Het verkeerde pad op?

24-02-2012 13:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nu 18 en mijn beste vriendin (20) eigenlijk nicht waar ik al jaren gewoon 2 handen op 1 buik mee ben. Het is gewoon jarenlang vanaf kleins af aan gewoon altijd hecht geweest. We waren niet elke dag bij elkaar maar dat hoeft ook niet! Als ik haar een tijd niet had gezien ging het gewoon weer door.. om even onze ''vriendschap'' uit te leggen. Ook is ze natuurlijk familie en maakt ook alles mee waar ik de laatste jaren door heen heb moeten gaan. Vader opgepakt in het buitenland etc. Zij was er gewoon altijd en ze was altijd mijn grote voorbeeld. Ze was overal bij eind examen verjaardagen kerst alles!

Maar vorig jaar is er zoveel veranderd en dat zit me zo enorm dwars. Zij heeft ook al jaren lang een vriendin al vanaf kleins af aan die heb ik dus nooit gemogen en zij houd ons ook altijd apart. Dit meisje is dan ook werkelijk gewoon gestoord! Mijn nicht is er hecht mee dus hier hou ik maar me mond over dat ik dat eigenlijk vind.

In ieder geval ik was een paar weken met een project in het buitenland en toen viel me het me op en kreeg ik van mijn nichtje te horen dat zij nachten en elke dag in de grote steden hangt. Terwijl wij gewoon uit Gelderland komen. Dat maakt natuurlijk ook niet uit maar wat doe je daar in de nacht??? Amsterdam en dan naar Den haag en dan naar Rotterdam etc. Dit is steeds meer uit de hand gaan lopen. Het is typisch niet het meisje die de slet uit hangt dat weet ik gewoon 100% zeker. Maar toch wat doe je daar nachten lang? Ook begint ze steeds meer onzin te lullen en een beetje te liegen.

En toen dit meer begon voor te komen en zij met rare verhalen aan kwam met dat haar vriendin daar ''hosselde'' of iets in die richting ik wist even niet meer wat me overkwam hun zeggen allebei dat ze daar niks doen gewoon beetje hangen. Ik heb er nooit iets over gezegd nooit ik vind niet dat ik hier wat over te zeggen heb ze is oud en wijs genoeg. Alleen ik ben zo enorm en echt diep teleurgesteld mijn voorbeeld.. is gewoon zo aan het veranderen door die stomme vriendin van haar? Ze heeft haar lippen op laten spuiten iets wat ze echt never nooit zou doen!! Ze koopt alleen maar dure spullen en dingen gouden oorbellen?

Ik ben echt ten einde raad.. mijn tante vertelt ook dat ze haar hart vast houd elk weekend maar wat kan ik doen?

Ze is namelijk zoo vreselijk eigenwijs... als ik er wat van zou het niks uit maken. Dus moet ik het gewoon laten gaan en blijven denken dat dit maar onschuldig is...

Of in grijpen maar wat kan ik dan doen???

Graag tips!!
Laat haar haar gang gaan.
Begrijpelijk dat je om haar geeft en wilt ingrijpen, maar dat zou alleen maar averechts werkenvoor jullie vriendschap. Hoe moeilijk het ook is, laat haar haar gang gaan ze komt zichzelf nog wel eens tegen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Je kan niks doen.

Alleen aanwezig zijn wanneer ze uiteindelijk hard op haar bek gaat..wat zeker gaat gebeuren.

Iedereen moet zijn eigen fouten maken en daavan leren.
Vraag eens of je een keer mee mag zodat je zelf kan zien of je terecht ongerust bent.
Dat een Gelderlander elk weekend naar 'de grote stad' gaat wil nog niet automatisch zeggen dat hij of zij wel het slechte pad op zou gaan. Sterker nog: in de grote stad piept het van de mensen die er al hun hele leven wonen en niet eens in de goot terecht zijn gekomen, echt waar.

Ik ben er van overtuigd dat je intenties goed zijn, maar ik zou als ik jou was mijn oren toch iets minder laten hangen naar de vooroordelen die er in bepaalde kringen heersen over de grote stad. Ik kan me zelfs voorstellen dat juist die vooroordelen voor je vriendin een reden zijn om maar te zwijgen over haar activiteiten aldaar.

Inderdaad: ga eens gezellig mee. Dan kun je met eigen ogen zien of je ongerustheid terecht is. En ze eten je echt niet op hoor, in de grote stad.
Niet mee bemoeien!
Kan me best voorstellen dat het heel moeilijk is om iemand zo te zien veranderen hoor. En je onderbuik gevoel geeft aan dat het niet goed zit, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat je haar vriendin nooit hebt gemogen en dat zij nu net naar haar meer toetrekt momenteel. Hoe lastig ook, ik denk dat je je bezorgdheid kunt uiten maar als je gaat zeuren zul je haar waarschijnlijk helemaal kwijtraken. Hopelijk kun je er voor haar zijn als er iets misgaat maar ik hoop natuurlijk met jou dat het allemaal goed met haar blijft gaan.
Het uitgaansleven in de grote steden, (wat is groot, Rotterdam heeft 600.000 inwoners tegenover de slordige16 miljoen van Istanbul) is wel een beetje anders dan dat in Gelderland alhoewel Gelderland ook niet alleen uit dorpen bestaat. Zolang je vriendin niet zo naïef is om in de mooie praatjes van een donkerharige en donkerogige loverboy te trappen zou ik me geen zorgen maken.
verba volant, scripta manent.
Laat haar los.
Beter te laat dan over tijd.
quote:MarianneDavids schreef op 24 februari 2012 @ 14:31:

Het uitgaansleven in de grote steden, (wat is groot, Rotterdam heeft 600.000 inwoners tegenover de slordige16 miljoen van Istanbul) is wel een beetje anders dan dat in Gelderland alhoewel Gelderland ook niet alleen uit dorpen bestaat. Zolang je vriendin niet zo naïef is om in de mooie praatjes van een donkerharige en donkerogige loverboy te trappen zou ik me geen zorgen maken.En dat is het juist.. ze is gek van geld en maakt van die grapjes van ja kan beter prostitué worden en daar grapt ze juist dan iets te vaak over..
Wat je moet doen? Je vooral niet bemoeien met zaken die jou niks aan gaan.
quote:xblazors schreef op 24 februari 2012 @ 15:43:

[...]

En dat is het juist.. ze is gek van geld en maakt van die grapjes van ja kan beter prostitué worden en daar grapt ze juist dan iets te vaak over..

Laat die meid lekker rondsletten. Kun jij ook eens doen, he?

N.B. ik ben serieus. Heb niet de illusie dat jij weet wat goed voor iemand is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven