Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Natuurlijk ben je terug bij af, Canada moest in Canada blijven dat kon je vriend handelen want ver weg en makkelijk om te vergeten.

Nu komt Canada ineens aan de deur kloppen en gaan de alarmbellen rinkelen bij vriend. Hij weet heus wel hoe de vork in de steel zit bij jou maar waande zich veilig door de afstand?
Ha, het draait dit keer voor de verandering 'ns om 'n verwekker uit 'n respectabel land. Wellicht toch een puntje van aandacht om je kind juist wél door die verwekker te laten erkennen, zodat ze ook de Canadese nationaliteit kan krijgen. Da's nooit weg anno nu.

Je vriend is 'n sukkel dat ie je terugnam na je vreemdgaan en nog met je kind opgescheept zit ook. Je Canadees lijkt me wel 'n losbol dat ie zo snel na jou te bezwangeren weer 'n andere vrouw zwanger heeft gemaakt.
Shoot first, ask questions later!
Ik weet nu inmiddels wel wat mij tegen het borst stuit. Het is de minachting waarover jij over je huidige vriend praat. Respecteer jij deze man en zijn grenzen wel?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 16:32:

Eh, ik ben niet voor de 2e keus gegaan. Leg mij geen woorden in de mond aub. Ik ben weer met vriend verder gegaan, omdat ik, dankzij de therapie en veel praten, toch het idee had dat het wel zou kunnen gaan werken.

Anders had ik het in mn eentje gedaan.

Maar als ik had geweten dat het een dikke twee jaar later zo zou zijn (eigenlijk weer op hetzelfde punt als voor de canada-affaire), had ik een andere keuze gemaakt.Je hebt alsnog een keus. Je hebt altíjd een keus......
Hoe noemt je kind je vriend en hoe noemt ze mr. Skype?
Waarom komt de vrouw (ik begreep dat hij inmiddels getrouwd is) van die Canadese lover eigenlijk niet mee? Of vindt zijn huidige vrouw het helemaal OK dat hij in zijn uppie naar Nederland gaat om zijn scharrel van twee jaar eerder op te zoeken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 23 april 2015 @ 16:56:

Waarom komt de vrouw (ik begreep dat hij inmiddels getrouwd is) van die Canadese lover eigenlijk niet mee? Of vindt zijn huidige vrouw het helemaal OK dat hij in zijn uppie naar Nederland gaat om zijn scharrel van twee jaar eerder op te zoeken?en kind niet te vergeten. Vraag mij af of zij inderdaad wel van zijn dochtertje af weet. Maar dat is zijn zaak en moet hij lekker zelf uitzoeken. Ik vind het in deze situatie belangrijker dat TO rekening houdt met haar vriend.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Canada kind laten ontmoeten op een andere dag dan verjaardag en op neutraal terrein. Zeker niet introduceren bij familie van jou. Je huidige vriend mee naar afspraak.

En als je het helemaal zuiver wilt houden kind meegeven aan familielid van jou pm canada te laten ontmoeten. Dus zelf geen contact hebben.

En laat canada idd kind erkennen.
never a failure, always a lesson
Wat betreft het erkennen door canada: nee dat gaat ook niet gebeuren voorlopig. Dat is niet echt handig nu. En 'zo snel na mij weer iemand bezwangeren', mwah, dat vind ik nog meevallen. Ze is net 3 maanden zwanger...

Sorry dat ik zo arrogant/respectloos overkom. Ik besef me heel goed dat vriend een hele grote opoffering maakt, maar weet je hoe vaak ik dat (van iedereen die hoort hoe het zit, én maandelijks van hemzelf) te horen krijg?!

Heel eerlijk, achteraf was ik liever alleen gebleven. De afgelopen twee jaar waren een aaneenschakeling van gedoe, sleur, ruzie, verwijten en wapenstilstanden.

De zorg voor dochtertje is overigens alsnog 90% mijn ding. Vriend accepteert haar, ze noemt hem papa, maar ik vraag me af hoe hun band gaat zijn als we uit elkaar gaan (wat gezien de huidige gang van zaken aardig reëel is...).
Ik denk dat het tijd is om eerlijk naar jezelf te zijn.

Wat niet werkt, werkt gewoon niet en dankbaarheid is geen liefde.
quote:thee schreef op 23 april 2015 @ 16:56:

Hoe noemt je kind je vriend en hoe noemt ze mr. Skype?

Vriend is papa en canada noemt ze bij zijn voornaam.

Zijn vrouw komt niet mee, omdat buiten de ouders van canada, niemand van dochters bestaan afweet. (jup, gaat mooi allemaal... )
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 17:07:

Wat betreft het erkennen door canada: nee dat gaat ook niet gebeuren voorlopig. Dat is niet echt handig nu. En 'zo snel na mij weer iemand bezwangeren', mwah, dat vind ik nog meevallen. Ze is net 3 maanden zwanger...

Sorry dat ik zo arrogant/respectloos overkom. Ik besef me heel goed dat vriend een hele grote opoffering maakt, maar weet je hoe vaak ik dat (van iedereen die hoort hoe het zit, én maandelijks van hemzelf) te horen krijg?!

Heel eerlijk, achteraf was ik liever alleen gebleven. De afgelopen twee jaar waren een aaneenschakeling van gedoe, sleur, ruzie, verwijten en wapenstilstanden.

De zorg voor dochtertje is overigens alsnog 90% mijn ding. Vriend accepteert haar, ze noemt hem papa, maar ik vraag me af hoe hun band gaat zijn als we uit elkaar gaan (wat gezien de huidige gang van zaken aardig reëel is...).Weet je, je kan nu nog steeds de keuze maken om alleen verder te gaan he. Dit soort gezeik is voor niemand goed.
Ik denk, als ik je verhaal zo lees en inmiddels ook wel begrijp, dat je er verstandig aan doet met je dochter alleen verder te gaan. Liever alleen met een liefhebbende moeder dan met een opvoedvader die het kind als inzet voor schuldgevoel en conflict blijft gebruiken.

Iedereen maakt fouten. Denk dat nu het moment daar is om voor je dochter en jezelf te gaan kiezen.
Maar als jij vindt dat je vriend jou constant dingen blijft verwijten, ongeacht of mr Canada nou wel of niet in Canada is, dan moet jij inderdaad misschien je conclusies trekken en doen wat jij het beste vindt voor jou en je kind.

Ik zou als ik jou was proberen om je eigen contact met mr loverman te beperken tot een minimum en dan te kijken of het beter gaat tussen jou en je vriend. Iemand had het ook al over een familielid samen met dochtertje op bezoek laten gaan bij verwekker. Dat lijkt mij zeker een neutrale oplossing.

Mocht je vriend na deze ontmoeting nog steeds dingen blijven oprakelen, dan zou het ook klaar voor mij zijn.

Hoe de band tussen je dochtertje en (ex)vriend zal zijn weet niemand. Dat moet je dan gewoon maar even afwachten.
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 17:11:

[...]

Vriend is papa en canada noemt ze bij zijn voornaam.

Zijn vrouw komt niet mee, omdat buiten de ouders van canada, niemand van dochters bestaan afweet. (jup, gaat mooi allemaal... )

Dank je voor je reactie.

Ik vind overigens niet dat TO maar in haar handjes moet knijpen omdat vriend kind erbij 'genomen heeft'.

Dat heeft hij neem ik aan met zijn volle verstand gedaan en er is geen sprake van ingeluisde zwangerschap.

TO, ik snap ook dat het voor jou niet makkelijk is constant dat verwijt te krijgen. Jullie hebben, iig toen, voor elkaar gekozen. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Ik denk dat dat ook gaat gebeuren, maar liever na de verjaardag en alles daar omheen. Wellicht dat vriend daarom zo op zijn hoede is, hij weet ook wel hoe we ervoor staan... Misschien denkt ie wel dat ik met canada mee terugga. Schiet me nu pas tebinnen eigenlijk, maar dat lijkt me nog best logisch.
Ja ik zou het ook even afwachten tot na de ontmoeting en alles weer een beetje in een rustig vaarwater terecht is gekomen.

Ik zou als ik jou was wel alvast praktische zaken zoals een eigen huis, financiën etc gaan uitzoeken.

Je weet natuurlijk nooit of de bom al tijdens de ontmoeting barst en dan wil je toch wel alvast een aantal zaken wat meer geregeld hebben.
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 16:03:

.... (misschien wel belangrijk om te vermelden dat ik bij thuiskomst nog wel contact met mr canada had, als ik meer lef had gehad, had ik de relatie met vriend verbroken en was ik weer teruggegaan. maar dat deed ik niet. )

Zoo, wat ben jij een loeder zeg!

En nu wil je dus die canadees hier laten komen spelen met je kind en noem je je vriend kinderachtig?!

Echt, wat volledig respectloos ben jij zeg.
Waarom weet niemand in de familie van Canada van zijn kind af? Waarom blijft Canada in beeld? Als je met je vriend door wil is het misschien ook een optie om Canada buiten beeld te laten en contactgegevens van Canada te geven als jouw dochter daar om vraagt? Ik vraag me af of Canada in beeld niet gewoon te veel onrust oplevert voor jullie allemaal.

Denk dat vriend niet zozeer bang is voor het teruggaan naar Canada maar meer voor een herhaling van twee jaar geleden. Dat is niet kinderachtig dat is menselijk.
De reden dat aan canada's kant bijna niemand van het bestaan van dochter afweet, daar ga ik liever niet inhoudelijk op in hier, dat is voor mijn relatie niet echt van belang...

edit: > knip <
anoniem_228091 wijzigde dit bericht op 23-04-2015 18:10
Reden: tmi
% gewijzigd
quote:VitaNova_13 schreef op 23 april 2015 @ 17:18:

Ik denk dat dat ook gaat gebeuren, maar liever na de verjaardag en alles daar omheen. Wellicht dat vriend daarom zo op zijn hoede is, hij weet ook wel hoe we ervoor staan... Misschien denkt ie wel dat ik met canada mee terugga. Schiet me nu pas tebinnen eigenlijk, maar dat lijkt me nog best logisch.Tot nog toe heb je vooral in je eigen belang keuzes gemaakt. Misschien is het een mooi gebaar naar je huidige vriend om het niet uit te stellen en vandaag nog te vertellen. Dan kan hij ook een eigen keuze maken (verjaardag nog mee vieren of niet). Wat jij daarna doet meegaan naar Canada (en daar het leven van de nieuwe vrouw van je ex o stelten zetten) of hier blijven is dan verder alleen aan jou. Ik zou wel de man uit Canada vast vertellen dat je misschien mee terug gaat. Grote kans dat hij dan niet eens komt maar ook dat is zijn keuze.
.
Maar Vitanova overweeg jij nu echt om opnieuw naar Canada te gaan? Heb ik iets gemist?
[.
Is het niet zo dat opvoedpapa zich moeilijk bij de huidige situatie kan neerleggen (er vanuit gaand dat hij dat wel wil) omdat hij steeds wordt geconfronteerd met mr canada?

Heb je al eens aan hem gevraagd wat jij kan doen om jullie situatie beter te maken? Als dat niet t geval is, misschien is het voor hem onmogelijk om te stoppen met verwijten omdat Canada een (te?) grote rol blijft spelen in jullie leven.

Ik kan me nml voorstellen dat hij altijd een stemmetje in z'n achterhoofd blijft houden dat het heel goed mogelijk is dat hij 2e keus is en jij "makkelijk" weer in de fout gaat als Canada er is.

Misschien heeft hij simpelweg de kans niet om het hele gebeuren te verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven