Het sprookje is uit

09-01-2010 19:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom mijn hart even uitstorten, gisteren heeft mijn vriend onze relatie van vijf jaar verbroken. Voor mij als donderslag bij heldere hemel. Om acht uur 's ochtends deed ik happy mijn ogen open en om tien over acht stortte mijn wereld in.

Informatie vooraf.. Ik las maandagavond in bed een roman uit, die ging over een stel dat voor de buitenwereld de perfecte relatie leek te hebben, maar onder de oppervlakte waren kleine barstjes aan het onstaan. Moraal van het verhaal: je moet iets doen aan die kleine barstjes, want voordat je het weet, zijn het grote barsten. Ik stootte mijn vriend aan en vertelde dit. "Schattebout, we moeten ervoor zorgen dat we lekker met elkaar blijven praten en dat we onze gevoelens delen, anders eindigen we net als het stel in dit boek." En in reactie daarop deelde hij even mee dat ie niet echt happy was in onze relatie. Ik hyperventileerde, en begon te huilen van schrik. Na mij lekker te laten uithuilen lag ik met mijn hoofd op zijn borst, zijn handen door mijn haar, "Rustig maar meisje, het komt allemaal goed. Ik hou van je."

En dan opeens vier dagen verder.

Gewoon op een vrijdag, 's ochtends om kwart over acht.

Weg relatie, weg toekomst, weg basis, weg thuis.

Ik liep vrijdagochtend rechtstreeks uit bed naar hem om hem een kus te geven voordat hij aan het werk ging en zei: "Ow ben je daar, ik dacht al even dat ik je kwijt was ;-)". "Kom even mee naar binnen en ga maar zitten, onze relatie is over".

Natuurlijk zit hij al tijden niet lekker in zijn vel, ik denk zelfs al een paar weken aan een absolute burn out. Hij is moe en lusteloos, weinig zin om iets te ondernemen behalve zappen op de bank. Hij noemt zelf ook het woord depressie, en denkt dat dat iets is waar hij doorheen moet.

Maar goed, blijkbaar is het allemaal aan mij te wijten. Ik ben pushy, controlling, laat hem op eieren lopen en hij is eigenlijk nog nooit gelukkig met me geweest. Ook niet in deze "tweede kans van onze relatie". Ik ben een te sterke vrouw voor hem. Ik hang aan hem, heb geen vrienden gemaakt en heb me ook niet bij een club of vereniging aangesloten. Ik geef hem het gevoel niet vrij te zijn. Ik ben niet gezellig en geef mensen die op bezoek komen het gevoel niet welkom te zijn. Ook moet ik in therapie om aan mezelf te werken, omdat anders mijn toekomstige relaties ook zullen mislukken.

Er was geen gesprek, geen dialoog. Gewoon een mededeling. Of ik ook maar meteen wilde vertrekken. Ik zit nu in de logeerkamer bij vrienden, die superlief voor me zijn. Samen met andere vrienden spannen zij samen om dit weekend voor me te plannen en leveren bergen tempo zakdoekjes aan. Die heb ik nodig ook. Elke vijf minuten barst ik. Dit kan mij niet overkomen, dit kan onze relatie niet overkomen. Op oudjaarsdag maakten we nog grapjes over een aanzoek of een trouwerij in het oude of nieuwe decennium. Twee weken geleden hebben we een gezinsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Hoe kun je nou zoiets doen? Dit moet een nachtmerrie zijn.

En dat dit voor mij als volslagen verrassing kwam, is slechts bewijs dat we niet een goede link hebben. Dat er geen geestelijke verwantschap is tussen ons. Onbegrijpelijk. En dat hij zoooo in de verleiding was om maandagavond al te zeggen dat het over was. Onbegrijpelijk.

Binnen een klein uurtje ging hij weer aan het werk gisterochtend (hij nam zelfs "tijdens" telefoontjes aan). Ik heb compleet in shock een douche genomen, heb wat spullen ingepakt en ben maar vertrokken met mijn kussen. Ik heb hem daarna niet meer gezien.

Vijf jaar is toch niet zo weg te gooien? Als er dingen zijn, moet je er toch over praten en oplossingen zoeken? Echt, ik herkende zelfs zijn ogen niet gisterochtend. Zo koud en afstandelijk.

Naast dat het allemaal aan mij ligt en het dus over is, was het ook nodig om nog even flink op mijn ziel te trappen. Dat we al tijden weinig sex hebben, ligt nu opeens niet aan zijn moeheid, maar hij heeft gewoon geen zin in me. Als we wel sex hadden, moest ie daar ontzettend zijn best voor doen. Goed om te weten. En dan met stip op plaats nummer 1 aller tijden: "Wat ben ik ongelofelijk blij dat ik kunnen voorkomen dat we kinderen zouden krijgen. Ik ben zo blij dat jij nooit de moeder van mijn kinderen zal zijn." Die opmerking staat voor altijd in mijn hart gegrifd.

De vrienden waar ik nu logeer hebben hem ook een luisterend oor aangeboden, maar dat aanbod heeft hij afgeslagen. Hij heeft zijn familie. Zijn (veel oudere en gescheiden) broer is trouwens nu hier en gelet op de knetterende ruzie van vorig jaar ("die vrouw is veel te sterk voor jou! je laat over je heen lopen!") kan ik niet anders dan concluderen dat hij als katalysator heeft gefungeerd. Maar goed, dat maakt voor het eindresultaat niet uit. Blijkbaar was hij er nu ontvankelijk voor.

Ik moest in ieder geval een week "wegwezen", dus pas komende vrijdag kunnen we praten, als het daar al van komt. Hij zal na het vertrek van zijn broer dit weekend vast zwaar opgelucht op de bank hangen, oorlogsfilms kijken, pizza eten en genieten van de plotselinge vrijheid. Ik heb weinig hoop dat er nog iets positiefs uit komt.

Aan de andere kant - iets wat ik nog bij lange na niet voel want ik hou nog steeds van hem met heel mijn hart - de mensen om me heen zeggen dat ik met iemand die zulke uitspraken doet, ook helemaal niet verder zou moeten willen. Ik hoop echt dat ik dat gevoel ook snel krijg, want nu barst mijn hart. Ik heb steeds hartkloppingen en het gevoel dat iemand een riem strak om mijn borstkas heeft gespannen. Ik krijg niet genoeg lucht. Schijnt van de schok en de stress te zijn. Nog nooit zo meegemaakt. Ben drie weken geleden nota bene gestopt met roken.

Dit is de absolute hel, en ik kan me niet voorstellen dat ooit de zon weer zal schijnen.

Ik hoop dat hij naast zijn familie ook met andere mensen contact zal zoeken. Misschien kunnen die wat rede brengen. Misschien ook niet.

Sorry voor de details en voor het lange verhaal, misschien is dit hier niet de plaats voor. Ik blijf hopen dat het misschien op een moment logisch gaat zijn, dat het niet zo ongelofelijk onbestaanbaar is.

Palm = lost
Wil je even een dikke knuffel geven ook al ken ik je niet.

Zorg goed voor jezelf en laat je ook vertroetelen door je vrienden!
2 knuffels dus
Menselore wat een shock! Ik ken je vriend natuurlijk niet, maar als jullie zo lang een (in jouw ogen) fijne relatie hebben gehad en hij doet ineens dit soort uitspraken, dan klinkt het of hij zichzelf niet is.

Kun je bedenken wat er aan de hand kan zijn. Is het inderdaad een depressie/burnout? Heb je reden om te denken dat er een ander in het spel is?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zo van vandaag op morgen 180 graden omdraait zonder aandleiding...
The time is now
Och lieve Palm, wat een ellende.

Dikke knuffel van mij.

Laat je even lekker verwennen door je vrienden, huil snotter, laat je maar even gaan.

En denk ook goed na.

Woonden jullie samen? Van wie is het huis, dat soort dingen.

Nu moet je je koppie erbij houden.

Sterkte
Is verschrikkelijk, zeker als het zo rauw op je dak valt!

Extra pijnlijk ook dat hij nog met vanalles afkomt wat niet deugde aan jou.

Laat je nu maar goed omringen door die lieve mensen rondom je.

Dikke
Allereerst een knuffel. Maar iemand die zulke nare dingen zegt tegen je, daar wil je toch niks mee??? 5 jaar is een lange tijd en dat gooi je niet zomaar weg maar dat natrappen, nee daar heb ik geen woorden voor...

Waarom moest jij eigenlijk weg, jullie woonden toch samen? En wat gaat er nu gebeuren?
Kut voor je!

Geeft maar weer 'ns aan dat het niet verstandig is om in te trekken in iemand anders huis. Nu ben je niet alleen je relatie kwijt maar ook je huis.
Dikke
Heel veel sterkte!
...
Dank voor alle knuffels, moet er alweer van huilen.

Vijf jaar relatie, we hebben net 3 jaar samenwonen gevierd. Ik heb drie jaar geleden mijn huis en baan opgezegd om bij hem aan de andere kant van de wereld te gaan wonen. Daar zitten we nu nog steeds.

Gelukkig vond ik na twee weken hier wonen al een leuke baan en heb ik aardig carriere gemaakt in dat bedrijf. Mijn loonsverhoging van afgelopen donderdag, waar hij me nog lief mee feliciteerde, kan ik nu goed gebruiken.

Ons huis hoort bij zijn werk, dat hij zou vertrekken was (dus?) geen optie.

Ik kan niet geloven dat dit echt is.
Wat een nare manier om het uit te maken. Wat heeft het voor zin om te vertellen dat hij nooit gelukkig met je is geweest? De andere dingen die hij tegen je heeft gezegd verdienen ook geen schoonheidsprijs, maar deze spant toch wel de kroon, dat hij het je blijkbaar niet eens gunt om in elk geval nog op een fijne manier terug te kijken op de tijd die je met hem hebt gehad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een verschrikking. Dat zoiets zomaar kan gebeuren...

En wat een kut-opmerking over 'de moeder van zijn kinderen', dat was inderdaad echt niet nodig geweest. Of hij is echt helemaal de weg kwijt, of jullie deden elkaar inderdaad niet veel goeds. Hoe dan ook, heel erg veel sterkte. Gelukkig heb je lieve vrienden om je op te vangen.
Oh wat een nachtmerrie! Sterkte!
quote:Tuut schreef op 09 januari 2010 @ 19:56:

Wat een verschrikking. Dat zoiets zomaar kan gebeuren...

En wat een kut-opmerking over 'de moeder van zijn kinderen', dat was inderdaad echt niet nodig geweest. Of hij is echt helemaal de weg kwijt, of jullie deden elkaar inderdaad niet veel goeds. Hoe dan ook, heel erg veel sterkte. Gelukkig heb je lieve vrienden om je op te vangen. Daar had ik in de gauwigheid nog overheen gelezen, die opmerking is inderdaad nóg akeliger. Wat bezielde hem om zoiets te zeggen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Och meisje, wat een ellende! Een hele dikke knuffel. Die pijn die je voelt ken ik. Heb zelf 2,5 maand geleden hetzelfde meegemaakt. Ook totaal onverwacht. Het enige wat ik je echt kan zeggen om te helpen is: het wordt echt snel beter! Vanavond heb ik zelfs een fles champagne voor mezelf gekocht om te vieren dat ik me al een week goed voel.

Het sprookje is in een nachtmerrie veranderd...

Heel veel sterkte!
Voor hem was het waarschijnlijk al lang geen sprookje meer... hoe kan je anders tot zo'n keuze komen?! Dit is niet van de ene op de andere dag gekomen...lijkt me...

Ik wens je heel veel kracht toe, wees lief voor jezelf.
quote:zonnestraaltje71 schreef op 09 januari 2010 @ 20:04:

Voor hem was het waarschijnlijk al lang geen sprookje meer... hoe kan je anders tot zo'n keuze komen?! Dit is niet van de ene op de andere dag gekomen...lijkt me...

Ik wens je heel veel kracht toe, wees lief voor jezelf.Als lullo dat even had verteld, hadden ze er aan kunnen werken.
quote:zonnestraaltje71 schreef op 09 januari 2010 @ 20:04:

Ik wens je heel veel kracht toe, wees lief voor jezelf.Dat maakt het alleen maar erger. Dat hij misschien al weet ik hoe lang met twijfels loopt en daar niet over praat.
Heel veel sterkte.

Vreselijke opmerkingen die hij maakte, alsof dat er ook nog wel bij kan. Ongelooflijk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een klap voor je Palm, ik heb oprecht met je te doen. Mijn eerste reactie op jouw verhaal is woede naar jouw vriend toe, die ik dus helemaal niet ken. Woede om datgene wat hij jou aandoet. Waar twee vechten hebben twee schuld is een bekende uitspraak bij een relatiebreuk, maar in dit geval is geen sprake van een eerlijk gevecht. Dit was een hele laffe daad! Hoe durft hij jou zo de grond in te stampen?

Ik hoop dat ook bij jou deze woede de overhand zal krijgen om je weer op de been te krijgen. Dat maakt jou verdriet niet minder heftig en het gevoel van verraad en gemis zal echt nog wel blijven, maar laat die woede ook af en toe de kop opsteken!
Dansen is leuker dan lopen
ook een knuffel van mij!

wat erg dat je niet alleen je relatie verliest, maar nu ook nog moet gaan zoeken naar nieuwe woonruimte.. pffff... je gaat geen fijne tijd tegemoed! Zorg maar dat je veel bij vrienden (ook andere dan waar je nu tijdelijk woont) bent. Niet alleen gaan zitten. En anders vooral lekker je hart uitstorten hier op het forum!
Andere kant van de wereld? Mag ik vragen waar dan?
Palm, wat erg voor je dit.

Niet te geloven.

Maar wat schrijf je het allemaal verschrikkelijk goed en prachtig op. Niet dat je iets hebt aan je schrijfstijl nu he hart gebroken is maar ik lees maar zelden zo'n goed en duidelijk verhaal over een verbroken relatie. Je weet het in ieder geval heel goed te beredeneren allemaal en dat gaat je helpen met het verwerken van dit grote verdriet, let maar op.

Dat gesprek van volgende week. Wat hoop je dat daar uitkomt? Heb je nog hoop?

De opmerking die hij maakte over kinderen die jij en hij niet samen gaan krijgen zouden eigenlijk voldoende moeten zijn om finaal op de man af te knappen vind ik. Maar ik begrijp heel goed dat je het liefst zou willen dat hij vandaag nog, nu zeg maar naar je teug zou komen en je zou smeken bij hem terug te komen.

In mijn optiek maakte hij met díe opmerking echt volkomen duidelijk dat een verzoening er niet in zit.

Want als hij wel met je door zou willen, hoe ga je die woorden dan ooit vergeten? Bij mij zouden ze altijd in mijn hoofd nadreunen, zoiets zeg je mijns inziens niet als je het niet écht meent.

Hoe zie jij dat?
Die zon gaat zekers te weten weer schijnen, ook voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven