Het is uit, Komt hij nog terug of is het deze x definitief?

29-10-2009 14:14 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net nieuw hier maar lees hier wel al een tijdje mee. Ik heb lang getwijfeld om iets te plaatsen maar ga het nu toch doen omdat ik jullie raad wel kan gebruiken denk ik.

Ik had ongeveer een jaar een relatie, die nu net uit is. Het was geen perfecte relatie, dat wisten we allebei. Hij had vaak last van woedeaanvallen en maakte het toen ook meermaals gedaan. Maar ik leerde daarmee leven omdat ik wist dat hij toch altijd terugkwam. Velen van jullie zullen dat allemaal wel raar vinden, maar ik zag hem echt doodgraag en wist dat hij tijdens ruzie al is rare dingen ging zeggen waar hij daarna direct op terugkwam.

Maar nu hebben we vorige week weer ruzie gehad, hij is me daarna gaan negeren 2 dagen lang.. Ik heb als een zot zitten bellen en berichtjes sturen en ben zelf naar zijn thuis gegaan maar zelf toen mocht ik niet binnen en wou hij me niet zien. Uiteindelijk heb ik hem toch zover gekregen voor een gesprek zodat ik wist waar ik stond. Hij zei dat hij onze relatie niet meer zag zitten omdat hij vond dat ik te ver was gegaan tijdens die ruzie (met woorden). Hij heeft het daarvoor zoals ik zei ook al gedaan gemaakt maar toen wou hij wel nog altijd contact en kwam het na een dag of 2 weer goed. Maar deze keer is het anders, hij wilt totaal geen contact meer, ik mag niet meer bellen of smssen. Hij wilt tijd voor zichzelf. Maar hoe moet ik dit nu opvatten? Ik heb hem al heel de week met rust gelaten, ookal was dat heel moeilijk voor mij. Maar nog steeds laat hij niets horen. Moet ik er nu vanuit gaan dat het over is of dat hij nog terug komt? Vind het moeilijk om te weten hoe ik mij nu moet gedragen. Maar ik mis hem verschrikkelijk en hoop natuurlijk dat hij nog terugkomt..
Hij is géén leuke man! Hij heeft woede-aanvallen, heeft het al meerder keren uitgemaakt. En hij kan het ook nog niet op een nette, volwassen manier bespreken, maar laat je gewoon een beetje in je sop gaarkoken.

Juist in het eerste jaar moet een relatie leuk zijn; veel lachen, veel sex, weinig drama! Zo klinkt het niet.

Volgens mij ben je beter af zonder deze vent. Niet meer bellen, niet meer smssen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ja, je mag hopen dat hij terugkomt. Jeetje, zo'n toppertje van een relatie zul je wel missen. Ik zou hem gewoon nog een paar keer bellen en eventueel even langs gaan. Hij gaat vanzelf wel inzien dat jullie zó'n geweldige relatie hadden dat hij die niet kan laten schieten, maar misschien moet je daar even je best voor doen.
Denk dat het voor beide partijen beter is als het uit is, hoe hard het ook klinkt. In sommige relaties maak je elkaar kapot, en dat lijkt ook wel bij jullie het geval. Hij zal best zijn goede kanten hebben, maar niet genoeg voor jouw geluk. Succes
quote:Astarte schreef op 29 oktober 2009 @ 14:21:

Ja, je mag hopen dat hij terugkomt. Jeetje, zo'n toppertje van een relatie zul je wel missen. Ik zou hem gewoon nog een paar keer bellen en eventueel even langs gaan. Hij gaat vanzelf wel inzien dat jullie zó'n geweldige relatie hadden dat hij die niet kan laten schieten, maar misschien moet je daar even je best voor doen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Brr, als jullie eerste jaar al zo was, dan belooft dat wat voor later.

Nu was het nog verbaal geweld, wanneer zou het omslaan in fysiek geweld? Ik denk dat je beter af bent zonder hem inderdaad.

Ik begrijp dat het moeilijk is, omdat je al erg aan hem gehecht bent, maar vertrouwdheid of de angst om alleen te zijn is geen goede reden om een disfunctionele relatie voort te zetten.
Kan wel zijn dat hij terugkomt, maar wil je dat zelf ?

Kan niet meer doen dan EB gelijk geven, als het eerste jaar al geen hoogvlieger was, tja .. hoe dikwijls mag hij je nog pijn doen ?
Dat we geen perfecte relatie hadden wisten we beiden ook. Er zijn ook alleen héél veel mooie momenten en ik ben er gewoon nog niet klaar voor om deze relatie op te geven ookal wéét ik dat ik hem eigenlijk niet eens meer zou moeten terugwillen na alles wat hij deed. Maar toch..
quote:Hij wilt tijd voor zichzelf. Maar hoe moet ik dit nu opvatten?Precies zoals het is: hij wilt tijd voor zichzelf.
Heb je zin om hiermee door te gaan als je weet dat het ook heel anders kan (lees: er zijn mannen zonder woedeaanvallen en kinderachtig negeergedrag)?
quote:PimPamPom schreef op 29 oktober 2009 @ 14:25:

Dat we geen perfecte relatie hadden wisten we beiden ook. Er zijn ook alleen héél veel mooie momenten en ik ben er gewoon nog niet klaar voor om deze relatie op te geven ookal wéét ik dat ik hem eigenlijk niet eens meer zou moeten terugwillen na alles wat hij deed. Maar toch..

Ja, dit verhaal heb ik op pas 500 x op het Viva-forum gelezen. 'Ik ben nog niet klaar...' Hoe lang wil je dan nog aanmodderen met deze vent? Een half jaar? Vijf jaar? Twintig jaar?

Hij gaat niet veranderen lieverd! Ik snap dat je hem mist, het is ook heel erg moeilijk om zo'n relatie te verbreken, maar over een paar weken wordt het verdriet minder en zul je inzien dat je echt echt echt beter af bent zonder dit stuk ongeluk.
quote:Astarte schreef op 29 oktober 2009 @ 14:21:

Misschien moet TO Phiep even contacteren, die wist daar ook wel raad mee.

Nu even zonder dollen....beste TO, deze meneer moet je niet terugwillen!!!!

Iemand met woedeaanvallen is niet leuk!

Wordt ook niet leuk trouwens.

Ik dnek dat hoe rot het nu voro jou ook voelt, het goed is dat hij de relatie verbroken heeft

En zo moet je het ook opvatten, als een verbroken relatie.

Huilen, verdriet hebben en verder gaan en ooit eenhele leuke normale kerel tegen het lijf lopen!

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zo'n relatie heb ik ook gehad, iemand die vreemdging en me voor van alles en nog wat uitmaakte. en tóch wilde ik hem terug, vooral de mooie momenten!

probeer afleiding te zoeken en als het je niet in je eentje lukt: zoek professionele hulp! deze relatie is niet goed voor je en zoals Starshine al zei: verbaal geweld slaat misschien wel om in fysiek geweld! wegwezen en wegblijven dus!

succes
Als hij de relatie nu definitief verbroken heeft, dan kan jij wel heel hard willen dat het goedkomt, maar dan nog komt hij niet bij je terug.

Omdat je nu nog in onzekerheid leeft of hij wel of niet terugkomt, zou je hem misschien kunnen benaderen (schrijf voor mijn part een brief) zodat jullie het af kunnen ronden. Misschien heb jij nog spulletjes van hem bij je thuis? Breng het naar hem terug, haal je eigen spullen op en that's it.

Omawijsheid: Er zijn meer vissen in de zee.
Het doet er toch helemaal niet toe of jij er wel of niet klaar voor bent? Deze relatie is over, en eerlijk gezegd ben je gewoon heel erg dom als je gaat proberen om dat te veranderen. Dan maar niet klaar, je wordt er vanzelf wel klaar voor als je het laat zoals het is.
Ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben. Maar het lijkt alsof ik niet sterk genoeg ben om zonder hem door te leven? Heel raar want de ene moment neem ik mezelf voor om er gewoon vanuit te gaan dat het over is en dat het beter zo is. Maar de volgende moment zit ik gewoon weer te hopen dat hij iets laat weten en gaat inzien dat hij mij toch wel mist. Normaal zou ik heel de tijd bellen en berichten sturen, ben gewoon zo iemand. Maar ik laat hem nu toch al 4 dagen met rust. Ik hoop gewoon dat moest hij terugkomen binnen een paar weken ik voor mezelf heb ingezien dat ik best ook zonder hem kan en dat ik dan gewoon sterk in mijn schoenen sta en kan zeggen dat het beter zo is. Maar ja die dag lijkt nog zo ver weg eigenlijk.
quote:Starshine schreef op 29 oktober 2009 @ 14:26:

Precies zoals het is: hij wilt tijd voor zichzelf.Hoeveel koppels ken jij die een tijdje uit elkaar gegaan zijn, en nadien weer samen zijn gekomen en GEBLEVEN ?

Bij mij staat de teller in elk geval nog steeds op nul.

Het enige voordeel als je hem een tijd niet ziet is dat je het inderdaad kan plaatsen en het feit dat hij (hopelijk) niet terugkomt kan verwerken.

Als de breuk nog maar héél recent dan is het normaal dat je dit nog moet relativeren.

Ik hoop dat je dit topic nog enkele weken volhoudt, ik ben er zeker van dat je dan héél anders gaat praten.

Zoals de anderen reeds aanhaalden, als hij nu regelmatig woedeaanvallen heeft, zal dit er zeker niet op beteren.

Sterkte nog.
Die dag komt vanzelf...hem gewoon met rust laten je verdriet hebben en op een ochtend beseffen dat je die droeftoeter gewoon helemaal niet nodig hebt
volgens mij is het iets wat (mede) door televisie komt, want gelukkige mensen zijn saai en die zie je zelden of nooit op tv.

maar door drama's en soaps en dergelijke gaan meiden denken dat ruziën passioneel is en dus goed... Een beetje zo van, als hij zo hard schreeuwt en zulke vreselijke dingen zegt dan moet dat heftige wel beteken dat hij heel erg van me houdt...

Ga je eens afvragen waarom je zo'n soapleven wil, zoek een stabiele vent want die verdient iedere meid, en haal je spanning uit bergbeklimmen als je daar behoefte toe voelt.
quote:PimPamPom schreef op 29 oktober 2009 @ 14:31:

Ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben. Maar het lijkt alsof ik niet sterk genoeg ben om zonder hem door te leven? Heel raar want de ene moment neem ik mezelf voor om er gewoon vanuit te gaan dat het over is en dat het beter zo is. Maar de volgende moment zit ik gewoon weer te hopen dat hij iets laat weten en gaat inzien dat hij mij toch wel mist.

Je laat je eigen geluk afhangen van zijn gedrag.

En dat heb ik op het forum (van Meds geloof ik?) geleerd: nóóit je eigen geluk laten afhangen van zijn gedrag.

Ook zonder deze vent gaat de zon op. En kun jij naar je werk. En kun jij leuke dingen doen. En op een gegeven moment kom je weer een echt leuke andere man tegen.
*wappert even druk naar EB...alles goed meis?*
quote:Hellothere schreef op 29 oktober 2009 @ 14:34:

[...]

Hoeveel koppels ken jij die een tijdje uit elkaar gegaan zijn, en nadien weer samen zijn gekomen en GEBLEVEN ?

Ik ben ook een keer terug gegaan naar mijn ex, terwijl ik wist dat we geen toekomst hadden en we totaal niet bij elkaar pasten.

En wat bleek? We hadden geen toekomst en we pasten niet bij elkaar. Nou jaaaaah.... wat raar dat dat toen weer uit is gegaan!!!!
quote:Astarte schreef op 29 oktober 2009 @ 14:31:

Het doet er toch helemaal niet toe of jij er wel of niet klaar voor bent? Deze relatie is over, en eerlijk gezegd ben je gewoon heel erg dom als je gaat proberen om dat te veranderen. Dan maar niet klaar, je wordt er vanzelf wel klaar voor als je het laat zoals het is.

Precies, ik heb in het verleden ook relaties gehad die uitgingen. Soms maakte ik het uit, andere keren de jongen in kwestie. In beide gevallen heb je verdriet. Het is ook een rouwproces, je moet plots afscheid nemen van je idee van een gezamelijke toekomst, Als je samenwoont, veranderd er nog meer in je leven, want je moet misschien je huis wel uit etc.

Rouwprocessen zijn er om doorheen te gaan, je komt er (cliché) sterker uit. Nogmaals het verdriet is geen reden om hem terug te willen (of te nemen als hij straks vol berouw op de stoep staat).
*zwaai naar SD*

Ja, alles is goed! En bij jou?

Middag vrij van werk... en wat ben ik aan het doen... zucht... forummen.

Kun jij me effe schoppen dat ik iets nuttigs ga doen?
Je bent heus wel sterk genoeg, je gaat niet dood aan liefdesverdriet, het doet alleen pijn, maar je wordt gewoon weer wakker 's morgens hoor. En het wordt elke dag weer een stukje beter totdat het helemaal over is.

Bekijk het zo: deze relatie is hoe dan ook gedoemd te mislukken. Dus zelfs al kómt hij morgen terug en gaan jullie verder waar jullie gebleven waren en zelfs al gaat het heel even beter, uiteindelijk zal het weer net zo gaan als het nu gegaan is en waarschijnlijk erger en zal je nóg meer liefdesverdriet hebben dan je nu hebt omdat je nóg langer bij elkaar was.

Dat is het gewoon niet waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven