help mijn relatie looptstuk

01-11-2009 11:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.

Het is allemaal best een ingewikkeld verhaal maar ga er toch aan beginnen. 4 jaar geleden heb ik mijn vriend leren kennen door wederzijdse vrienden. ik woonde toen der tijd wel ver weg van hem bij mijn ouders. van jongs af aan gingen wij ieder weekend naar een camping bij zijn woonplaats. ik heb dus eigenlijk mijn leven en vrienden groep in die plaats opgebouwd wat allemaal prima ging en wist ook al van jongs af aan dat ik uiteindelijk die kant op ging verhuizen. Nou is dat proces wel sterk versneld toen ik mijn vriend leerde kennen. Om nu gelijk al te gaan samen wonen ging een beetje ver dus besloot ik een sta caravan te kopen omdat je voor een huur huis heel moeilijk in aanmerking komt en toen der tijd kon je je ook niet inschrijven omdat je niet uit de buurt komt. inmiddels kan dat gelukkig wel en sta nu inmiddels 2 jaar ingeschreven. ik heb veel dingen gedaan om mijn leven hier op te bouwen. Zo ben ik hier gaan werken leven en wonen.

Nu is het probleem dat hij niet meer weet of we wel samen verder moeten gaan met onze relatie. We hebben een pauze ingelast van 2 maanden om te kijken of we serieus met elkaar verder willen. Ik heb het daar heel erg moeilijk mee. Vooral ook omdat ik weet dat ik hem met rust moet laten en dat hij wel komt als hij echt wil. Ik heb er bewust voor gekozen om even niet mee op stap te gaan met vrienden omdat ik daar mezelf alleen maar pijn mee doe. Ik probeer sterk in mijn schoenen te staan maar sta dat eigenlijk helemaal niet. het enige wat ik nu zou willen is naar hem toe en bij hem zijn terwijl ik heel goed weet dat dat averechts werkt. ik probeer echt heel erg om mijn eigen leven te lijden omdat hij denkt dat ik teveel aan hem hang en teveel van hem af laat hangen. ik ben een erg jaloers type en ik ben ook heel erg wantrouwig terwijl ik daar echt geen rede voor heb. Ik ben in mijn vorige relatie echt ernstig beschadigd waardoor dat zo gekomen is. het enige wat ik wil weten is een tip zodat ik hem kan laten inzien dat onze relatie nog wel een kans verdient. ik weet nu heel goed wat er mis is gegaan bij mezelf en wil daar ook echt heel hard aan werken. Ik wil zo graag laten zien wie ik was toen we gek op elkaar werden. ik wil zo graag laten zien dat ik ook anders kan zijn. ik wil eigenlijk zo graag nog een kans om mezelf te bewijzen. ik wil er nog steeds voor vechten en mijn hoop is ook zeker nog niet weg.hoe kan ik hem een kans vragen om het nog een keer te proberen? ik wil alles proberen en alles aannemen.
Gebruik de 2 rust maanden voor jezelf.. Ga dingen doen voor jezelf. Gebruik deze periode om er achter te komen wat jij wilt. Met maar ook evt zonder je vriend. Laat aan jezelf zien dat mocht de relatie stuk lopen je het ook alleen kan..

Ik hoop dat jullie er samen uit komen, maar geef hem nu de rust die hij vraagt. Hoe vreselijk moeilijk dat ook is.. Een echt tip heb ik niet maar probeer vooral jezelf te blijven..

Sterkte..
Goh, wat een nare situatie zeg!

Heel moeilijk om hier een tip voor te geven. Hoe oud ben je eigenlijk? 20? 30? Of jonger/ouder? Moeilijk om in te schatten.

Ik zou zelf een gedichtje zoeken of schrijven dat heel goed bij jouw gevoel of bij jullie past. Dat op een lief/mooi/leuk kaartje schrijven en die naar hem toe sturen. Maar ik weet niet hoe het bij jullie werkt. Probeer daarin niet wanhopig over te komen en allemaal uitspraken te doen. Puur een lief of mooi gedicht.

Heel veel succes en sterkte.

Je moet niet te veel willen veranderen, want dta kun je niet (volhouden).

Domo
Hou van jezelf.
Liek, hoe rot het ook is: voor een werkende relatie heb je 2 partners nodig die er aan willen werken. Als jij wel wilt maar hij niet, dan houdt het helaas op. Op hem hem je geen enkele invloed, je kunt alleen eventueel jezelf veranderen. Omdat je zelf zegt beschadigd te zijn in een vorige relatie is het misschien goed om aan jezelf te gaan werken. Dan hou je een nieuwe relatie leuker en sta je sterker in het leven.
Ik heb zelf ook eens een nare relatiesituatie gezeten en toen heb ik via mijn opleiding een cursus enneagram gedaan. Die heeft een wereld voor me geopend en aan het eind van de workshops was ik zo sterk dat ik zelf mijn relatie heb kunnen beeindigen. 6 weken later heb ik een wereldvent gevonden en ik ben nu zoooooo ontzettend blij dat ik toen die keuze heb gemaakt! De vorige relatie kostte te veel energie, deze gaat hlemala vanzelf met een beetje input, maar na 5 jaar ben ik nog stapelverliefd en hoop ik dat we binnenkort een keer gaan trouwen!

Sinds die cursus weet ik ook precies wat mijn sterke en zwakke punten zijn en heb ik mezelf geaccepteerd zoals ik ben. Ik kan je zeggen dta het leven er een stuk makkelijker op is geworden. Nu weet ik dat ik mooi ben en er mag zijn, voorheen was ik ontzettend onzeker en constant op zoek naar bevestiging.

M.a.w. misschien is zo'n cursusje wel iets voor jou om sterker in je schoenen te staan.

groetjes

Domo
Hou van jezelf.
Lieve Liek1980,

Heel erg lastig deze situatie.. omdat je nog niet weet waar je aan toe bent.

Het klinkt misschien hard, (zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen!) maar zou het kunnen dat je jezelf een beetje kwijt bent geraakt a long the way?

Je vraagt om tips om hem terug te winnen en dat je wil laten zien dat je ook anders kan zijn....

Dat hoort niet in een relatie... je moet jezelf kunnen zijn en over je angsten kunnen praten met je lief.

Denk nog eens goed na en gebruik inderdaad deze periode om ook voor jezelf op een rijtje te zetten hoe je je leven zelf in wil richten.

Zorg ervoor dat je weer sterk wordt en weer wat zelfvertrouwen krijgt, want zo te horen kan je daar wel een boost in gebruiken...

Als jullie elkaar dan over 2 maanden weer zien hoop ik dat je gewoon eerlijk kan zijn, zo van oke dit heb ik niet handig aangepakt, maar om zover te komen heb ik dat van jou nodig.

Laat het niet allemaal van jou kant komen! Jij hebt ook het recht om gelukkig te zijn!

Dikke knuffel en heel veel succes de komende periode!
Dat komt dan rauw op jouw dak vallen zo'n mededeling.. Probeer die 2 maanden inderdaad in jezelf te steken... Dingen doen waar je misschien nooit aan toe was gekomen of er al plannen voor had, maar ze nooit had uitgevoerd. Misschien meer tijd met je vriendinnen/vrienden doorbrengen... Je kunt een relatie niet "dwingen", ook al zou je heel graag hem voor altijd bij je willen houden..dit gaat nooit werken. Het enige wat je kunt doen is geduld hebben, misschien aan (zoals je zelf al aangaf) je "negatieve" kanten werken? Niet voor een ander, maar voor jezelf... Ik wens je heel veel sterkte toe
Hij moet ZELF inzien dat jullie relatie een kans waard is.

Als jij hem daarvan moet overtuigen, dan is het een verloren zaak.

Het enige wat jij moet doen is hem met rust laten, i.p.v. erachteraan te rennen.
Ik haak even in; compleet andere voorgeschiedenis maar soort van zelfde situatie nu. Behalve dan dat het bij ons 'definitief' uit is en hij over een aantal maanden zeker wil kijken of hij met me verder wil. Ik heb de afgelopen periode veel nagedacht en veel voor mezelf gedaan, waardoor ik erachter ben gekomen hem echt in mijn leven te willen.

Gevolg; ik ga aan hem hangen terwijl hij vraagt om rust. Bah bah bah. Dus ladies, waardevolle tips altijd welkom...
na een relatie na 5 jaar kwam bij mijn vriend 'oud zeer' van vroeger naar boven waardoor hij tegen mij niet eerlijk was en nog meer problemen.

we woonden samen, maar toen de bom bijna barstte hebben we besloten om (voorlopig) apart te gaan wonen zodat mijn vriend aan zichzelf kon werken en zijn leven op de rit kan krijgen.

Ik kan je vertellen, op het moment zelf vond ik het vreselijk, maar inmiddels ben ik zo blij dat we even een time out ingelast hebben.

we wonen nog apart (waarschijnlijk tot april) maar onze relatie is nu al echt een heel stuk beter. alle spanningen zijn weg waardoor we onszelf weer kunnen zijn. tis echt net of we mekaar nog niet zolang kennen. daarbij heeft mijn vriend ondervonden dat hij mij kwijt kan raken (wat dus ook bijna het geval was...) en is die heel hard aan het knokken om het een en ander te verbeteren. Niet alleen omdat hij mij niet kwijt wil, maar ook voor zichzelf.

wat ik met dit verhaal wil zeggen is dat het niet makkelijk is om grote stappen te nemen en in het diepe te springen, maar uiteindelijk heeft dat meer effect dan 'aanmodderen '.

ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Gr. miss Phoebe (voorheen phoebe24.....)
Ik heb ook een time-out gehad, vriend zat veel op zichzelf, ik heb toen het volgende gedichtje geschreven:

Soms weet ik even niet meer hoe dit verder gaat

Maar als ik dan kijk wie er naast me staat

Dan is het jou

Van wie ik hou
Ik begrijp dat het heel rot voor je is, maar je gaat teveel uit van ikke ikke ikke. Het draait niet alleen om jou. Nu weet je allemaal wat er verkeerd is gegaan, nu wil je aan jezelf werken. Nu het eigenlijk te laat is. En waarom wil je dat? Omdat je hem terug wil. Dat is niet het juiste uitgangspunt.

Laat hem minimaal die 2 maanden met rust en ga aan jezelf werken. Niet alleen als je nog een kans krijgt. Ga met jezelf aan de slag ook al raak je hem kwijt, zodat je in een volgende relatie niet in dezelfde valkuilen stapt.

Vanuit hem denkende... hij heeft al het een en ander met je te schaften gehad en het is hem nu teveel geworden. Heb daar eerst maar eens begrip voor en denk alleen aan jezelf op het gebied van voor jezelf zorgen op geestelijk en lichamelijk vlak. Move on die twee maanden. Misschien krijg je hem terug, misschien ook niet. Maar dan heb je niet stilgestaan.
Hoi Liek1980,

Ik lees het zinnetje wat je schrijft: 'ik wil allles proberen en aannemen'. Ik begrijp dat je voor je je relatie wilt vechten omdat je zoveel voor hem voelt. Aan jezelf werken is goed. Ga je niet (on)bewust veranderen in iemand die je niet bent. Dat ga je niet volhouden. Misschien ben je wat meer jaloers dan een ander, daar past iemand bij die uit zichzelf aan jou het gevoel geeft dat hij er altijd voor je is. Misschien past je huidige vriend gewoon niet zo goed bij je.

Ga door met leuk leven. Sta niet stil!
In een ander topic las ik dat je erg claimerig bent? Ik zou nu niet manieren gaan zoeken om hem duidelijk te maken dat blablabla. Dat werkt niet.

Door aan jezelf te werken verander je al blijf je natuurlijk altijd wie je bent, door je schade te verwerken kom jij sterker in je schoenen te staan. En misschien dat hij dat ooit ontdekt of ziet, de verbeterde jij. Maar misschien/ waarschijnlijk ook niet, en dat is helemaal niet erg. Je moet veranderen omdat dat beter is voor jezelf, niet voor hem. Dat gaat namelijk niet werken. Dat is zelfs manipuleren (ik zie dat zo tenminste) en dat houd je nooit lang vol. Ik denk ook niet dat je dan ineens minder jaloers bent, maar er misschien beter mee om kunt gaan en het beter kunt relativeren. Dat wil nog niet zeggen dat hij het dan wel prima vindt. Misschien wil hij een partner die zelden tot niet jaloers is en dat heb jij blijkbaar niet in je.

Maar om nu helemaal anders te willen zijn, hem over te willen halen of te overtuigen dat het goed komt is net zo claimerig als continu in zijn nek te zitten hijgen. Waarom zou hij je geloven, als je gedurende jullie relatie steeds hetzelfde was. Hij kan er blijkbaar niet tegen hoe je je gedroeg. Dan moet je dat accepteren.

Eerst werken aan jezelf, en dan een nieuwe relatie. Dat lijkt me veel verstandiger.
quote:evelise schreef op 01 november 2009 @ 13:00:

Ik haak even in; compleet andere voorgeschiedenis maar soort van zelfde situatie nu. Behalve dan dat het bij ons 'definitief' uit is en hij over een aantal maanden zeker wil kijken of hij met me verder wil. Ik heb de afgelopen periode veel nagedacht en veel voor mezelf gedaan, waardoor ik erachter ben gekomen hem echt in mijn leven te willen.

Gevolg; ik ga aan hem hangen terwijl hij vraagt om rust. Bah bah bah. Dus ladies, waardevolle tips altijd welkom...Een tip? Je wil hem terug? Vooral aan hem hangen als hij rust wil ja. Dan komt het vast allemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven