het kan dus wel anders

11-06-2011 01:59 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voornamelijk met moeilijke mannen een relatie gehad en op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik er zelf toch eens een keer mee moest op houden. Om dit op te zoeken.

Dit bedacht en toen kwam een hele leuke man tegen, anders dan de mannen waar ik normaal opval.

Hij was rustig, netjes, galant, attent, geïnteresseerd in mij en niet alleen is zichzelf... Misschien is dit eigenlijk wel hoe het normaal hoort.

Het was erg spannend omdat ik over mijn eigen angsten heen moest zetten, dat ik bang was dat hij misschien wel te saai voor me was. En dat ik weet dat ik normaal het af zou kappen want als alles rustig verloopt, begint het bij mij te kriebelen. Maar ik had nu juist zoiets ik ga het gewoon aan en we gaan het zien.

Merkte aan mezelf dat ik dichtbij mezelf bleef terwijl ik dingen deed die ik normaal uit de weg ga. Dit klinkt misschien heel raar, maar hoe moeilijk ook en het voelde goed.

Het duurde jammer genoeg alleen maar heel kort 3 maanden, maar hoe raar ook, hij heeft me geraakt en veel dingen bij geleerd. Ik heb gezien hoe het ook zou kunnen zijn en nu ga ik iets zeggen wat ik van te voren nooit had gedacht dat ik het ooit zou zeggen het is echt fijn iemand die normaal is, haha.

Waarom ik dit topic open, misschien hebben andere vrouwen iets aan mijn verhaal dat het dus wel echt anders kan. En dat die spannende mannen eigenlijk helemaal niet zo spannend zijn, maar het juist een grotere uitdaging is om met iemand het gewoon fijn te hebben en te kunnen genieten. Zodat je echt jezelf kan zijn en niet op je tenen hoeft te lopen.

Ik hoop ooit dat ik nog eens zo'n soort man tegen ga komen en zelf ook niet weer in mijn oude patroon ga vallen. Want ik weet dat moeilijke mannen toch een aantrekking voor mij hebben. Maar deze ervaring met deze man neemt niemand mij meer af!

X
Fijn dat je weer het gevoel hebt dat je op het juiste pad bent

Jammer dat het kort duurde, maar ik hoop dat je weer iemand vindt die goed voor je zal zijn
Same here, altijd moeilijke relaties gehad, en net een heel korte (2 maanden) 'relatie' gehad met een 'gewone' lieve, attente, eerlijke enzz man... ik herken eigenlijk alles in je stuk en snap je helemaal!

Heeft hij het uitgemaakt?
Ik snap je ook helemaal!

Altijd lastige mannen, met de nodige bagage waarvan ik het gevoel/ idee had ze te kunnen "redden"

Tot ik voor mezelf bedacht dat het afgelopen moest zijn en ik alleen nog een date wilde met een gewone leuke vent.

Die ontmoette ik 2 dagen ( zo ongeveer) na die beslissing.

Toeval wil dat wij dinsdag 6 jaar samen zijn en op die dag gaan trouwen...we samen 2 heerlijke dochters hebben en ik het heerlijk vind met mijn normale, rustige man
Dames als ik dit zo lees bekruipt me de vraag hoe komt

dat? Dan bedoel ik dat "op foute mannen vallen"

Het aardige is dat dit ook onder mannen wel eens een

gespreksonderwerp is, dan stort een gezamelijke vriendin

of collega zich weer eens in een bij voorbaat kansloze relatie

of gaat aan de haal met een getrouwde kerel terwijl er nog

genoeg "normale" vrijgezelle mannen zijn.

Helaas komt zo'n vrouw dan weer gebroken uit zo'n relatie

geslagen, gescholden, drugsgebruik, gokken enz.

Maar wat is toch zo woest aantrekkelijk aan dit soort mannen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hoe komt het dan dat de verkering veel te kort duurde om hem écht te leren kennen?
Omdat ze spannender lijken te zijn, Gijs. Voor mezelf gesproken, ik houd niet van 'huisje, boompje, beestje' mannen omdat ik zoiets zelf niet wil. Dan val je al snel in een vrijbuiter categorie, waarin veel foute mannen zitten. Gelukkig kan het inderdaad ook anders. Momenteel heb ik het goed getroffen, met een man die op dezelfde lijn als ik zit, maar die niet fout is.
quote:hollebollegijs schreef op 11 juni 2011 @ 09:21:

Maar wat is toch zo woest aantrekkelijk aan dit soort mannen?Dit soort mannen is eigengereid als de neten en lijkt 100% het eigen plan te trekken. Dat is aantrekkelijk voor veel vrouwen, omdat het zo net lijkt of 'ie de wereld in zijn broekzak heeft. Later is dat niet meer aantrekkelijk, omdat 'ie weliswaar niet de wereld, maar wel jou in zijn broekzak blijkt te hebben.
ow ik had ook altijd van die foute , foute mannen, en ik vond ze zoo aantrekkelijk.. nu heb ik een rustige, eerlijke man en het is zoveel fijner!
dubbel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Frankie33 schreef op 11 juni 2011 @ 09:37:

[...]

Dit soort mannen is eigengereid als de neten en lijkt 100% het eigen plan te trekken. Dat is aantrekkelijk voor veel vrouwen, omdat het zo net lijkt of 'ie de wereld in zijn broekzak heeft. Later is dat niet meer aantrekkelijk, omdat 'ie weliswaar niet de wereld, maar wel jou in zijn broekzak blijkt te hebben.

Mmmmmmmmmmmmm daar zit wat in, als ik het zo op afstand

wel eens bekijk, dikke auto, op het eerste gezicht geld, maken

veel herrie aan de bar enz.

Lijkt natuurlijk wel aantrekkelijk.

Heb zoiets in mijn omgeving meegemaakt, hoe het afliep

De betreffende vrouw werd smoorverliefd en toen kwam de MAAR

Auto was van een vriend, geld viel tegen, werk bleek hij niet

te hebben enz.

Hij slaat haar en haar kinderen (niet van hem) hij leeft nu in

haar huis van haar geld zet zijn eigen kopje nog niet in de

keuken enz.

En ze blijft verliefd, heeft hij weer eens geslagen vind ze dat

haar eigen schuld want: "Ze was te ver door gegaan in de ruzie"

En loopt hij kwaad de deur uit sms't ze al voor hij bij de auto

is of hij terug wil komen.

quote:Aubrey schreef op 11 juni 2011 @ 09:34:

Momenteel heb ik het goed getroffen, met een man die op dezelfde lijn als ik zit, maar die niet fout is. Gelukkig is het bij jou goed gekomen
Leuk dat er mensen hebben gereageerd! Ook wel fijn dat andere dit herkennen.

Waarom op die moeilijke mannen vallen?

Omdat ik daar bij altijd een uitdaging zag, vond ze zoveel interessanter, niks is het zelfde, de heftigheid ( in het begin helemaal je hoofd kwijt raken omdat ja hij je op handen draagt en later jammer genoeg helemaal in de put zitten omdat de handen zijn weg getrokken), later kwam dan het hulpverleners syndroom om de hoek kijken... Pffffff vermoeiend.

quote:Frankie33 schreef op 11 juni 2011 @ 09:32:

Hoe komt het dan dat de verkering veel te kort duurde om hem écht te leren kennen?

Omdat hij iets miste jammer genoeg...hij had het gevoel dat er iets hem tegen hield om helemaal voor mij te kunnen gaan.

Dus ja jammer vond dit al heel erg fijn hoe we met elkaar omgingen.

Geen haast, open kunnen praten over ons gevoel, twijfels, de dingen die je dacht, leuke dingen doen, lekker genieten.

Het is erg jammer vind ik, maar heb er dus wel een goed en fijn gevoel bij dat ik dit weer geleerd en ervaren heb. En vind het ook goed van mezelf dat ik dit een kans heb gegeven en niet bedacht had om het maar af te kappen. Want eigenlijk komt zo'n lieve man veel dichterbij dan zo'n moeilijke.
quote:ringelding schreef op 11 juni 2011 @ 08:10:

Ik snap je ook helemaal!

Altijd lastige mannen, met de nodige bagage waarvan ik het gevoel/ idee had ze te kunnen "redden"

Tot ik voor mezelf bedacht dat het afgelopen moest zijn en ik alleen nog een date wilde met een gewone leuke vent.

Die ontmoette ik 2 dagen ( zo ongeveer) na die beslissing.

Toeval wil dat wij dinsdag 6 jaar samen zijn en op die dag gaan trouwen...we samen 2 heerlijke dochters hebben en ik het heerlijk vind met mijn normale, rustige manMooi!! Heerlijk om te lezen!
quote:Frankie33 schreef op 11 juni 2011 @ 09:37:

[...]

Dit soort mannen is eigengereid als de neten en lijkt 100% het eigen plan te trekken. Dat is aantrekkelijk voor veel vrouwen, omdat het zo net lijkt of 'ie de wereld in zijn broekzak heeft. Later is dat niet meer aantrekkelijk, omdat 'ie weliswaar niet de wereld, maar wel jou in zijn broekzak blijkt te hebben.

Zo waar dit.

( en helaas ook zelf ondervonden)
Ook eens met Frankie33! En ter aanvulling, later blijkt het vaak wel mee te vallen met dat ze de wereld in hun zak hebben... En wat ook vaak voorkomt is dat jij dan zijn rommel kunt opruimen wat je dan nog doet ook vanuit je goedheid - denk aan het bekende hulpverlenerssyndroom. Tot de knop bij jezelf omgaat en het wel welletjes is geweest!
Een lieve, rustige man wil ik met mijn verstand..... en blijkt idd nogal eens saai te zijn.

Een woest, aantrekkelijke, (vaak foute) man wil ik met mijn gevoel..... zo'n man geeft mij het gevoel dat ik een woest aantrekkelijke onweerstaanbare vrouw ben, of zoiets. Maar dat blijkt dan inderdaad uiteindelijk ook weer dodelijk vermoeiend te zijn, hahaha.
Dat is ook heel herkenbaar voor mij Jufdoortje, haha.

Maar ben wel blij dat ik het een kans heb gegeven en dat ik er van heb mogen proeven hoe het ook kan zijn met een rustige, lieve man. En dat, dat niet meteen saai hoeft te beteken.

Hoop dat ik ooit een leuke, lieve, rustige man tegen ga komen die mij net zo leuk en lief vind en er wel voor kan gaan.

Maar voor nu even niks en maar lekker plezier maken, want ook al heeft het me een goed gevoel gegeven. Het is ook wel weer kut dat het over is.
Ik viel ook altijd op lullo's, maar dat kwam omdat ik niet wist waar ik moest zoeken (en uik nog redelijk jonkie ben )

Nu heb ik een lieverd aan de haak geslagen gelukkig . Moet zeggen dat het erg bevrijdend is, anderhalf jaar een relatie en nooit heftige ruzies.. Simpelweg discussies of meningsverschillen die op een volwassen niveau kunnen worden besproken (of zou dat komen omdat hij maatschappelijk werker is? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven