Hij is ziek, hoe moet ik me opstellen?

16-05-2019 05:04 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay! Ik zit in een situatie waarvan ik niet zo goed weet wat ik ermee moet. Er is een jongen die ik al een tijdje ken. Ongeveer twee maanden geleden hebben we voor het eerst gezoend en nummers uitgewisseld en begonnen we een beetje met appen. Ik vond hem interessant en leuk, maar ik heb hier verder niet zoveel over nagedacht op dat moment. Elke keer als we elkaar weer tegenkwamen was het gewoon gezellig, we zoenden soms, maar het appcontact werd na een tijdje minder. Ongeveer een maand geleden kwam ik hem weer tegen tijdens het uitgaan en bleven we een tijdje praten. Hij vertelde toen dat hij de dag daarvoor te horen had gekregen dat hij lymfklierkanker had en de komende weken zouden bestaan uit allerlei onderzoeken om te kijken hoe erg het was. Dit gesprek was vrij heftig en ik ben hier erg van geschrokken. Ik heb hem de dag erna geappt en toen bleven we weer een tijdje appen en hield hij mij redelijk op de hoogte van zijn onderzoeken en dergelijken. Toen ik hem daarna weer tegenkwam hebben we weer gezoend, maar hij zei toen ook dat hij het lastig vond met mij nu en dat hij bang was dat ik uit medelijden me met hem bezig bleef houden en dat het anders was gelopen als hij nooit ziek was geworden.

Vorige week kreeg hij de best mogelijke uitslag (stadium 1, geen uitzaaiingen, met chemo kon hij er in 4 maanden vanaf zijn), en die avond ben ik voor het eerst met ben mee naar huis gegaan. We hebben seks gehad en de dag erna ben ik eigenlijk de hele dag gebleven, en het was oprecht mega gezellig. Op die manier gezellig dat ik er helemaal van in de war ben, ik heb dit niet zo snel bij iemand. We hebben erg gelachen, maar ook heel goed gepraat. Hij zei wel weer dingen over dat ik niet bij hem moest zijn uit medelijden en dat hij het lastig vond om mijn intenties in te schatten. Ik heb hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen dat ik hem oprecht leuk vind, maar ik snap zijn gedachtegang ook heel goed. En eerlijk is eerlijk, als hij niet ziek was geworden was het waarschijnlijk inderdaad niet zo gelopen, want dan had ik hem niet geappt en was dat contact niet hersteld. Maar dat ik me nu om hem bekommer is niet omdat ik hem zielig vind, maar wel omdat ik oprecht wil weten hoe het met hem gaat, en op die manier zijn we dichter naar elkaar toegegroeid.

Ik heb hem die avond geappt omdat hij iets leuks te doen had, hij reageerde goed maar het gesprek was wel na 3 zinnen afgelopen. Zijn chemo begon twee dagen later dus ik heb hem toen daarover geappt, maar ik krijg echt het minimale terug en hij start het gesprek verder niet. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat maar ik wil me in deze situatie absoluut niet opdringen en ik snap het ook heel goed dat hij andere dingen aan zijn hoofd heeft. Ik ben bang dat hij bang is dat hij ‘te veel’ is voor mij op dit moment, dus ik wil hem laten zien dat ik er voor hem ben, maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook prima zo zijn dat hij gewoon geen behoefte aan mij heeft en het zag als een eenmalig iets, en dan moet ik juist mijn mond houden. Ik merk dat ik het lastig vind om me hierin goed op te stellen, wat zouden jullie doen? Ik heb hem wel net een berichtje gestuurd om te vragen hoe de afgelopen dagen zijn gegaan, maar ik voel me daardoor wel juist weer wat opdringerig.
Alle reacties Link kopieren
Doet me echt goed om jullie reacties te lezen, erg lief! Dankjewel! We zijn eigenlijk nog niet gestopt met praten sinds donderdag :). Ik heb op een gegeven moment een berichtje gestuurd met dat hij het moet zeggen als ik iets voor hem kan doen, en dat ik t begrijp als hij al heel veel lieve vrienden/familie om zich heen heeft en ik me absoluut niet wil opdringen, maar ik wel oprecht geinteresseerd ben in hoe het met hem gaat en wat er in hem omgaat. Hier reageerde hij weer heel lief op en hij heeft toen gevraagd of ik een drankje met hem wilde doen aankomende week -als hij zich nog steeds zo goed/beter zou voelen-. We hadden het er namelijk over dat hij een biertje had gehad maar dat het hem niet smaakte en nu dus maar opzoek moest naar een nieuw favoriet drankje. Dus allemaal heel goed en fijn op dit moment eigenlijk.

@appelientje
Haha dat mag je best wel vragen. Ik weet niet meer waar ik gestopt ben met posten, maar we hebben 1 keer seks gehad, vrij snel daarna ruzie gemaakt, en toen elkaar nooit meer gesproken. Na oud en nieuw kreeg ik een heel lang appje van hem, ik dacht dat dat misschien weer een opening zou zijn (dat wilde ik ook heel graag) maar op mijn reactie heeft hij nooit meer gereageerd. Heb nog wel eens wat geprobeerd, maar tevergeefs. Ik zie hem heel soms zomaar op straat en dan doen we net alsof we elkaar niet kennen. Heb het daar nog steeds best wel moeilijk mee, maar uiteindelijk is het vast beter zo :).
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Nawle! Ik hoop echt op een goede afloop voor vriend en uiteindelijk ook jullie samen. Als ik hem was zou het iig erg waarderen zoals jij je nu opstelt.

Sterkte!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nawle,
Lastige situatie, je doet het goed hoor.
Een tip van mij die veel lastige situaties met kanker in de naaste omgeving heeft meegemaakt.
Gewoon toegeven dat je het lastig vindt.

Zeg deze jongen dat je hem leuk vindt, met hem meeleeft, maar dat je het heel moeilijk vind om het juiste te doen. Dat je wellicht het moeilijk vindt in te schatten wanneer je te veel bent, en wanneer je juist leuke afleiding kan bieden.

Dat is ook een vorm van steunen, want hij voelt heus wel dat het voor zijn omgeving ook wel ingewikkeld is. En door dat te benoemen haal je dat een beetje weg.

Sterkte verder, ik hoop op een goede afloop voor hem en wie weet een leuke toekomst voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven