Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
En wanneer was je van het plan de hele situatie 'uit te leggen' aan je dochter?

Dit is niet iets waarbij je als je dochter 8 is even om de keukentafel gaat zitten en zegt, die man die je weleens op Skype zit, dat is je biologische vader.

Wat heb je haar dan tot die tijd laten denken? Dat kan je toch niet maken?

Hoe noemt ze Canada nu dan, als jullie skypen?

Ik vind het ook niet kunnen dat Canada jullie dochter geheim houdt. Dit soort dingen kunnen levenslange psychische gevolgen hebben voor haar. Maar Canada vindt een puck belangrijker dan zijn eigen kind.
Everyone has a plan until they get punched in the face
quote:adorabull schreef op 23 april 2015 @ 12:31:

Begrijp ik het nou goed dat je drie jaar geleden bent vreemdgegaan en hier dus een kind uit is gekomen wat jouw vriend ondanks alles opvoed als zijn eigen kind? Nee ik begrijp heel erg goed dat hij geen enkele trek heeft om die man te zien om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat je als dit waar is al blij mag zijn dat hij hem accepteert in jullie huis. Meer kun je echt niet vragen en zeker niet dat die twee mannen het samen ook nog eens 'gezellig' gaan krijgen.in die richting denk ik ook, tenzij wij niet alle informatie hebben, dan blijft het gissen. Je verwacht/eist teveel.
quote:goddess23 schreef op 23 april 2015 @ 16:41:

Jij kiest er zelf toch ook voor om verder te gaan met je vriend? Dan hoor jij ook rekening te houden met zijn gevoelens. Niet omdat hij voor jou en het kind van een ander kiest, betekent dit dat zijn gevoelens (hoe onzeker die ook overkomen) niet valide zijn. Hij heeft er ook recht op om zich af en toe onzeker te voelen. Jij en een andere man hebben een kind samen wat hij wel mag opvoeden. Als hij goed genoeg is voor de opvoeding, heeft hij imo meer rechten en hoeft hij dochtertje niet alleen te laten met de vader die zij 1x in de zoveel jaar ziet. Je weet maar nooit of die man het plan heeft dochtertje mee te nemen naar Canada want dit soort dingen zijn ook eerder gebeurd waar Canada daadwerkelijk een rol in speelde en het nieuws heeft gehaald.

Laat hem erbij zijn en als je merkt dat hij het niet trekt, kun je het altijd nog afkappen. Ik snap wel dat jij de enige juridische ouder bent op dit moment maar je kunt je vriend niet opnieuw buitenspel zetten.bravo
@blauweschildpad: Dochter noemt canada bij zijn voornaam. En soms daddy, maar dat dat hetzelfde is als papa, beseft ze nog niet.

Ik ben niet van plan om haar ineens vanuit het niets te vertellen van hoe en wat. Ze krijgt binnenkort te horen dat ze twee papa's heeft, eentje die er voor haar was vanaf de geboorte, en eentje ver weg. Ik hoop dat, tegen de tijd dat ze het echt allemaal begrijpt, dat dan al 'gewoon' voor haar is.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar misschien blijf ik -onbewust- toch wel hangen in wat had kunnen zijn... Dat is wel een puntje denk ik.
Zeg maar bewust hoor. Je schrijft zelf al dat als je lef had gehad je voor Canada was gegaan en dat als hij je wil zoenen je het niet tegen gaat houden.
quote:VitaNova_13 schreef op 25 april 2015 @ 07:32:

@blauweschildpad: Dochter noemt canada bij zijn voornaam. En soms daddy, maar dat dat hetzelfde is als papa, beseft ze nog niet.

Ik ben niet van plan om haar ineens vanuit het niets te vertellen van hoe en wat. Ze krijgt binnenkort te horen dat ze twee papa's heeft, eentje die er voor haar was vanaf de geboorte, en eentje ver weg. Ik hoop dat, tegen de tijd dat ze het echt allemaal begrijpt, dat dan al 'gewoon' voor haar is.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar misschien blijf ik -onbewust- toch wel hangen in wat had kunnen zijn... Dat is wel een puntje denk ik.De laatste zin klopt denk ik wel. En daarvoor ben je denk ik nooit echt voor 100% voor je huidige vriend gegaan. Dat zal hij wel gevoelt hebben. En ergens hang je nog aan de biopapa. En niemand durft een beslissing te nemen. De dupe is eigenlijk de vrouw in Canada.
.
Mooie post Swifty
.
To, ik vind het raar dat je geen moeite wil doen om de vader van je kind in haar leven te houden. En dan heb ik het over de echte vader, de man die er vanaf het begin voor haar is geweest, de belangrijkste man in haar leven. Het is in haar belang om hem in haar leven te houden, je houding van ik ga hem niks vragen is niet in het belang van je dochter. Ik zou een goede omgangsregeling proberen te treffen. Een vader is belangrijk in het leven van een kind, en dan heb ik het niet over de donor die haar behandelt als een soa waar hij zich voor schaamt. Die is te verwaarlozen.

Mijn moeder heeft mij vanaf mijn derde af en toe verteld dat ik nog een andere vader had, maar dat papa mijn echte papa was. Toen mijn ouders gingen scheiden ben ik heel blij geweest dat mijn moeder hamerde op een omgangsregeling, die man was toch mijn papa. Die man heeft mij opgevoed, mijn luiers verschoond, hij was er. In tegenstelling tot de man die mij verborgen heeft gehouden voor de buitenwereld en soms wat stuurde. Die man had ik net zo goed niet in mijn leven kunnen hebben want hij heeft mij nooit echt in zijn leven willen hebben.

Doe moeite om de papa in haar leven te houden. Het is in haar belang.

Ik vind het overigens ronduit stuitend dat ze de donor daddy noemt, heel ongepast.
.
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 10:13:

Annelaure, je hebt er misschien overheen gelezen, maar TO haar vriend heeft het grootste deel van de ouderrol niet op zich genomen, dat was 1 van de problemen waar TO ook mee dealde. Ook al was er hij wel fulltime, dat wil niet zeggen dat iemand zich als vader gedraagt. Niet invullen van rooskleurige verbeelding, want haar situatie was verre van rooskleurig.

TO kan beter nu eerst rust hebben met haar dochter en de tijd nemen om de stress van afgelopen 2 jaar te verwerken.Ik heb het gelezen, mijn vader was ook geen geweldige vader, hij was er wel. Die man is de belangrijkste man in het leven van dochter, of hij het nou goed deed of niet.
Iemand die je behandelt als een soa waar je je voor moet schamen is in mijn ogen geen daddy. Over de grootouders heb ik niks gezegd. Geld sturen en Skypen maakt het verzwijgen van dochter niet minder pijnlijk. Een daddy is er in het leven van zijn kind, en stopt haar niet weg voor wat geld.
.
.
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 10:19:

Dochter is twee, het is niet uitgesloten dat TO nog iemand tegen komt waarmee ze verder gaat en kinderen mee krijgt. Een derde vaderfiguur in haar leven. Misschien wel eentje die 100% voor haar en TO gaat.

O nee dan, zeg dat dan. Dan is het prima de belangrijkste man uit het leven van haar dochter te halen. Een kind van twee merkt toch niet dat iemand uit haar leven verdwijnt

Het heeft ook totaal geen invloed op haar verdere psychische ontwikkeling.
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 10:20:

Annelaure, de vriend zijn ouders willen niks met het meisje te maken hebben, wat vind jij daarvan?Jammer. Maar die mensen spelen geen rol in haar leven dus ze zal ze niet missen.
Dankje voor je post Swifty. Je beschrijft het inderdaad heel treffend. En het klopt ook wat je zegt.

Ik ben erg geneigd om de schuld bij een ander te zoeken, die de slechterik maken, zodat ik mezelf kan 'vrijpleiten'. Dat lees ik zelf ook, door het topic heen.

Ik weet voor mezelf wel dat ik niet meer verder wil met ex. De reden dat ik dat twee jaar geleden wel wilde, was zijn inzet en de hoop dat het misschien toch zou gaan werken. Natuurlijk had ik moeten bedenken dat, als we met zn tweeën al op het punt van einde relatie kwamen, het er met een kind van een ander niet beter op zou worden. Plus dat contact met canada. Hij heeft inderdaad (te?) veel moeten pikken de afgelopen jaren... Ik ga morgen met ex praten, over het contact met dochter, maar ook om hem te laten weten dat ik -ondanks dat ik het niet echt heb laten merken- hem dankbaar ben voor zijn inzet, opofferingen en keuzes van de afgelopen twee jaar.

Van Canada wil ik weten wanneer hij open kaart gaat spelen. Rond etenstijd wordt er geskyped, en dan wil ik van hem horen wat hij gaat doen. Blijft dochter voorlopig geheim, dan hoeft hij niet te komen. Ik heb de hele nacht liggen piekeren en wil niet meer dit halfslachtige gedoe. Óf hij vertelt het, en gaat eerlijk zijn over waar hij naar toe gaat, of hij gaat zo door en blijft thuis happy family spelen.
[.
.
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 10:24:

[...]

onbegrijpelijk deze reactie...denk je echt dat het geen invloed heeft dat ouders van de man die ze vader noemt, dus grootouders eigenlijk, niks met haar te maken willen hebben, geen effect heeft? Je zit alleen te bashen op de donor, vanwege je eigen pijn. Ik snap dat het niet makkelijk is te weten dat je biologische vader je nooit heeft geaccepteerd. Dat is echt klote.

Maar deze reactie van jou is wel heel kortzichtig en zonder empathie. Wellicht dat in jouw leven het contact met de familie van je stiefvader je geen flikker heeft uitgemaakt. een situatie schets: wat als dochter halfbroertjes/zusjes krijgt, die wel contact met grootouders hebben, op familiefeesten komen? Hoe leuk wordt het dan?Je zit nu dingen te verzinnen. Het is echt niet dat mijn biologische vader mij nooit heeft geaccepteerd, ik heb dat ook nooit gezegd. En ik draag er al helemaal geen pijn over mee. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Ik heb alleen proberen uit te leggen dat de papa belangrijk is. En het is aan de ouders om de kinderen als gelijken te behandelen en laten behandelen. Ik bash niet op de donor, ik vind dat moeder de belangrijkste man niet zomaar uit het leven van haar kind moet laten verdwijnen. Ik lees dat ze gaat praten over contact dus dat is al een heel goede stap.
.
quote:VitaNova_13 schreef op 25 april 2015 @ 10:22:

Dankje voor je post Swifty. Je beschrijft het inderdaad heel treffend. En het klopt ook wat je zegt.

Ik ben erg geneigd om de schuld bij een ander te zoeken, die de slechterik maken, zodat ik mezelf kan 'vrijpleiten'. Dat lees ik zelf ook, door het topic heen.

Ik weet voor mezelf wel dat ik niet meer verder wil met ex. De reden dat ik dat twee jaar geleden wel wilde, was zijn inzet en de hoop dat het misschien toch zou gaan werken. Natuurlijk had ik moeten bedenken dat, als we met zn tweeën al op het punt van einde relatie kwamen, het er met een kind van een ander niet beter op zou worden. Plus dat contact met canada. Hij heeft inderdaad (te?) veel moeten pikken de afgelopen jaren... Ik ga morgen met ex praten, over het contact met dochter, maar ook om hem te laten weten dat ik -ondanks dat ik het niet echt heb laten merken- hem dankbaar ben voor zijn inzet, opofferingen en keuzes van de afgelopen twee jaar.

Van Canada wil ik weten wanneer hij open kaart gaat spelen. Rond etenstijd wordt er geskyped, en dan wil ik van hem horen wat hij gaat doen. Blijft dochter voorlopig geheim, dan hoeft hij niet te komen. Ik heb de hele nacht liggen piekeren en wil niet meer dit halfslachtige gedoe. Óf hij vertelt het, en gaat eerlijk zijn over waar hij naar toe gaat, of hij gaat zo door en blijft thuis happy family spelen.

Goed zo vrouw, fijn dat dingen helder worden.

Je dochter is iets en iemand om trots op te zijn, om van de daken te schreeuwen van liefde. Dit verdient ze van jou en van haar vader. Ben jij gek om te accepteren dat bio haar als tweederangs kind wel een beetje wil kennen. Helemaal gelijk heb je om duidelijk te eisen. Komt hij niet over de brug dan heb jij alles gedaan wat je kon, de rest is aan hem.

Ik denk dat het beter is om te breken met je vriend, er is teveel gebeurd, teveel om te kunnen lijmen. Wat zijn ouders betreft, snap ik dat het heel dubbel is om te blijven supporten, zelfs te moeten houden van iemand en diens dochter wie jouw kind heeft pijn gedaan op een ontzettende manier. Toch, hun zoon wilde dit en is volwassen. Ze hadden in ieder geval moeten proberen er een weg in te vinden.

Tot nu toe zijn er alleen maar verliezers.

Jij

vriend

dochter

ouders vriend

ouders bio pa

bio pa

vrouw bio pa

toekomstig kind bio pa

Tijd om een eigen leven op te bouwen waarin je echt jezelf en je dochter op 1 zet. Je hebt teveel laten afhangen van een vreemde uit Canada. Tijd om de touwtjes terug te pakken.

Uiteindelijk is het zijn verlies, jij hebt een prachtige dochter.
quote:swifty schreef op 25 april 2015 @ 10:52:

sorry, dan heb ik je "In tegenstelling tot de man die mij verborgen heeft gehouden voor de buitenwereld en soms wat stuurde. Die man had ik net zo goed niet in mijn leven kunnen hebben want hij heeft mij nooit echt in zijn leven willen hebben. " niet begrepen. Ik verzin geen dingen erbij, maar reageer op wat jij zelf aandraagt op dit forum. Uit deze zin van jou maak ik nl niet op dat je biologische vader je wel in zijn leven wou hebben. Daarnaast heb je alleen maar negatieve dingen over de biologische vader gezegd, alleen al door de naam donor. Dat is wel degelijk bashen.

Dat deel gaat over mijn heel jonge jeugd, ik ga hier niet heel mijn leven uit de doeken doen. En ik zie niet wat er mis ik met de naam donor. Dat maakt een duidelijk onderscheid tussen degene die er in en degene die er alleen op afstand is. Ik vind biopapa een stom woord, net zo stom als babydaddy. Donor maakt meteen alles duidelijk.

Ik vind het ook niet bashen als TO zelf aangeeft Dat dochter verstopt moet blijven voor een onzinnige reden en ik dat herhaal.
quote:markovic schreef op 24 april 2015 @ 19:45:

[...]

Ja hoor, vast. Je bent nu gewoon enorm het projecteren.

Kortom, je kletst maar wat!

Dat jij je geen dingen kan herinneren van toen je heel jong was, betekent niet automatisch dat Barbitura dat ook niet kan.

Ik kan me ook meerdere dingen herinneren van voor ik 4 was en daar zitten emoties ook bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven