Het laat me niet los

29-10-2011 23:05 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik zit met een situatie wat me met de beste wil van de wereld niet los laat.

Ik ken mijn vriend al jaren en sinds 7 maanden hebben we een relatie en ik ben vrijwel meteen bij hem ingetrokken.

Er woont in de buurt een meid die mijn vriend ook al een tijd kent. Ik weet dat ze 1 keer hebben afgesproken voor mijn tijd en dat zij verder de boot heeft afgehouden.

2 weken geleden was mijn vriend de hond aan het uitlaten en ik ben gaan koken. Toen de eten klaar was was hij nog niet thuis en daarom ben ik gaan kijken of ik em al zag aanlopen, ik zag hem met dat meisje kletsen en heb hem gesmst dat het eten klaar was en niet lang daarna was ie thuis.

Een paar dagen geleden kwamen we een bekende tegen die vroeg of onze relatie over was. Dat meisje beweert namelijk dat mijn vriend eerst aan haar vroeg of zij een relatie had. Toen zij aangaf dat ze vrijgezel was zou mijn vriend gezegd hebben dat hij dat ook was.

Mijn partner ontkent dit voorval en beweert dat zij verliefd op hem moet zijn en hem geen relatie gunt. Dit staat voor mij haaks op het feit dat zij na de ene afspraak de andere afspraken af heeft gezegd.

Hoe klinkt dit bij jullie in de oren en wat zouden jullie doen?

Veel liefs.
Je vriend vertrouwen
Wat is de reden dat jij je vriend niet vertrouwt? Weet hij dat ook ?
Ik heb mijn vriend toen bekende vroeg of onze relatie voorbij was om opheldering gevraagd en het daarna laten rusten en niet meer ter sprake gebracht.

Maar wat denk ik onbewust meespeelt is dat het meisje in zijn vorige relatie ook een issue was.
Het klinkt mij ongelofelijk simplistisch, onvolwassen en kinderachtig in de oren. Ik kan gewoon niet geloven dat volwassen mensen zich met zulke onzin bezighouden, Jullie zijn volwassen, toch? Want jullie lijken wel kleuters.

Dit staat voor mij haaks op het feit dat zij na de ene afspraak de andere afspraken af heeft gezegd.

En hier begrijp ik niets van
quote:boomstam schreef op 29 oktober 2011 @ 23:27:

Ik heb mijn vriend toen bekende vroeg of onze relatie voorbij was om opheldering gevraagd en het daarna laten rusten en niet meer ter sprake gebracht.

Maar wat denk ik onbewust meespeelt is dat het meisje in zijn vorige relatie ook een issue was.Op wat voor manier? Als ze toen ook al van die rare roddels verkondigde over je vriend (er vanuit gaand dat het niet waar is wat ze zegt) dan snap ik niet waarom je vriend überhaupt nog contact met haar heeft.
Ik heb de zin niet ver genoeg gewist blijkbaar en het staat nu inderdaad erg raar. Ze hebben 1 keer afgesproken en daarna heeft ze de afspraken afgezegd
Ik denk dat hij liegt..tsja wat moet ik anders zeggen maar heb ook ervaring met leugenachtige mannen..

Omdat ze in zijn vorige relatie ook al een issue was, en ze heeft nu zelf de andere afspraken afgezegd (met hem begrijp ik dus??)

Ik heb nameljk zelf aan de hand gehad dat een bezette jongen/man achter mij aanzat en toen dat niet lukte en bang dat het uit zou komen de boel heeft verdraaid tov zijn vriendin.(en in haar ogen had ik het gedaan).

Lastig zulke situaties.
quote:Circulair schreef op 29 oktober 2011 @ 23:40:

[...]

Op wat voor manier? Als ze toen ook al van die rare roddels verkondigde over je vriend (er vanuit gaand dat het niet waar is wat ze zegt) dan snap ik niet waarom je vriend überhaupt nog contact met haar heeft.Ex had smsjes van dat meisje gevonden in zijn telefoon. Ik weet hier het fijne niet van maar wel dat er een fikse ruzie door is geweest.
quote:boomstam schreef op 29 oktober 2011 @ 23:45:

[...]

Ex had smsjes van dat meisje gevonden in zijn telefoon. Ik weet hier het fijne niet van maar wel dat er een fikse ruzie door is geweest.Ik zou het maar wel in de gaten houden, zo te lezen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:miss_sparkle schreef op 29 oktober 2011 @ 23:43:

Ik denk dat hij liegt..tsja wat moet ik anders zeggen maar heb ook ervaring met leugenachtige mannen..

Omdat ze in zijn vorige relatie ook al een issue was, en ze heeft nu zelf de andere afspraken afgezegd (met hem begrijp ik dus??)

Ik heb nameljk zelf aan de hand gehad dat een bezette jongen/man achter mij aanzat en toen dat niet lukte en bang dat het uit zou komen de boel heeft verdraaid tov zijn vriendin.(en in haar ogen had ik het gedaan).

Lastig zulke situaties.Zij hadden daarna nog een paar keer wat gepland maar deze afgezegd omdat ze het druk had of dat er iets tussen kwam.
quote:kadushi schreef op 29 oktober 2011 @ 23:38:

Het klinkt mij ongelofelijk simplistisch, onvolwassen en kinderachtig in de oren. Ik kan gewoon niet geloven dat volwassen mensen zich met zulke onzin bezighouden, Jullie zijn volwassen, toch? Want jullie lijken wel kleuters.

Dit staat voor mij haaks op het feit dat zij na de ene afspraak de andere afspraken af heeft gezegd.

En hier begrijp ik niets van

Als jij er niets van begrijpt betekent het niet direct dat iemands zorgen maar van tafel moeten worden geveegd. Ik zie je op vele topics de TO afkraken zonder enige duidelijke reden. Nou, plezier ermee dus maar ik weet dat ik jou niet serieus hoef te nemen.

@Boomstam, te weinig info nog om te oordelen/in te schatten hoe of wat. Hou het gewoon in de gaten de komende tijd en let op zijn reactie als je het met hem bespreekt. Kijk hoe hij op je reageert. Evt. vraag het nog eens na bij die kennissen van je. Vertrouw op je intuitie.
Dat is ook het voornemen dat ik al een paar dagen heb. Ik kan mijn vinger er verder niet opleggen. Het blijft me dwars zitten.

In mijn vorige relaties ben ik niet bedrogen dus er spelen geen "littekens" mee. Ik dub er een beetje mee, want waarom zou die meid liegen als ze afspraken zelf niet door heeft laten gaan, daarmee lijkt het voor mij dat ze geen interesse heeft. Maar aan de andere kant waarom zou mijn vriend liegen? Zou dit dan toch mijn intuitie zijn?
Als je onderbuikgevoel zegt dat het niet klopt, dan klopt het vaak ook niet...

Succes
Lastig he. Ik vind wel dat zijn reactie inderdaad niet helemaal strookt met haar gedrag, voor zover je dat hebt kunnen opmaken. Zijn verklaring (om het zo even te noemen) dat zij dan verliefd zou zijn en hem geen relatie gunt... Tja. Als dat zo zou zijn, zou jij dan niet meer hebben gemerkt? Dat soort meiden doen doorgaans erg hun best om de boel te verzieken. Kom jij haar wel eens tegen bijv. en hoe gedraagt ze zich dan tegenover jou?

Ik vind je niet klinken als iemand die te gauw achterdochtig is. Wat dat betreft is het denk ik niet voor niets dat je je zo voelt.
Ik heb haar zelf nooit gesproken, ik heb haar wel gezien in de verte toen ze stonden te praten. Voor zover ik het kon zien zag ze eruit als een girl-next-door.

Ik had haar nog nooit eerder gezien maar wel van haar gehoord ( van dat ie had afgesproken met haar en ruzie met ex) Ik verwacht daarom ook niet dat ik haar een dezer dagen tegen het lijf loop en gewoon een praatje met haar kan aanknopen om te zien hoe ze is.
Ze zeggen toch altijd, waar rook is..is vuur
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@ Mali30

Ligt er een beetje hoeveel je stookt, hè
Als je van waar rook is is vuur uitgaat dan zou hij inderdaad tegen haar gezegd hebben dat het uit is. Ik ga het straks nog eens ter sprake brengen.
quote:mali30 schreef op 30 oktober 2011 @ 04:14:

Ze zeggen toch altijd, waar rook is..is vuur ik vind dit zo'n onzin. Sommige mensen maken rook in hun hoofd.
Vandaar dat ik het topic ook geopend heb want maak ik zelf de rook of niet? Ik weeg het liefst iets af voor ik het ter sprake breng nogmaals, want dit zijn wel oude koeien.
Of jij de rook maakt is lastig in te schatten. In dit geval maakt het weinig uit vind ik; althans het helpt weinig om steeds bij deze vraag stil te blijven staan. En zoals ik al schreef, ik vind je niet overkomen als iemand die voortdurend beren op de weg ziet. Bovendien, als jij ermee blijft zitten dan is het imo beter om het wel te bespreken. Niet leuk maar ook dit soort dingen horen er eenmaal bij. Iets uit het verleden, oke, maar het is eenmaal ter sprake gekomen nadat die kennis de opmerking maakte. Daar kun jij niets aan doen. Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf. Als jij ergens mee zit, vind ik dat je partner daar in principe ook open voor moet staan. Kun je daarnaast ook niet eens een gesprekje aangaan met die kennis? Of is dat iemand van wie je doorgaans niet echt op aan kunt?
Ik heb het ter sprake gebracht en er is nu herrie in de tent. Hij reageert in mijn ogen er erg heftig op. Ik weet inmiddels ook dat het met zijn ex uit is gegaan om dat meisje. Ex had haar opgebeld om verhaal te halen over de smsjes. En nu vergelijkt hij mij met haar.

De kennis is mijn inziens wel betrouwbaar maar die was er niet bij toen het gesprek plaats vond dus die heeft het van haar.
Oei, eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel over. Kwaad worden en jou met zijn ex vergelijken is een vd manieren om je de mond te snoeren. Nogmaals, zo schat ik het in n.a.v. hoe jij op mij overkomt. Dan is o.a. een volgende vraag, waarom zou die kennis zoiets zeggen? Waarschijnlijk dus niet zomaar. Je ziet hem er niet voor aan iets dergelijks te verzinnen, dus zit er waarschijnlijk een kern van waarheid in.
Het zijn inderdaad mond snoer technieken en daar ben ik ook erg boos om.

Volgens de kennis was het zo gegaan: Mijn vriend heeft met haar staan praten en toen hij weg was liep zij met haar hond verder en kwam hem tegen. Ze gingen praten en ze vertelde van ik hoorde net dat het uit is met ( mijn vriend en mij). Kennis vroeg hoe ze dat wist en ze vertelde dat hij eerst naar haar status vroeg en toen zei dat hij geen relatie meer had.

Hoewel de emotie door mij heen raast trek ik op dit moment wel de conclusie dat het dan toch echt waar moet zijn. Ik vind het heel erg dat mijn vriend onze relatie ontkent, zeker als zij al een rol heeft gespeelt in zijn vorige relatie, dan denk ik dat zij toch wel heel diep zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven