Het Huwelijk
woensdag 7 oktober 2020 om 23:24
Ik heb zojuist 2 documentaires gezien, wat de uitmonding is geweest van een relatie.
- huwelijk
Bekijk 2Doc:: Tot de dood ons scheidt op https://www.npostart.nl/KN_1717225
- ouderschap
Bekijk 2Doc:: Verstoten Vaders op https://www.npostart.nl/BV_101398075
Ik heb huilend deze afleveringen gekeken en gedacht waar doen we het voor en wat doen we elkaar aan. Is het de moeite waard om het huwelijk na te streven? Als klein meisje droomde ik altijd van trouwen, nu denk ik. Is dat wel de realiteit, of komt dat door Assepoester en andere sprookjes
Hoe kijken jullie tegen een nagenoeg levenslange verbintenis aan? Daarmee bedoel ik het huwelijk, in principe tot de dood scheidt en kinderen, die eeuwig bloedverwant zijn van 2 partijen.
Liefs!
- huwelijk
Bekijk 2Doc:: Tot de dood ons scheidt op https://www.npostart.nl/KN_1717225
- ouderschap
Bekijk 2Doc:: Verstoten Vaders op https://www.npostart.nl/BV_101398075
Ik heb huilend deze afleveringen gekeken en gedacht waar doen we het voor en wat doen we elkaar aan. Is het de moeite waard om het huwelijk na te streven? Als klein meisje droomde ik altijd van trouwen, nu denk ik. Is dat wel de realiteit, of komt dat door Assepoester en andere sprookjes
Hoe kijken jullie tegen een nagenoeg levenslange verbintenis aan? Daarmee bedoel ik het huwelijk, in principe tot de dood scheidt en kinderen, die eeuwig bloedverwant zijn van 2 partijen.
Liefs!
donderdag 8 oktober 2020 om 07:49
Aangezien ik volgend jaar 20 jaar getrouwd ben, geloof ik wel in het huwelijk..
Zoals iemand hierboven al zei: gaat het om de bruiloft of om het getrouwd zijn, als je wil trouwen? In ons geval: we woonden 'al' vijf jaar samen, hadden zin in een feestje en uiteindelijk was het vooral handig omdat we de kans kregen dit huis te kopen waardoor trouwen handiger was (had ook samenlevingscontract kunnen zijn overigens). We hebben geen grote toestanden gehad in de afgelopen 25 jaar, we blijven altijd met elkaar praten. En uiteraard kan er van alles veranderen, zodat we niet meer bij elkaar passen, dat kan. We zijn echter ondertussen zo vergroeid met elkaar dat ik me daar niet echt zorgen over maak. En we zijn nog steeds verliefd, dus..
Zoals iemand hierboven al zei: gaat het om de bruiloft of om het getrouwd zijn, als je wil trouwen? In ons geval: we woonden 'al' vijf jaar samen, hadden zin in een feestje en uiteindelijk was het vooral handig omdat we de kans kregen dit huis te kopen waardoor trouwen handiger was (had ook samenlevingscontract kunnen zijn overigens). We hebben geen grote toestanden gehad in de afgelopen 25 jaar, we blijven altijd met elkaar praten. En uiteraard kan er van alles veranderen, zodat we niet meer bij elkaar passen, dat kan. We zijn echter ondertussen zo vergroeid met elkaar dat ik me daar niet echt zorgen over maak. En we zijn nog steeds verliefd, dus..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 8 oktober 2020 om 07:54
Hahaha, nee, toen was ik 19.. Maar om nou als Hasse69 door het leven te gaan. Wat zullen mensen daar wel niet van denken...GroenTuintje schreef: ↑08-10-2020 07:51Altijd gedacht @Hasse, dat je uit ‘88 kwammaar dat kan dus helemaal niet
![]()
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 8 oktober 2020 om 08:04
In mijn familie komen geen scheidingen voor. En ook mijn vriendinnen van vroeger zijn nog bij de man waarmee trouwden.
Ik geloof dus wel in een levenslange verbintenis. Mijn man geloofde niet in het huwelijk, in zijn familie waren net wat scheidingen geweest toen we elkaar leerden kennen. Maar hij had wel de intentie voor altijd bij me te blijven, en aangezien dat ongeveer is wat je bij een huwelijk belooft, heb ik dat maar als gelofte aangenomen.
Inmiddels zijn we al 27 jaar bij elkaar en de intentie is er nog steeds, gelukkig.
Maar ik heb niet het idee dat we elkaar wat 'aandoen' door bij elkaar te blijven. Gelukkig niet zeg.
Ik geloof dus wel in een levenslange verbintenis. Mijn man geloofde niet in het huwelijk, in zijn familie waren net wat scheidingen geweest toen we elkaar leerden kennen. Maar hij had wel de intentie voor altijd bij me te blijven, en aangezien dat ongeveer is wat je bij een huwelijk belooft, heb ik dat maar als gelofte aangenomen.
Inmiddels zijn we al 27 jaar bij elkaar en de intentie is er nog steeds, gelukkig.
Maar ik heb niet het idee dat we elkaar wat 'aandoen' door bij elkaar te blijven. Gelukkig niet zeg.
Later is nu
donderdag 8 oktober 2020 om 08:16
Dit.Metallover schreef: ↑08-10-2020 00:42Ik moet er niet aan denken aan een huwelijk.
Lekker latten en geen kinderen.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:17
Ik kan me erg vinden in de reacties van Qiyara. Ik wil vooral graag gelukkig zijn. En ik hoop dat ik heel erg lang gelukkig blijf in mijn relatie. Maar als we ooit denken zonder elkaar gelukkiger te worden, dan hoop ik dat we elkaar ook kunnen loslaten. Ik wil niet in een relatie blijven omdat ik dat vroeger ooit beloofde of omdat we op een andere manier aan elkaar vast zitten. Ik hoop van harte dat mijn partner bij mij blijft omdat hij dat graag wil, niet omdat dat nou eenmaal moet.
Toen ik trouwde als twintiger dacht ik oprecht de rest van mijn leven bij die man te blijven. Het leven liep anders, en inmiddels weet ik dat je dat soort zekerheden niet hebt, en dat het ook niet erg is om te besluiten alleen verder te gaan.
Ik zie hier op relaties enkele topics waarbij ik denk 'waarom wil je zo graag in deze relatie blijven?' Overigens schrijft de TO in 1 van die topics dat ze in een volgende relatie tegen hetzelfde aan zou lopen, net als in vorige relaties. En dan vraag ik me serieus af waarom je denkt dat je met een relatie gelukkig bent dan als single.
Toen ik trouwde als twintiger dacht ik oprecht de rest van mijn leven bij die man te blijven. Het leven liep anders, en inmiddels weet ik dat je dat soort zekerheden niet hebt, en dat het ook niet erg is om te besluiten alleen verder te gaan.
Ik zie hier op relaties enkele topics waarbij ik denk 'waarom wil je zo graag in deze relatie blijven?' Overigens schrijft de TO in 1 van die topics dat ze in een volgende relatie tegen hetzelfde aan zou lopen, net als in vorige relaties. En dan vraag ik me serieus af waarom je denkt dat je met een relatie gelukkig bent dan als single.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:40
Onze bruiloft was een waanzinnig leuke en mooie dag, maar niet de reden om te trouwen. Ik heb ook niets beloofd “ tot de dood ons scheidt “, maar alleen te voldoen aan de rechten en plichten die de staat aan de huwelijkse staat stelt.
Er zijn huwelijkse voorwaarden.
En idd getrouwd omdat je bepaalde zaken niet op een andere manier kunt regelen. Mijn man is voor werk vaak in het buitenland en ik wil overal erkend worden als zijn officiële partner en daarmee het recht hebben op medische informatie en beslisbevoegdheid. En dat heb je alleen als wettig echtgenoot.
Of ons huwelijkse zal zijn tot de dood weten we niet, ik heb geen glazen bol. Ik weet wel dat als we niet meer gelukkig zijn scheiden een optie is, en dat ik dan niet berooid achterblijf.
Hoewel er ergens wel die romantische noot is van ten overstaan van iedereen waar je om geeft bewust “ ja” zeggen tegen een verbintenis die toch behoorlijk wat consequenties heeft , met name financieel , was dat romantische niet de belangrijkste reden om te trouwen.
Er zijn huwelijkse voorwaarden.
En idd getrouwd omdat je bepaalde zaken niet op een andere manier kunt regelen. Mijn man is voor werk vaak in het buitenland en ik wil overal erkend worden als zijn officiële partner en daarmee het recht hebben op medische informatie en beslisbevoegdheid. En dat heb je alleen als wettig echtgenoot.
Of ons huwelijkse zal zijn tot de dood weten we niet, ik heb geen glazen bol. Ik weet wel dat als we niet meer gelukkig zijn scheiden een optie is, en dat ik dan niet berooid achterblijf.
Hoewel er ergens wel die romantische noot is van ten overstaan van iedereen waar je om geeft bewust “ ja” zeggen tegen een verbintenis die toch behoorlijk wat consequenties heeft , met name financieel , was dat romantische niet de belangrijkste reden om te trouwen.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:40
Ik geloof dat je meerdere partners kan hebben in je leven. (Niet tegelijk) je groeit, je verandert en soms past een ander persoon daar beter bij.
Eeuwige trouw is voor mij binnen de relatie. Dat kan een huwelijk zijn.
Een huwelijk is voor mij wel net een dimensie verder. Het voelt toch, voor mij, echt anders. Getrouwd zijn en je partner je man kunnen noemen.
Ik heb nu al een tijd een duurzame LAT ivm de kinderen. Soms vind ik het erg jammer dat we niet elke avond samen op de bank zitten. Soms ben ik er blij om. Wat dat betreft is dit dus prima. Onze tijd komt wel als de kinderen groter zijn.
Eeuwige trouw is voor mij binnen de relatie. Dat kan een huwelijk zijn.
Een huwelijk is voor mij wel net een dimensie verder. Het voelt toch, voor mij, echt anders. Getrouwd zijn en je partner je man kunnen noemen.
Ik heb nu al een tijd een duurzame LAT ivm de kinderen. Soms vind ik het erg jammer dat we niet elke avond samen op de bank zitten. Soms ben ik er blij om. Wat dat betreft is dit dus prima. Onze tijd komt wel als de kinderen groter zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:43
Precies zo sta ik er ook in. Ik geloof gewoon niet in de meerwaarde.DontYouHatePants schreef: ↑08-10-2020 00:12Een levenslange verbintenis hoeft niet per se een huwelijk te betekenen.
Dat papiertje is niet nodig om je aan iemand te verbinden en voor iemand te gaan.
Ik heb nooit willen trouwen, heb vooral gezien dat het vaak niet werkt.
Mensen beloven elkaar van alles (bij een huwelijk), maar het stelt vaak niet zo veel voor in de praktijk met die beloftes.
Ik beloof mijn partner geen dingen als 'voor eeuwig' en dergelijke, ik weet namelijk niet of ik die belofte kan gaan houden als het moeilijk wordt en niemand kan in de toekomst kijken. Ik maak liever geen beloftes die ik misschien niet waar kan maken.
Ik kan alleen beloven voor die persoon en relatie te gaan , mijn best te doen en verder zien we het wel.
Wel vaste relaties gehad met alles erop en eraan. Best lange ook.
Twee keer samengewoond, een keer met samenlevingscontract en erfrecht, de hele mikmak in een koophuis.
Ik ben best in staat een verbintenis aan te gaan, maar het huwelijk benauwd me en voelt aan als iets dat meer vorm heeft dan inhoud in veel gevallen.
Niet in alle gevallen natuurlijk. Ik zie ook stellen die al heel lang getrouwd zijn en het oprecht goed samen hebben en na lange tijd nog steeds van elkaar houden.
Maar die stellen hadden hetzelfde kunnen bereiken zonder dat papiertje.
Ik hou van bruidjurkenprogramma's en ben oprecht blij voor ieder die trouwt. Maar voor mij hoeft het niet.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:44
Wij waren ruim tien jaar samen toen we besloten voor de rest van ons leven een verbintenis aan te gaan. Niet door te trouwen, maar door samen een kind te willen en te krijgen.
Een paar jaar later, in verwachting van de tweede, zijn we om praktische redenen getrouwd. Destijds was dat nog de simpelste en goedkoopste manier om alles te regelen. Voor mij is het huwelijk nog steeds niet meer dan een praktisch contract dat helemaal niet voor altijd hoeft te zijn. Die hele romantische invulling vind ik niet getuigen van realiteitszin. Je weet nooit wat er gebeurt. We kunnen altijd van gedachte veranderen en ieder onze weg gaan. Het enige waarvan we zeker weten dat het echt voor altijd is, zijn onze kinderen.
Inmiddels zijn we trouwens 35 jaar gelukkig samen. Hij is mijn beste vriend en ik zijn beste vriendin. Dat we toevallig ook 22 jaar getrouwd zijn en ik hem dus officieel 'mijn man' mag noemen, voegt daar voor mij niks aan toe.
Een paar jaar later, in verwachting van de tweede, zijn we om praktische redenen getrouwd. Destijds was dat nog de simpelste en goedkoopste manier om alles te regelen. Voor mij is het huwelijk nog steeds niet meer dan een praktisch contract dat helemaal niet voor altijd hoeft te zijn. Die hele romantische invulling vind ik niet getuigen van realiteitszin. Je weet nooit wat er gebeurt. We kunnen altijd van gedachte veranderen en ieder onze weg gaan. Het enige waarvan we zeker weten dat het echt voor altijd is, zijn onze kinderen.
Inmiddels zijn we trouwens 35 jaar gelukkig samen. Hij is mijn beste vriend en ik zijn beste vriendin. Dat we toevallig ook 22 jaar getrouwd zijn en ik hem dus officieel 'mijn man' mag noemen, voegt daar voor mij niks aan toe.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:48
Of juist wel.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑08-10-2020 08:34Huilend deze docu's bekeken, serieus? Dan heb je nog niet veel meegemaakt in je leven, denk ik zo.
Ik heb het altijd als een soort feit gezien dat mijn ouders elkaar niet mochten.
Totdat ik ouder werd en zelf meer levenservaring kreeg. Toen ik de huwelijksfoto's weer eens zag drong pas tot me door dat er heel veel verdriet bij kwam kijken, ze zijn vol liefde en goede moed begonnen.
Achter elk verhaal van bijv een vechtscheiding zit een wereld van verdriet en je hebt levenservaring nodig om je daarin in te leven.
Sowieso voor empathie.
donderdag 8 oktober 2020 om 08:49
Mensen doen tegenwoordig een groot deel van hun leven alleen waardoor bepaalde aspecten van een huwelijk overbodig zijn geworden. Bijvoorbeeld vrije seks (als ik dit forum geloven mag, of misschien zit hier alleen de niche liefhebbers), financiële onafhankelijkheid, voortgezette opleiding waardoor goede beslissingen kunnen worden genomen, bescherming van de lichamelijk zwakkeren door de staat.
Dus wil je je leven niet vastleggen aan een ander, dan moet je een andere invulling zien te vinden. Iedereen zoekt een soort vervulling, en vroeger was het belangrijk een goede echtgenoot te zijn, en daarmee kon je zelfs punten voor het toegangsbewijs voor de hemel verwerven. Maar zowel het huwelijk als de hemel staan ter discussie, dus er moet een ander levensdoel gevonden worden. Succes!
Dus wil je je leven niet vastleggen aan een ander, dan moet je een andere invulling zien te vinden. Iedereen zoekt een soort vervulling, en vroeger was het belangrijk een goede echtgenoot te zijn, en daarmee kon je zelfs punten voor het toegangsbewijs voor de hemel verwerven. Maar zowel het huwelijk als de hemel staan ter discussie, dus er moet een ander levensdoel gevonden worden. Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 8 oktober 2020 om 08:54
Wij zijn wel getrouwd, maar hebben elkaar heel bewust geen eeuwige trouw beloofd. Niemand weet wat de toekomst brengt. Vooral ik had een beetje moeite met het verplichte karakter van het huwelijk: nu moet je wel bij elkaar blijven. Terwijl ik liever vrijwillig bij mijn man blijf. Uiteindelijk klonk het mij romantischer dat je een heel leven vrijwillig bij elkaar blijft dan omdat je getrouwd was.
Dus drie dagen voor de bruiloft nog gecheckt of we ipv trouwen niet konden geregistreerd partneren. Werd allemaal heel ingewikkeld en toen ook gerealiseerd dat het ook maar net is welke betekenis je zelf aan het huwelijk hangt. Wij zijn gratis getrouwd s ochtend en hebben later op de dag een prachtige viering van de liefde gedaan met eigen geloftes.
In die geloftes niks van dat ‘voor altijd’- en ‘zielsverwant’-gedoe, maar wat ons ons maakt en wat we doen wanneer het moeilijk zou worden.
Getrouwd zijn maakt me nu niet zo veel meer uit, - ik voel er niks van -, en ik noem mijn man nog regelmatig ‘mijn vriend’, omdat ik dat wat minder ouwelijk vind klinken. We hebben ook geen ringen ofzo.
Ik wilde wél heel graag de bruiloft. Dat was altijd een meisjesdroom en we zijn zo ontiegelijk blij dat we elkaar zijn tegen gekomen en hoe soepel het allemaal gaat, dat we dat wilden vieren.
En daar hebben we niks heel simpel gedaan, maar grootsch en meeslepend. Voor ons was dat geen poppenkast (zoals iemand het hier noemde), maar gewoon de manier hoe wij dit feest wilde vieren. Ja het was veel geld, maar ik had het niet anders willen doen. Sommige mensen geven veel geld uit aan hypotheek, of aan een auto, of andere hobbies. Wij gaven het uit aan de dag zoals wij die wilden vieren. Dat iemand het groter viert, betekent niet dat het minder echt is. Betekent alleen dat smaken verschillen.
Dus drie dagen voor de bruiloft nog gecheckt of we ipv trouwen niet konden geregistreerd partneren. Werd allemaal heel ingewikkeld en toen ook gerealiseerd dat het ook maar net is welke betekenis je zelf aan het huwelijk hangt. Wij zijn gratis getrouwd s ochtend en hebben later op de dag een prachtige viering van de liefde gedaan met eigen geloftes.
In die geloftes niks van dat ‘voor altijd’- en ‘zielsverwant’-gedoe, maar wat ons ons maakt en wat we doen wanneer het moeilijk zou worden.
Getrouwd zijn maakt me nu niet zo veel meer uit, - ik voel er niks van -, en ik noem mijn man nog regelmatig ‘mijn vriend’, omdat ik dat wat minder ouwelijk vind klinken. We hebben ook geen ringen ofzo.
Ik wilde wél heel graag de bruiloft. Dat was altijd een meisjesdroom en we zijn zo ontiegelijk blij dat we elkaar zijn tegen gekomen en hoe soepel het allemaal gaat, dat we dat wilden vieren.
En daar hebben we niks heel simpel gedaan, maar grootsch en meeslepend. Voor ons was dat geen poppenkast (zoals iemand het hier noemde), maar gewoon de manier hoe wij dit feest wilde vieren. Ja het was veel geld, maar ik had het niet anders willen doen. Sommige mensen geven veel geld uit aan hypotheek, of aan een auto, of andere hobbies. Wij gaven het uit aan de dag zoals wij die wilden vieren. Dat iemand het groter viert, betekent niet dat het minder echt is. Betekent alleen dat smaken verschillen.
anoniem_66f1068fbefb8 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 09:57
0.78% gewijzigd
donderdag 8 oktober 2020 om 08:57
Mensen die er zo stellig in zijn om niet te trouwen omdat ze zo’n lange - termijn verbintenis niet willen aangaan, zijn deze dan ook kinderloos?
Mij lijkt een kind gewoon de ultieme verbintenis, niet een contract dat verbroken kan worden. Want ook als je eenmaal opa en oma bent is die verbinding er nog.
Oprechte vraag.
Mij lijkt een kind gewoon de ultieme verbintenis, niet een contract dat verbroken kan worden. Want ook als je eenmaal opa en oma bent is die verbinding er nog.
Oprechte vraag.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:02
@katkaatje, ik snap heel goed dat de ene veel geld uit geeft voor bijv een bruiloft en een ander weer aan een huis. Wij beide in die gevallen niet. Maar er wordt door veel mensen neergekeken op lowbudget bruiloften, want een bruiloft moet nou eenmaal veel kosten... en daar ben ik het niet mee eens. Mijn hautaine schoonzus kwam niet opdagen, want druk blabla... maar als we een sisi bruiloft gehad hadden, wist ik zeker dat ze wel gekomen was ( niet dat het mij uitmaakte achteraf)
groentuintje wijzigde dit bericht op 08-10-2020 09:04
24.94% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 8 oktober 2020 om 09:04
Ik ben getrouwd en we zouden het gewoon weer doen. Wij geloven in het huwelijk, maar dan op onze manier. We proberen zo lang mogelijk bij elkaar te blijven, maar niet ten koste van alles. We ervaren geen druk, geen benauwdheid. Zolang we gelukkig zijn met elkaar is het goed. We zijn al lange tijd samen.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:07
Leuk om eens iemand te lezen die haar man ook ziet als haar beste vriend. Wat mij betreft zegt 'mijn vriend' veel meer over wat ik voor hem voel dan 'mijn man'. Heb daar hier wel eens een flinke discussie over gehad omdat sommigen vonden dat ik hem daarmee tekort deedkatkaatje schreef: ↑08-10-2020 08:54Wij zijn wel getrouwd, maar hebben elkaar heel bewust geen eeuwige trouw beloofd. Niemand weet wat de toekomst brengt. Vooral ik had een beetje moeite met het verplichte karakter van het huwelijk: nu moet je wel bij elkaar blijven. Terwijl ik liever vrijwillig bij mijn man blijf. Uiteindelijk klonk het mij romantischer dat je een heel leven vrijwillig bij elkaar blijft dan omdat je getrouwd was.
In die geloftes niks van dat ‘voor altijd’- en ‘zielsverwant’-gedoe, maar wat ons ons maakt en wat we doen wanneer het mogelijk zou worden.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:09
donderdag 8 oktober 2020 om 09:11
Ik ben bijna vijf jaar getrouwd geweest. Geen feest, gewoon maandagochtend op het gemeentehuis met twee ambtenaren als getuigen. Niemand wist ervan, en zelfs nu we zes jaar gescheiden zijn weten sommige mensen nog steeds niet dat ik ooit getrouwd was.
Destijds leek het ons gewoon 'leuk en romantisch'. We waren de dag dat we trouwden precies vijf jaar samen. Het was ons geheim.
Na bijna vijf jaar gingen we alsnog uit elkaar, we waren gewoon uit elkaar gegroeid.
Puur gevoelsmatig voegt het huwelijk voor mij wel iets toe, rationeel weet ik ook wel dat het niet zaligmakend is.
Na de scheiding een vreselijke relatie gehad, waarin ik veel eerder had moeten weg gaan. Daarna had ik er even geen zin meer in, maar zoals dat gaat loop je dan ineens iemand tegen het lijf. Iemand die er net als ik geen zin en in zijn geval ook helemaal geen vertrouwen meer in had et voila, na iets minder dan een jaar wonen we samen.
Hij wil nooit meer trouwen, puur en alleen door de ervaringen met zijn ex vrouw. Ik sta er nog wel voor open maar het hoeft niet per se.
Destijds leek het ons gewoon 'leuk en romantisch'. We waren de dag dat we trouwden precies vijf jaar samen. Het was ons geheim.
Na bijna vijf jaar gingen we alsnog uit elkaar, we waren gewoon uit elkaar gegroeid.
Puur gevoelsmatig voegt het huwelijk voor mij wel iets toe, rationeel weet ik ook wel dat het niet zaligmakend is.
Na de scheiding een vreselijke relatie gehad, waarin ik veel eerder had moeten weg gaan. Daarna had ik er even geen zin meer in, maar zoals dat gaat loop je dan ineens iemand tegen het lijf. Iemand die er net als ik geen zin en in zijn geval ook helemaal geen vertrouwen meer in had et voila, na iets minder dan een jaar wonen we samen.
Hij wil nooit meer trouwen, puur en alleen door de ervaringen met zijn ex vrouw. Ik sta er nog wel voor open maar het hoeft niet per se.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:22
Eens. Al kan ik mij voorstellen dat mensen er misschien meer moeite mee hebben om een huwelijk te beëindigen dan om een samenlevingscontract te ontbinden. Dat eerste gaat met een advocaat, dat laatste met een aangetekende brief. Naast dat als iemand er voor kies om te trouwen, ze misschien meer waarde hechten aan het hele idee van een huwelijk, en het lastiger vinden om te stoppen?FarFarAway schreef: ↑08-10-2020 05:54Hier gaat het vanzelf, we zijn al 20 jaar samen. Soms zijn mensen wel een goede match hé, zonder drama en gedoe. We “streven” niets na maar hebben het gewoon leuk samen.
En als dat bij andere niet lukt is dat gewoon pech, dat ligt niet aan “het huwelijk” op zich.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 8 oktober 2020 om 09:23
Het lijkt mij ook dat als je 50k hebt besteed aan een bruiloft ( ja die ken ik en binnen 1 jaar weer gescheiden), het nog moeilijker te accepteren is om uit elkaar te gaan. Letterlijk een strop. Een hele dure verbintenis.
groentuintje wijzigde dit bericht op 08-10-2020 09:26
10.14% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin