Help, mijn partner verliest steeds zijn eigen spullen
maandag 5 maart 2018 om 20:10
Ik zou graag jullie advies vragen voor het probleem van mijn partner, tot ergernis van mezelf.
Dit is overigens geen groot relatie dillema maar soms wel vervelend.
Mijn vriend verliest vaak eigen waardevolle spullen, zoals zijn gsm en portemonnee.
Vaak vindt hij die dan later wel weer terug, om ze binnen de kortste keren kwijt te doen.
Dit is vooral een probleem van hemzelf. Ik wil hem best wel helpen om zijn spullen beter bij te houden, maar ik vind het toch heel belangrijk dat hij zelf eens leert, zijn spullen goed op te bergen.
Zijn smartphone weet hij 80% van de tijd niet liggen, en als hij dan zijn smartphone heeft, is hij plat.
Daardoor verloopt alle communicatie via mijn Iphone en ik vind dat niet zo prettig.
Hij vraagt ook zijn afspraken in mijn agenda te zetten (op mijn Iphone), maar heb hem duidelijk gemaakt dat hij eens zelf een agenda moet bijhouden! Maar die doet hij ook steeds kwijt.
Dus: heeft iemand hier tips voor?
Ik heb dit probleem veel minder, ook is mijn Iphone 's ochtends steeds volledig opgeladen en dan kom ik er de dag mee door... terwijl die van hem dan plat is. Of kwijt.
Spullen vaste plaatsen geven is natuurlijk een must! als hij dat eens deed
Mannen zijn soms precies kinderen op dat vlak.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Dit is overigens geen groot relatie dillema maar soms wel vervelend.
Mijn vriend verliest vaak eigen waardevolle spullen, zoals zijn gsm en portemonnee.
Vaak vindt hij die dan later wel weer terug, om ze binnen de kortste keren kwijt te doen.
Dit is vooral een probleem van hemzelf. Ik wil hem best wel helpen om zijn spullen beter bij te houden, maar ik vind het toch heel belangrijk dat hij zelf eens leert, zijn spullen goed op te bergen.
Zijn smartphone weet hij 80% van de tijd niet liggen, en als hij dan zijn smartphone heeft, is hij plat.
Daardoor verloopt alle communicatie via mijn Iphone en ik vind dat niet zo prettig.
Hij vraagt ook zijn afspraken in mijn agenda te zetten (op mijn Iphone), maar heb hem duidelijk gemaakt dat hij eens zelf een agenda moet bijhouden! Maar die doet hij ook steeds kwijt.
Dus: heeft iemand hier tips voor?
Ik heb dit probleem veel minder, ook is mijn Iphone 's ochtends steeds volledig opgeladen en dan kom ik er de dag mee door... terwijl die van hem dan plat is. Of kwijt.
Spullen vaste plaatsen geven is natuurlijk een must! als hij dat eens deed
Mannen zijn soms precies kinderen op dat vlak.
Alvast bedankt voor jullie tips!
maandag 5 maart 2018 om 21:04
Ze hebben op zijn werkplek geen telefoons waarmee hij jou kan bellen als hij laat komt?blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:02We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
Hij mist belangrijke afspraken. Dat kan gevolgen hebben.
Of als hij weer niet bereikbaar is. Zit ik in de stress, als hij vb. moet overwerken en later thuis is.
Dat hij dan een appje zou sturen is heel fijn. Maar dat gaat natuurlijk niet als hij zijn smartphone niet bij heeft, of als die plat is.
Het is maar om aan te tonen dat zijn slordigheid wel degelijk een invloed hebben op mij.
Bijzonder.
maandag 5 maart 2018 om 21:04
Moet je je voorstellen hoe wij dat vroeger deden met rooksignalen en herauten. Was geen leven hoorblueapple schreef: ↑05-03-2018 21:02We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
Of als hij weer niet bereikbaar is. Zit ik in de stress, als hij vb. moet overwerken en later thuis is.
Dat hij dan een appje zou sturen is heel fijn. Maar dat gaat natuurlijk niet als hij zijn smartphone niet bij heeft, of als die plat is.
Het is maar om aan te tonen dat zijn slordigheid wel degelijk een invloed hebben op mij.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 5 maart 2018 om 21:06
Precies! Laatst was hij dus zijn smartphone kwijt. Toen heeft hij een oude gsm gekregen van een collega (de gsm lag anders toch maar niets te doen in een schuif) en die gsm is in de was beland en is dus kapot. Was hij nog lastig op mij, want ik had de was gedaan. Dan zet ik hem wel even op zijn plaats hoor. Ondertussen zijn eigen smartphone weer teruggevonden, die trouwens de voorbije week weeral enkele dagen vermist was. Ik heb er dus wel degelijk last van.RaveMeisje schreef: ↑05-03-2018 20:21Snap heel goed dat het frustrerend is. Heb hier hetzelfde, het is inderdaad niet mijn probleem maar ik zit wel in een gestresste sfeer wanneer meneer op het laatste moment zijn spullen nog bij elkaar moet zoeken. Het hele huis moet dan op stelten. Tjah ik heb het maar geaccepteerd en wanneer hij weer aan het zoeken is suggereer ik gewoon plekken waar hij kan zoeken. (Broekzak van gisteren?)
maandag 5 maart 2018 om 21:06
LonghornsJollyRider schreef: ↑05-03-2018 21:04Moet je je voorstellen hoe wij dat vroeger deden met rooksignalen en herauten. Was geen leven hoor
maandag 5 maart 2018 om 21:07
Met tik op de neus van het meneertje?blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:06Precies! Laatst was hij dus zijn smartphone kwijt. Toen heeft hij een oude gsm gekregen van een collega (de gsm lag anders toch maar niets te doen in een schuif) en die gsm is in de was beland en is dus kapot. Was hij nog lastig op mij, want ik had de was gedaan. Dan zet ik hem wel even op zijn plaats hoor. Ondertussen zijn eigen smartphone weer teruggevonden, die trouwens de voorbije week weeral enkele dagen vermist was. Ik heb er dus wel degelijk last van.
maandag 5 maart 2018 om 21:09
Dus eigenlijk gaat het om jou, dat jij in de stress raakt omdat hij niks laat horen als hij moet overwerken.blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:02We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
Laat die controle los?
Daar leer je van om krachtiger met jezelf om te gaan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 5 maart 2018 om 21:10
Ik begrijp best dat het voor jou ergerlijk is. Maar ik denk echt dat je het niet te veel naar je toe moet trekken. Dat geeft alleen maar meer irritatie en wezenlijk veranderen zal hij toch niet. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet meteen in de stress te schieten als hij later thuis komt. Zéker niet als je weet hoe hij is. Dan kun je toch ook je schouders ophalen en je eigen ding doen? Niet echt leuk, maar echt; gaan betuttelen is zoveel erger!blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:02We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
maandag 5 maart 2018 om 21:10
Als zijn moeder belt, belt ze eerst naar zijn smartphone. Meestal neemt hij dan niet op (plat of kwijt of...) en dan belt ze naar mij... of hij in de buurt is want blablabla. Dus dan geef ik mijn Iphone door zodat zijn moeder kan zeggen wat ze moet zeggen.Ceylon schreef: ↑05-03-2018 20:26Je koopt voor drie euro een ouderwetse, papieren agenda en klaar. Die zal hij overigens ook wel snel kwijt raken, maar dan moet hij zijn geheugen maar wat beter trainen.
Maar ik peins er niet over om ZIJN afspraken in MIJN agenda te noteren. Niet mijn afspraken, niet mijn probleem.
Maar jij, TO, doet dat wel. Jouw foon wordt ook door en voor hem gebruikt. Je hebt hem zelf verwend, dus het is nu aan jou om het ook weer te ontwennen. En dat kan best, want voordat hij jou had moest hij het ook zelf regelen.
En voor de rest kan hij best zonder telefoon hoor. Het is nog niet eens zo lang geleden dat niemand zo´n ding had.
Ik kan dan toch moeilijk gaan zeggen, "hij zit hier naast me in de zetel, maar ik geef mijn Iphone niet door, hij moet maar zorgen dat hij bereikbaar is." Dan ben je op den duur de vervelende schoondochter, haha.
maandag 5 maart 2018 om 21:12
Geeft toch niks als hij even met zijn moeder praat.blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:10Als zijn moeder belt, belt ze eerst naar zijn smartphone. Meestal neemt hij dan niet op (plat of kwijt of...) en dan belt ze naar mij... of hij in de buurt is want blablabla. Dus dan geef ik mijn Iphone door zodat zijn moeder kan zeggen wat ze moet zeggen.
Ik kan dan toch moeilijk gaan zeggen, "hij zit hier naast me in de zetel, maar ik geef mijn Iphone niet door, hij moet maar zorgen dat hij bereikbaar is." Dan ben je op den duur de vervelende schoondochter, haha.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 5 maart 2018 om 21:12
Ik heb ADHD en ken dit dus heel goed.
Mijn lader blijft in het stopcontact, mijn telefoon naast mijn bed of in mijn handtas, portemonnee blijft in mijn handtas net als rijbewijs en paspoort etc. en afspraken gaan op een papieren kalender.
Een agenda op telefoon of laptop bekijk ik niet en rekeningen per mail moeten direct geprint, anders vergeet ik ze.
Mijn lader blijft in het stopcontact, mijn telefoon naast mijn bed of in mijn handtas, portemonnee blijft in mijn handtas net als rijbewijs en paspoort etc. en afspraken gaan op een papieren kalender.
Een agenda op telefoon of laptop bekijk ik niet en rekeningen per mail moeten direct geprint, anders vergeet ik ze.
maandag 5 maart 2018 om 21:13
Gewoon niet opnemen is echt een mogelijkheid.blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:10Als zijn moeder belt, belt ze eerst naar zijn smartphone. Meestal neemt hij dan niet op (plat of kwijt of...) en dan belt ze naar mij... of hij in de buurt is want blablabla. Dus dan geef ik mijn Iphone door zodat zijn moeder kan zeggen wat ze moet zeggen.
maandag 5 maart 2018 om 21:17
Jeetje, ik ben ook geregeld mijn spullen kwijt, maar mijn vriend reageert een stuk liever dan jij. Soms helpt hij even zoeken, of hij geeft een knuffel en verzekert me dat ik vast gauw mijn telefoon weer vindt.
Overigens ga ik er niet vanuit dat mijn vriend de dingen voor me oplost: ik ben zelf verantwoordelijk voor belangrijke afspraken en het bijhouden van mijn agenda. En dat lukt prima, ook zonder telefoon.
Overigens ga ik er niet vanuit dat mijn vriend de dingen voor me oplost: ik ben zelf verantwoordelijk voor belangrijke afspraken en het bijhouden van mijn agenda. En dat lukt prima, ook zonder telefoon.
maandag 5 maart 2018 om 21:17
Eens. Loslaten levert veel meer op.Eslarealidad schreef: ↑05-03-2018 21:09Dus eigenlijk gaat het om jou, dat jij in de stress raakt omdat hij niks laat horen als hij moet overwerken.
Laat die controle los?
Daar leer je van om krachtiger met jezelf om te gaan.![]()
maandag 5 maart 2018 om 21:30
Ik zou niet antwoorden à la "Ik wil hem niet doorgeven", maar meer à la "hij is zijn telefoon weer es kwijt" of "zijn telefoon is weer es plat en hij vergat hem weer op te laden".blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:10Als zijn moeder belt, belt ze eerst naar zijn smartphone. Meestal neemt hij dan niet op (plat of kwijt of...) en dan belt ze naar mij... of hij in de buurt is want blablabla. Dus dan geef ik mijn Iphone door zodat zijn moeder kan zeggen wat ze moet zeggen.
Als je dat maar vaak genoeg herhaalt, geeft zij hem hopelijk ook een veeg uit de pan.
En ik zou toch écht wel geregeld gewoon niet opnemen of doorgeven als ze weer es naar hem vragen.
Met de woorden "zit boven", "ik weet niet waar hij zit", ...
Moet ie zelf nadien maar terugbellen met zijn eigen foon.
maandag 5 maart 2018 om 21:46
.veensteker schreef: ↑05-03-2018 20:20Leg thuis op een vast plaats een mandje ofzo neer. Ergens waar stroom is. Laat hem bij binnenkomst en naar bed gaan zijn telefoon en portemonee etc in dat mandje leggen en aan de stroom.
Laat hem een kaartje maken die hij naast zijn bed legt en op de voordeur plakt waarop staat wat hij moet doen voor hij naar bed gaat (telefoon aan de lader, agenda kijken etc, lader inpluggen) en voor hij de deur uitgaat (telefoon in zijn zak, agenda bekijken etc)
Laat hem ervoor zorgen dat hij in de auto een autolader heeft en laat hij een extra batterij bij zich dragen.
Vooral geen agenda in jouw telefoon laten zetten en het steeds oplossen voor hem. Als hij steeds in de problemen komt door zijn lege telefoon dan zal hij naar oplossingen moeten zoeken en zit hij zelf met de problemen.
Dit meen je toch niet serieus! Dan lijkt TO zijn moeder wel, of eigenlijk zijn schooljuf.
Met dat laatste ben ik het eens, zo lang jij het toelaat dat hij alles met jouw telefoon en in jouw agenda kan doen is er voor hem geen noodzaak om voor zijn eigen spullen te zorgen.
maandag 5 maart 2018 om 21:50
.
En dat jij er last van hebt vindt hij blijkbaar niet belangrijk genoeg om er wat aan te doen.
Daar zou ik mij meer aan storen dan dát het gebeurt. Dat hij er blijkbaar schijt aan heeft dat hij belangrijke afspraken mist, dat jij het niet fijn vindt als je niet weet dat hij onverwachts overwerkt.
Wat zegt hij eigenlijk wanner je dit aangeeft bij hem? Hoe reageert hij?
maandag 5 maart 2018 om 21:51
Serieus? Ze is zijn moeder toch niet? Mijn hemel zeg, zelfs bij mijn 13 jarige vind ik dit al te ver gaan. Nu is de gemiddelde 13 jarige nooit zijn telefoon kwijt, maar toch.veensteker schreef: ↑05-03-2018 20:20Leg thuis op een vast plaats een mandje ofzo neer. Ergens waar stroom is. Laat hem bij binnenkomst en naar bed gaan zijn telefoon en portemonee etc in dat mandje leggen en aan de stroom.
Laat hem een kaartje maken die hij naast zijn bed legt en op de voordeur plakt waarop staat wat hij moet doen voor hij naar bed gaat (telefoon aan de lader, agenda kijken etc, lader inpluggen) en voor hij de deur uitgaat (telefoon in zijn zak, agenda bekijken etc)
Laat hem ervoor zorgen dat hij in de auto een autolader heeft en laat hij een extra batterij bij zich dragen.
Vooral geen agenda in jouw telefoon laten zetten en het steeds oplossen voor hem. Als hij steeds in de problemen komt door zijn lege telefoon dan zal hij naar oplossingen moeten zoeken en zit hij zelf met de problemen.
maandag 5 maart 2018 om 21:54
Dan zijn die gevolgen dus voor hem.blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:02We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
En jij moet je niet zo druk maken als hij een keer een uur later is.
Echt, laat het los en het zijn probleem zijn. Ik snap werkelijk niet waarom je dit voor hem wil oplossen.
maandag 5 maart 2018 om 21:59
Dan neem je niet op...blueapple schreef: ↑05-03-2018 21:10Als zijn moeder belt, belt ze eerst naar zijn smartphone. Meestal neemt hij dan niet op (plat of kwijt of...) en dan belt ze naar mij... of hij in de buurt is want blablabla. Dus dan geef ik mijn Iphone door zodat zijn moeder kan zeggen wat ze moet zeggen.
maandag 5 maart 2018 om 21:59
En dan dus ook nog voor huistelefoon spelen.
Ik weet niet bij wie je internet hebt maar vaak kan je voor 1 euro per maand daar een vaste telefoon bij krijgen. Schat dat aan samen met een telefoon die vast zit aan een snoer. Gewoon zo'n leuke ouderwetse. Dan kan moeders voortaan daarop haar zoon bellen en kan jij lekker verder forummen enzo.
Wordt gewoon wat strenger en stop met oplossen. Zal je eens zien hoe snel hij zijn telefoon minder vaak kwijt is.
Ik weet niet bij wie je internet hebt maar vaak kan je voor 1 euro per maand daar een vaste telefoon bij krijgen. Schat dat aan samen met een telefoon die vast zit aan een snoer. Gewoon zo'n leuke ouderwetse. Dan kan moeders voortaan daarop haar zoon bellen en kan jij lekker verder forummen enzo.
Wordt gewoon wat strenger en stop met oplossen. Zal je eens zien hoe snel hij zijn telefoon minder vaak kwijt is.