Hoe af te sluiten
donderdag 24 september 2009 om 22:21
Een forummer zo groen als gras, maar voor alles een eerste keer. Ik weet gewoon even niet waar ik met m'n gevoel heen moet. Na 1,5 jaar is 10 dagen geleden mijn relatie verbroken. Omdat hij twijfelde. Het is een lang en lastig verhaal. Maar het is een open einde. Niet echt uit, zo voelt het niet. Ik weet wel dat ik het moet afsluiten maar hoe doe je dat als je nog van iemand houd. Het liefste zou ik hem gewoon bellen, of even binnenlopen maar ik weet ook wel dat dat niet kan. Voel me soms zo alleen. Iemand suggesties?
donderdag 24 september 2009 om 22:28
Zelfde situatie, dus geen tips, maar wil ook wel advies. Bij mij is het wel echt uit, maar de redenen zijn zo raar en vaag. Maar ik probeer er inmiddels gewoon mee te leven. Ik denk dat het soms beter is om de echte redenen niet te weten, omdat je dan misschien dingen hoort die je niet wilt weten, maar genoeg over mij 
Is het nu een pauze bij jullie of is het wel 'uit'? Oftewel is er gezegd: we nemen even een pauze van elkaar, het is voorlopig uit of is het: we kunnen niet meer met elkaar, het is over?
Dat is natuurlijk wel van belang voor het advies.

Is het nu een pauze bij jullie of is het wel 'uit'? Oftewel is er gezegd: we nemen even een pauze van elkaar, het is voorlopig uit of is het: we kunnen niet meer met elkaar, het is over?
Dat is natuurlijk wel van belang voor het advies.
donderdag 24 september 2009 om 22:38
Heej bedankt,
Hij wile graag samenwonen. Iets wat practisch gewoon niet mogelijk is. Dat wringt bij hem en daarom kan ie het niet meer aan. Hij noemt het niet eerlijk. Maar hij heeft nog wel gevoelens voor mij. Ik wil inderdaad de redenen eigenlijk niet weten (ik vrees dat ik gewoon vervangen word).
Het is gewoon zo lastig
Hij wile graag samenwonen. Iets wat practisch gewoon niet mogelijk is. Dat wringt bij hem en daarom kan ie het niet meer aan. Hij noemt het niet eerlijk. Maar hij heeft nog wel gevoelens voor mij. Ik wil inderdaad de redenen eigenlijk niet weten (ik vrees dat ik gewoon vervangen word).
Het is gewoon zo lastig
donderdag 24 september 2009 om 22:44
Zoals ik het hier lees, lijkt het me niet een reden om een eindje te zetten achter een relatie. Zeker niet omdat je allebei nog veel om elkaar geeft. Dus omdat jij niet wilt samenwonen, wil hij niet meer verder met je? Kunnen jullie dan niet nog praten? Hoe zag/zie jij je toekomst met hem verder? Wil je nu niet samenwonen, maar in de toekomst wel?
Waarom is dat samenwonen voor hem zo belangrijk?
Waarom is dat samenwonen voor hem zo belangrijk?
donderdag 24 september 2009 om 23:02
Goed het hele verhaal dan maar.
Mijn vriend heeft geen ouders. Hij wil een thuis, hij mist het. Daarom wil ie samenwonen. Maar om 1,5 u reizen van mijn studie vandaag, en ik heb geen auto. Dus gewoon praktisch niet mogelijk. Oplossing. Ik zou bij hem zijn in weekend, hij 1 dag in de week bij mij. In de toekomst zou ik best kunnen samenwonen maar nu is dat gewoon niet handig.
Bij hem wringt dat dus gaat ie aan zijn gevoel twijfelen. De weekend oplossing is voor hem zo half. En dus is het uit. Ik weet niet of ik wat wil doen eraan. Heb al gepraat als brugman en resultaat: 0 (ja een gekwetste ziel, en een illusie minder).
Mijn vriend heeft geen ouders. Hij wil een thuis, hij mist het. Daarom wil ie samenwonen. Maar om 1,5 u reizen van mijn studie vandaag, en ik heb geen auto. Dus gewoon praktisch niet mogelijk. Oplossing. Ik zou bij hem zijn in weekend, hij 1 dag in de week bij mij. In de toekomst zou ik best kunnen samenwonen maar nu is dat gewoon niet handig.
Bij hem wringt dat dus gaat ie aan zijn gevoel twijfelen. De weekend oplossing is voor hem zo half. En dus is het uit. Ik weet niet of ik wat wil doen eraan. Heb al gepraat als brugman en resultaat: 0 (ja een gekwetste ziel, en een illusie minder).
donderdag 24 september 2009 om 23:08
Ok duidelijk. Hij vraagt nogal wat van je. Hij moet ook inzien dat jij geen vervanger bent van zijn ouders. Hoe graag hij ook intimiteit en gezelschap wenst, hij moet wel reëel blijven.
Tja, als hij dan echt niet verder wilt, houdt het op. Wel jammer. Maar nu het over is, is hij helemaal alleen. Denk dat hij er nog wel op terug gaat komen met hangende pootjes. Maar jij hebt vast ook je trots.
Tja, als hij dan echt niet verder wilt, houdt het op. Wel jammer. Maar nu het over is, is hij helemaal alleen. Denk dat hij er nog wel op terug gaat komen met hangende pootjes. Maar jij hebt vast ook je trots.
donderdag 24 september 2009 om 23:10
donderdag 24 september 2009 om 23:41
Geef het tijd. Al kun je -volgens mij- een relatie pas echt afsluiten als je zelf tot inzicht bent gekomen dat de relatie of de man in kwestie je geen goed doet. En zolang je dat nog niet zo voelt: Voed elkaars verdriet in ieder geval niet door contact op te nemen, dus mijn voorlopige suggestie is hier: schrijf zijn nummer op een briefje, geef het aan een vriendin, wis zijn telefoonnummer en blokkeer hem in je gsm, skypem msn, etc.
Sterkte!
Sterkte!
vrijdag 25 september 2009 om 22:02
Hoe je iets moet afsluiten als je nog van hem houdt (of misschien is het dènkt te houden) daar kan ik je geen antwoord op geven. Dat is me zelf al na een aantal jaren nog steeds niet gelukt geloof ik. Ik leef, leer, geniet etc. etc. , maar er zit een soort van zwart gat op de plek waar m'n hart zit, het doet pijn en blijft verdomme pijn doen!
Ik wou dat ik de uitknop kon vinden.
Mjin advies aan jou: laat het even rusten, misschien komt hijzelf wel als eerste over de brug. Als hij echt van je houdt dan wilt hij je liever af en toe zien, dan helemaal niet meer lijkt me.
En wat wil jij het liefst? Los van de vraag wat is praktisch en wat niet.
Ik wou dat ik de uitknop kon vinden.
Mjin advies aan jou: laat het even rusten, misschien komt hijzelf wel als eerste over de brug. Als hij echt van je houdt dan wilt hij je liever af en toe zien, dan helemaal niet meer lijkt me.
En wat wil jij het liefst? Los van de vraag wat is praktisch en wat niet.