Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

15-08-2009 09:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het 'strikkies'topic van MevrouwdeKees, hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? Ik koppiepeest even het aanzoek dat ik kreeg:

Had vriendlief aan de telefoon om hem te vertellen wat we allemaal moesten regelen (ik zwanger, samen een huis aan het kopen, wilden in één keer alles goed regelen), vriendlief hoort het hele verhaal aan en zegt (door de telefoon dus): 'Jemig, we kunnen beter gewoon gaan trouwen'.

Stilte van mijn kant....

'Schat, ben jer nog? Hoorde je wat ik zei?'

'Eh... ja, hoor, ik hoorde het'.

'En? Lijkt het je wat?'

Romantisch, he

Gelukkig wist ik dat vanaf het begin al, zijn meest romantische daad ooit was tegen zo'n bloemenverkoper die in restaurants langs de tafels loopt zeggen: 'Joh, zonder die roos weet ze ook wel dat ik verschrikkelijk veel van haar hou. Maar aan die tafel dáár kunnen ze wel wat hulp gebruiken volgens mij'
Om een kort verhaal lang te maken...
Wat een lief topic!

Ik stond te koken in de keuken en man kwam thuis. Hij begon allemaal lieve dingen te zeggen: Hoeveel hij van me hield, dat het met de jaren alleen maar meer was geworden en dat hij samen met mij z'n leven wilde delen.

Ik dacht: "Dit kan hét moment wel eens zijn, dus laat ik het vuur maar uitzetten." En ja hoor, daar kwam een enorme bos witte rozen te voorschijn en hij ging door de knieën. "Lieve mango, wil je met me trouwen?" De tranen stroomden over mijn wangen (ik ben een emo-doos) en ik heb wel tig keer "Ja!!" gezegd.

We zijn getrouwd op de dag dat we 10 jaar samen waren.
Ik ben niet gevraagd. Man constateerde gewoon heel droog na een jaar of twee samen dat hij met me wilde trouwen. Nou, toen die constatering zich een tijdje later nog een keer herhaalde ben ik maar akkoord gegaan

We zijn nu 7 jaar getrouwd.
Ik een beetje hetzelfde als jij Weatherwax. Zwanger, dingen moeten regelen, dus is het makkelijker om maar meteen te trouwen. Niet romantisch, maar dat is aan mij toch niet besteed. Wordt een lekkere no-nonsense dag.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
We waren op vakantie in Italie en liepen over de Via del Amore, een wandelpad langs de kust die een aantal bergdorpjes met elkaar verbind.

Soms even van het pad af, de kliffen een stukje afklauteren. Toen we bij zaten te komen van zo'n klauterpartij ging vriend op zijn knieen en vertelde hij me stotterend hoe geweldig ik wel niet voor hem ben en hoeveel hij van me houdt. En toen kwam die vraag! Heb ja gezegd en de rest van de vakantie met een enorme glimlach op mijn gezicht rond gelopen.

Over twee weken gaan we trouwen!
Ik ben gevraagd door een hele dronken vent op het plein waar alle kroegen zitten. Erg romantisch.
Stressed is just desserts spelled backwards
Gelukkig wist hij het de volgende dag nog

Maijken, mooie manier om gevraagd te worden! Ik vind die van elina81 ook erg grappig
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een ongeëmancipeerde topictitel zeg

*Is niet ten huwelijk gevraagd; heeft haar vriend (nu al veertien jaar man) zelf ten huwelijk gevraagd *

(En volgens zijn ouders, die het niet zagen zitten (bleek later pas) heb ik dat wel op zo'n manier gedaan dat hij geen nee kon zeggen al had ie het gewild )
ik weet niet of ik ooit ga trouwen, maar mocht vriendlief een aanzoek doen, dan mag hij niet op z'n knieën, voel me dan echt ongemakkelijk denk ik

Leuk om al die 'aanzoeken' te lezen!
Vanaf de eerste keer dat we in een bepaald restaurant kwamen leek het ons al geweldig om daar ooit onze bruiloft te geven. We zijn er vaak geweest en twee jaar geleden, toen we er weer eens met ons tweetjes zaten te dromen over de bruiloft die we daar misschien ooit wel zouden vieren zei mijn man:

"Wil je met me trouwen?"

Zo ineens. Zonder ring, niet op de knieen. Ik vroeg: "Meen je het?" Toen hij "ja" zei heb ik daarna ook "ja" gezegd.

En we hebben inderdaad vorig jaar onze bruiloft in dat restaurant gegeven.
Wat een leuk topic!

Tja.. ik wacht eigenlijk nog altijd, nu zo'n 14 jaar alweer.

Nee dat klinkt triest zeg, kan hem ook zelf vragen.

Ik vind het eigenlijk niet belangrijk maar juist omdat het niets voor mijn vriend is om zoiets te vragen, zou ik het enorm lief vinden wanneer hij dat dan tóch eens zou doen. Dus ik vraag niets en hoop dat hij me ooit nog eens vraag.

Zou het eigenlijk best leuk vinden als hij me bijvoorbeeld vraagt als we 25jr bij elkaar zijn of zo. Grappig toch om dán nog te trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven