Help me AUB mijn dochter is net verkracht!!!

05-04-2010 21:32 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tiener dochter belt mij 1 uur geleden vanuit het buitenland dat zij verkracht is. Ik was er van overtuigd dat zij daar veilig was.

Machteloos ,boos ,misselijk van alles voel ik . maar vooral ik kan er niet accuut heen!!! Tranen stromen over mijn wangen , kotsend boven de wc.... te veel pijn en emoties. Arts is onderweg, politie ook

HELP.....ik wil raad, een goed gesprek, begrip.. weet t niet precies. Mijn dochter schaamt zich en wil niet dat ik er over praat, maar ik moet erover praten om dit aan te kunnen.
quote:katoeneke schreef op 05 april 2010 @ 21:45:

[...]

Radeloost, hier zitten ook forummers die zelf in het buitenland wonen. Als je zegt welk land, is er misschien iemand die je tips kan geven die gelden voor dat land.Katoeneke, goeie!
quote:floor72 schreef op 05 april 2010 @ 21:49:

TO welke hulp zou je nu kunnen gebruiken? Geld, goede raad enz?Idd wat heb je NU nodig ?
Heb ik dat?!
Ik zit hier op advies van een vriendin, wel bekent met t forum en omdat mijn dochter niet wil dat ik er met iemand over praat,doe ik t hier. ikwacht nu op telefoon van de hulpverleners daar, heb haar gesproken en overgehaald om zich wel door een dokter te laten onderzoeken.We weten wel wie de dader is, Als ik verkrachter schrijf moet ik bijna overgeven

Sorry dat ik niet zo snel typ.

Ze zou 10 april thuiskomen!
TO heb je zelf mensen die met je mee kunnen denken en je kunnen helpen??

We hebben echt wat meer informatie nodig om je op weg te kunnen helpen denk ik.

Bel anders de politie in jouw eigen woonplaats. Zij kunnen misschien contact opnemen met de politie aldaar!!

Bel nu de ambassade van dat land in Nederland/Den Haag (bijv Italiaanse Amabassade in Den Haag of Spaanse Ambassade in den Haag). Zijn vaak 24u per dag bereikbaar.
quote:katoeneke schreef op 05 april 2010 @ 21:45:

[...]Radeloost, hier zitten ook forummers die zelf in het buitenland wonen. Als je zegt welk land, is er misschien iemand die je tips kan geven die gelden voor dat land.

Of in geval van een 'honkie-tonkland' een betrouwbare arts en integere agenten kennen.

Veel sterkte Radeloost, voor jou en je dochter!
Sterkte, voor dit soort noodsituaties kan je altijd weg hoor. Kijk anders wat andere ook al zeiden of ze terug hier kan komen. Of contact opnemen met crisisdienst hier in NL.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
http://ambassade.startpagina.nl/

http://mens-en-gezondheid ... g-en-seksueel-geweld.html
Radeloos ben je hier nog? Als het je helpt geef ik mijn tel. nr.
Je kan ook even het antwoordapparaat inspreken van slachtofferhulp dan bellen ze je morgen terug.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dochter kan de alarmcentrale van haar reis- of ziektekostenverzekeraar bellen voor hulp.
Vreselijk.

En wat een lieve reacties hier.

Ik hoop zo dat je dochter daar iemand heeft die goed voor haar zorgt, een lieve vriendin of hulpverlener.

Heel veel sterkte !
@degene-die-zich-aangesproken-voelt; dit is echt, dus hou alsjeblieft op met die aantijgingen.
quote:Quinty schreef op 05 april 2010 @ 21:52:

[...]

Of in geval van een 'honkie-tonkland' een betrouwbare arts en integere agenten kennen.

Veel sterkte Radeloost, voor jou en je dochter! Ja precies. En de taal goed spreken.
Kan/wil je dochter eerder terug naar Nederland? Wellicht is dit via haar reisverzekering of ziektekostenverzekering te regelen.

(mijn moeder werkt voor een organisatie die gestrande reizigers die op medische gronden terug naar huis moeten/willen. Wellicht kan je dochter daar gebruik van maken als ze wil)
quote:radeloost schreef op 05 april 2010 @ 21:50:

Ik zit hier op advies van een vriendin, wel bekent met t forum en omdat mijn dochter niet wil dat ik er met iemand over praat,doe ik t hier. ikwacht nu op telefoon van de hulpverleners daar, heb haar gesproken en overgehaald om zich wel door een dokter te laten onderzoeken.We weten wel wie de dader is, Als ik verkrachter schrijf moet ik bijna overgeven

quote:radeloost schreef op 05 april 2010 @ 21:50:

Radeloost,

Heeft ze nog vriendinnen om zich heen daar of is ze op zichzelf aangewezen? Zit echt met kippenvel je reacties te lezen.

Hoop dat ze de dader ook daadwerkelijk insluiten en dat hij een lange straf krijgt!
Ik kan je geen andere tips geven dan nu al door anderen gedaan zijn maar ik wil je wel even een hele dikke geven en je laten weten dat er nog een luisterend oor is!

Heel erg veel sterkte met deze nachtmerrie!
Weet niet waar ze zit maar mischien kan inderdaad een forumster helpen. Ik woon zelf ij Oostenrijk, mocht het daar gebeurd is laat het me weten. sterkte en ook voor je dochter.
De alarmcentrale van haar verzekeraar kan dochter helpen bij bijv. medische hulp en het eventueel terughalen van dochter naar Nederland o.b.v. de reisverzekering.
quote:katoeneke schreef op 05 april 2010 @ 21:51:

TO heb je zelf mensen die met je mee kunnen denken en je kunnen helpen??

We hebben echt wat meer informatie nodig om je op weg te kunnen helpen denk ik.

Bel anders de politie in jouw eigen woonplaats. Zij kunnen misschien contact opnemen met de politie aldaar!!

Bel nu de ambassade van dat land in Nederland/Den Haag (bijv Italiaanse Amabassade in Den Haag of Spaanse Ambassade in den Haag). Zijn vaak 24u per dag bereikbaar.http://ambassade.startpagina.nl/
Het is nu verschrikkelijk schrikken en een shock, maar als je iets wilt doen om de dader te laten oppakken moet er ter plekke medisch onderzoek worden gedaan. Ik hoop dat de dochter van to daar iemand heeft die haar nu bij kan staan. Heel veel sterkte
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Radeloost, het lijkt erop dat je dochter een aantal mensen om zich heen heeft. Jij als moeder zit nu hier, Floor vroeg het je al, wat heb jij nodig.

En wat goed dat je je dochter over hebt weten te halen om mee te werken aan het onderzoek. Dat is een klote-onderzoek, maar wel erg belangrijk. En moedig dat zij het aangegaan is en ook naar de autoriteiten daar gestapt is.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:Viva Angel5 schreef op 05 april 2010 @ 21:53:

@degene-die-zich-aangesproken-voelt; dit is echt, dus hou alsjeblieft op met die aantijgingen.Bij het eerste beste bericht ging ik dat er vanuit dat het echt is /was. Mocht ik kunnen helpen dan doe ik dat.
Radeloos... als je de zorgverzekeraar van je dochter weet, kan ik voor je nakijken wat het telefoonnummer van de alarmcentrale is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven