Help.... Lesbische Laatbloeier?

16-02-2012 19:38 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal..

Hoe cliché... Ik kom hier al langer maar heb ivm de privacy een nieuwe nick aangemaakt.

Ik wil graag iets aan jullie voorleggen, en hoop op verhelderende reacties

Ik ben 30, al 7 jaar samen met mijn vriend, samen hebben we een kindje van 3. Huisje, boompje, beestje dus. Leuk leventje, mooi huis, gezellige vrienden...

Alleen, ik vrees dat ik lesbisch ben!

Ik zeg daarbij "Vrees", niet omdat ik homofoob ben of zo, maar omdat ik mijn hele leven hetero heb opgebouwd.

Ik ben drie jaar geleden uit de kast gekomen als bi zijnde, maar dat ik vermoed dat ik lesbisch ben, dat weet NIEMAND. Ik durf er gewoon (nog) met niemand over te praten!

Een aantal dingen over mij:

- Ik heb altijd lange relaties met mannen gehad

- Ik heb alleen met een paar vrouwen gezoend, als puber en als volwassene nog 1 keer

- Ik kan niet (nooit!) klaarkomen als ik seks heb met een man

- Als ik seks heb fantaseer ik over vrouwen

- Als ik solo bezig ben, fantaseer ik ook alleen maar over vrouwen

- Ik ben regelmatig verliefd geweest op vrouwen, heb het alleen altijd onderdrukt.

- Ik vind mannen heel leuk, kan echt maatjes met mannen zijn, houd er ook van dat ze zo lekker direct zijn en beetje grovere humor hebben.

- Als ik in de buurt ben van een vrouw die ik aantrekkelijk vind, weet ik me geen houding te geven. Ik word verlegen /stil / voel me heel erg zelfbewust.

- Ik kan nauwelijks klaarkomen als een man mij 'pleziert' - in geen een van mijn relaties, is het een man vaak gelukt om mij een orgasme te bezorgen. Op de een of andere manier doet het dat niet voor mij.

Mijn vriend en ik hebben ons seksleven de laatste jaren op een laag pitje staan. Vriend wil wel vaker, maar vaak komt het er gewoon niet van of moet ik echt zin 'maken'. Ik vind seks niet vervelend om te doen, maar echt genieten en me er aan overgeven doe ik niet.

Probleem is,dat ik wel in een monogame hetero relatie zit, en dus niet kan experimenteren met een vrouw.

Toch blijft het aan mij knagen...

Als ik bijvoorbeeld de serie the L word kijk, dan weet ik het gewoon zeker. Ik weet dat het een fictieve serie is maar het gaat mij om het gevoel.

Ik weet het gewoon ook niet meer... hopelijk kunnen jullie me wat meer wijsheid verschaffen..!!

Ik houd van mijn vriend, echt heel veel, maar relationeel gezien is het meer een goede maatjes gevoel dan echt iets anders. Ik had dit trouwens ook met mijn vorige vriend. Ik denk dat ik me er op een gegeven moment maar bij neer heb gelegd dat je niet meer kan verwachten?

alvast bedankt voor jullie reacties...

groetjes

Shane
quote:ster89 schreef op 16 februari 2012 @ 20:11:

[...]

Ik kan niet wachten tot de zoon van Sennatjuhhhhh opbiecht dat hij homofiel is en een kinderwens heeft Nee hoor ben 100% hetero.
Shane, oprechte vraag: waarom heb je niet meer geëxperimenteerd toen het nog kon, toen je nog geen vaste relatie had en een kind? Waarom ben je willens en wetens in een relatie gestapt met iemand die jou niet kan bevredigen, dat nooit gekund heeft en ook nooit zal kunnen? Waarom blijf je je partner bedriegen op deze manier?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
@sennatjuh

Denk je nou echt dat ik na al die bekrompen beledigingen, ECHT nog advies van jou wil? Nee dank je!
quote:shane1979 schreef op 16 februari 2012 @ 20:24:

@sennatjuh

Denk je nou echt dat ik na al die bekrompen beledigingen, ECHT nog advies van jou wil? Nee dank je!Ik geef en gaf je helemaaaaal geen advies.Ik spreek mijn mening uit.
@ sennatjuh

Je reactie op de opmerking dat je zoon homo zou kunnen zijn later zegt mij genoeg over jouw gebrek aan wijsheid.
Owja,kids beledigen kunnen jullie ook al.

Hey lesbo's,allemaal.
quote:Dotjemol schreef op 16 februari 2012 @ 20:17:

Shane, misschien is een trio met je man en een andere vrouw bespreekbaar? Meeste mannen dromen daarvan en jij kan het zo 'veilig en vertrouwd' met een vrouw proberen.

?Onder het mom van: schatje, we gaan eens lekker experimenteren om jou een plezier te doen? Dit kun je dus alleen maar doen als je open kaart speelt en je man eerlijk vertelt dat jij lekker met vrouwen wilt experimenteren, om dan, als het tegen valt, weer met hangende pootjes naar hem terug te keren. 'veilig en vrtrouwd', ik vind het een walgelijke, valse suggestie.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Ow,dat mijn zoon homo gaat zijn?

Ow,nee hoor.Weet zeker van niet.En hoop van niet.
quote:shane1979 schreef op 16 februari 2012 @ 20:06:

Nou, hij weet dat ik "bi" ben maar hij voelt zich door vrouwen nog bedreigder dan door mannen omdat hij daar niet mee kan concurreren zegt hij... Denk dat als ik mijn vermoedens zou opbiechten, hij helemaal zou instorten. Hij is al vrij jaloers aangelegd namelijk.Ik denk dat hij instinctief al aanvoelt wat er aan de hand is. Hij kan (of wil) het niet benoemen, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij het al 'weet'.
@ shakenandstirred

Terechte vraag!

Ik heb het heeeel lang onderdrukt.

Heb altijd gedacht dat ik geacht werd n hetero vrouw te worden. Klinkt belachelijk in deze tijd, maar zo voelde het. Ik weet nu meer wat mijn gevoelens betekenen dan vroeger.

Bovendien is mijn broertje homo en waren de verwachtingen hoog gespannen dat ik wel hetero (en mama) zou worden/zijn.

Heel ouderwets maar zo was t wel. Dus heb ik mijn gevoel weg gedrukt.

En ik heb t altijd goed kunnen vinden met mannen. Het is niet zo dat ik er een afkeer tegen heb op seksueel gebied. Het doet me alleen heel weinig.

Mijn vriend weet ook dat ik nooit klaar kom tijdens de seks. Ik doe niet aan faken in bed
Pfoe... lastige situatie Shane, en da's een understatement.

Ik wens je veel sterkte!
"Probleem is,dat ik wel in een monogame hetero relatie zit, en dus niet kan experimenteren met een vrouw. "

Ik denk wel dat je eerlijk naar je vriend toe moet zijn. Dus niet gaan experimenteren (en veilig in de relatie moet blijven) als je eigenlijk de uitkomst al weet. Maak dan een clean break met hem en ontdek je lesbische gevoelens.
Dat snap ik hlg, ik wil hem ook niet bedriegen.

Ik heb met hem n goed leven; we hebben t best gezellig, we hebben n prachtige dochter samen, we hebben vrienden, een leuk sociaal leven en financieel hebben we het best goed voor elkaar. Leuk werk etcetera.

Dat maakt het ook zo moeilijk;

Ik geef om hem, houd van hem en ons leven samen, en dan zou ik dat allemaal kapot moeten maken omfdat ik vermoed dat ik lesbisch ben..

Ik begrijp dat het ingewikkeld klinkt allemaal.

Maar dat is misschien gewoon omdat t ook ingewikkeld is
Overigens lees ik dat je eenzelfde ervaring hebt met je vorige vriend. Nu zou het kunnen zijn (met de nadruk op zou) dat je een intimiteitsprobleem hebt met mannen. Voordat iedereen hier over mee heen gaat vallen, ik opper een idee, zeg niet dat het zo is...
Dat zou best kunnen hoor hlg. Ik heb nooit mezelf durven overgeven aan n man seksueel gezien.

En toen ik vrijgezel was vroeger hebben n paar mannen het als n uitdaging gezien dat ik er niet van kon klaarkomen; tevergeefse moeite was dat
Shane heeft, om wat voor reden dan ook, verzuimd om aan zichzelf toe te geven dat mannen haar geen bevrediging schenken, maar heeft met haar kop in het zand willens en wetens een gezin gesticht. Kwalijk, vind ik dat. Noem het lafheid, noem het naïviteit, noem het onnozelheid. Domheid, voor mijn part.

Begrijp me goed, ik heb helemaal niets tegen holebi's, maar wel als ze te laf zijn om hun aard toe te geven aan zichzelf en daarom een spelletje spelen met de levens van andere mensen.

Edit: ik lees nu de achterliggende reden. Dan nog vind ik dat je een oneerlijke situatie hebt gecreëerd die je zo snel mogelijk moet beëindigen.
En ps: dat lag echt niet aan die mannen hoor, ze deden echt hun best.

Trouwens het klinkt nu misschien alsof ik talloze bedpartners heb gehad; dat is niet zo
@ sennatjuh, is je goed wijs kapot? Tjonge, bekrompen mens. Je staat totaal niet realistisch in de wereld en jouw mening is vreselijk kortzichtig! En sneu.

@ TO, ik denk toch dat je er achter moet komen of je daadwerkelijk lesbisch bent. Je kan het jezelf en je partner niet aandoen om ongelukkig in een relatie te zitten...
Nou zeg, shakenandstirred, dat is wel heel hard hoor. Niet lullig bedoeld hoor, maar Google maar eens op lesbische laatbloeier, dan begrijp je het wellicht wat beter.

Ik heb nooit willens en wetens levens verwoest of zo. Ik heb mijn gevoel gewoon lange tijd onbewust onderdrukt. Dus niet expres.

Doe dit echt niet voor mn lol hoor.
"Dat is t enige wat mijn vriend nog wel zou willen proberen. Dat heeft hij althans gezegd.

Maar ik denk niet dat ik dat wil.

Ten eerste omdat ik bang ben dat ik dan verliefd word en ten tweede omdat ik bang ben dat ik er dan echt achter kom en helemaal moet kappen met de relatie."

Hey Shane,

Als je dit al zegt dan lijkt het me een beetje oneerlijk om een relatie aan te houden met een man die jouw hart nooit voor 100 procent krijgt. Een man die jou nooit helemaal gelukkig maakt en waarvan jij nooit helemaal gelukkig wordt.

Een relatie verbreken is misschien een radicale stap, maar misschien wel de beste die je ooit zult maken.

Maar, ja, denk bij welke keuze je maakt in de eerste plaats aan je kindje. Diens geluk staat bovenaan, lijkt mij!

Heel veel succes,

Xx vivaster
Shane, ik vrees toch dat je dit bespreekbaar moet maken. Je hebt voldaan aan de verwachtingen van anderen maar wil je echt gelukkig worden dan zal jij je eigen leven moeten leiden. Zoek er prof hulp bij, wellicht helpt je dat ook om op te maken hoe diep deze gevoelens bij je zitten. Ik wens je veel sterkte! En misschien een troost, mijn collega durfde er pas op zijn 51e voor uit te komen na 20 jaar huwelijk en 2 kinderen. Dan ben jij dus nog vlot

@shakenandstirred: waarom zo'n heftige reactie op mijn post? Je leest hem anders dan ik bedoelde... En naar de reactie van TO te lezen had zij 'm wel zo gelezen. Veilig thuis met je vertrouwde partner erbij, in overleg. Wat is er mis met dit advies? Ik zie er niks walgelijks in!
quote:shane1979 schreef op 16 februari 2012 @ 20:47:

Dat zou best kunnen hoor hlg. Ik heb nooit mezelf durven overgeven aan n man seksueel gezien.

En toen ik vrijgezel was vroeger hebben n paar mannen het als n uitdaging gezien dat ik er niet van kon klaarkomen; tevergeefse moeite was dat

Ik bedoelde het niet sexueel per se.

Ik ga het proberen uit te leggen, maar ik weet hier ook niet zo heel veel van. Dus flinke slag om de arm.

Sommige mensen denken bi/homosexueel te zijn terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Ze hebben dan heterosexuele relaties en houden er vaak lovers/minnaars van hetzelfde geslacht op na. Zodra de heterosexuele relatie verbroken is valt ook de noodzaak voor een bi/homoseksuele relatie weg. Vervolgens zoeken deze mensen weer een heteroseksuele relatie en na enige tijd is daar weer de noodzaak tot een extra bi/homoseksuele partner. De behoefte be/ontstaat dus alleen bij de gratie van een heteroseksuele relatie.

Aan ten grondslag ligt hier vaak een hechtingsproblematiek. Die dan vaak weer voortkomt uit een heel andere hoek (misbruik, onveilige jeugd, pestverleden, extreem laag zelfbeeld, etc).

Ik zeg NIET dat dit bij jou het geval is shane. Ik opper een mogelijkheid (en doe dit omdat je op mij de indruk maakt dat je er niet helemaal uit bent).
@ vivaster

Thanks!

Ja, zeker denk ik ook aan onze dochter, zij is mijn alles, wil haar ook de ellende van n echtscheiding niet aandoen overigens.
@hlg

Ik begrijp het helemaal!

Best grote kans dat ik hechtingsproblemen heb; ik ben als kind 5 jaar lang zwaar gepest fysiek en mentaal, en had geen emotioneel veilige jeugd ivm mijn vader.
Add: bi/homoseksualiteit is dan eigenlijk een soort copingmechanisme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven