HIJ heeft alleen een huis gekocht.. en dat hoor ik via via!!

08-02-2010 10:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Ladiesz..

Heb een tijdje geleden een topic geplaatst over dat mijn vriend twijfelde na een relatie van 5,5 jaar, terwijl we op het punt stonden om samen een huis te kopen. Nu heb ik via een vriendin gehoord dat hij alleen een huis heeft gekocht!!! Terwijl ik drie weken geleden nog bij hem was en hij vertelde mij toen dat hij niet kan zonder wat wij hebben en hoeveel hij wel niet van me houdt...

Vervolgens kreeg ik afgelopen week een smsje van 'm, dat ie benieuwd was hoe het met me ging en dat ik het vast wel gehoord zal hebben... dat ie een huisje heeft gekocht en dat ik als het af ik meer dan welkom ben enzovoorts :S

Wat moet ik hier nou mee?! En vinden jullie het raar dat hij na zo'n tijd en samenwoon plannen ineens zelf een huis heeft gekocht?!!?

Alvast bedankt...
Heel lullig dat hij het je niet eerder vertelde. Maar hé, het is uit. Schreeuw, schop, vloek en laat het daarna los. Zinloos om je hier langer druk om te maken; z'n signaal lijkt me meer dan duidelijk.
Het is uit. Het voelt pijnlijk als je ontdekt dat je ex doorgaat met zijn leven, maar helaas werkt het nu eenmaal zo. Het is niet fout van hem dat hij jou niets verteld heeft, het is niet slecht of raar dat hij zomaar een huis heeft gekocht. Het is uit, hij is je niets verschuldigd, hoe vervelend dat ook is. Sterkte
Lieve TO: Hij is je ex, dat betekent EXIT.

Dat betekent niet dat hij opeens niet meer van je houdt, dat moet slijten dat gevoel. Maar hij is wel verder gegaan met zijn leven, en dat kun jij ook maar beter doen.

Het is hard. Maar de realiteit.

En of jullie 'goede vrienden' kunnen blijven, dat moet de toekomst uitwijzen, daar moet je je nu niet druk over maken.

Ga verder met je leven.
quote:Leeuw1986 schreef op 08 februari 2010 @ 10:15:

Volgens mij noem ik hem nergens mijn vriend..!??!

Het is nu idd sinds eind december uit.. Maar als je alles samen aan het regelen bent en vervolgens zonder er ooit iets over te zeggen (terwijl hij wel contact zoekt waarin hij zegt dat hij hoop heeft dat t goed komt, dat ie me mist bladiebla) het allemaal alleen gaat doen, dan is dat toch best een beetje vreemd?!??!?

Je eerste zin in je topic is verwarrend. Daaruit maak ik op dat het over je vriend gaat.

En verder lijkt het me echt dat hij een keuze gemaakt heeft maar jou graag nog even aan het lijntje houdt. Is wel zo makkelijk voor hem.
Het is wel erg jammer dat hij na 5,5 jaar en de korte periode dat het nu uit is tussen jullie, niet het respect nog voor je heeft om je zelf te vertellen wat zijn nieuwe plannen zijn.

En dat vind ik erg rot voor je.
..popcorn?
quote:Liselotte4 schreef op 08 februari 2010 @ 10:22:

[...]

Je eerste zin in je topic is verwarrend. Daaruit maak ik op dat het over je vriend gaat.

En verder lijkt het me echt dat hij een keuze gemaakt heeft maar jou graag nog even aan het lijntje houdt. Is wel zo makkelijk voor hem.Hmm, lijkt me eerder dat TO degene is die de boodschap niet wil horen.
quote:Leeuw1986 schreef op 08 februari 2010 @ 10:15:

Volgens mij noem ik hem nergens mijn vriend..!??!

Jawel hoor, in je openings topic. Eerste zin.

Daarom krijg je verschillende berichten e.d.

Als het 'een vriend' is en eerder je ex-vriend is het knap l*llig van hem dat hij je dat niet laat weten, zeker toen jullie de plannen hadden om te gaan samenwonen.

Het is je ex en blijkbaar wil hij geen 'life events' met jou delen, alleen achteraf....

trek uw conclusie.
Nee echt?
quote:nola schreef op 08 februari 2010 @ 10:23:

Het is wel erg jammer dat hij na 5,5 jaar en de korte periode dat het nu uit is tussen jullie, niet het respect nog voor je heeft om je zelf te vertellen wat zijn nieuwe plannen zijn.

En dat vind ik erg rot voor je.

Dat heeft in mijn ogen niets met respect te maken. Als respect overal bijgesleept wordt, dan wordt het zo'n loze term.

TO en vriend zijn 3 maanden geleden uit elkaar gegaan. Verder gegaan met hun leven. Althans, haar ex heeft dat gedaan. Waarom zou hij haar moeten vertellen wat zijn toekomstplannen zijn? En hoe lang heeft hij deze "verplichting" dan nog richting TO?

Uit elkaar = uit elkaar. Geen leven meer samen. Ook geen informatieplicht dus.
quote:Leeuw1986 schreef op 08 februari 2010 @ 10:17:

Het is nog geen 2 maanden echt uit.. En ik weet, hij is mij geen verantwoording schuldig.. Maar na 5,5 jaar kan je het fatsoen toch wel opbrengen om dat soort dingen te vertellen.. Helemaal als je elkaar in die periode nog spreekt..

Ontzettend onbeschoft van hem, maar het geeft meteen aan hoe "serieus" je zijn sms'jes moet nemen en hoe "ontzettend" hij je mist. Helemaal niet blijkbaar. En dat doet pijn, kan ik me voorstellen. Kijk, als jullie geen contact hadden of hij duidelijk was dat het over was en er geen kans was op hereniging dan hoeft hij ook niets te melden. Als hij 3 weken geleden nog met haar verder wilde dan vind ik het echt aso!

quote:Terwijl ik drie weken geleden nog bij hem was en hij vertelde mij toen dat hij niet kan zonder wat wij hebben en hoeveel hij wel niet van me houdt...Zou na zo'n hufter-actie (het niet vertellen van dergelijke info, een huis kopen vind ik geen aso actie) zou ik geen contact meer met zo'n vent willen. Logisch dat hij verder wil, maar dan geen contact meer en ook niet jammeren dat hij je zo mist...
Anders bekeken, was hij misschien bang dat jij 'm weer aan het twijfelen kon brengen, of dat hij jou teveel hoop zou geven als hij jou erbij zou betrekken.
quote:Leeuw1986 schreef op 08 februari 2010 @ 10:00:

Heb een tijdje geleden een topic geplaatst over dat mijn vriend twijfelde na een relatie van 5,5 jaar, terwijl we op het punt stonden om samen een huis te kopen. ...Hier noem je hem je vriend.
quote:Heb een tijdje geleden een topic geplaatst over dat mijn vriend twijfelde na een relatie van 5,5 jaar, terwijl we op het punt stonden om samen een huis te kopen. Nu heb ik via een vriendin gehoord dat hij alleen een huis heeft gekocht!!

Er had dus bij moeten staan dat jullie inmiddels uit elkaar zijn en je nu van een vriendin hoort dat hij een huis heeft gekocht. Doordat dit er niet tussenstaat klopt het verhaal niet en lijkt het alsof je het over je vriend hebt. Je hebt het echter over je ex vriend, en dat maakt het verhaal heel anders.

Lullig gezegd, he's just not that into you anymore.
Nou, als mijn ex me verteld dat hij hoopt dat het allemaal weer goedkomt en je hebt zelfs samenwoonplannen (alhoewel ik dat wel raar vindt als je elkaar voornamelijk via sms spreekt en drie weken geleden voor het laatst hebt gezien) dan vind ik dat hij je wel had mogen vertellen dat hij plannen heeft om zijn eigen huis te kopen.

Oftwel; ik vrees dat hij voornamelijk met zichzelf verder wil en jij mag aanschuiven. Klinkt hard maar daar komt het wel op neer.

Sterkte ermee.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Is het nu je vriend of exvriend?!

Als het je exvriend is is het heel simpel, hij is jou niet verplicht je op de hoogte te houden van zijn leven. Daarom heet het ook EXvriend.
Goh nu lees ik weer wat anders, je ex had samenwoonplannen met je? En hij hoopte dat het allemaal weer goed kwam? Dat maakt het weer anders ja.....* raakt verward op deze maandagochtend*
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 februari 2010 @ 10:23:

[...]

Hmm, lijkt me eerder dat TO degene is die de boodschap niet wil horen.Ik denk dat je daar gelijk in hebt.

Heb een tijdje geleden een topic geplaatst over dat mijn vriend nu ex-vriend twijfelde na een relatie van 5,5 jaar, terwijl we op het punt stonden om samen een huis te kopen. Nu heb ik via een vriendin gehoord dat hij alleen een huis heeft gekocht!!! Terwijl ik drie weken geleden nog bij hem was en hij vertelde mij toen dat hij niet kan zonder wat wij hebben hadden en hoeveel hij wel niet van me houdt...Heb even je openingspost aangepast...
Dus je ex heeft drie weken geleden nog gezegd dat hij van je houdt, informeert nu hoe het met je is en nodigt je uit om eens te komen kijken als zijn huis af is? Wat aardig van hem!

Ik vind het helemaal niet gek dat hij in zijn eentje een huis heeft gekocht. Jij gaat uit van het plaatje van 5,5 jaar een relatie en samenwoonplannen. Da's niet reëel. Jullie hebben een relatie van 5,5 jaar gehad die blijkbaar niet zo goed was, want op dit moment is het uit. Het is niet zeker of het nog wat wordt. Wees blij dat je nog geen huis had gekocht! Een koopwoning is bij een wankele relatie alleen maar een extra zorg.

Je boft maar met een jongen die wèl met twee benen op de aarde staat en jullie op deze manier behoed voor domme fouten. Ik zou gewoon aardig reageren op zijn berichtje. Ik zie niet zo in waarom je hier 'iets' mee zou moeten. Waarom niet gewoon antwoorden dat het je nogal verrast, maar dat je benieuwd bent naar zijn huisje?

Heb een tijdje geleden een topic geplaatst over dat mijn vriend twijfelde na een relatie van 5,5 jaar, terwijl we op het punt stonden om samen een huis te kopen.Volgens mij noem je hem wel je vriend. Het wordt tijd om je daar over heen te zetten. Hij is blijkbaar al een stapje verder. Sterkte!
Home is where your wifi connects automatically.
quote:yette schreef op 08 februari 2010 @ 10:40:

Ik vind het helemaal niet gek dat hij in zijn eentje een huis heeft gekocht. Jij gaat uit van het plaatje van 5,5 jaar een relatie en samenwoonplannen. Da's niet reëel. Jullie hebben een relatie van 5,5 jaar gehad die blijkbaar niet zo goed was, want op dit moment is het uit. Het is niet zeker of het nog wat wordt. Wees blij dat je nog geen huis had gekocht! Een koopwoning is bij een wankele relatie alleen maar een extra zorg.

Eens met Yette. Op wankele basis een woning samen kopen staat bij een relatiebreuk gelijk aan de daarop volgende jaren een forse schuld afbetalen. Dat bespaart deze man je tenminste.
Ik vind dat ook raar hoor Leeuwtje, maar dat betekent dus wel dat hij nu voor zichzelf kiest en niet voor jullie. En dat moet jij ook doen. Neem afstand, vraag hem je niet meer te bellen, mailen wat dan ook, en kom los van hem. Dat lukt niet als je contact blijft houden. Zorg dat je niet steeds weer onnodig hoopt krijgt
Tja, toen mijn ex en ik uit elkaar gingen, ik een nieuwe woning kreeg en we ondertussen aan het kijken waren hoe het nu verder moest met ons, kwam hij in mijn nieuwe huis helpen. Hij bemoeide zich met de kleuren die ik gekozen had, want die vond hij niet mooi, de inrichting vond hij niks, want hij kon zo zijn computer nergens kwijt... hij was al helemaal bezig met hoe we sámen in dat huis verder zouden gaan, terwijl ik er zekerder en zekerder van werd dat ik alléén verder zou gaan. Toen ik hem dat vertelde, ging hij uit z'n dak, want we waren toch sámen dat huis aan het opknappen voor ons tweeen?

Nou, nee dus, het was mijn nieuwe woning, ik had ons gezamenlijk huis verlaten, en nee, het was dus niet mijn bedoeling om in mijn nieuwe huis met z'n tweeen weer verder te gaan. Dat werd júist duidelijk door hoe hij zich overal mee bemoeide.

Eind van het verhaal is dat wat in eerste instantie een 'vriendelijk' uit elkaar gaan was, in een flinke ruzie is verzand waarbij normaal contact nooit meer mogelijk geweest is.

Misschien was hij ook bang voor bovenstaand scenario en heeft hij er daarom voor gekozen om het te verzwijgen?
Om een kort verhaal lang te maken...
Ook al was je wat vaag over de huidige aard van de relatie, ik vind het toch vrij onbehoorlijk hoor. Ook al is het uit, als jullie voordat het (door getwijfel en niet erg daadkrachtig als ik het zo begrijp) uit ging spraken over samenwonen en een huis kopen e.d., en hij drie weken geleden nog aangaf nog helemaal niet over jou heen te zijn zou je zo'n soort actie toch niet verwachten. Ik vind het dus ook ontzettend lomp en idioot dat hij dat niet eens zelf tegen jou durft te zeggen. Ik denk dat de anderen gelijk hebben: hij is een stuk meer over jou heen dan hij durft toe te geven, en je doet er goed aan hem los te laten, want de hoop die hij je geeft is niet terecht...
Woonden jullie al samen?

En waar woont hij nu? misschien had hij gewoon woonruimte nodig ( omdat jij nu nog woont in het huis waarin julie samenwoonden, of omdat de samenwoonplannen er ook mede waren omdat hij toe was aan andere woonruimte?

Misschien moet je het feit dat hij nu alleen een huis heeft gekocht niet zo betrekken op jou en jullie kansen op een doorstart van de relatie maar gewoon zien voor wat het is, hij had behoefte aan woonruimte, en heeft onafhankelijk van jou en de status van jullie relatie er nu voor gekozen om een huis te kopen.

Dat hij jou niet heeft betrokken in de aankoop lijkt me logisch, gezien het feit dat jullie NU uitelkaar zijn. Ik heb mijn ex ook niet betrokken bij het zoeken naar een plekje toen ik bij hem wegging.

Bovendien heeft hij je toch een sms gestuurd, dus heb je het wel degelijk van hem zelf gehoord.

Denk wel dat de conclusie terecht is dat hij inderdaad de relatie ziet als een afgesloten hofdstuk en dat hij is doorgegaan met zijn leven, waarin de volgende stap kennelijk een eigen huis was, en in eerste instantie zonder jou.Dus ik zou m gewoon losalten en er van uit gaan dat jullie relatie voor hem nu definitief over is, ondanks wat ie drie weken geleden zei. In 3 weken kan een hoop gebeuren waardoor je van gedachten veranderd en inziet waarom de keuze om uitelkaar te gaan toch goed was.
Even voor de duideijkheid..

Toen we aan het kijken waren naar huizen hadden we uiteraard nog een relatie.. een goede relatie! (iemand zei net dat het omdat het nu uit is wel niet zo'n goede relatie geweest zou zijn, maar dat vind ik onzin).

Tijdens het kijken naar huizen kreeg hij twijfels.. hij wist even niet meer zo goed wat hij wilde, ik heb hem toen tijd en ruimte gegeven om na te denken, na een periode van 4 weken, wilde k weten waar ik aan toe was.. Hij kon mij nog steeds niet zoveel zeggen! Toen heb ik de knoop doorgehakt! Daarna kreeg ik veel smsjes, bijna dagelijks.. Daarom hebben we nog een keer afgesroken, uit de smsjes leek nl alsof er nog een realistische kans inzat dat het goed zou komen! Toen ik bij 'm was, was het ook weer helemaal leuk enzo.. en toen gaf hij aan niet te kunnen zonder wat wij hadden enzo! Maar de dag erna kreeg ik via de sms te horen dat hij nog steeds niet wist hoe de toekomst eruit ging zien.. Vervolgens even geen contact gehad en van een vriendin, die had het weer van een vriend van hem, gehoord dat hij een huis voorzichzelf had gekocht.

Op zich niet raar dat hij op zichzelf wil.. daar gaat het ook niet om!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven