Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…

Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.

Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.

Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.

De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.

Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Plensbui. Ik hoop dat je ons gewoon vergeten bent en er niks ergs is gebeurd...

"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar kijk elke dag even of er al een berichtje is.

Ik hoop zo dat geen bericht, goed bericht is....

Weet dat ik met je meeleef Plensbui...ook al kennen we elkaar niet...
Ik hoop dat er allemaal goede dingen aan de hand zijn waardoor het er bij inschiet om hier te reageren. Ook hier wordt nog aan je gedacht.

Ik hoop het ook zo, ik kijk ook regelmatig om te controleren of er nieuws is..
Help iedereen een handje
Omdat we nog steeds met je meeleven Plensbui.
Ik kom ook elke dag even kijken Plensbui! Ik denk aan jullie en duim voor jullie!
we denken aan je..
Geen nieuws goed nieuws?? Laten we het maar hopen...

Knuffel...
Ofwel gaat het reuze goed met haar vriend en is het maar normaal dat ze bij hem wil zijn en niet aan een forum denkt.

Ofwel gaat het heel slecht met haar en staat haar hoofd niet naar het forum.

Ofwel is het slecht afgelopen met haar vriend en dan is het ook normaal dat ze aan andere dingen denkt dan hier te posten

Het kan ook zijn dat ze heel de situatie niet meer aankan en gebroken heeft met haar vriend, wat gezien haar leeftijd ergens begrijpelijk is.

Ik hoop in ieder geval voor haar dat optie 1 de realiteit is.

Ik wens haar nog veel sterkte toe! Hou je sterk meisje!
Ja, ik duim voor jullie!
TO meldt zich vanzelf wel als ze daar behoefte aan heeft. Al die speculatie vind ik zinloos
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2015 @ 21:12:

TO meldt zich vanzelf wel als ze daar behoefte aan heeft. Al die speculatie vind ik zinloosEens
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
2
Ik denk nog aan jullie Plensbui. Hopende dat het beter gaat met jullie.
Hoi Plensbui! Ik denk ook nog steeds aan jullie en hoop dat jullie een fijn weekend tegemoet gaan!
Ik kom ook nog steeds kijken, het blijft in mijn hoofd. Ik denk aan jullie Plensbui
Help iedereen een handje
Ik denk ook nog steeds aan jullie TO, oh wat hoop ik dat inmiddels alles stukken beter gaat
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nog steeds kom ik kijken om te hopen dat er goed nieuws is Plensbui
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dit topic schiet ook vaak door mijn hoofd... Plensbui ik hoop maar dat je erg hard aan het genieten bent en dat je vriend met stapjes vooruit gaat
Ik kan het ook niet loslaten, hoop zo dat het goed gaat.
Help iedereen een handje
ik kijk ook nog regelmatig even in dit topic. Ik hoop zo dat we niets horen, omdat het goed gaat!
voor plensbui
Wat naar dit!

Helaas kan ik met je mee praten

28juli heeft mijn vriend ook 24 jaar een hersenbloeding gehad.

Hij was halfzijdig verlamd. Het gaat nu de gelukkig de goede kant op. Hij loopt weer en praat ook weer.

Mocht je in contact willen met ons staan wij er zeker voor open.

Het is een super lastige situatie waar je met zijn twee maar vooral hij mee moet knokken om er weer boven op te komen!

Liefs

Maureen
Nil Volentibus Arduum
voor Plensbui en ook voor jou Maureen! Sterkte!
Maureen jij ook heel veel sterkte van mij
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven