Helperdehelp!

08-09-2009 21:52 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, tis mij dus overkomen en schaam mij ontzettend diep.

Ik kan heel goed opschieten met de man van mijn beste vriendin. Lachen over van alles en nog wat en kunnen kletsen als de beste. Voelt gewoon goed en voor de rest helemaal niets.....dacht.

Ik ben er helemaal van de rel eigenlijk van. Gisteren verklaarde hij dat hij van mij houdt, dat hij zich weet te beheersen, maar dat hij gewoon onwijs verliefd op mij is geworden. Hij denkt dat als wij samen zouden zijn onwijs gelukkig zouden zijn. Eigenlijk dacht ik dat ook al, maar heb dat nooit zo gezegd omdat hij de man van is en dat doe je gewoon vriendinnen niet aan.

Maar ik vind dit dus onwijs moeilijk. Het liefst zou ik hem willen zoenen enzo, maar mag natuurlijk niet. Hij heeft hetzelfde, maar doet natuurlijk ook niks, omdat hij toen die tijd een belofte heeft afgelegd bij zijn vrouw, mijn vriendin!

Help, hoe kom ik van dit akelige gevoel af en hoe kan ik met mijn vriendin omgaan zonder mij schuldig te voelen, ondanks dat er niets is gebeurd?

Dank jullie wel in ieder geval voor het lezen en hopelijk op wat respons!

Jasmijn
Hij polst je of je een keer in bent voor een wip waarmee hij dan ook weg kan komen. Liefde ... laat me niet lachen
Lijkt me sterk!
o nee hij heeft natuurlijk DE zoolmate in jouw gevonden maar wil zijn oude schoenen niet weggoien voordat de nieuwe passen
Zo voelt het wel bij beide ja, alleen we trekke de schoenen niet aan!
En als jullie dan tig jaar samen zijn? Heb jij geen beste vriendin waar hij een klik mee heeft? 1 ding weet je zeker bij hem : hij zal dat JOU dan niet (als eerste) vertellen!
quote:jasmijn69 schreef op 10 september 2009 @ 22:15:

Zo voelt het wel bij beide ja, alleen we trekke de schoenen niet aan!

Je weet natuurlijk alleen hoe het voor jou voelt. Je maakt het mooier dan het is. Tenminste, dat idee krijg ik omdat je hierin blijft hangen, je relativeert het niet en ik zie niet dat je jezelf een halt toeroept.

Het is zo mooi, en bijzonder.

Voor jou waarschijnlijk.

Voor hem zijn het praatjes, die hij beter tegen zijn vrouw kan houden.

Wat vind jij er eigenlijk van dat je met een ongelofelijk onbetrouwbare zak hooi te maken hebt?
Je kunt toch tegen jezelf zeggen dat er veel meer mannen zijn waar je die klik mee hebt? Alleen ken je die nog niet.

Hij is echt niet de enige ter wereld waar je een klik mee hebt. Hij is iemand die je vaak ziet en waar je een band mee opgebouwd hebt die heel goed voelt.

Maar hij is de partner van je beste vriendin....

Je doet het voorkomen alsof er geen andere mannen zijn waar je die klik mee kunt hebben.

En die zijn er echt wel...

Wat hem betreft, hij houdt waarschijnlijk veel van zijn vrouw, maar ook dan zijn er anderen waar je een heel goede klik mee kunt hebben. Stel nu dat zij niet meer bij elkaar zouden zijn, dan komen ze vast allebei weer iemand tegen waar het goed mee klikt.

Er zijn zoveel mannen op de wereld, ik vind het een beetje vreemd dat jij denkt dat hij nu net degene is waar jij mee denkt te klikken (en omgekeerd).

Zeker gezien de omstandigheden, dit moet je gewoon niet willen. En dan ook ècht niet willen.

Als ik naar mezelf kijk, ik heb een vriend en met ons gaat het echt supergoed! Echt op zo'n manier van, sjee.. wij passen echt super bij elkaar. Maar ik denk ook dat er veel meer mannen zijn met wie ik dat zou kunnen hebben en voelen.

Als je dit niet wilt, laat dan je verstand spreken. Je kunt niet iets voelen nog voordat je er over nagedacht hebt is mijn mening. Het is nooit enkel gevoel, een mens beredeneert er toch altijd bij? Dus kun je ook beredeneren dat dit niet de goede klik is. En de 'ja maar' gevoelens zijn uiteindelijk ook beredeneerd.

Als mij dit zou overkomen zou ik bedenken dat dit het niet is. en dat hij het uitspreekt, tja, dat maakt het toch alleen maar duidelijker?
Jasmijn69, denk eerst eens goed na wat je nu precies voor hem voelt.

Jullie hebben samen een klik gevoeld en dit duidt op liefde op jet eerst gezicht. Heb jij bewust je gevoelens geblokkeerd omdat je jullie huidige partners geen pijn wilt doen?

Wat voel JIJ nu precies voor hem?? Probeer eerst dat antwoord eens voor ogen te krijgen, volg je hart!

Als jij niks voor hem voelt, dan kun je hem het beste negeren.

Voel je wel iets voor hem, dan moet je de keuze maken voor wie je gevoelens heviger zijn en met wie je leven wilt delen.

Jullie zijn nog niet vreemd gegaan en dat vind ik respectvol naar jullie partners. Jullie partners zullen kwaad worden dat jullie verliefd op elkaar zijn, maar ze zouden nog kwaader worden als jullie vreemd zouden gaan. Wel zou ik oppervlakkig elkaar beter leren kennen.

Als jullie gevoel echt zo hevig is, dan moet je er voor gaan!

Dit zegt een "expert" die ongeveer het zelfde heeft mee gemaakt. Ik was alleen geen goede vrienden met zijn vrouw, meer kennisen. (maakt om dit geen verschil)

Wij hebben ook voor elkaar gekozen omdat het gevoel zo hevig was tussen ons. Tijdens onze eerste ontmoeting samen hebben we al gezoend. (Eerst msn-contact geweest) Zijn vrouw kon zelfs in zijn ogen mij zien.

Uiteraard zijn onze partners niet blij omdat we vreemd zijn gegaan, we voelen ons hier ook enorm schuldig over.

Op den duur zal onze ex-partners zien dat we idd heel veel voor elkaar voelen. Als je zolang bij iemand bent geweest, dan wilt die persoon ook niks liever dan dat je gelukkig bent.
Ja maar in feite zou TO die ander niet ontmoet hebben zonder haar beste vriendin. En dat zou voor mij een reden zijn om te bedenken dat ik ook zelf iemand kan leren kennen waar ik een klik mee kan hebben. Iemand die nog vrij is. Want die zijn er toch genoeg? Ik zou het echt niet van mezelf accepteren dat ik nu net gevoelens heb voor de man van mijn beste vriendin. En als je iets echt niet wilt dan kun je daarnaar leven. Want je wilt het gewoon niet.

Ik neem dan maar even aan dat die man nog veel van zijn vrouw houdt. Als dat niet zo is, is het weer anders. Maar dan vind ik dat hij, los van het feit dat hij de beste vriendin van zijn vrouw zo leuk vindt, conclusies dient te trekken. Wanneer hij niet meer van zijn vrouw houdt is dat een op zichzelf staand feit.

Ik vraag me echt af, ook bij jou McGeek, of je je uberhaupt kunt voorstellen dat er meer mensen zijn waar je die enorme klik mee kunt hebben dan alleen die gebonden man van een vriendin of kennis. Maar bij jou was het misschien zo dat je vriend sowieso niet meer van zijn vrouw hield ofzo?
Begin er niet aan!

Been there...done... nahjah, je kent t riedeltje wel.

Vriendschap over, klik weg, alles weg.

Als deze meneer echt zo van je houdt dan moet ie dus concluderen dat zijn huidige relatie niet goed is en die dus verbreken.

En als ie dan nog zoveel van je houdt en jij van hem dan moet je eerst eens gaan nadenken of deze geweldige meneer je jouw relatie met je beste vriendin waard is.

Wis zijn onthulling maar gewoon uit je geheugen en ga verder waar het voor die tijd was.

Lieve vriendin, leuke klik met d'r man en ze leefden nog lang en gelukkig.

Later lachen jullie erom.
Jasmijn, moeilijk he, niks mis met die gevoelens voor elkaar denk ik. En ook vind ik het niet verkeerd dat hij dat tegen jou gezegd heeft. En het komt wel vaker voor dat een man een vrouw heel leuk vind. Maar vroeg of laat worden die gevoelens wel minder, en wie weet heb je dan wel berespijt. Dus gewoon uitspreken tegen hem, dat het niks wordt, dat tempert misschien zijn gevoelens. Sterkte!
(sorry heel off topic, Kreeft! lang niet gezien. Altijd mooie dingen van je gelezen op het topic van Sunflowers, en toen werd je ziek. Hoe is het nu met je?)
Hoi dametje, hartstikke goed, bijna helemaal hersteld, alleen nog onderzoeken en nog wat kleine kwaaltjes(haha, ik ben altijd wat optimistisch, maar dat wist je vast al). Alleen hartstikke druk nu, met (supeer) vrouw, (berek) indertjes, werk en hobbies. Ik heb ook nog naar het sunflowers topic gezocht (en gevonden). Alleen vind ik het wat jammer hoe het gelopen is, maar helaas is daar soms niks aan te doen. Leuk dat je even belangstelling toont, groetjes kreeft!
Goedemorgen!

Morgen heb ik een afspraak met hem gemaakt, omdat ik wil praten en het voor mijn gevoel af te sluiten.

Waarschijnlijk heb ik me heel bewust afgelsoten voor dat gevoel omdat er geen haar op mijn hoofd dacht om achter hem aan te hollen.

Tot dat hij erover begon. Hij begon ervan te trillen en eigenlijk wilde hij het helemaal niet zeggen, maar het zat hem te hoog en we hadden het al over een serieus iets en toen kwam dat eruit. Dus lijkt me erg sterk dat hij zit te polsen om een wip te maken. Het was gevoelig, het kwam echt vanuit zijn hart dat merk je denk ik ook wel als vrouw.

Ben wel blij met al jullie berichtjes, kan er namelijk met niemand over praten.

Jasmijn
quote:McGeek schreef op 10 september 2009 @ 23:45:

Jasmijn69, denk eerst eens goed na wat je nu precies voor hem voelt.

Jullie hebben samen een klik gevoeld en dit duidt op liefde op jet eerst gezicht.

Deze mensen kennen elkaar al jaren. Wat nou liefde op het eerste gezicht? En klik betekent liefde? Goh.... Ik heb wel eens vaker een enorme klik ...is dat altijd liefde ?

Heb jij bewust je gevoelens geblokkeerd omdat je jullie huidige partners geen pijn wilt doen?

Wat voel JIJ nu precies voor hem?? Probeer eerst dat antwoord eens voor ogen te krijgen, volg je hart! Is het soms niet beter je verstand te volgen?

Als jij niks voor hem voelt, dan kun je hem het beste negeren.

Voel je wel iets voor hem, dan moet je de keuze maken voor wie je gevoelens heviger zijn en met wie je leven wilt delen.

Jullie zijn nog niet vreemd gegaan en dat vind ik respectvol naar jullie partners. Jullie partners zullen kwaad worden dat jullie verliefd op elkaar zijn, maar ze zouden nog kwaader worden als jullie vreemd zouden gaan. Wel zou ik oppervlakkig elkaar beter leren kennen. Ze kennen elkaar al járen...

Als jullie gevoel echt zo hevig is, dan moet je er voor gaan!

Dit zegt een "expert" die ongeveer het zelfde heeft mee gemaakt. Ik was alleen geen goede vrienden met zijn vrouw, meer kennisen. (maakt om dit geen verschil) Nou, lijkt mij wel degelijk een verschil of je kennissen bent of beste vriendinnen.

Wij hebben ook voor elkaar gekozen omdat het gevoel zo hevig was tussen ons. Tijdens onze eerste ontmoeting samen hebben we al gezoend. (Eerst msn-contact geweest) Zijn vrouw kon zelfs in zijn ogen mij zien. Da's knap.

Uiteraard zijn onze partners niet blij omdat we vreemd zijn gegaan, we voelen ons hier ook enorm schuldig over.

Op den duur zal onze ex-partners zien dat we idd heel veel voor elkaar voelen. Als je zolang bij iemand bent geweest, dan wilt die persoon ook niks liever dan dat je gelukkig bent. Dream on.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eerst zeg ergens dat je altijd naïef bent geweest en het nooit zag, en nu hij met zijn bekentenis komt weet je ineens precies hoe hij in elkaar steekt. Dat je zéker weet dat hij het écht meende. Lijkt me een beetje vreemd. Dan had je het ook eerder moeten merken.

En dat je morgen met hem hebt afgesproken om te 'praten' vind ik héél erg dom.

Iets met een kat en wat spek....
Ik vind het niét dom. Niet als het een gezond verstandig gesprek word waarin je elkaar duidelijk maakt dat je het contact op een laag pitje gaat zetten en dergelijke uitwisselingen (ik ben best wel gek op je ja ik ook op jou) niet meer kunnen.

Hou het zo kort en zakelijk mogelijk, Jasmijn.

En hou je beste vriendin in je achterhoofd tijdens het gesprek.
Ik den zomaar dat dt gesprek op iets anders gaat uitdraaien met lippen en tongen.... Hoewel misschien minder persoonlij: Sorry, maar je bent de man van mijn beste vriendin dus er gat niks tussen ons gebeuren zolang je nog met har bent, en daarna waarschijnlijk ook niet, en ik wil je vorlopig even niet zien zonder har erbij"kan beter per telefoon. Dan is ook gelijk dudelijk dat je meent wat je zegt als je aangeeft afstnd te nemen. Afspraak om te praten is kat op spek.
quote:haaasje schreef op 11 september 2009 @ 12:51:

en.

Hou het zo kort en zakelijk mogelijk, Jasmijn.

En hou je beste vriendin in je achterhoofd tijdens het gesprek.En hou een tafel tussen jullie in en spreek af op een openbare plaats
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven