Help, mijn partner verliest steeds zijn eigen spullen
maandag 5 maart 2018 om 20:10
Ik zou graag jullie advies vragen voor het probleem van mijn partner, tot ergernis van mezelf.
Dit is overigens geen groot relatie dillema maar soms wel vervelend.
Mijn vriend verliest vaak eigen waardevolle spullen, zoals zijn gsm en portemonnee.
Vaak vindt hij die dan later wel weer terug, om ze binnen de kortste keren kwijt te doen.
Dit is vooral een probleem van hemzelf. Ik wil hem best wel helpen om zijn spullen beter bij te houden, maar ik vind het toch heel belangrijk dat hij zelf eens leert, zijn spullen goed op te bergen.
Zijn smartphone weet hij 80% van de tijd niet liggen, en als hij dan zijn smartphone heeft, is hij plat.
Daardoor verloopt alle communicatie via mijn Iphone en ik vind dat niet zo prettig.
Hij vraagt ook zijn afspraken in mijn agenda te zetten (op mijn Iphone), maar heb hem duidelijk gemaakt dat hij eens zelf een agenda moet bijhouden! Maar die doet hij ook steeds kwijt.
Dus: heeft iemand hier tips voor?
Ik heb dit probleem veel minder, ook is mijn Iphone 's ochtends steeds volledig opgeladen en dan kom ik er de dag mee door... terwijl die van hem dan plat is. Of kwijt.
Spullen vaste plaatsen geven is natuurlijk een must! als hij dat eens deed
Mannen zijn soms precies kinderen op dat vlak.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Dit is overigens geen groot relatie dillema maar soms wel vervelend.
Mijn vriend verliest vaak eigen waardevolle spullen, zoals zijn gsm en portemonnee.
Vaak vindt hij die dan later wel weer terug, om ze binnen de kortste keren kwijt te doen.
Dit is vooral een probleem van hemzelf. Ik wil hem best wel helpen om zijn spullen beter bij te houden, maar ik vind het toch heel belangrijk dat hij zelf eens leert, zijn spullen goed op te bergen.
Zijn smartphone weet hij 80% van de tijd niet liggen, en als hij dan zijn smartphone heeft, is hij plat.
Daardoor verloopt alle communicatie via mijn Iphone en ik vind dat niet zo prettig.
Hij vraagt ook zijn afspraken in mijn agenda te zetten (op mijn Iphone), maar heb hem duidelijk gemaakt dat hij eens zelf een agenda moet bijhouden! Maar die doet hij ook steeds kwijt.
Dus: heeft iemand hier tips voor?
Ik heb dit probleem veel minder, ook is mijn Iphone 's ochtends steeds volledig opgeladen en dan kom ik er de dag mee door... terwijl die van hem dan plat is. Of kwijt.
Spullen vaste plaatsen geven is natuurlijk een must! als hij dat eens deed
Mannen zijn soms precies kinderen op dat vlak.
Alvast bedankt voor jullie tips!
maandag 5 maart 2018 om 20:16
maandag 5 maart 2018 om 20:17
De agenda doet hij ook steeds kwijt, dus ik gok het zuiden/België.Gate_Keeper schreef: ↑05-03-2018 20:15iPhone plat betekent dat de batterij leeg is toch? Nog nooit van gehoord. Is dat dialect?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 5 maart 2018 om 20:19
Nou dat heeft niet persé iets te maken met man of vrouw hoor. Hier ben ik de chaoot die rustig mijn sleutels in de koelkast leg of mijn telefoon in de badkamer of tussen de lego van de kinderen. Mijn man wordt er ook wel eens gestoord van maar hij weet en accepteert dat dit na 40 jaar echt niet meer gaat veranderen, en hij doet ook zo vaak iets waardoor ik met mijn ogen rol. Tja, ieder z'n gebreken.
maandag 5 maart 2018 om 20:20
Leg thuis op een vast plaats een mandje ofzo neer. Ergens waar stroom is. Laat hem bij binnenkomst en naar bed gaan zijn telefoon en portemonee etc in dat mandje leggen en aan de stroom.
Laat hem een kaartje maken die hij naast zijn bed legt en op de voordeur plakt waarop staat wat hij moet doen voor hij naar bed gaat (telefoon aan de lader, agenda kijken etc, lader inpluggen) en voor hij de deur uitgaat (telefoon in zijn zak, agenda bekijken etc)
Laat hem ervoor zorgen dat hij in de auto een autolader heeft en laat hij een extra batterij bij zich dragen.
Vooral geen agenda in jouw telefoon laten zetten en het steeds oplossen voor hem. Als hij steeds in de problemen komt door zijn lege telefoon dan zal hij naar oplossingen moeten zoeken en zit hij zelf met de problemen.
Laat hem een kaartje maken die hij naast zijn bed legt en op de voordeur plakt waarop staat wat hij moet doen voor hij naar bed gaat (telefoon aan de lader, agenda kijken etc, lader inpluggen) en voor hij de deur uitgaat (telefoon in zijn zak, agenda bekijken etc)
Laat hem ervoor zorgen dat hij in de auto een autolader heeft en laat hij een extra batterij bij zich dragen.
Vooral geen agenda in jouw telefoon laten zetten en het steeds oplossen voor hem. Als hij steeds in de problemen komt door zijn lege telefoon dan zal hij naar oplossingen moeten zoeken en zit hij zelf met de problemen.
maandag 5 maart 2018 om 20:21
Snap heel goed dat het frustrerend is. Heb hier hetzelfde, het is inderdaad niet mijn probleem maar ik zit wel in een gestresste sfeer wanneer meneer op het laatste moment zijn spullen nog bij elkaar moet zoeken. Het hele huis moet dan op stelten. Tjah ik heb het maar geaccepteerd en wanneer hij weer aan het zoeken is suggereer ik gewoon plekken waar hij kan zoeken. (Broekzak van gisteren?)
Wie wat wil die moet wat.
maandag 5 maart 2018 om 20:26
Je koopt voor drie euro een ouderwetse, papieren agenda en klaar. Die zal hij overigens ook wel snel kwijt raken, maar dan moet hij zijn geheugen maar wat beter trainen.
Maar ik peins er niet over om ZIJN afspraken in MIJN agenda te noteren. Niet mijn afspraken, niet mijn probleem.
Maar jij, TO, doet dat wel. Jouw foon wordt ook door en voor hem gebruikt. Je hebt hem zelf verwend, dus het is nu aan jou om het ook weer te ontwennen. En dat kan best, want voordat hij jou had moest hij het ook zelf regelen.
En voor de rest kan hij best zonder telefoon hoor. Het is nog niet eens zo lang geleden dat niemand zo´n ding had.
Maar ik peins er niet over om ZIJN afspraken in MIJN agenda te noteren. Niet mijn afspraken, niet mijn probleem.
Maar jij, TO, doet dat wel. Jouw foon wordt ook door en voor hem gebruikt. Je hebt hem zelf verwend, dus het is nu aan jou om het ook weer te ontwennen. En dat kan best, want voordat hij jou had moest hij het ook zelf regelen.
En voor de rest kan hij best zonder telefoon hoor. Het is nog niet eens zo lang geleden dat niemand zo´n ding had.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 5 maart 2018 om 20:26
Dit zal vast werken, maar ik vind het enorm betuttelend.veensteker schreef: ↑05-03-2018 20:20Leg thuis op een vast plaats een mandje ofzo neer. Ergens waar stroom is. Laat hem bij binnenkomst en naar bed gaan zijn telefoon en portemonee etc in dat mandje leggen en aan de stroom.
maandag 5 maart 2018 om 20:29
Als ik een man was en mijn vriendin zou zich gedragen naar wat jij nu als 'tips' geeft, dan had ik haar mooi de deur uitgedaan.veensteker schreef: ↑05-03-2018 20:20Leg thuis op een vast plaats een mandje ofzo neer. Ergens waar stroom is. Laat hem bij binnenkomst en naar bed gaan zijn telefoon en portemonee etc in dat mandje leggen en aan de stroom.
Kom zeg, ze is z'n moeder niet.
@Laat je kerel lekker zoeken naar z'n telefoon en portemonnee. Zolang ie niet jouw bankpasje gebruikt om een nieuwe iPhone te kopen, is er niks aan de hand, toch?
maandag 5 maart 2018 om 20:53
Nou, bij ons is het andersom. Man heeft overal en vaste plek voor en ik ben altijd alles kwijt (sleutels, telefoon, pinpas, paspoort, creditcard)
Wordt hij ook wel eens gek van trouwens, omdat ik de halve avond door het huis loop als een speurhond.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 20:56
16.15% gewijzigd
maandag 5 maart 2018 om 21:00
JollyRider schreef: ↑05-03-2018 20:54Een partner die mannen als kinderen ziet, die zou bij mij plat zijn of kwijt doen
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 5 maart 2018 om 21:02
We zijn een koppel, heb ik er toch wel last van.
Hij mist belangrijke afspraken. Dat kan gevolgen hebben.
Of als hij weer niet bereikbaar is. Zit ik in de stress, als hij vb. moet overwerken en later thuis is.
Dat hij dan een appje zou sturen is heel fijn. Maar dat gaat natuurlijk niet als hij zijn smartphone niet bij heeft, of als die plat is.
Het is maar om aan te tonen dat zijn slordigheid wel degelijk een invloed hebben op mij.
maandag 5 maart 2018 om 21:04
Zolang het zijn eigen spullen zijn, is het zijn eigen probleem.
Het wordt pas een probleem als hij ook jouw telefoon en jouw sleutels kwijtspeelt.
Die zou hij wat mij betreft dus niet in handen krijgen.
Hij lost zijn eigen problemen maar zelf op.
Je hebt hem de hint van vaste plaats al gegeven ... als hij dat niet wil ... moet ie maar zelf zien hoe ie het creatiever aanpakt.
Het wordt pas een probleem als hij ook jouw telefoon en jouw sleutels kwijtspeelt.
Die zou hij wat mij betreft dus niet in handen krijgen.
Hij lost zijn eigen problemen maar zelf op.
Je hebt hem de hint van vaste plaats al gegeven ... als hij dat niet wil ... moet ie maar zelf zien hoe ie het creatiever aanpakt.
maandag 5 maart 2018 om 21:04
Hij kan toch een berichtje sturen met zijn computer via Facebook of even mailen? Zo doe ik dat altijd als ik mijn telefoon vergeten ben.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 21:05
18.40% gewijzigd