Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Je geeft in je OT aan dat het momenteel niet erg goed gaat tussen jou en je vriend. Waar heeft dit mee te maken? Is er door de jaren heen een rode draad in de problematiek? Praten jullie over mogelijke oplossingen en gaan jullie daarmee aan de slag?
Goh als je denkt dat je alles al gelezen hebt.....
Kun je iets met onze input, OT?
Ik wil er toch nog even op terugkomen, ik had gehoopt dat TO met een uitleg over haar ´bijzondere´ situatie zou komen waardoor het allemaal anders is dan dat het nu lijkt.

Waarom hecht je zoveel waarde aan het contact met de biologische vader, komt hij op bezoek op eigen initiatief of omdat jij dat wilde?

Ben je dan niet bang dat de biovader wel wat meer wil dan een kus en een knuffel van zn dochter? Komt hij niet vooral langs omdat hij hoopt op bepaald contact met jou?

Ben je destijds verder gegaan met je huidige partner omdat de biovader niet wilde of geen geschikte vader is (in jouw ogen)

Sorry voor de lading vragen, ik probeer het echt te begrijpen maar zoals het er nu voor staat zou ik echt in mn handjes knijpen enz enz dat jouw vriend jullie dochter als de zijne opvoedt en akkoord gaat met contact met de biologische vader.

Ik schop misschien tegen heilige huisjes gezien contact met de biologische vader belangrijk is enz enz maar in dit geval vraag ik me echt af waarom dat zo is.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 23-04-2015 13:16
Reden: toevoeging
% gewijzigd
-
Het maakt nogal uit of jij bent vreemdgegaan of dat je vriend geen kinderen kan krijgen en met de hele situatie akkoord is gegaan.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:vrouwtje9090 schreef op 23 april 2015 @ 13:17:

Hier ook z'n situatie met bio papa en op papier vader. Ik ging overigens niet vreemd. Misschien kun je per pb contact met mij zoeken.Oeh. Als ik in de praktijk vader was van een kind dat door een ander verwekt was, zou ik het best beledigend vinden om op papier vader genoemd te worden.
Het is echt cruciaal om te weten of jullie bewust een andere biologische vader hebben gekozen (samen) of dat deze situatie is ontstaan door vreemd te gaan.

In het eerste geval moet je nog steeds respect hebben voor het feit dat hij er moeite mee heeft maar kun je hem ook aanspreken op eventuele eerdere afspraken.

In het tweede geval (zeker als hij ook financieel voor jullie kindje zorgt) en de biologische papa blijkbaar nu pas tijd, geld of zin had om te komen, vind ik zijn standpunt extreem zwaar meewegen.
ik zou de biologische vader op een ander tijdstip uitnodigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eens met Kerol. Dan zou ik de 'bio papa' de naam 'papa' echt niet toedichten maar hem 'verwekker' noemen of 'zaaddonor' als het in samenspraak met de vriend van TO is gegaan. Maar zeker geen 'papa'. Dat is er maar een en dat is de man die hem opvoed. En dat hoeft niet altijd de verwekker te zijn.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:retrostar schreef op 23 april 2015 @ 14:18:

ik zou de biologische vader op een ander tijdstip uitnodigen.Ik zou de verwekker/zaaddonor niet bij mij thuis uitnodigen maar op neutraal terrein. Uit respect voor vriend. Zijn huis, zijn domein.
quote:kerol schreef op 23 april 2015 @ 14:01:

[...]

Oeh. Als ik in de praktijk vader was van een kind dat door een ander verwekt was, zou ik het best beledigend vinden om op papier vader genoemd te worden.Zo eensch! Mijn papier-vader is zoveel meer vader dan biovader ooit zou kunnen zijn.
Tenzij jullie relatie wel een ruzietje kan hebben natuurlijk. Dat kan alleen maar totdat de maat vol is en dan heeft je kind niemand meer. Want mama moet dan de hele dag gaan werken want biovader drukt zich en opvoedende vader is dan ook weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In wiens belang is dit bezoek?

Dochter?

Biovader?

Jouw eigen belang?
.
.
Ja Swifty, laten we vooral doen alsof her heel normaal is allemaal.

Teringjantje hee!
quote:swifty schreef op 23 april 2015 @ 14:40:

Ik vind het echt heel vreemd van jouw vriend dat hij er perse bij wilt zijn, en ondertussen er niet normaal mee om gaat. Je kan niet beide willen/doen...of je doet normaal en ontmoet elkaar. Of je doet vervelend en blijft weg. het is of het een of het ander.

Dat moet hij zelf uitmaken, maar je moet hem wel die keuze duidelijk maken.

De bio vader wil zijn dochter zien, dat is iets tussen hun twee. En dat je vriend mee helpt opvoeden, dan maak ik me wel echt zorgen dat hij na twee jaar nog steeds met zulke issues zit. Zeker niet ok naar jouw dochter toe!! Er is dan niets nobels aan zijn gedrag.

Jouw dochter en haar biologische vader hebben regelmatig contact via skype etc. Wat leuk voor haar om hem nu echt te zien. dat zou nu op nr 1 moeten komen.

Serieus?

Ik vraag me eigenlijk meer af waarom (in dit geval en op basis van info van OP) biovader in beeld moet zijn.

Verder dezelfde vragen als de meeste mensen hier maar ik vrees een meltdown...
Op zich is het fijn voor kind als ze ook een band met haar biologische vader kan opbouwen.

Maar het is echt te veel gevraagd van vriend dat die man bij jullie thuis over de vloer komt.

Laat hem dochter buitenshuis ontmoeten.
.
Oh, oké. De gevoelens van de man die de opvoeding op zich neemt, kunnen we dus gewoon wegwuiven.

Duidelijk.
De 'biovader' is net als een teletubbie een meneer op de Televisie voor een kind van 2. Niet meer en niet minder... Pluim voor haar?? Pluim voor haar vriend!

Een band opbouwen? Prima. Maar dat hoeft niet in hun huis en kan op neutraal terrein.....
Bio vaders zijn zwaar overrated, na 2 jaar komt deze held zijn kind opzoeken en daar moet alles voor wijken?
Mijn moeder kreeg gewoon een kind met de man met wie ze getrouwd was, mijn vader.

Zijn inmiddels wel gescheiden, maar toch. Het doorsneemodel ouders krijgen toch kroost met elkaar binnen de relatie.

Zal wel raar zijn tegenwoordig.
Wat Leo zegt...drijf e.a. niet zo op de spits.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven