Help! Is dit normaal of?..
vrijdag 10 maart 2017 om 20:19
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en moet echt even mn verhaal kwijt.
Sinds een maand of 5 zijn mijn man en ik uit elkaar. De scheiding is bijna rond.
Ik zal een beetje geschiedenis erbij geven.
Toen wij elkaar leerde kennen 5 jaar geleden was het echt liefde op het eerste gezicht.
Hij was het gewoon voor mij.
We woonde ook na een periode van 2 weken al samen.
Hij begon alleen al redelijk vroeg in onze relatie te liegen over dingetjes. Niet persee grote dingen, maar wel liegen.
Na 6 maanden ging hij vreemd. Ik heb hem dit vergeven en we zijn door gegaan.
De hele relatie verder hadden we regelmatig wel ruzie en ik twijfelde ook al wel eens, maar niet zodanig erg.
2.5 jaar geleden kochten we ons huis, we trouwden en een jaar later werd het hel.
Ik heb me altijd gestoord aan het feit dat hij niet in staat is om een normaal gesprek te voeren. Alles word omgedraaid, alles is altijd mijn schuld. Relatietherapie heefr niks geholpen want hij deed niks met de tips en wilde niet veranderen. 'Hij had immers geen last van de slechte communicatie'.
Om het verhaal iets in te korten, na maaaamden elke dag knallende ruzie en gejank en gekrijs en grenzen die niet meer telde vanaf mijn kant, besloten te gaan scheiden.
Na 2 weken had ik een eigen huisje en nu begint de hel.
Ik ben echt kapot, huil alleen maar en heb t gevoel dat ik de man van mn leven kwijt ben.
Alsof ik hier nooit overheen ga komen.
Maar hij is helemaal niet persee goed voor me. Maar elke keer als ik denk aan dat ik de rest van mn leven zonder hem moet leven, stort ik in en kan ik me echt even niet meer de vreugd van het leven inzien.
Is hier herkenning? Mensen die echt dachten dat ze echt de liefde van hun leven gevonden, wat stuk ging en nu weer gelukkig zijn?
Want ik heb echt het gevoel nooit meer verliefd te worden..
Ik ben nieuw op dit forum en moet echt even mn verhaal kwijt.
Sinds een maand of 5 zijn mijn man en ik uit elkaar. De scheiding is bijna rond.
Ik zal een beetje geschiedenis erbij geven.
Toen wij elkaar leerde kennen 5 jaar geleden was het echt liefde op het eerste gezicht.
Hij was het gewoon voor mij.
We woonde ook na een periode van 2 weken al samen.
Hij begon alleen al redelijk vroeg in onze relatie te liegen over dingetjes. Niet persee grote dingen, maar wel liegen.
Na 6 maanden ging hij vreemd. Ik heb hem dit vergeven en we zijn door gegaan.
De hele relatie verder hadden we regelmatig wel ruzie en ik twijfelde ook al wel eens, maar niet zodanig erg.
2.5 jaar geleden kochten we ons huis, we trouwden en een jaar later werd het hel.
Ik heb me altijd gestoord aan het feit dat hij niet in staat is om een normaal gesprek te voeren. Alles word omgedraaid, alles is altijd mijn schuld. Relatietherapie heefr niks geholpen want hij deed niks met de tips en wilde niet veranderen. 'Hij had immers geen last van de slechte communicatie'.
Om het verhaal iets in te korten, na maaaamden elke dag knallende ruzie en gejank en gekrijs en grenzen die niet meer telde vanaf mijn kant, besloten te gaan scheiden.
Na 2 weken had ik een eigen huisje en nu begint de hel.
Ik ben echt kapot, huil alleen maar en heb t gevoel dat ik de man van mn leven kwijt ben.
Alsof ik hier nooit overheen ga komen.
Maar hij is helemaal niet persee goed voor me. Maar elke keer als ik denk aan dat ik de rest van mn leven zonder hem moet leven, stort ik in en kan ik me echt even niet meer de vreugd van het leven inzien.
Is hier herkenning? Mensen die echt dachten dat ze echt de liefde van hun leven gevonden, wat stuk ging en nu weer gelukkig zijn?
Want ik heb echt het gevoel nooit meer verliefd te worden..
Never regret anything, because at one point it was exactly what you wanted.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:26
vrijdag 10 maart 2017 om 20:31
quote:snoopylynn schreef op 10 maart 2017 @ 20:26:
Waarom zijn vrouwen hier altijd zo treurig dat ze van zo'n exemplaar af zijn?
Het is een verlossing! Je leven kan nu weer leuk worden. Echt, het geluk komt wel weer. Droog je tranen om die hooibaal want hij is je liefde niet waard.
Hang de vlag uit
Tsja. Omdat de liefde soms te sterk lijkt te zijn denk ik.
Ik had mn leventje zo met hem gepland. En nu is alles weg.
Het is een verlossing! Je leven kan nu weer leuk worden. Echt, het geluk komt wel weer. Droog je tranen om die hooibaal want hij is je liefde niet waard.
Hang de vlag uit
vrijdag 10 maart 2017 om 20:34
Geef het tijd, als ik je verhaal zo lees is het juist het beste wat je had kunnen doen om uit elkaar te gaan. Kies voor jezelf, echt waar je komt hier wel doorheen en je bent dan alleen maar sterker, omdat je geen man om je heen hebt die je neerhaalt. Geloof me ik weet hoe het is, ik weet ook hoe vreselijk moeilijk het is om je los te maken van zo'n man. Maar uiteindelijk zal je je er echt wel beter door voelen. Niemand verdient het om zich zo te laten behandelen! Blijf sterk, kies voor jezelf, accepteer je gemis en verdriet dat hoort erbij, maar ga in geen enkel geval naar hem terug enkel en alleen omdat je DENKT niet zonder hem te kinnen, tuurlijk kun je dat wel!!! Je gaat daar echt niet dood aan, je moet alleen door het verdriet heen en het een plekje geven, maar uiteindelijk heeft het je alleen maar sterker gemaakt! Sterkte!
vrijdag 10 maart 2017 om 20:36
Noem het dan maar "rouw".
Je hebt waarschijnlijk maanden in overlevingsstand gestaan (scheiden, paperassen, huisvesting, rechtblijven, job blijven uitoefenen, ...).
En nu ben je aan 't afscheid nemen van 't idee dat je een relatie en een huwelijk had.
Ook al was het dan een slechte relatie.
Ooit - later - ga je blij zijn dat je gescheiden bent van deze man.
Je hebt waarschijnlijk maanden in overlevingsstand gestaan (scheiden, paperassen, huisvesting, rechtblijven, job blijven uitoefenen, ...).
En nu ben je aan 't afscheid nemen van 't idee dat je een relatie en een huwelijk had.
Ooit - later - ga je blij zijn dat je gescheiden bent van deze man.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:36
vrijdag 10 maart 2017 om 20:38
quote:Tinie2 schreef op 10 maart 2017 @ 20:31:
[...]
Vandaar dat je hem na 6 maanden zijn vreemdgaan hebt vergeven. Hoe kan je denken: dit is de liefde van mijn leven?! Na 6 maanden meid....
Ben je bang dat je overgeslagen wordt en de rest van je leven alleen blijft dat je jezelf geen leukere vent toewenst.
[...]
Vandaar dat je hem na 6 maanden zijn vreemdgaan hebt vergeven. Hoe kan je denken: dit is de liefde van mijn leven?! Na 6 maanden meid....
Ben je bang dat je overgeslagen wordt en de rest van je leven alleen blijft dat je jezelf geen leukere vent toewenst.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:39
Je kunt enorm verdrietig zijn door teleurstelling, het is niet geworden waar je op hoopte, soms maakt het niet uit of je ex een lul is of niet, je droom is in duigen gevallen. Daarnaast voel je je wanhopig en angstig voor de toekomst of je ooit nog een grote liefde tegenkomt. Volgens mij is het logisch dat je het moet verwerken maar probeer ook tegelijkertijd weer nieuwe dingen op poten te zetten. Alleen maar huilen maakt je bitter, je kunt beter ook beginnen met een nieuw leven, ook al is dat moeilijk.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:42
quote:GateKeeper schreef op 10 maart 2017 @ 20:38:
[...]
Ben je bang dat je overgeslagen wordt en de rest van je leven alleen blijft dat je jezelf geen leukere vent toewenst.ik vergaf hem omdat ze alleen zoende. Maar ik heb dingen ook echt verkeerd gedaan in onze relatie waardoor ik hem nu alleen og maar kan jdealliseren
[...]
Ben je bang dat je overgeslagen wordt en de rest van je leven alleen blijft dat je jezelf geen leukere vent toewenst.ik vergaf hem omdat ze alleen zoende. Maar ik heb dingen ook echt verkeerd gedaan in onze relatie waardoor ik hem nu alleen og maar kan jdealliseren
vrijdag 10 maart 2017 om 20:52
TO het is echt volkomen normaal dat je het even moet verwerken en dat je je nog vervelend voelt.
Een scheiding, ook als je zelf het initiatief nam, is nooit leuk en is altijd pijnlijk.
Accepteer en geef jezelf even tijd om te wennen aan de nieuwe situatie.
Ik denk overigens niet dat je je man erg mist maar dat je eerder erg moet wennen aan alleen zijn.
We gaan ff op de zweverige toer, maar gevoelens betekenen weinig, je geeft er echter betekenis aan met het verstand.
Daar wordt het echter niet minder van.
Nogmaals een scheiding is nóóit meteen party time.
Accepteer dat het tijd nodig heeft.
Een scheiding, ook als je zelf het initiatief nam, is nooit leuk en is altijd pijnlijk.
Accepteer en geef jezelf even tijd om te wennen aan de nieuwe situatie.
Ik denk overigens niet dat je je man erg mist maar dat je eerder erg moet wennen aan alleen zijn.
We gaan ff op de zweverige toer, maar gevoelens betekenen weinig, je geeft er echter betekenis aan met het verstand.
Daar wordt het echter niet minder van.
Nogmaals een scheiding is nóóit meteen party time.
Accepteer dat het tijd nodig heeft.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:53
quote:Geronimo2 schreef op 10 maart 2017 @ 20:39:
Je kunt enorm verdrietig zijn door teleurstelling, het is niet geworden waar je op hoopte, soms maakt het niet uit of je ex een lul is of niet, je droom is in duigen gevallen. Daarnaast voel je je wanhopig en angstig voor de toekomst of je ooit nog een grote liefde tegenkomt. Volgens mij is het logisch dat je het moet verwerken maar probeer ook tegelijkertijd weer nieuwe dingen op poten te zetten. Alleen maar huilen maakt je bitter, je kunt beter ook beginnen met een nieuw leven, ook al is dat moeilijk.Dit.
Je kunt enorm verdrietig zijn door teleurstelling, het is niet geworden waar je op hoopte, soms maakt het niet uit of je ex een lul is of niet, je droom is in duigen gevallen. Daarnaast voel je je wanhopig en angstig voor de toekomst of je ooit nog een grote liefde tegenkomt. Volgens mij is het logisch dat je het moet verwerken maar probeer ook tegelijkertijd weer nieuwe dingen op poten te zetten. Alleen maar huilen maakt je bitter, je kunt beter ook beginnen met een nieuw leven, ook al is dat moeilijk.Dit.
vrijdag 10 maart 2017 om 20:54
Ik herken het wel. Ook het soort man wat je beschrijft. Ze zijn heel goed in dingen omdraaien. De hele relatie lang. Dat het zelfs doorspeelt als het over is. Daarom denk je dat je een droomman bent misgelopen. Ik heb dat ook meegemaakt. Hij loog alles aan elkaar, ging vreemd en nog veel meer. Ik ben ook vaker teruggegaan. Dus ik ken het gevoel van missen. Ik wilde zo graag dat hij 'normaal' werd dat ik het steeds bleef proberen. Valse hoop want hij verandert toch niet. Ik heb veel te veel tijd aan die man besteed. Reken er maar op dat als je terug gaat er vanzelf een moment gaat komen dat je hem niet eens meer kan verdragen. Dus verspil geen tijd. Ga je focussen op je huisje leuk maken, misschien een opleiding doen, met vriendinnen afspreken, daten en leuke dingen kopen/doen voor jezelf en laat het los. Het is een verademing om van hem af te zijn! Geen gelieg, geen eindeloze ruzies met verdraai, scheldpartijen en geen vreemdganger meer in huis. Leef je leven, en het gevoel van missen gaat vanzelf weg als de echte herinneringen terug gaan komen, als dat gevoel van missen is gaan liggen. Dan ben je er zo overheen.
vrijdag 10 maart 2017 om 21:01
'Het was liefde op het eerste gezicht.'
En
'Hij was het gewoon voor mij.'
Dat dacht je maar. Dat was je beeld van hem. Na 6 maanden ging hij vreemd. Hij liegt. Hij verdraait je woorden. Hij wil niet leren van relatietherapie.
Je ziet hem nu zoals hij is. En dat valt tegen.
Ga door met je leven. Laat je verdriet er zijn maar laat het je niet verlammen.
En
'Hij was het gewoon voor mij.'
Dat dacht je maar. Dat was je beeld van hem. Na 6 maanden ging hij vreemd. Hij liegt. Hij verdraait je woorden. Hij wil niet leren van relatietherapie.
Je ziet hem nu zoals hij is. En dat valt tegen.
Ga door met je leven. Laat je verdriet er zijn maar laat het je niet verlammen.
vrijdag 10 maart 2017 om 21:09
vrijdag 10 maart 2017 om 21:27
quote:Mietrot schreef op 10 maart 2017 @ 20:36:
Ooit - later - ga je blij zijn dat je gescheiden bent van deze man.Mooi gezegd en mee eens
Ooit - later - ga je blij zijn dat je gescheiden bent van deze man.Mooi gezegd en mee eens
vrijdag 10 maart 2017 om 21:36
quote:snoopylynn schreef op 10 maart 2017 @ 20:26:
Hang de vlag uit
Dit.
Er lijken er nogal wat masochistisch te zijn ja.
Hang de vlag uit
Dit.
Er lijken er nogal wat masochistisch te zijn ja.
vrijdag 10 maart 2017 om 22:33