Help, ik wee t het niet meer, wat moet ik doen?!?!?

17-11-2008 10:32 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Wel of niet aan de vriendin vertellen? Lijkt mij wel. Een hele goede vriendin van mij heeft gezegd dat onze vriendschap over is als zij er achter komt dat ik zou weten dat haar man vreemd zou gaan, ik dat wist en het haar niet zou vertellen.

Maar goed, misschien is elke situatie anders. Zelf zou ik het (als vriendin zijnde) ook graag willen weten.

Wat ik overigens helemaal niet snap is dat een vrouw in dergelijke situaties niets door heeft/niets door wil hebben.
-
Nee precies Christiane en dat kan ik me goed voorstellen, dat je dat niet snapt. En toch zijn ze er en ze hebben er zo hun redenen voor. Een van die redenen is bijvoorbeeld er (nog) niet aan willen dat een relatie gedoemd is te mislukken, hoe hard ze er zich ook voor inzet.

Dat komt vanzelf wel en meestal niet op het moment dat er iemand gaat zeggen dat haar Harry de beest uithangt als zij er niet bij is. Dan gaat ze die man nog verdedigen ook en waarschijnlijk kickt ze de boodschapper uit haar leven. Hele families zijn om die reden uit elkaar gevallen.

Pas als zij er zélf aan toe is (als ooit) dan onderneemt ze actie of gaat ze weg o.i.d., niet omdat iemand haar de harde waarheid heeft verteld.
Houdt maar rekening met een smeekbede dan..

Dat het niets voorstelde, dat hij zoveel van haar houdt, dat hij van je vraagt er niets over te zeggen...
quote:lialak76 schreef op 18 november 2008 @ 12:49:

Goh nog een nieuwe ontwikkeling. Man van vriendin belt me net. Wil nog een keer met me praten. Of ik vanavond tijd heb....

Vast wel he?

Meissie, meissie, wat een toestand voor je....

Goh nog een nieuwe ontwikkeling. Man van vriendin belt me net. Wil nog een keer met me praten. Of ik vanavond tijd heb....Goh, wat zou hij nou gaan vragen? Waarschijnlijk of je het alsjebliehieft niet tegen zijn vriendin verteld. Dat het echt de laatste keer was, etc.

Goh nog een nieuwe ontwikkeling. Man van vriendin belt me net. Wil nog een keer met me praten. Of ik vanavond tijd heb....

Owja, tuurlijk....

Nodig je vriendin ook uit, kan hij het akkefietje direct bespreken met de juiste persoon en ben jij er tussen uit.

Wat een gedoe, joh.
ondanks dat je nog niet weet waar het over gaat is inderdaad de kans groot op een smeekbede het niet te vertellen.

Of je er nu al uit bent voor jezelf of het het nu wel of niet gaat doen. Zou ik hem in elk geval in de waan laten dat je het ZEKER gaat doen. Dat je hem de kans geeft het zelf te vertellen. Maar dat als hij het niet doet. Jij het doet.

En ja wat Loomii zegt is ook een goede

Hmm... zijn laconieke houding van gisteravond is inmiddels ver te zoeken zeker! Nu gaat hij vast een poging doen om het goed te praten. Ik zou zelf niet zo'n trek hebben in nog een dramatische avond en hem vertellen dat hij het vanaf dit punt lekker zelf met z'n vrouw moet uitzoeken. Over twee weken polsen of hij het wel of niet verteld heeft (en of je vriendin het wel wil weten) en dan al dan niet actie ondernemen. Maar dat is mijn gedachte.

Ben je van plan om toch nog te gaan?
jemig, wat een gedoe.

Ik zou hem zeggen, dat het vanaf nu zijn zaak is, zijn probleem. Als er nog meer gepraat wordt, raak je er alleen maar dieper in verzeild. Je weet wat je moest weten, wat je nu eigenlijk liever niet wilt weten, hij weet hoe je erover denkt, hij is aan zet. Hij moet jou en je vriend met rust laten en met zijn vriendin gaan praten.
Je maakt juist niet de keuze voor een ander door het te vertellen. Het ís er al. Het is gebeurd, het is realiteit, het heeft zich al afgespeeld in háár leven. Ze weet het alleen niet. En daar heeft ze recht op.

En het is juist verre van " eerlijkheid boven alles ook al is de waarheid keihard" geredeneerd. Het gaat veel verder dan dat. Iedereen heeft het recht een waarachtig leven te leiden. Het leven dat je in eigen hand hebt. En niet het leven wat je dénkt te leiden terwijl de rest van de wereld weet hoe het werkelijk zit. Ik vind het zeker in deze situatie buitengewoon ongepast terwijl je zelf een uitermate actíeve rol in het geheel gespeeld hebt om je er dan vervolgens buiten te houden omdat je vindt dat het je zaken niet zijn. Dat zijn het ook niet, het zijn haar zaken. Waar ze dus gewoon recht op heeft om zelf over te beslissen.

Wat heb je gezegd? Heb je een afspraak gemaakt?

Is het nog mogelijk dat hij dacht je vriend te dekken gisteren en dat hij nu met een ander verhaal komt omdat hij er zelf door in de problemen komt?

Meid, wat een toestand.
Niet iedereen wil altijd maar alles weten Evidenza.

Jij wel dus maar een ander niet. En dat is de keus van die ander ook al vind jij dat not done. Iemand anders moet dat wat jij waarachtig vindt dus ook helemaal niet hóeven te weten als dat niet is wat hij/zij wenst, enkel en alleen omdat jij vindt dat die persoon dat moet of daar zoals jij zegt 'recht op heeft'. Sommige mensen zien maar wat graag af van dat recht.
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 18-11-2008 13:21
Reden: toevoeging op de laatste zin gedaan
% gewijzigd
quote:Evidenza schreef op 18 november 2008 @ 13:11:

Je maakt juist niet de keuze voor een ander door het te vertellen. Het ís er al. Het is gebeurd, het is realiteit, het heeft zich al afgespeeld in háár leven. Ze weet het alleen niet. En daar heeft ze recht op.

En het is juist verre van " eerlijkheid boven alles ook al is de waarheid keihard" geredeneerd. Het gaat veel verder dan dat. Iedereen heeft het recht een waarachtig leven te leiden. Het leven dat je in eigen hand hebt. En niet het leven wat je dénkt te leiden terwijl de rest van de wereld weet hoe het werkelijk zit. Ik vind het zeker in deze situatie buitengewoon ongepast terwijl je zelf een uitermate actíeve rol in het geheel gespeeld hebt om je er dan vervolgens buiten te houden omdat je vindt dat het je zaken niet zijn. Dat zijn het ook niet, het zijn haar zaken. Waar ze dus gewoon recht op heeft om zelf over te beslissen.Sommige mensen leven liever in een sprookje, en bverkiezen hun eigen gecreerde beeld boven de waarheid. die hebben misschien tegen elkaar gezged"als je vreemdgaat wil ik het niet weten". In dat geval ontneem je met altijd vertellen mensen dus wel dat recht, het recht om in hun eigen sprookje te blijven geloven.
Lialak zal zelf wel het beste weten wat haar vriendin wil in een geval als dit. Ze heeft aangegeven dat ze het over twee weken vertelt als de vriend dat niet doet. Lijkt me een prima ultimatum.
Het heeft me even gekocht om bij te lezen Maar goed....

Echt goed dat je het zo sterk hebt aangepakt! Ik snap je vriend overigens wel met dat hij het gevoel heeft er zo tussenin te komen te staan... Maar ja, hij is waarschijnlijk hechter met de man, en trekt eerder zijn partij... Jij bent hechter met haar en zou waarschijnlijk jezelf slecht voelen als je niet eerlijk tegenover haar kan zijn hierover. Dat verdient ze immers.
quote:Evidenza schreef op 18 november 2008 @ 11:44:

Lialak, ik hoop dat je eruit komt met je vriend.

Voor wat betreft de discussie wel niet aan je vriendin vertellen en alle motivaties daarachter, ik zou het ten allen tijden vertellen. Er is iets in háár (je vriendin) leven gebeurd en ze heeft er gewoon recht op dat te weten. Ik vind het ontzettend hypocriet om te gaan zitten afwegen wat voor wie het beste is. Daar heb je gewoon niks mee te maken. Waar je wel wat mee te maken hebt is het recht op zelfbeschikking van je vriendin. Dat dien je gewoon te respecteren.

En dus vind ik dat je het altijd moet vertellen. Zonder terughoudendheid en zonder te veroordelen. Vertel erbij dat je, wat ze ook besluit en wat ze ook met de informatie doet, je er altijd voor haar zal zijn en haar beslissing zult respecteren. Ook als ze met hem verder wil. En als zij met hem verder kan, jij dat zeker kan.

Heel veel succes ermee!

Zo zou ik het ook doen, ook omdat ik van mijn vriendin verwacht dat zij mij diezelfde info zou geven als mijn man vreemd ging. Ik zou het hoe dan ook willen weten (en hem vervolgens buiten trappen).

Ik zou in het geval van T.O.nog eens goed mijn relatie overwegen want haar vriend zit dus in een vriendengroep waarin iedereen elkaar de hand boven de kop houdt, en mijn vertrouwen zou echt weg zijn. Hij zou niet meer mee mogen als ik T.O. was. Eigen dikke vette schuld. Daarom zou ik niet met zo iemand verder willen. Zonde van de energie die je erin moet steken.
quote:eleonora schreef op 18 november 2008 @ 13:19:

Niet iedereen wil altijd maar alles weten Evidenza.

Jij wel dus maar een ander niet. En dat is de keus van die ander ook al vind jij dat not done. Iemand anders moet dat wat jij waarachtig vindt dus ook helemaal niet hóeven te weten als dat niet is wat hij/zij wenst, enkel en alleen omdat jij vindt dat die persoon dat moet.

In de meeste gevallen weet je gewoon helemaal niet wat die ander wil. En dan ga ik voor het vertellen. Omdat dat het basale recht van iemand is. Omdat het de waarheid is.

In het verleden had ik een vriendin die zelf behoorlijk veel vreemdging. Daar hadden we het vaak over, zij had met haar man de afspraak "wat niet weet, wat niet deert". Of eigenlijk had zij die afspraak met haar man alleen wist hij dat niet. Maar goed, zij vertelde mij ook dat als haar man vreemd zou gaan zij het namelijk ook niet zou willen weten in het kader van "wat niet weet, wat niet deert'. Toen ze begon op te merken dat haar man wel erg veel weg was voor de zaak heeft ze zich als een furie op de kwestie gestort en niet gerust tot ze de onderste steen boven had. Ze vertelde me dat ze het gewoon móest weten. Dus in hoeverre mensen zich houden aan hun eigen uitspraken of gevoelens van dat moment is ook maar de vraag.

Als het uitgesproken is en een vriendin geeft aan dat ze het niet zou willen weten ( onvoorstelbaar bij mijn vriendinnen) zou ik het natuurlijk niet zeggen. Tenzij ze me het rechtstreeks zou vragen. In alle andere gevallen vertel ik het wel. Als ik het 100% zeker weet.

In dit geval ben ik er nog niet zo zeker van. Dit groepje is zo gewend aan elkaar de hand boven het hoofd houden dat mij niet duidelijk is hoe ver ze daar in zouden gaan. Ik zou ook mijn vriendin bij het gesprek vragen en ook mijn vriend.

Succes!
quote:return_of_kreng schreef op 18 november 2008 @ 13:20:

[...]

Sommige mensen leven liever in een sprookje, en bverkiezen hun eigen gecreerde beeld boven de waarheid. die hebben misschien tegen elkaar gezged"als je vreemdgaat wil ik het niet weten". In dat geval ontneem je met altijd vertellen mensen dus wel dat recht, het recht om in hun eigen sprookje te blijven geloven.Oh, maar dat gaat ze dan ook wel lukken met deze kennis dan. Daar kiezen ze toch voor? De waarheid te negeren en gewoon te blijven geloven in wat ze willen? Kijk, ik vertel het omdat ik vind dat ze er recht op heeft, het is haar recht om het af te doen als onzin.
Lialak, ga uit van jezelf en je eigen gedachten. Jij geloofde gisteren ook in het verhaal van je vriend en door hier ging je hem ook wantrouwen. Vertrouw op je eigen gevoel en instinct en laat je niet leiden door wat je hier leest. Heel veel sterkte met wat je ook kiest. Doe het weloverwogen en niet overhaast.

Wees niet te sterk in de veronderstelling dat hij zal smeken. Te horen naar het type man dat hij is, heb je best kans dat hij heel boos op je zal worden. Zorg er voor de zekerheid voor dat je vriend weet waar jullie hebben afgesproken, en schrik niet te erg als je een woedende donderpreek krijgt over het feit dat je je met zijn zaken bemoeit. Probeer kalm te blijven, niet te gaan huilen en wees duidelijk in je mening: seks in jouw bed was de grens. Hij is niet discreet geweest, dus hij heeft dit probleem zelf veroorzaakt, niet jij. Hoe hard hij ook zal proberen om dit op jou af te wentelen.

Wat je gaat doen met die vriendin, vertellen of niet vertellen, ik denk dat je vanavond tot een beslissing gedreven zal worden. Hij gaat het waarschijnlijk niet vertellen.

Die vakantie zou ik overigens afgelasten. Dat wordt niet gezellig.
Oja en bespreek alles met je vriend en zorg dat je er samen met hem uit komt. Datlijkt mij het belangrijkste.
quote:Evidenza schreef op 18 november 2008 @ 13:29:

[...]

In de meeste gevallen weet je gewoon helemaal niet wat die ander wil. En dan ga ik voor het vertellen. Omdat dat het basale recht van iemand is. Omdat het de waarheid is.

Mwja, dat van dat basale recht en zo dan lijk je wel een soort rechter en dat ben je niet, je bent vriendin en jij bepaalt niet voor een ander waar hij of zij recht op heeft. Alleen voor jezelf kun je bepalen of jij vindt dat dat je recht is. Of een ander van dat door jou bepaalde basale recht gebruik wil maken, is niet aan jou. Jij zou voor jezelf kunnen zeggen dat jij wil dat anderen jou altijd hun versie van de waarheid vertellen, omdat dat voor jou belangrijk is en jij dat als jouw basale recht beschouwt.

quote:In het verleden had ik een vriendin die zelf behoorlijk veel vreemdging. Daar hadden we het vaak over, zij had met haar man de afspraak "wat niet weet, wat niet deert". Of eigenlijk had zij die afspraak met haar man alleen wist hij dat niet. Maar goed, zij vertelde mij ook dat als haar man vreemd zou gaan zij het namelijk ook niet zou willen weten in het kader van "wat niet weet, wat niet deert'. Toen ze begon op te merken dat haar man wel erg veel weg was voor de zaak heeft ze zich als een furie op de kwestie gestort en niet gerust tot ze de onderste steen boven had. Ze vertelde me dat ze het gewoon móest weten. Dus in hoeverre mensen zich houden aan hun eigen uitspraken of gevoelens van dat moment is ook maar de vraag.

Klopt, dat is per situatie verschillend en het is opvallend hoe graag mensen die het zelf niet zo nauw nemen willen weten hoe het met hun wederhelft zit.

Heb je die man van haar ook vertelt hoe het zat trouwens? Want jij wist dat die afspraak van wat niet weet wat niet deert niet klopte. Had hij dan recht op de waarheid? Of gaat het niet op voor de mannen van een vriendin maar alleen voor een vriendin?

quote:Als het uitgesproken is en een vriendin geeft aan dat ze het niet zou willen weten ( onvoorstelbaar bij mijn vriendinnen) zou ik het natuurlijk niet zeggen. Tenzij ze me het rechtstreeks zou vragen. In alle andere gevallen vertel ik het wel. Als ik het 100% zeker weet.

Duidelijk. Jammer genoeg weet je dat soort dingen heel vaak niet 100% zeker. Als de vreemdganger zelf blijft ontkennen bijvoorbeeld, dan zou je het dus niet kunnen vertellen want bij 90% zou je het niet doen. Ik ook niet trouwens. Maar 100% zeker weten hoe iets is gegaan in zulke gevallen heb ik niet vaak meegemaakt.

quote: In dit geval ben ik er nog niet zo zeker van. Dit groepje is zo gewend aan elkaar de hand boven het hoofd houden dat mij niet duidelijk is hoe ver ze daar in zouden gaan. Ik zou ook mijn vriendin bij het gesprek vragen en ook mijn vriend.

Succes!

Ik zou de vriendin er nu nog maar even buiten laten. Eerst maar eens kijken wat de vriend wil.

Maar de groep (mannen) an sich zou ik never meer vertrouwen.
quote:hanZie schreef op 18 november 2008 @ 13:51:

Oja en bespreek alles met je vriend en zorg dat je er samen met hem uit komt. Datlijkt mij het belangrijkste.

Het lijkt mij het belangrijkste om trouw aan jezelf te blijven. Het eens worden met je vriend is m.i. daar aan ondergeschikt.

Anyway, TO lijkt me wel iemand die haar eigen weg volgt, dwars door alle meningen die hier gespuid worden heen.
quote:Parnell schreef op 18 november 2008 @ 13:43:

Hij is niet discreet geweest, dus hij heeft dit probleem zelf veroorzaakt, niet jij. Hoe hard hij ook zal proberen om dit op jou af te wentelen.Aanvullend: hij is degene geweest die zich heeft misdragen, jij niet. Als hij zich ervan had willen verzekeren dat jij voor hem zou liegen (ik vind verzwijgen ook liegen), had hij dat van te voren met je moeten afstemmen. Dit is zijn probleem, niet het jouwe.

Ga er met die insteek maar heen. Een andere manier om je grenzen te bewaken of te voorkomen dat er dingen in je schoenen geschoven worden, zie ik zo niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven