Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?

15-08-2009 09:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het 'strikkies'topic van MevrouwdeKees, hoe ben jij ten huwelijk gevraagd? Ik koppiepeest even het aanzoek dat ik kreeg:

Had vriendlief aan de telefoon om hem te vertellen wat we allemaal moesten regelen (ik zwanger, samen een huis aan het kopen, wilden in één keer alles goed regelen), vriendlief hoort het hele verhaal aan en zegt (door de telefoon dus): 'Jemig, we kunnen beter gewoon gaan trouwen'.

Stilte van mijn kant....

'Schat, ben jer nog? Hoorde je wat ik zei?'

'Eh... ja, hoor, ik hoorde het'.

'En? Lijkt het je wat?'

Romantisch, he

Gelukkig wist ik dat vanaf het begin al, zijn meest romantische daad ooit was tegen zo'n bloemenverkoper die in restaurants langs de tafels loopt zeggen: 'Joh, zonder die roos weet ze ook wel dat ik verschrikkelijk veel van haar hou. Maar aan die tafel dáár kunnen ze wel wat hulp gebruiken volgens mij'
Om een kort verhaal lang te maken...
Met een flink stuk in zijn nek zakte hij door zijn knietjes op oudjaarsavond (of was het al nieuwjaarsmorgen?) en vroeg me ten huwelijk....

De volgende dag was het eerste geluid wat hij uitbracht de vraag of hij me echt ten huwelijk had gevraagd...

Te laat sukkel, ik heb al ja gezegd ghehehehe
Maar hij ging wel voor je op de knieen, dát dan weer wel!!
Om een kort verhaal lang te maken...
Jazeker, dát dan weer wel! Midden in een bomvolle kroeg...

Overigens zijn we nu bijna 17 jaar getrouwd...
MIjn man had een prive zwembad afgehuurd.. maanden van te voren gepland en bekonkeld .

compleet met champagne, romantische muziek en alles er op en eraan kwam aan het eind van de avond die vraag.... of ik alsjeblief zijn vrouw wilde worden....... smelt smelt smelt...

Zijn nu inmiddels 3 jaar getrouwd, dus mijn antwoord is wel duidelijk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Na een hoop drank, een knallende ruzie - die nergens op sloeg maar bestond uit misverstandjes - prima goedmaaksex, lagen we in bed en zei hij dat ie altijd samen wilde zijn. Ik zei dat ik dat ook wilde. 'Wil je dan met me trouwen?" 'Ja '

En dan de volgende ochtend wakker worden, elkaar aankijken en niet zeker weten of je het nou gedroomd had of niet. Niet gedroomd dus

In september zijn we 12 1/2 jaar getrouwd
quote:misschicken schreef op 15 augustus 2009 @ 09:16:

Met een flink stuk in zijn nek zakte hij door zijn knietjes op oudjaarsavond (of was het al nieuwjaarsmorgen?) en vroeg me ten huwelijk....

De volgende dag was het eerste geluid wat hij uitbracht de vraag of hij me echt ten huwelijk had gevraagd...

Te laat sukkel, ik heb al ja gezegd ghehehehehahahahahhahahhahahahhaa
De enige keer dat AnnLief voor me op zijn knieën ging, was toen hij de kattenbak ging schoonmaken. Trouwen zit niet in de planning, dus ik vrees dat ik hier nooit een romantisch huwelijksaanzoek kan delen. Hij heeft wel een keer tientallen kilometers omgefietst toen hij met een stel vrienden een weekend weg was, omdat hij een armband wilde kopen die ik daar een paar maanden eerder had gezien, toen we ook toevallig een weekend weg waren. Hij heeft hem zelfs nog een maand of 3 verstopt, zodat hij hem met mijn verjaardag kon geven.
bij mij is het een grijs vlak, geen idee meer

het enige wat ik weet dat mij trouwring ergens op de A58 ligt.
quote:Festen schreef op 15 augustus 2009 @ 09:28:

het enige wat ik weet dat mij trouwring ergens op de A58 ligt. Heb je hem daar expres of per ongeluk achtergelaten?
quote:Festen schreef op 15 augustus 2009 @ 09:28:

het enige wat ik weet dat mij trouwring ergens op de A58 ligt.

Festen! Huh?!? Dit vraagt om uitleg. A58...

Ik ben niet getrouwd. Zal ook niet gauw gebeuren ben ik bang. Vriendlief is al eens getrouwd geweest en wil eigenlijk niet meer. Ik blijf toch wel bij je, met of zonder ring. Ikzelf hoef ook niet zo nodig. Maar we voelen ons wel een beetje getrouwd. We hebben wel heel bewust voor elkaar gekozen.
Ik ben niet ten huwelijk gevraagd en dus ook niet getrouwd,vriend is niet zo van dat soort dingen.

Als ik wil trouwen zal ik alles zelf moeten regelen en hem naar het stadhuis sleuren en dat vertik ik.En ik zit ook nog met mijn familie gedoe en hou zou dat dan moeten etc

Dan maar niet getrouwd weet zo ook wel dat het goed zit(dit is de rationele dolfje,stiekem wil ik natuurlijk ook de hele mikmak..)
We zaten met laptop op de bank in pyama, brak van oud en nieuw. Zegt hij: Wil je nog steeds graag trouwen?' 'Uh, ja.'

Zegt hij: ' Zullen we dat dan maar doen dan?' Helemaal verrast ja gezegd en meteen onze agenda op outlook erbij gepakt om een datum te prikken. Haha, kon ie niet meer terug.

Was dus heeeeeeel romantisch, not! Of het huwelijk romantischer wordt merken we volgende week, want dan gaat het gebeuren
manlief was later thuis dan anders, had een fles champagne in zijn handen, een bos bloemen in zijn andere.

Kwam binnen, ging op de knieen, haalde een prachtige ring uit zijn binnenzak en vroeg of ik met hem wilde trouwen.

Nadat ik met grote dikke tranen over mijn wangen ja had gezegd, zei hij. Ik had het eigenlijk heel anders willen vragen, met veel kaarsen in de kamer en veel romantischer maar je was vroeger thuis van je werk dan ik dacht.....

Tja, dat had ik ook leuk gevonden eigenlijk.......
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik en mijn man hielpen mee bij een metalband. Ik deed de merchandising en mijn man was roadie.

Heel de week waren er al rare telefoontjes, van bandleden, over een optreden. Er moest een camera mee (wat nooit gebeurde) en meer van dat soort dingen.

Die zaterdag was het optreden en dit keer hoefde ik geen merchandising te doen maar gewoon lekker kijken.

Ik vond het allemaal maar vreemd en ergens had ik stiekem al wel het idee maar durfde er niet zo aan te denken.

Midden in het 2e nummer stopte de band met spelen en kwam mijn man op het podium, riep mij die kant uit *schaam schaam*, ging op één knie en vroeg mij ten huwelijk.

Ik kreeg een medaillon van hem en van de band kreeg ik een klein trouwboeketje met witte rozen en distels (mijn favo bloemen)

Ik heb de rest van de avond lopen stuiteren haha
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Maeijken schreef op 15 augustus 2009 @ 10:11:

Ik en mijn man hielpen mee bij een metalband. Ik deed de merchandising en mijn man was roadie.

Heel de week waren er al rare telefoontjes, van bandleden, over een optreden. Er moest een camera mee (wat nooit gebeurde) en meer van dat soort dingen.

Die zaterdag was het optreden en dit keer hoefde ik geen merchandising te doen maar gewoon lekker kijken.

Ik vond het allemaal maar vreemd en ergens had ik stiekem al wel het idee maar durfde er niet zo aan te denken.

Midden in het 2e nummer stopte de band met spelen en kwam mijn man op het podium, riep mij die kant uit *schaam schaam*, ging op één knie en vroeg mij ten huwelijk.

Ik kreeg een medaillon van hem en van de band kreeg ik een klein trouwboeketje met witte rozen en distels (mijn favo bloemen)

Ik heb de rest van de avond lopen stuiteren hahaLeuk hoor, wat zal het publiek ook uit zn dak zijn gegaan!
Oh, wat leuk Maeijken!

Ik was zwanger en mijn man zei:" dan zullen we maar gaan trouwen"

En dat was het aanzoek

(Zijn al bijna 12 jaar getrouwd)
ik stond in mijn ondergoed was op te vouwen

hoor ik wat roepen uit de slaapkamer: kom je nou naar bed?

jaaaaaaahaaaaaaaaaa even dit afmaken!!

loop ik de slaapkamer binnen, zit meneer, ook in zijn ondergoed, op zijn knietjes naast het bed

Mijn man heeft zich een paar jaar geleden in een pingiunpak gehesen (ik zat hem altijd te plagen over het beroep van zijn ouders), waggelde op mij af en ging op zijn knieen. Had een kapoentjesring (vroeger had ik die opgegeten toen ik een jaar of 4 was) en vroeg mij ten huwelijk...

Natuurlijk ook met dikke tranen riep ik Jaaaah!

Ik ben nu iets meer dan een jaar getrouwd.....Op naar de komende 50!
Nee echt?
quote:elina81 schreef op 15 augustus 2009 @ 10:55:

ik stond in mijn ondergoed was op te vouwen

hoor ik wat roepen uit de slaapkamer: kom je nou naar bed?

jaaaaaaahaaaaaaaaaa even dit afmaken!!

loop ik de slaapkamer binnen, zit meneer, ook in zijn ondergoed, op zijn knietjes naast het bed

Het dichtst dat wij in de buurt zijn gekomen was onderweg met een passagier op de achterbank als soort van geintje: "wil je met me trouwen dan?" mijn antwoord: "haha, dacht het niet". Hoorde aan de schrikreactie vanaf de achterbank dat het antwoord misschien wel een een beetje te lomp was,dus ik denk dat hij het de komende 20 jaar ook niet meer durft te vragen

(scheelt dat ik niet wil trouwen )
Dat zeg ik....
Leuk die verhalen!

Wij waren in Las Vegas tijdens een 3 weekse reis in mei 2007 door het zuidwesten van de VS. We hadden bedacht dat we daar wel eens lekker wilden gaan eten dus we zaten in het Top of the World restaurant bovenin de Stratosphere Tower. Om ons heen zagen we allemaal mensen voor wie het etentje daar duidelijk ter ere van iets was, trouwdag, verjaardag, jubileum etc. Wij gingen toen ook zitten verzinnen wat wij dan wel niet te vieren zouden kunnen hebben (behalve de vakantie) en toen bedacht ik me dat we op dat moment 8 jaar en 7 maanden ofzo bij elkaar waren.

En toen zei terwijl hij op 1 knie ging, "als je de afgelopen 8 jaar en 7 maanden net zo leuk vond als ik, wil je dan binnenkort met me trouwen?

Ik natuurlijk ja gezegd! Dus toen hadden we ook wat te vieren! Ik zag ook dat er verschillende mensen in het restaurant naar ons keken, maar ik denk dat ze het (gelukkig) niet helemaal doorhadden. Het was een helemaal spontaan, ongepland aanzoek dus hij had ook geen ring, vandaar dat ze het niet doorhadden denk ik.

We hebben onze relatieringen die we al droegen bij thuiskomst laten graveren met de datum van het aanzoek en 4 maanden later in september zijn we inderdaad getrouwd. Dus over een maandje is het alweer 2 jaar terug.
Eind 2002: wij waren ons huis aan het verbouwen en hadden net bij Mandemakers een nieuwe keuken besteld. 's Avonds in bed ging hij op zijn knieën naast het bed en vroeg me ten huwelijk.

Daar bleef het bij.

Maart 2006: we zitten bij de notaris om dingen m.b.t. ons huis te regelen. De notaris maakt de opmerking 'misschien is het beter om jullie testamenten aan te passen of om een geregistreerd partnerschap aan te gaan in de huidige situatie. Of trouwen, dat is ook nog een idee, dan is alles in één klap geregeld.' Waarop mijn man mij aankijkt en zegt 'nou, dan moeten we maar gaan trouwen. Ja toch, Setter?'

Heel rosmantisch....

Vier weken later waren we getrouwd, op een maandagmorgen om 9 uur, gratis. En ik vind het heerlijk!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Wat een zalige verhalen, lief, lief lief!

Mijn man wilde niet meer trouwen. Dat had hij namelijk al een keer gedaan en de scheiding was hem, ondanks dat hij dacht goed uit elkaar te zijn gegaan, heel erg tegengevallen.

We reden op de A4, we hadden het over de toekomst, woonden samen, moesten dingen regelen. Beiden vinden we de notaris ongelooflijke geldklopperij en flauwekul met al die standaardovereenkomsten die ze uit hun computer halen en waar ze honderden euro's voor vragen.

Ik vroeg hem of hij wilde trouwen en beloofde hem een 'makkelijke scheiding' als het mis mocht gaan, waar we keihard om moesten lachen.

Op de winderige pakeerplaats bij het 'over de wegrestaurant' van de A4 hebben we onze agenda's getrokken. Het was half oktober. We hebben maandag de 22ste december 2002 geprikt als trouwdatum. Heel zakelijk allemaal. Gewoon duidelijk, geen gedoe, gratis trouwen en dan alles geregeld, klaar.

Onderweg naar huis gingen we stralen, we bleven stralen. Onze bruiloft nam steeds grotere vormen aan, helemaal toen ik op 14 november zo zwanger bleek als een konijn al ruim 13 weken.

Het werd een twee dagen durend feest met 80 mensen in een zaal voor 40 tijdens de plechtigheid, waarbij we stonden te spríngen om ja te zeggen, en 150 gasten op het feest een paar dagen later met karaoke, turkse buikdansen, een DJ, cabaret op hoog niveau en een strálend bruidspaar.

Nog steeds vind ik het trouwens echt fan-tas-tisch om getrouwd te zijn. Voor mij voegde het echt iets toe, ik voel me echt de vrouw van mijn man en ik vind het nog iedere dag feest om dat te zijn. Het lijkt me vreselijk als je trouwt en dat je dan het gevoel hebt dat 'er niks verandert', voor mij is het nog steeds een heerlijk gevoel, getrouwd zijn.
Haha, wat leuk allemaal!

Ik ben 2 maanden geleden ten Geregistreerd Partnerschap gevraagd

Olief was net thuis van zijn werk en ineens ging de bel. Werd er een enórme bos grote donkerrode rozen bezorgd. Ik helemaal blij (want Olief is niet van de bossen blommen - mijn enige vangst tot nu toe is een hele mooie grote plant "voor alle bloemen die je nooit krijgt" ) en toen haalde Olief heel onhandig ineens een gedichtje tevoorschijn. En nu gaan we over 4 weken GP-en!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat een leuke dag Eleo! Klinkt als een knalfuif!

Wij waren laatst op een bruiloft waar het bruidspaar 'the morning after' met vrienden ging ontbijten, nog even de roddels van de avond ervoor doorspreken. Vond ik eigenlijk ook wel heel erg leuk.

Via-via gehoord: Meisje komt thuis, jongen heeft overal in huis de lampjes en kaarsjes aan gedaan. Lekker gekookt ook. Na de maaltijd vraagt hij haar te helpen alle kaarsjes weer uit te doen. Als de lichten uit zijn ziet ze het: Over de hele woonkamerwand staat met manshoge letters in Glow in the dark verf op de muur geschreven: Wil je met me trouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven