Hij heeft gezoend met een ander, maar weet het niet meer

25-11-2008 13:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen met ervaringen uitwisselen. Ik weet sinds dit weekend dat mijn vriend met een andere vrouw gezoend heeft. Het incident is ruim een half jaar geleden geweest en ik hoorde het pas dit weekend omdat mijn vriend het zelf niet meer weet! Het is ter sprake gekomen doordat een vriend vertelde dat er een feestje zou zijn bij haar thuis en dat het misschien niet zo slim was als wij langs zouden komen. Toen mijn vriend door vroeg waarom dan niet, kwam na ruim een hald jaar het hoge woord eruit. Hij schijnt tijdens een vreselijk uit de hand gelopen feestje kort met haar gezoend te hebben. Zij weet dit nog wel maar mijn vriend weet van helemaal niets. Ik zie nu een hoop mensen denken van jaja hij weet het niet... Maar ik heb hem die nacht binnen gesleept, hij wist niet meer hoe hij was thuis gekomen, dat hij gevallen is op straat en wat er eigenlijk gebeurd is. Ik geloof ook daadwerkelijk dat hij het nooit geweten heeft, gezien de tranen en het hysterisch huilen!

Mijn vriend is gelijk naar huis gegaan toen hij het hoorde en toen ik thuis kwam heeft hij het gelijk verteld. Daar zit het probleem ook niet.

Ook zegt hij dat het dronken zijn en niet meer weten wat te doen, hem niet vrijplijt van wat hij heeft gedaan en dat het ook zeker geen excuus is voor het alles. Ook de omstandigheden waaronder het hele voorval heeft plaatsgevonden (rond de sterfdag van zijn moeder) zijn voor hem geen excuus. Ook is hij van mening dat we er wat aan moeten doen, maar dat wel de keus compleet bij mij ligt. En dat als ik de stekker er uit wil trekken dat dat ook begrijpelijk is.

Maar ik wil de stekker er helemaal niet uittrekken, ik houd veel te veel van hem. En het is dan wel alleen zoenen geweest, maar toch... Ik weet allemaal niet wat ik er mee aan moet. Hij kan me de antwoorden niet geven op de vragen die ik heb, om de doodeenvoudige reden dat hij het zelf niet eens weet waarom. Maar hij is absoluut niet verliefd of haar of iets in de hoek. Hij heeft haar zelfs nooit meer gesproken na het hele voorval! En ik heb ook totaal geen reden om aan te nemen dat zij nog contact zoekt met hem. Kan gewoon zijn mailtjes doorlezen of zijn telefoon pakken geen enkel probleem.

Wat mij eigenlijk nog meer dwarszit is dat bijna iedereen het leek teweten behalve ik een mijn vriend dan. En dat zijn beste vriend het ook maanden geheim heeft gehoudem ondanks het feit dat hij gevraagd heeft of hij die avond nog iets raars gedaan heeft.

Die vriend heeft in de bewuste kroeg op de bewuste avond zelfs nog gevraagd of hij dingen heeft gedaan waar hij later spijt van zou krijgen. Hij heeft toen gezegd dat dat niet het geval was en dat als hij het bewuste meisje zou willen hebben dat al veel eerder had gedaan. En nu niet op het spel zou zetten wat hij met mij heeft.

En nog erger is, dat ik haar gewoon ken! Haar altijd aardig heb behandeld en haar nooit als een bedreiging heb gezien!

Wat moet ik hier in godsnaam mee! Heeft iemand een ervaring hiermee of heeft tips voor mij. Want ik weet even niet wat ik doen moet. Boos zijn ben ik niet echt, eerder verdrietig en teleurgesteld. Maar ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Maar wil het ook zeker niet opgeven. we moeten hier doorheen, als een soort fase maar hoe??
Zie het als een eenmalig incident. Soms gebeuren dingen gewoon (jaja, ik weet dat het natuurlijk niet gewoon is).

Zeg wel tegen de beste vriend dat hij in het vervolg gewoon eerlijk moet zijn tegen zijn vriend.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zij zal ook wel niet geheel nuchter geweest zijn.

Dat je na een drinkgelag niet meer weet wat je gedaan hebt, dat vind ik pas zorgelijk. Ik bedoel: hoeveel drinkt hij en hoe vaak? is hij gaan minderen na deze onverkwikkelijke affaire?

Dat hij zich helemaal te buiten ging na veel drank, wil ik wel geloven, met eventuele gevoelens voor die vrouw zal het wel niets te maken hebben, zij was daar op dat moment, dronken en wel, tsja...iets te dichtbij, ooops!

Als hij gestopt is met drinken, zou ik er niet al teveel mee zitten, hij weet het immers niet eens meer, voor hem kan het net zo goed niet gebeurd zijn. In elk geval heeft het niets met jullie relatie te maken. Zijn drankgebruik wel, en daar zou ik hem als ik jou was mee confronteren. Wil jij wel een man die zich zo te buiten gaat aan drank dat die een black-out krijgt. Eenmalig kan zo'n gebeurtenis een les zijn, maar als hij dit blijft herhalen is het een patroon. En dan is de keuze aan jou: slikken of weggaan.
Weet zij het nog wel?
Vraag je vriend om in het vervolg niet zoveel te drinken. Ik zou me daar eerder zorgen om maken dan een zoen in bewusteloze toestand.
Er gaan hier vaak discussie over het wel of niet vertellen van dit soort dingen. Jij voelt je nu besodemieterd door de groep maar wie had het moeten zeggen tegen je vind je? Allemaal? Of zij, die vrouw met wie het gebeurde misschien? Dat is voor die mensen ook een dilemma hoor. Als ik had gezien in welke staat jouw vriend was had ik het ook niet verteld denk ik.

Het is in ieder geval niet iets waar ik mijn relatie op zou laten klappen. Ben je mal. Ik zou hem even een eikel vinden, dat hij zo moest zuipen, maar goed, daar heb ik nu eenmaal een verschrikkelijke hekel aan, verder zou ik het er bij laten.
Ja ik zou wel van hem verwachten dat hij dus niet zó veel meer drinkt, want dan gebeuren er blijkbaar dingen die niet horen/ kunnen.

Maar verder: heel vervelend, maar het is nou eenmaal gebeurt en stelde dus helemaal niks voor. Maar niet meer zoveel drinken dus, want dan is ie blijkbaar niet te vertrouwen.
Weet je, je zal toch nooit van je "vriendengroep" te horen krijgen waarom iedereen er van op de hoogte was, behalve jullie 2. Er is toch niet iemand die zijn excusses daar voor gaat aanbieden, dus wacht daar ook niet op. Regel het met je vriend en laat de buitenwereld mooi daar buiten. Als jij er uit komt met je vriend op een manier die voor jullie beiden werkt, dan is het klaar toch?

Daarnaast kan je hem hooguit vragen om zijn drankgebruik buiten de deur wat meer onder controle te houden zodat het niet weer zal voorkomen.
Voor die vrouw zal het trouwens wel niet zo'n feest zijn geweest hoor, zo'n naar drank stinkende dronken kerel die van voren niet meer weet dat hij van achteren leeft. Ik denk dat ik van mijn vriend zou eisen dat hij zijn excuses aan ging bieden aan die vrouw. Ik zou haar zeker niet aanspreken op haar rol in het geheel, ze is eerder te beklagen dan iets anders.
quote:dochter schreef op 25 november 2008 @ 13:41:

we moeten hier doorheen, als een soort fase maar hoe??Kun je er niet gewoon om lachen met z'n tweeen? Ik bedoel, het is ook wel een beetje hilarisch, sort of. Toch?
Ik zou willen dat dattoentertijd mijn probleem was...daar kom je wel overheen hoor. Ik sluit me aan bij de anderen, hij was dronken en er kwamen geen gevoelens bij kijken. Kan gebeuren, niet te groot maken maar hij moet wel oppassen met dat drinken.
Ik zou me idd veel meer zorgen maken om dat drankgebruik dan om die zoen. Wie weet wat ie allemaal nog meer gedaan heeft dat ie niet meer weet, of minstens net zo erg, als ie in zo'n ladderzatte toestand is, hoe komt ie veilig thuis?

Die dame en die zoen, daar zou ik me niet al te druk om maken, warschijnlijk was zij ook goed in de olie, en heeft ze e.e.a niet al te serieus genomen. Anders had je echt wel iets gemerkt.
Zou het ook kut vinden maar feit is dat hij niet meer kon nadenken op dat moment. Aangezien hij het ook heel erg vindt zou ik hier echt niet de relatie om verbreken. Is het niet waard!
erg vervelend maar niet onoverkomelijk. Ik zou alles even goerd van je afpraten, boos zijn gooi het eruit. Maar ik vind het niet iets waar je weken of maanden bij stil hoeft te staan.

Inderdaad heel dom van je vriend dat hij zo dronken wordt, dus ik zou wel afsprken zich wat dat betreft in te houden, dan kan het ook niet uit de hand lopen. Ik vind het wel goed hoe je vriend het verder heeft aangepakt, dat hij het je meteen verteld, toen ie het wist dan ; ).
Lijkt me best een goeie vent. Ik zou maar van de relatie genieten als ik jou was. Perfecte mensen bestaan er nu eenmaal niet maar met positiviteit breng je het beste in de ander naar boven.
Dank jullie wel voor deze reacties. Net wat ik nodig had eigenlijk. Klinkt misschien een beetje raar, maar had heel erg het idee dat ik er zo veel mee moest zeker als je kijkt hoe de omgeving reageert. Maar als ik goed kijk naar me zelf hoef ik er weinig mee te gaan doen. Het is gewoon gebeurd en dat is dat. 'Ik wil niet zeggen dat daarmee alles vergeven en vergeten is, maar voor mij is het even klaar nu. Heb mijn punt gemaakt en duidelijk gemaakt dat ik ook een grens heb.

Het grotere probleem is inderdaad het drankgebruik, en het is inderdaad eenmalig geweest. Maar wat betreft de drank, daar is het laatste woord nog niet over gezegd. En wat dat betreft is hij het redelijk met me eens dat dat maar eens afgelopen moet zijn. Studententijden zijn voorbij.......
Lijkt mij dat er niets aan de hand is. Hele stom fout van je vriend, maar kan gebeuren. Je moet het niet groter maken dan dat het is. En trouwens wat betekent nou zo'n stomme (korte) zoen en helemaal in zo'n dronken toestand?! Je vriend wist het niet... was er niet bij met z'n hoofd, heeft er spijt van en vindt het desbetreffende meisje niet eens leuk. Dus geen probleem van maken.
Nou ik vind het feit dat hij zich lam zuipt omdat zijn moeder overleden is wel te vergeven (ook al hou ik zelf niet zo avn mannen die veel drinken) maar is hij alleen eens dat hij niet zoveel moet drinken of drinkt hij ook daadwerkelijk minder (of helemaal niet)?? Want hoewel ik zelf boos zou zijn als mijn vriend dat zou doen, had ik er geen groot frama van gemaakt...foutje kan in die omstandigheid gebeuren...(laat mijn vriend het maar niet lezen hoor :)!) Maar als hij nu daadwerkelijk minder drinkt, zou ik zeggen: GO FOR IT!!!
Ik snap het wel hoor dat je het kut vindt. Mijn vriend heeft ook met een ander gezoend toen hij 'dronken' was. (die van mij probeerde het als excuus te gebruiken, maar hij wist het echt nog, dat heeft hij ook na een half uur toegegeven) En je voelt je gewoon toch verraden. Maar het is toch wel al gebeurt, en hij toont wel spijt, meer kan hij op dit moment niet meer doen. klinkt heel erg gemakkelijk, is het niet natuurlijk, maar een goed gesprek hebben jullie gehad heb ik het gevoel, dus dan moet je nu met jezelf en met hem ermee in het reine komen.

Wat betreft de studententijd is over: IK HERKEN HET ZO!!

dat comazuipen, waar gaat dat over...Hoe oud zijn we(ik trouwens 25 en hij 22). Maar ik vond comazuipen eigenlijk ook sneu toen ik 16 was, en nu nog steeds. Maar wat dat betreft weet ik uit eigen ervaring dat HIJ dat moet gaan beseffen, want je kan gillen, krijsen, janken, als hij het niet snapt, dan gebeurt er vrees ik niets...
Heb het ook wel eens gehad! Hele avond gezeten, drankje, nog een drankje. Uiteindelijk waren het 7 of 8 borrels denk ik, maar toen ik opstond ging helemaal het licht uit. Stond opeens met mijn armen om een vriendin heen haar op haar mond te zoenen. Ik vermoed achteraf dat ik gedacht heb dat het mijn eigen vriendin was. Waren beide hetzelfde gekleed, zelfde haardracht. Mijn vriendin vond het heel erg dom en was een beetje boos, ik vond het heel erg dom en was vooral verdrietig dat ik haar dat aandeed. Gewoon vergeten. Iedereen die er een serieus probleem van maakt en denkt dat hij alle verhoudingen met opzet op scherp zette kun je uit je adresboek schrappen.
Nou lekker dan, je vriend kiepert zijn kruiwagen schuldgevoel zo op jouw schoot door je dit te vertellen.

Hij had zoveel meer kunnen doen door het achter zich te laten en het jou niet te vertellen. Hij weet er toch immers zelf ook niks meer van? Ongeluk gebeurt, laat het rusten.

Echt hoor, ik heb er altijd veel moeite mee als mensen hun affaires (heel groot woord hiervoor) bij hun partner neerleggen om zo hun eigen schuldgevoel af te kopen.
AnnePanne, als je goed leest, dan was het voor haar vriend een verrassing dat hij met dat meisje had gezoend. Hij is redelijk overstuur naar TO gegaan. Als hij met zn volle verstand was vreemdgegaan, en het daarna had verteld om zijn schuldgevoel bij TO neer te leggen, dan had je reactie zin gehad.

TO, ach, ik heb ook wel eens een moment dat ik mezelf iets te buiten ga aan drank, en dat is meestal rond een vervelende gebeurtenis (sterfdag van mn vader/verjaardag van mn vader). Als hij daar zijn uitlaapklep in zoekt, dan is dat geen probleem, Als ie echt ieder weekend zo strontlazarus voor de deur ligt, zodat jij hem van de stoep kan oppikken, dan is het een ander verhaal.

Ik zou zeggen: geef je vriend een dikke knuffel en lach om dit stomme voorval!

Ben toch wel benieuwd of zij die zoen uberhaupt nog weet!
Dus omdat hij het niet wist is het geen probleem het haar, nu hij het wel weet, te vertellen? Das toch hetzelfde?
Bovendien schrijft TO nergens dat het elk weekend zo is, of lees ik daar nou overheen?
quote:Annepanne1 schreef op 25 november 2008 @ 17:07:

Echt hoor, ik heb er altijd veel moeite mee als mensen hun affaires (heel groot woord hiervoor) bij hun partner neerleggen om zo hun eigen schuldgevoel af te kopen.Liever dat dan een partner die niet 100% eerlijk tegen me is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven