Hij doet koud.

06-05-2017 20:00 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik nemen voor 3 weken een pauze. Nu is het niet voor mij, maar voor hem. Het is nogsteeds aan. Hij doet dus sinds dat het in is gegaan onaardig en koud tegen mij, terwijl die tegen andere mensen hartstikke aardig is. Ik weet dat ik hem ruimte moet geven, maar waarom moet hij dan zo koud tegen mij doen? Het zorgt ervoor dat ik mij nu juist meer zorgen maak dat hij dalijk niet verder met mij wil gaan. Iemand tips?
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:17:

Dankjewel. Ja, dat klopt. Dan ga ik mijn gedachtes proberen ergens anders op te richten.Sterkte! Vervelend voor je dit en ook nog in je examenperiode.
quote:Amaqanda schreef op 06 mei 2017 @ 20:18:

[...]

Dan had je niet moeten instemmen.

Hoe kan je nu instemmen met een pauze als je dat niet wil?Laatste poging relatie te redden lijkt me. Loep TO maar, is in ander topic uitgelegd.
quote:Luna_ schreef op 06 mei 2017 @ 20:20:

[...]

Sterkte! Vervelend voor je dit en ook nog in je examenperiode.Dankjewel!
Zo min mogelijk contact. Ik zou denken dus alleen bij een crisis, zelf (ernstig) ziek worden, een sterfgeval in de nabije familie, brand, dat soort dingen.

Zijn dit soort dingen aan de orde? nee? Dan niet appen.

Maar je vriend is een lul omdat hij de ballen niet heeft om de relatie al te beëindigen. Echt ik zou me hier te goed voor voelen.

Overigens wel een en sterkte. Is ook niet makkelijk deze situatie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik denk dat hij dat niet wil, omdat wij beide examens hebben en hij heeft me zelf verteld dat hij t nog een kans wil geven.
quote:IBIopviva schreef op 06 mei 2017 @ 20:22:

Zo min mogelijk contact. Ik zou denken dus alleen bij een crisis, zelf (ernstig) ziek worden, een sterfgeval in de nabije familie, brand, dat soort dingen.

Zijn dit soort dingen aan de orde? nee? Dan niet appen.

Maar je vriend is een lul omdat hij de ballen niet heeft om de relatie al te beëindigen. Echt ik zou me hier te goed voor voelen.

Overigens wel een en sterkte. Is ook niet makkelijk deze situatie.En dankjewel!
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:07:

Hij zegt zelf dat hij dus geirriteerd raakt, doordat ik hem teveel app. Dat doe ik uit angst. Het is wel gelukkig minder dan een paar dagen geleden. En hij doet ook wel ietsjes aardiger, maar niet zoals voorheen.

Dat kan ik me goed voorstellen. Ben je al aan het werken aan het op een andere manier omgaan met je angsten?

Denk dat je hem 3 weken niet moet appen. Ik zou het direct definitief uitmaken als ik aangeef rust te willen en iemand appt me alsnog. Teken dat die persoon mijn grenzen niet kan respecteren en dan past die persoon dus niet bij mij.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 06 mei 2017 @ 20:25:

[...]

Dat kan ik me goed voorstellen. Ben je al aan het werken aan het op een andere manier omgaan met je angsten?

Denk dat je hem 3 weken niet moet appen. Ik zou het direct definitief uitmaken als ik aangeef rust te willen en iemand appt me alsnog. Teken dat die persoon mijn grenzen niet kan respecteren en dan past die persoon dus niet bij mij.Dat begrijp ik. Ik snap zijn kant ook wel. Het is alleen een hele vervelende situatie en opeens uit t niets was t er.
Ik wil en ik geef hem de ruimte. Natuurlijk nog niet genoeg, dat geef ik toe. Maar ik heb t gevoel dat wij uit elkaar drijven als wij helemaal geen contact meer hebben.

Ik heb hem dit btw ook laten weten. Hij weet dat ik het vervelend vind dat hij zo koud tegen me doet en dat ik vind dat ik daar te goed voor ben. Niet om op te scheppen.
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:20:

Grotendeels van de dag lukt het me om mijn gedachtes ergens anders op te zetten. Meestal na het avond eten begin ik weer aan hem en de situatie te denken en dat wil ik stoppen maar dat kan ik niet.Dan wordt het dus tijd om heel hard aan jezelf te gaan werken. Ga naar huisarts en laat je doorverwijzen naar psycholoog o.d. Zo kun je toch niet je hele leven verder? Sterkte!
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 06 mei 2017 @ 20:29:

[...]

Dan wordt het dus tijd om heel hard aan jezelf te gaan werken. Ga naar huisarts en laat je doorverwijzen naar psycholoog o.d. Zo kun je toch niet je hele leven verder? Sterkte!Ik kom misschien heel erg over, maar zo bedoel ik het niet haha. Een psycholoog is hier niet voor nodig, dat kan ik garanderen.
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:28:

Ik wil en ik geef hem de ruimte. Natuurlijk nog niet genoeg, dat geef ik toe. Maar ik heb t gevoel dat wij uit elkaar drijven als wij helemaal geen contact meer hebben.

Ik heb hem dit btw ook laten weten. Hij weet dat ik het vervelend vind dat hij zo koud tegen me doet en dat ik vind dat ik daar te goed voor ben. Niet om op te scheppen.Ik ben wellicht wat nuchterder omdat ik er compleet buiten sta. Als jij dat gevoel hebt, kun je twee dingen doen: relatie zelf beëindigen of accepteren dat jullie uit elkaar drijven. Als hij het uit wil maken, voorkom je dat toch niet. En al helemaal niet door contact te blijven zoeken wanneer hij het niet wil. Denk dat zijn grens dan al ruim binnen die 3 weken bereikt is en hij relatie verbreekt.

[...]

Dan wordt het dus tijd om heel hard aan jezelf te gaan werken. Ga naar huisarts en laat je doorverwijzen naar psycholoog o.d. Zo kun je toch niet je hele leven verder? Sterkte!

Dat vind ik overdreven. TO heeft liefdesverdriet en angst dat het uitgaat, logisch lijkt me gezien de situatie. En lijkt me ook niet per se verkeerd dat TO nu die angst en het verdriet voelt. Komt ze wel weer overheen.

Daarnaast is TO vrij jong..

[...]

Dan wordt het dus tijd om heel hard aan jezelf te gaan werken. Ga naar huisarts en laat je doorverwijzen naar psycholoog o.d. Zo kun je toch niet je hele leven verder? Sterkte!Een psycholoog voor liefdesverdriet? Omdat je 's avonds aan je vriendje moet denken?
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:30:

[...]

Ik kom misschien heel erg over, maar zo bedoel ik het niet haha. Een psycholoog is hier niet voor nodig, dat kan ik garanderen.Vooral dat stuk over angst kwam op mij zo over. Vandaar dat ik dit opperde.
quote:Geelheer schreef op 06 mei 2017 @ 20:39:

[...]

Een psycholoog voor liefdesverdriet? Omdat je 's avonds aan je vriendje moet denken? Welkom in de moderne tijden.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 06 mei 2017 @ 20:41:

[...]

Vooral dat stuk over angst kwam op mij zo over. Vandaar dat ik dit opperde.Sorry, dat was niet mijn bedoeling!
Waar ben je precies bang voor? Merk dat anderen het hier lezen als angst dat relatie uit gaat, maar ik las het als andere angst.
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:41:

[...]

Sorry, dat was niet mijn bedoeling!Maakt niet uit hoor; kan ook aan mijn manier van lezen liggen!
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 06 mei 2017 @ 20:42:

Waar ben je precies bang voor? Merk dat anderen het hier lezen als angst dat relatie uit gaat, maar ik las het als andere angst.Het is grotendeels wel voor het uit elkaar gaan. Wij zijn al een tijd samen en als je uit het niets zo'n klap in je gezicht krijgt, kan t wel is vervelend vallen. Vandaar. Vooral het uit elkaar gaan en hem kwijt raken. Mijn gevoelens voor hem stijgen met de dat en dat maakt het stukken lastiger voor mij.
quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:44:

[...]

Het is grotendeels wel voor het uit elkaar gaan. Wij zijn al een tijd samen en als je uit het niets zo'n klap in je gezicht krijgt, kan t wel is vervelend vallen. Vandaar. Vooral het uit elkaar gaan en hem kwijt raken. Mijn gevoelens voor hem stijgen met de dat en dat maakt het stukken lastiger voor mij.je bent pas 16 toch? de kans dat het nooit uit zal gaan met deze jongen is zo goed als nul
quote:S-Meds schreef op 06 mei 2017 @ 20:46:

[...]

je bent pas 16 toch? de kans dat het nooit uit zal gaan met deze jongen is zo goed als nulIk ben inderdaad pas 16, maar dat betekent niet dat hij niet zoveel voor mij zal betekenen als nu dan als ik 30 was. Sommige mensen vatten het op als 'kinderliefde', terwijl ik zeker kan zeggen dat dat niet het geval is.
Tijdschriftenverslindster, je kunt haar eerste topic lezen. Ik herken niet wat je schrijft/ welke angst.
Dat zal vast nu zo voor je voelen, maar dat zul je ook bij elk volgend vriendje denken. En dit voelt misschien als t ergste ooit. Maar realiseer je dat er ergere dingen in de wereld zijn.

Als jullie afgesproken hebben om wat rust te nemen en jij laat m niet met rust, dan zal die rustperiode zeker geen goede afloop hebben.

Als je behoefte krijgt om m savonds te appen, geef dan savond je telefoon af aan je moeder. Of ga een rondje lopen.

quote:Anoniem2717 schreef op 06 mei 2017 @ 20:49:

[...]

Ik ben inderdaad pas 16, maar dat betekent niet dat hij niet zoveel voor mij zal betekenen als nu dan als ik 30 was. Sommige mensen vatten het op als 'kinderliefde', terwijl ik zeker kan zeggen dat dat niet het geval is.
You're a diamond dear, they can't break you
Sorry klinkt alsof ie klaar met je is maar het niet in 1 klap durft. Je roept dat jullie nog een relatie hebben maar daar lijkt het dus niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven