Helperdehelp!

08-09-2009 21:52 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, tis mij dus overkomen en schaam mij ontzettend diep.

Ik kan heel goed opschieten met de man van mijn beste vriendin. Lachen over van alles en nog wat en kunnen kletsen als de beste. Voelt gewoon goed en voor de rest helemaal niets.....dacht.

Ik ben er helemaal van de rel eigenlijk van. Gisteren verklaarde hij dat hij van mij houdt, dat hij zich weet te beheersen, maar dat hij gewoon onwijs verliefd op mij is geworden. Hij denkt dat als wij samen zouden zijn onwijs gelukkig zouden zijn. Eigenlijk dacht ik dat ook al, maar heb dat nooit zo gezegd omdat hij de man van is en dat doe je gewoon vriendinnen niet aan.

Maar ik vind dit dus onwijs moeilijk. Het liefst zou ik hem willen zoenen enzo, maar mag natuurlijk niet. Hij heeft hetzelfde, maar doet natuurlijk ook niks, omdat hij toen die tijd een belofte heeft afgelegd bij zijn vrouw, mijn vriendin!

Help, hoe kom ik van dit akelige gevoel af en hoe kan ik met mijn vriendin omgaan zonder mij schuldig te voelen, ondanks dat er niets is gebeurd?

Dank jullie wel in ieder geval voor het lezen en hopelijk op wat respons!

Jasmijn
Laat hem achterwege. Dat kun je je beste vriendin niet aandoen en zij verdient geen vent die van een ander houdt.
Aan de man van je vriendin kom je niet. Heel simpel. Kennelijk weet je dat zelf ook al en het siert je echt dat je er niks over gezegd hebt. Hem ook dat hij er niks mee gedaan heeft. Nu zo houden. Verliefdheden gaan over als je er niet aan toe geeft. Uiteindelijk zul je blijer zijn met jezelf.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Het is echt heel erg voor je vriendin als je hier op in gaat! Dat kun je echt niet maken vind ik. Je vriendin vertrouwt jou, vertrouwt haar man en zou dan door 2 mensen die ze veel, en miss wel het meest van iedereen, vertrouwt verraden.

Hou jij zoveel van hem dat je dat ervoor over hebt? Of weegt voor jou een leuk avontuurtje op tegen het gevoel wat je je vriendin kunt bezorgen?

als je een leuk avontuurtje zoekt kun je miss beter elders een leuke man zoeken om mee te zoenen.

Als ik jou was zou ik open kaart spelen met mijn vriendin, of hem links laten liggen. Of je gaat wel voor hem, met alle gevolgen van dien...
neem afstand van hem voorlopig, geef dat ook aan en alleen bij hem zijn als je vriendin erbij is.

Elkaar niet meer speels plagen of wat dan ook, wakkert het alleen maar aan.
Wil je trouwens met hem zoenen om hem of om de bijbehorende spanning?
Je geeft aan dat je dit is overkomen, zoals je de situatie nu schetst ben ik dat helemaal met je eens.

"Overkomen" impliceert dat je geen invloed hebt op de situatie zoals het nu is.

Vanaf nu is dat anders, jij kan nu keuzes maken en de situatie veranderen (of niet in ieder geval niet laten escaleren).

Ik waarder je loyaliteit naar je vriendin enorm ipv van dat je je laat meeslepen.

En inderdaad, aan de man van je vriendin kom je niet.

Neem afstand als je dat nodig vind en doe de niks mee. Het zal gewoon over gaan..
echt onwijs ja
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik wil er juist niet opin gaan, omdat zij mijn vriendin is. Wil haar geen pijn doen en zeker geen verdriet. Maar hij heeft wel het gevoel als "ware" voor mij. STOM, zo voel ik mij echt. Voel me schuldig tegenover haar. Dacht altijd dat sukkels die dat overkomen en nu ben ik zelf die sukkel!

Hij heeft precies hetzelfde. GGGRRRR.....ik baal nu!! Gewoon van mezelf dat ik dit gevoel heb en niet omdat hij getrouwd is. Vandaag op mijn werk kon ik mij niet concentreren, die woorden van hem, dat dit echte liefde is wat hij voelt voor mij en dat hij dit nooit gevoeld heeft. Ik weet dat ik dat ook heb.

jasmijn
Helperdepelp?
In welke situatie heeft hij jou de liefde verklaard? Tikje teut om half vier 's nachts op een feestje? Of hebben jullie contact zonder dat er iemand anders (de vriendin) bij is?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mja, dit is echt een lastig geval. Natuurlijk is iedereen geneigd te roepen, afblijven je mag niet aan de man van je beste vriendin komen!! Maar jouw gevoel dan? en zijn gevoel?

Kijk, als jullie voor elkaar kiezen is je vriendin passé, dat lijkt me duidelijk. Heb je dat er nu voor over?? Vriendin kwijt, man rijker.

Hij gaat scheiden van jouw beste vriendin, jullie bouwen je leven samen op, op de heipalen van haar ongeluk. Je moet jezelf afvragen of je hiermee kan leven.

Aan de andere kant, het is jouw leven. En jij bent de enige die jouw leven kan leiden en jou gelukkig kan maken.

'Als jij gelukkig kan worden met hem en hij met jou.... tja, ik kan me best voorstellen dat je deze dialoog in je hoofd houdt.

Pfft, lastig hoor.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.
Niet op in gaan, je kwetst je vriendin ermee en uiteindelijk ook jezelf, stel jullie kiezen voor elkaar en na een poosje komt er een vriendin eens langs etc...gaat hij dan niet hetzelfde doen ?

Daarbij een man die een relatie heeft is al geen relatiemateriaal.

sterke ik weet dat het niet makkelijk is allemaal.
Kreeg jij dat gevoel van echte liefde nadat hij zijn liefde naar jou toe had uitgesproken? Of had je zelf dat gevoel al?

In het eerste geval kan ik me voorstellen, dat je je gevoelens verward met vereerd zijn, of vertederd, door zijn ontboezeming. Een gebonden man, die ondanks zijn huwelijkse beloftes van jou houdt.

Maargoed. Wie weet is het wel echte liefde, van beide kanten. Jij weet zelf het beste wat je moet doen hiermee. Sterkte joh.
Nee, we waren niet teut. Maar we spreken elkaar zonder mijn vriendin erbij en als zij er bij is natuurlijk.

We hebben allebei dezelfde hobby en gaan dus twee keer in de week met elkaar wat doen en daarna drinken we een koffie en scheiden onze wegen.

Dat alles weet mijn vriendin en zij weet dat wij een klik hebben, want dat roept ze zelf ook. Ze vertrouwd mij en hem. Maar door gesprekken daar merk je steeds meer hoe je overeen met elkaar komt en dat die klik eigenlijk een onwijze vonk is, maar omdat hij dat gisteren zei besefte ik pas hoe gek ik van hem ben, dat ik hem ook niet kwijt wil als vriend,maar dit ook niet wil.

Jasmijn
Twee keer in de week is behoorlijk veel, als ik jou was zou ik dat toch maar op een lager pitje zetten. Kat en spek enzo. Het is nu september dus een nieuw schooljaar, misschien een mooie gelegenheid voor een nieuwe hobby, en dan eentje die hij niet heeft?
Geen raad of advies

Wel respect voor hoe je het aanpakt.

Van de vent van een vriendin blijf je af. PUNT.
Voorlopig inderdaad niet meer met hem hobby-en.
Ja, wat Kreng zegt.
Ja, ok, niet meer.... "hobby-en" leuke woordkeus.

Maar wat zeg ik tegen mijn vriendin?
Niets! Als er al iemand met de vriendin moet spreken is hij het, en niet jij. Dat jij een crush op haar man hebt is namelijk jouw probleem, jij hebt geen relatie met haar. Maar hij wel, hij zou die bijzondere gevoelens voor haar moeten hebben, in plaats van voor jou.

Misschien zou hij dus met zijn vriendin moeten gaan praten. Alleen al uitspreken en daardoor de spanning eraf halen schijnt soms erg goed te werken.

Maar dat is iets wat ze samen uit moeten zoeken, daar moet je je echt niet in gaan mengen!
quote:jasmijn69 schreef op 08 september 2009 @ 22:03:

Ik wil er juist niet opin gaan, omdat zij mijn vriendin is. Wil haar geen pijn doen en zeker geen verdriet. Maar hij heeft wel het gevoel als "ware" voor mij. STOM, zo voel ik mij echt. Voel me schuldig tegenover haar. Dacht altijd dat sukkels die dat overkomen en nu ben ik zelf die sukkel!

Hij heeft precies hetzelfde. GGGRRRR.....ik baal nu!! Gewoon van mezelf dat ik dit gevoel heb en niet omdat hij getrouwd is. Vandaag op mijn werk kon ik mij niet concentreren, die woorden van hem, dat dit echte liefde is wat hij voelt voor mij en dat hij dit nooit gevoeld heeft. Ik weet dat ik dat ook heb.

jasmijn

Als je er niets mee wilt moet je stoppen met dit op te blazen. Je overdrijft nogal.

Hij voelt als je ware? Jouw ware is een getrouwde man die jou de liefde verklaard terwijl hij dat aan je vriendin hoort te doen? Meen je dit nou werkelijk?

Kom eens met je hoofd uit de wolken en met je voeten op de grond. Om herhaling van dat moment van de "bekentenis" te voorkomen moet je maar zorgen dat je niet meer alleen met hem bent. Spreek met je vriendin af, zonder hem erbij. Ontwijk hem.

Geen gejamaar dat dat niet kan. En ik zou het persoonlijk zeker waarderen als een vriendin me eerlijk zou vertellen wat er tegen haar gezegd is, maar dat ligt weer voor iedereen anders. Misschien is het een idee om die man van haar te vragen om het zelf aan haar te vertellen. Als hij een beetje respect in zijn donder heeft doet hij dat. Nu bedonderen jullie haar als het ware wel, jij door zo te overdrijven over deze zogenaamde ware liefde, en hij door bij haar te blijven terwijl hij jou als ware ziet.

Bedonderen klinkt misschien vreemd, maar hij had ook verliefd kunnen zijn op je zonder zijn mond daar over open te trekken.

Als hij echt zo gek op je was, en niet op haar, dan was hij bij haar weggegaan vóórdat hij je iets vertelde. Zoals een echte man betaamt.
Netjes hoor TO, dat je er niet op in bent gegaan. Ik heb het ooit wel gedaan en weet hoe onwijs dubbel bedonderd vriendin zich voelde.
Hoe je nog met je vriendin om kan gaan zonder je schuldig te voelen?

Door dit soort gesprekken ( O, wat hebben we het moeilijk nu we elkaar niet kunnen hebben en O wat erg dat we de Grote Liefde niet eerder hebben gevonden enzo ) niet meer met haar man te voeren en door de kat niet op het spek te binden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eerst even een tip: als je nog eens een topic opent, geef dat dan een naam die slaat op je probleem. Iets van "ik vind de vriend van mijn vriendin te leuk" oid

Mijn mening over het probleem: gewoon die vriend vermijden, elkaar niet zien kan prima werken als afkoeling. En NOOIT op ingaan en nooit aan je vriendin vertellen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven