Hij depressief Ik de deur uit

29-08-2009 11:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een relatie en het is nu 2 weken uit.

Hij is depressief en kan mij er niet bijgebruiken.

Hij heeft geen toekomstplannen etc voor ogen, de wereld gaat niet verder bij hem dan nu en verder maakt hem depri.

Hij heeft het uitgemaakt, wilde niet mij hierin meeslepen omdat hij mij niet kon geven wat ik verdien.

En ik, ik ben aan de ene kant ontzettend kwaad, we kunnen hier samen uitkomen denk ik.

Aan de andere kant leef ik heel erg met hem mee, wat moet het verschrikkelijk zijn je zo te voelen.

Maar voor als nog ben ik buiten gesloten uit zijn leven.
tsja, t is zijn beslissing. Is dat echt de enige reden?

Als ik jou was zou ik het accepteren...
iemand die zwaar deprresief is is niet makkelijk om mee te leven.

zeg ik uit ervaring.

wij zijn uit een erg diep dal gekomen..en dan ook erg diep.

het is zijn keuze dit hoe moeilijk ook.

denk alleen wel dat je er samen uit kunt komen,maar als je man dit niet wil.

geef hem dan die ruimte.
Ik weet nietof dat de enige reden is, tot nu toe denk ik van wel.

Maar ja alle gedachtes en senario's spoken in mijn hooft rond.

Ik probeer het te accepteren, maar in mijn hoofd dwalen gevoelens van woede, verdriet etc. rond.

Ik vond dat we echt goed bij elkaar paste.
Hij wil geen medicijnen ivm met de bijwerkingen, aan de ene kant wil ik hem steunen maar weet me god niet hoe.

Ik heb hier geen ervaring mee.
Wat wil je liever zijn, zijn lover of zijn therapeut?
Ja zijn lover een therapeut heeft ie al.

Maar mijn gevoelens zitten in een achtbaan wat te doen.

hem juist met rust laten of laten weten dat ik er ben voor hem?

En hoe dan?
TO, google eens op 'partner depressie'. Ik ben geen ervaringsdeskundige qua partner met depressie maar heb wel depressie in mijn nabijheid meegemaakt. Ik vind de links die ik tegenkom zo snel, erg verhelderend en ze lijken me steunend.

Succes.
Ik heb al gegoogeld, alleen ben ik zijn partner niet meer he.

Dat maakt het zo moeilijk, hij heeft mij 'weg' gedaan niet omdat het aan mij lag, maar omdat hij mij en zijn depressie niet kan combineren.
Herkenbaar Women2333, ook mijn vriend heeft het uitgemaakt omdat hij in een depressie terecht is gekomen. We hadden geen lange relatie (krap half jaar) en ik wist dat hij een verleden had van therapieën. Hij had me al gewaarschuwd en toch kwam het nog een beetje onverwachts.

Ik heb gisteren een gesprek (nou ja, gesprek) met hem gehad en ben echt tot de conclusie gekomen dat ik hem niet kan helpen. Hij heeft zijn energie voor zichzelf nodig. Wellicht dat ik al wat emotionele afstand hield omdat ik wist dat het kon gebeuren. Maar ik herken je gevoelens van kwaadheid, rusteloosheid, onbegrip en willen helpen. We hadden het goed samen, dat zijn z'n eigen woorden en toch maakt hij er een einde aan. Waarom? Hij zegt bang te zijn voor een afwijzing.... ik weet het niet hoor..
Lees anders even het andere topic.
Jeetje klinkt hetzelfde Ragazza, wij hadden het ook goed samen.

Ik hield ook een afstand aan de ene kant, maar aan de andere kant ging alles zo goed en klikte we zo goed dat ik 100% ervoor wilde gaan.

Hij aan de ene kant ook, maar die depressie is de zwarte wolk over alles voor hem.

Hij heeft wel aan gegeven dat hij mij meer mist nu als gedacht.

Daar ga ik maar niet op in, want ik wil geen speelbal van emoties worden.

Moet ik hem laten blijken dat ik hem vreselijk mis, dat ik er voor hem ben, hem juist laten?

Pfff ik weet het niet.
Verdrietige situatie women en kan me voorstellen dat je ook kwaad bent maar denk dat je je echt moet realiseren dat het idd niet aan jou ligt, daar kan je weinig mee maar wat gezegd is, jij kan hem niet helpen dat zal hij zelf moeten willen, en wellicht komt hij nog op zijn beslissing terug, maar in de tussentijd, hoe moeilijk ook zal je toch verder moeten gaan met je leven.
Ik heb hem ook gezegd dat ik hem niet kan helpen dat hij dat zelf moet doen.

We hebben veel gepraat, ik ben psycholoog dus vindt het erg moeilijk om zo een gesprek zonder werkervaring te voeren.

Veel dingen die ik zei, herkende hij als gezegd door zijn eigen therapeut.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Doorgaan met mijn leven doe ik zeker, we woonden gelukkig niet samen.
Hoi Women,

Ik kan me voorstellen dat je vriend heel goed weet dat jij er voor hem bent en dat hij altijd bij jou mag aankomen.

Waarschijnlijk is dat op dit moment niet de hulp die hij nodig heeft, (geef je zelf ook al aan!). Mijn advies zou zijn, laat hem even met rust, geef hem de kans om zijn gedachten wat te ordenen. Ik kan me voorstellen dat hij geen ad wil slikken ivm de bijverschijnselen. Mijn man slikt ze nu ong een half jaar en heeft alleen de eerste 2-3 weken last gehad van de bij verschijnselen. Het geeft hem een hele hoop rust in zijn hoofd.

Maar ieder moet doen wat voor hem goed is! Ik hoop dat jullie er uitkomen.
...
anoniem_87875 wijzigde dit bericht op 07-10-2010 22:26
Reden: toch maar niet
% gewijzigd
.
anoniem_72867 wijzigde dit bericht op 30-08-2009 03:02
Reden: stomme opmerking
% gewijzigd
Als ik jou was, zou ik nu even afstand nemen. Even niets van je laten horen. Als je bij hem hebt aangegeven dat je er voor hem bent, dan weet hij dat nu. Laat de bal bij hem en als hij er weer aan toe is, komt hij wel aankloppen. Is het voor hem de eerste keer dat hij depressief is of is het een terugkerend iets? Weet je iets van de achterliggende reden van zijn depressiviteit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven