hij heeft een dubbelleven
woensdag 17 december 2008 om 10:26
Ik heb ontdekt dat de man met wie ik een veelbelovende relatie heb, een geheim dubbelleven lijdt. Naast zijn leven met mij doet hij aan incidentele en minder incidentele sexdates met andere vrouwen. Ik vind dat eigenlijk niet eens zo'n ramp, maar wel vevelend dat hij het niet toegeeft (ik heb nav een deel van het 'bewijsmateriaal' gevraagd wat er aan de hand was, hij kletst zich eruit en denkt nu dat ik niet meer weet dan dat. Maar ik weet nog veel meer). Maar ja, waarschijnlijk is het stiekem-doen juist wat het zo leuk voor hem maakt en is er niks meer aan als het openlijk gebeurt. Wie heeft ervaring hiermee van de andere kant (dus wie leidt zelf zo'n dubbelleven) en kan me adviseren of ik hem moet confronteren met alles wat ik weet (Ik zou het liefst hebben dat hij doet wat hij leuk vindt, maar dat hij open is naar mij over hoe hij in elkaar zit) of dat ik hem gewoon maar in de waan moet laten dat ik niks doorheb omdat hij toch zal blijven liegen en draaien omdat het helemaal niet om het bedriegen van mij gaat, maar om het spannender maken van zijn leven? Ofzo?
woensdag 17 december 2008 om 10:28
woensdag 17 december 2008 om 10:32
woensdag 17 december 2008 om 10:33
Gebruikt hij wel een condoom?
Ik zou persoonlijk ernstige problemen hebben met een partner die tegen mij liegt. Ook als het liegen voor hem een turn on is. Het feit dat ik daar moeite mee heb, zou voor hem de reden moeten zijn om het te laten. Anders zet ik mijn vraagtekens bij de houdbaarheid van de relatie.
Ik zou persoonlijk ernstige problemen hebben met een partner die tegen mij liegt. Ook als het liegen voor hem een turn on is. Het feit dat ik daar moeite mee heb, zou voor hem de reden moeten zijn om het te laten. Anders zet ik mijn vraagtekens bij de houdbaarheid van de relatie.
woensdag 17 december 2008 om 10:35
woensdag 17 december 2008 om 10:35
Als jij het niet erg vind, waarom zou je m dan moeten confronteren? Vraag me wel af waarom je dat niet erg vind? Leidt je soms zelf ook zo'n dubbelleven? Zou idd wel van m eisen dat ie het met die anderen veilig doet of zelf veilig blijven doen.Dubbelleven leuk en aardig, maar SOA's verspreiden iets minder.
Zelf zou ik dat stiekeme echt niet trekken. Open relatie valt best over te praten, maar dan wel als iets dat we samen dele en niet achter mijn rug om.
Zelf zou ik dat stiekeme echt niet trekken. Open relatie valt best over te praten, maar dan wel als iets dat we samen dele en niet achter mijn rug om.
woensdag 17 december 2008 om 10:37
Mijn partner destijds leidde ook een dubbelleven. Hij wilde het niet toegeven, terwijl ik er echt het een en ander van af wist.
Iemand zei me destijds, wanneer iemand het niet wil vertellen, dan houdt het op. Dan krijg je nooit zijn waarheid te horen.
Hele nare is wel dat je hele vertrouwen in zo iemand weg is en dat is niet terug meer te krijgen.
Bij mij is het mijn ex geworden. Het is niet prettig om op deze basis met iemand samen te leven, tenminste niet voor mij.
Iemand zei me destijds, wanneer iemand het niet wil vertellen, dan houdt het op. Dan krijg je nooit zijn waarheid te horen.
Hele nare is wel dat je hele vertrouwen in zo iemand weg is en dat is niet terug meer te krijgen.
Bij mij is het mijn ex geworden. Het is niet prettig om op deze basis met iemand samen te leven, tenminste niet voor mij.

woensdag 17 december 2008 om 10:44
Als hij niet eens eerlijk wil zijn terwijl hij van jou de ruimte krijgt dan kun je ook nooit van zijn woord op aan dat het veilig gaat. Je loopt teveel risico. Ik denk dat indien je een open relatie wilt, je juist te vertrouwen dient te zijn. Dat is hij dus niet. Niet betrouwbaar = geen relatiemateriaal.
woensdag 17 december 2008 om 10:51
Ja, de diverse soa baren me wel zorgen inderdaad. Mede daarom wil ik het er met hem over kunnen hebben. Maar vooral omdat het kennelijk een belangrijk stukje van hem is, dat er ook bij hoort. Ik vind het niet leuk dat hij die kant van zichzelf niet laat zien aan mij.
Wat veelbelovendheid betreft: kwestie van smaak en behoeftes, zit wel goed op heel veel gebieden. Ik snap wel dat een ander er anders mee zou omgaan natuurlijk. Maar wel of niet 'uitmaken' is helemaal niet aan de orde wat mij betreft. Ik vraag me alleen af in zo'n geval of eerlijkheid te forceren is, of dat het zo niet werkt.
Wat veelbelovendheid betreft: kwestie van smaak en behoeftes, zit wel goed op heel veel gebieden. Ik snap wel dat een ander er anders mee zou omgaan natuurlijk. Maar wel of niet 'uitmaken' is helemaal niet aan de orde wat mij betreft. Ik vraag me alleen af in zo'n geval of eerlijkheid te forceren is, of dat het zo niet werkt.
woensdag 17 december 2008 om 10:56
Aangezien het " normaler " is om zoiets niet te accepteren , is de kans groot dat hij niet eens overweegt dat jij het wel zou kunnen accepteren . Het vertellen zal bij hem misschien gelijk staan aan de doodssteek toebrengen aan jullie relatie .
Dus als je wilt dat hij er open over is moet hij niet het idee hebben dat je tegen dat soort dingen bent .
Dus als je wilt dat hij er open over is moet hij niet het idee hebben dat je tegen dat soort dingen bent .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 17 december 2008 om 11:16
De vraag is wat jij zo aantrekkelijk vindt aan een man die moet liegen en draaien om zijn leven 'spannender' te maken.
Op termijn voorzie ik wel problemen, vooral als je geen openheid van zaken wil of vraagt. Misschien vind je het nu nog 'mysterieus' en "lekker stout", maar als jij straks met twee kinderen zit en op hem rekent, of ziet dat het huishoudbudget halverwege de maand op is omdat meneer wat veel geld aan zijn spannende hobby uitgeeft dan praat je wel anders. Ik zou als ik jou was mijn lat iets hoger leggen en me niet zo afwachtend opstellen, want als je dat niet doet kun je het verder wel schudden.
Op termijn voorzie ik wel problemen, vooral als je geen openheid van zaken wil of vraagt. Misschien vind je het nu nog 'mysterieus' en "lekker stout", maar als jij straks met twee kinderen zit en op hem rekent, of ziet dat het huishoudbudget halverwege de maand op is omdat meneer wat veel geld aan zijn spannende hobby uitgeeft dan praat je wel anders. Ik zou als ik jou was mijn lat iets hoger leggen en me niet zo afwachtend opstellen, want als je dat niet doet kun je het verder wel schudden.
woensdag 17 december 2008 om 11:17
Waarom liegt iemand ? Omdat hij bang is dat de waarheid tegen hem werkt .
Een partner van een overtuigd vegetariër zal misschien liegen over het feit dat hij weleens een kroket scoort in de bedrijfskantine ; dat zou hij met een vleesetende partner dus niet doen .
Deze man liegt misschien omdat hij Debbydebs niet kwijt wil .
Als Dd vanaf het begin zou hebben gezegd dat ze monogamie niet zaligmakend vindt zou hij misschien wel eerlijk geweest zijn .
Als je toch meer weet dan hij nu zegt , Dd , zou ik dat maar gewoon op tafel gooien . Je maakt je nu voornamelijk boos , geloof ik , omdat hij niet eerlijk is over wat hij doet , ipv om de dingen die hij doet . Hoe eerder dat uit de weg is , hoe beter .
Een partner van een overtuigd vegetariër zal misschien liegen over het feit dat hij weleens een kroket scoort in de bedrijfskantine ; dat zou hij met een vleesetende partner dus niet doen .
Deze man liegt misschien omdat hij Debbydebs niet kwijt wil .
Als Dd vanaf het begin zou hebben gezegd dat ze monogamie niet zaligmakend vindt zou hij misschien wel eerlijk geweest zijn .
Als je toch meer weet dan hij nu zegt , Dd , zou ik dat maar gewoon op tafel gooien . Je maakt je nu voornamelijk boos , geloof ik , omdat hij niet eerlijk is over wat hij doet , ipv om de dingen die hij doet . Hoe eerder dat uit de weg is , hoe beter .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 17 december 2008 om 11:24
Ik denk dat hij het stiekem doet omdat hij jou niet wil kwetsen. En dat hij er niets over vertelt omdat sommige geheimen beter geheim kunnen blijven.
Als je er echt zo relaxed onder bent als je lijkt (waarvoor respect!) dan zou ik hem niet heel direct confronteren. Ik zou hem hooguit zeggen dat je het heus wel weet en dat je het jammer vindt dat hij het niet deelt met jou.
Of jij dit acceptabel vindt bepaal jij alleen. Ik kan het me wel voorstellen, ondank sommige reacties hier. Monogamie is echt niet altijd zaligmakend.
Als je er echt zo relaxed onder bent als je lijkt (waarvoor respect!) dan zou ik hem niet heel direct confronteren. Ik zou hem hooguit zeggen dat je het heus wel weet en dat je het jammer vindt dat hij het niet deelt met jou.
Of jij dit acceptabel vindt bepaal jij alleen. Ik kan het me wel voorstellen, ondank sommige reacties hier. Monogamie is echt niet altijd zaligmakend.
woensdag 17 december 2008 om 11:27
Mijn grootste angst bij dergelijke acitiviteiten is dat ik er iets van oploop. Beestjes, schimmels, schurft, SOA's, HIV, etc.
Buiten dat zou ik volledig afknappen op het liegen; er is bewijsmateriaal en dan nog liegen??? Ik krijg dan een beetje het gevoel dat hij denkt dat je uit een ei komt.
Maar dat is voor jou dus nicht in Frage.
Als je het niet erg vindt dat hij sex heeft met anderen, het op tafel gooit dat hij niet hoeft te liegen, maar hij liegt nog steeds, dus er wordt niet over gepraat (... ...) dan zou ik zeggen dat al doet hij al die dingen niet, ik wel graag wil dat hij condooms gebruikt, omdat het je niet leuk vindt om ziek te worden van zijn niet-bestaande sexleven met andere vrouwen.
Ik snap er verder geen snars van.... Volgens mij zijn er niet zo heel veel stellen die het allemaal wel ok vinden om sex te hebben met anderen. Als je al zo open bent met elkaar, waarom dan toch nog liegen? Waar is dat het eind?
Buiten dat zou ik volledig afknappen op het liegen; er is bewijsmateriaal en dan nog liegen??? Ik krijg dan een beetje het gevoel dat hij denkt dat je uit een ei komt.
Maar dat is voor jou dus nicht in Frage.
Als je het niet erg vindt dat hij sex heeft met anderen, het op tafel gooit dat hij niet hoeft te liegen, maar hij liegt nog steeds, dus er wordt niet over gepraat (... ...) dan zou ik zeggen dat al doet hij al die dingen niet, ik wel graag wil dat hij condooms gebruikt, omdat het je niet leuk vindt om ziek te worden van zijn niet-bestaande sexleven met andere vrouwen.
Ik snap er verder geen snars van.... Volgens mij zijn er niet zo heel veel stellen die het allemaal wel ok vinden om sex te hebben met anderen. Als je al zo open bent met elkaar, waarom dan toch nog liegen? Waar is dat het eind?
woensdag 17 december 2008 om 11:27
woensdag 17 december 2008 om 11:59
Debby, liegen en draaien is onverenigbaar met een intieme relatie. Als je beiden niet zo geïnteresseerd bent in intimiteit, ga je gang, dan is dit inderdaad een veelbelovende relatie waar je helemaal top gelukkig zult zijn op het niveau van het niet beleven van intimiteit.
Maar als jij intimiteit wel hoog in het vaandel hebt, dan zou ik hard wegrennen uit deze situatie.
Het is maar wat je wenst.
Maar als jij intimiteit wel hoog in het vaandel hebt, dan zou ik hard wegrennen uit deze situatie.
Het is maar wat je wenst.
woensdag 17 december 2008 om 12:36
Misschien zijn we alletwee wel niet zo goed in intimiteit, ja, daar heb je een punt, nell. Maar dat schept dan wel weer een band
Het is niet zo zwart-wit allemaal.
Het gaat denk ik niet om angst mij kwijt te raken, ik heb vanaf het begin gezegd dat ik niet om verplichte trouw geef.
Wel lekker veel stof tot denken van jullie, dank.

Het is niet zo zwart-wit allemaal.
Het gaat denk ik niet om angst mij kwijt te raken, ik heb vanaf het begin gezegd dat ik niet om verplichte trouw geef.
Wel lekker veel stof tot denken van jullie, dank.
woensdag 17 december 2008 om 13:10
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang de relatie al duurt maar ik vind je ongeloofelijk naief. Ik hoop voor je dat je het ALTIJD veilig met hem gedaan heb anders zou ik snel naar een dokter gaan en je laten testen.
Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als r.o.k. Wonen jullie samen ofzo dat je er zo zeker van bent dat jullie een relatie hebben?
Laat je toch niet gebruiken!
Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af als r.o.k. Wonen jullie samen ofzo dat je er zo zeker van bent dat jullie een relatie hebben?
Laat je toch niet gebruiken!