dat hij graag van mij wil horen dat ik van hem houd maar ik kan het nu niet opbrengen.

Afijn, ik heb erop gereageerd. Heb zelfs sorry gezegd voor mijn soms kattige opmerkingen. Hoewel ik woedend ben over het negeren. Maar hij negeert nu nog steeds. Dit heeft hij nooit eerder gedaan. Wel dat hij grieven 'opspaart' en dan een keer ontploft.
SCX1234 schreef:
25-11-2023 21:51
Dank jullie wel voor alle reacties. Gisterenavond heb ik gewacht tot de kinderen boven waren en heb ik hem geconfronteerd met wat ik had gevonden.
Hij ontkent het gokken en de sekssites ten stelligste. Heeft mij ook laten zien hoe het gebeurd dat ze steeds opduiken in zijn zoekgeschiedenis. Ik geloof hem hierin, hoewel ik niet 100% ervan overtuigd ben dat hij geen seks buiten de deur zoekt. Maar heb er geen bewijs van.

Aanvankelijk wilde hij erna weer op negeerstand maar hij heeft uiteindelijk eruit gegooid wat hem dwarszit.
Hij verwijt me kattig / kribbig te zijn geweest. Dit klopt. Ik heb veel op mijn bord en hij komt bijna elke avond nog met dingen vanuit zijn werk waar ik hem bij help. Dit vind ik eigenlijk irritant, ik heb een hekel aan dat soort administratie. Maar hij komt hier zelf niet uit. Althans, sinds hij mij negeert blijkt hij het wonderwel zelf te kunnen.
Ik denk dat hij het gevoel heeft dat ik denk dat ik boven hem sta ofzo. Toegegeven, ik maak mij wel eens zorgen over wat er zou gebeuren als ik uitval. Want hij is weinig betrokken bij de zorg voor de kinderen.
Ik denk dat hij graag van mij wil horen dat ik van hem houd maar ik kan het nu niet opbrengen.

Afijn, ik heb erop gereageerd. Heb zelfs sorry gezegd voor mijn soms kattige opmerkingen. Hoewel ik woedend ben over het negeren. Maar hij negeert nu nog steeds. Dit heeft hij nooit eerder gedaan. Wel dat hij grieven 'opspaart' en dan een keer ontploft.
Heb je hem dit allemaal gezegd? En wat heb je gezegd over het negeren? En wat nu nu hij daar dus gewoon mee verder gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dit heb ik hem allemaal gezegd. Over het negeren ben ik vorige week al uit mijn slof geschoten en heb ik naar hem geroepen dat ik het f*cking kinderachtig van 'm vond. Dit heeft hij kennelijk opgevat als respectloos en was hij nog meer beledigd. Want daarvoor was een enigszins normaal gesprek nog mogelijk ( dus geen volledige negeerstand. ) En vanaf dat moment dus geheel.

Over scheiden heb ik gedacht maar ergens houd ik wel van hem. Ook vind ik het vreselijk voor de kinderen als ik dat zou doorzetten. Daarnaast zijn er allerlei praktische bezwaren. Ik woon in een dure gemeente qua huisvesting. Met dikke wachtlijsten voor huurwoningen. Scheiden zal grote gevolgen hebben voor de kinderen als zij zouden moeten verhuizen etc.

En deze zomer dacht ik nog dat we het goed voor elkaar hadden samen.

Ik weet t niet meer. Voel me eenzaam. Hier schrijven lucht wel wat op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou toch alle rekeningen even heel secuur napluizen en het een tijd goed monitoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
25-11-2023 09:13


of je geeft toe dat je al lang geleden de handdoek in de ring hebt gegooid



Huh? Waar lees jij dat?
Dit is een oud topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is lastig. We hebben geen gezamenlijke rekening. Vaste lasten worden van zijn rekening getrokken. Ik maak maandelijks geld naar hem over hiervoor. Ik weet niet hoe ik t kan checken, hij gaat mij nu zeker geen toegang geven tot zijn rekening.
Binnenkort moet wel de belastingaangifte weer gedaan worden. Dit zou een goed excuus kunnen zijn om mee te kijken.
SCX1234 schreef:
25-11-2023 21:51
Dank jullie wel voor alle reacties. Gisterenavond heb ik gewacht tot de kinderen boven waren en heb ik hem geconfronteerd met wat ik had gevonden.
Hij ontkent het gokken en de sekssites ten stelligste. Heeft mij ook laten zien hoe het gebeurd dat ze steeds opduiken in zijn zoekgeschiedenis. Ik geloof hem hierin, hoewel ik niet 100% ervan overtuigd ben dat hij geen seks buiten de deur zoekt. Maar heb er geen bewijs van.

Hoe dan? Ik heb dat werkelijk nooit, dat dergelijke websites willekeurig opduiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-11-2023 22:43
Hoe dan? Ik heb dat werkelijk nooit, dat dergelijke websites willekeurig opduiken.
Nee ik vroeg me dat ook al af.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-11-2023 22:43
Hoe dan? Ik heb dat werkelijk nooit, dat dergelijke websites willekeurig opduiken.
Hij kijkt ( gratis ) bepaalde buitenlandse series op nogal vage websites. Voordat je de serie eindelijk kunt zien moet je eerst 3 advertenties wegklikken, waaronder webcamreclames en goksites.
Ik weet het, niet slim.
Alle reacties Link kopieren Quote
SCX1234 schreef:
25-11-2023 22:41
Dat is lastig. We hebben geen gezamenlijke rekening. Vaste lasten worden van zijn rekening getrokken. Ik maak maandelijks geld naar hem over hiervoor. Ik weet niet hoe ik t kan checken, hij gaat mij nu zeker geen toegang geven tot zijn rekening.
Binnenkort moet wel de belastingaangifte weer gedaan worden. Dit zou een goed excuus kunnen zijn om mee te kijken.
Ik denk dat je het gezien de zoekgeschiedenis eigenlijk moet eisen. Denk maar eens na wat de consequenties kunnen zijn voor je als je hem blindelings gelooft. Ik vind het ook heel raar dat hij dat juist nu niet wil. Dat zou ik toch verdacht vinden. Is jullie relatie altijd zo ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij straft je. Het is gissen waarvoor, want de lieverd wil het niet vertellen. Misschien straft hij je wel voor zijn eigen tekortkomingen, wie het weet, mag het zeggen.
Praten is in ieder geval niet zijn ding. Zorgen voor de kinderen blijkbaar ook niet.
Wat wel zijn ding is: onvolwassenheid, negeren, koppigheid, passieve agressie, macht uitoefenen, straffen. Dit alles terwijl je door een heftige periode gaat met je broer.
Ik zou inmiddels zeggen: deze man heeft zijn ware aard laten zien. Wil je met deze man oud worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snuffelkleed schreef:
25-11-2023 22:47
Ik denk dat je het gezien de zoekgeschiedenis eigenlijk moet eisen. Denk maar eens na wat de consequenties kunnen zijn voor je als je hem blindelings gelooft.
Ja, je hebt gelijk. Wordt wel lastig, gezien het negeren. Zijn er nog andere manieren waarop je kunt checken of er schulden open staan op ons adres?
Alle reacties Link kopieren Quote
SCX1234 schreef:
25-11-2023 22:51
Ja, je hebt gelijk. Wordt wel lastig, gezien het negeren. Zijn er nog andere manieren waarop je kunt checken of er schulden open staan op ons adres?
Denk dat dat lastig is. Blijkbaar is hij een machtsspelletje aan het spelen met je. Dit is geen fijne manier van communicatie. Ik zou hem zelf voor het blok zetten denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft hij ook uitleg gegeven over de producten die hij besteld heeft?
Ik snap niet goed hoe je in gemeenschap van goederen getrouwd kunt zijn, zonder gemeenschappelijke rekening of dan toch in elk geval toegang tot de rekening die met gezamenlijke uitgaven te maken heeft. Jij weet bij wijze van spreken dus niet of de hypotheek betaald wordt, of alle verzekeringen financieel in orde zijn of het saldo ok is...
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. Geen fijne situatie waar je in zit.
susiequeke wijzigde dit bericht op 25-11-2023 23:03
9.03% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven